|
Скачати 76.03 Kb.
|
Тема 2. Квадратична функція УРОК № 17 Тема уроку. Функції. Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції. Мета уроку: повторити й систематизувати набуті учнями у 7 та 8 класах знання про означення, властивості числових функцій та приклади елементарних числових функцій і вигляд їхніх графіків. Сформувати знання учнів про спосіб задання функції формулою у = f(x). Повторити та систематизувати вміння учнів знаходити значення функції, що відповідає даному значенню аргументу, за даною формулою, і навпаки, а також уміння розв'язувати задачі на знаходження області визначення, області значень функції, а також умінь працювати з готовим графіком функції; виробити оперативні вміння роботи з формулою y = f(x). Тип уроку: систематизація знань та вмінь, формування знань, вироблення вмінь. Наочність та обладнання: опорний конспект № 12. Хід уроку I. Організаційний етап Учитель повідомляє учням про зміст, орієнтовний план вивчення теми 2 та графік проведення контрольних робіт. II. Перевірка домашнього завдання Оскільки домашнє завдання попереднього уроку полягало у самостійному виконанні аналізу контрольної роботи за розданими вчителем розв'язаннями, на цьому етапі уроку достатньо провести роботу з роз'яснення найскладніших для учнів моментів контрольної роботи. У разі необхідності вчитель може роздати учням індивідуальні завдання на відпрацювання проблемних моментів. ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Учитель нагадує учням про те, що однією з основних змістовних ліній курсу алгебри середньої школи є функціональна лінія. Також учитель нагадує учням, що деякі відомості про функції (означення функції, означення області визначення функції, області значень функції, графіка функції тощо) учні вже отримали в 7 та 8 класах. Проте вивчених відомостей недостатньо для того, щоб розв'язувати деякі практичні задачі (порівняння значень функцій без обчислення цих значень і т. д.). Тому на цьому уроці постає питання про повторення основних означень та властивостей функцій, а також про існування деяких інших властивостей функцій, вивчення цих властивостей і формування певних оперативних умінь застосовувати ці властивості для розв'язування задач. Останнє твердження виражає головну дидактичну мету даного та наступного уроків. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Усні вправи
1) -1,73 – 2,77; 2) -4,5 ∙ 0,4; 3) 43 : 23; 4) -0,6 ∙ (-0,3) - 0,2; 5) (3,1 + 0,09)0 : ; 6) (-7 + 2,5) : 1,5.
1) 3 – 2а при а = -3; 2) 2х - 5 при х = 3; 3) х + у при x = 24, y = -16.
V. Систематизація та доповнення знань План вивчення матеріалу
Опорний конспект № 12
Методичний коментар Навчальний матеріал уроку складається в основному з матеріалу, який було засвоєно учнями в 7 та 8 класах (новим є лише спосіб задання функції формулою y = f(x)). Проте обсяг навчального матеріалу досить великий. Тому для більш раціонального використання навчального часу на уроці вчитель може організувати роботу учнів з повторення та систематизації матеріалу як самостійну роботу з текстом підручника або з текстом, що міститься в опорному конспекті № 12. Докладними поясненнями вчителя можуть бути доповнені питання про спосіб задання функції формулою y = f(x) і способи роботи з нею та про відшукання області визначення функції, заданої формулою y = f(x). VI. Формування вмінь Усні вправи Функція задана формулою f (x) = . 1) Що означають записи f (2) і f (-8)? 2) Чому дорівнюють значення виразів f (2) і f (-8) ? 3) Яка область визначення функції? 4) Який із даних графіків є графіком цієї функції? Письмові вправи Вправи, запропоновані для розв'язування на даному уроці, мають відтворювати стандартні ситуації, розглянуті вище:
VII. Підсумки уроку Контрольні запитання
1) А(-2; 0); 2) В(-2; -2); 3) С(-2; 6); 4) D(-2; 2).
1) y = ; 2) у = ; 3) у = ; 4) у = . VIII. Домашнє завдання
Бабенко С.П.РоБабенко С.П. Алгебра 9клас: Розробки уроків Урок № 17 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |