|
Скачати 33.89 Kb.
|
Тема 3. Коло і круг. Геометричні побудови УРОК № 45 Тема. Геометричне місце точок. Метод геометричних місць Мета: закріпити знання учнів про поняття ГМТ і види найпростіших ГМТ; домогтися засвоєння учнями схеми дій, покладених в основу методу ГМТ. Сформувати вміння учнів відтворювати вивчену схему, виконувати дії, передбачені цією схемою для розв'язування задач на знаходження ГМТ. Тип уроку: формування знань, вироблення вмінь. Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя. Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Виконання усних вправ перевіряємо під час фронтальної бесіди, письмових вправ — за зразком. III. Формулювання мети і завдань уроку Для створення позитивної мотивації пропонуємо учням виконати завдання: а) знайдіть ГМТ, рівновіддалених від точок А і В; б) серед точок побудованого ГМТ знайдіть усі точки такі, що віддалені від даних точок А і В на певну відстань; в) опишіть усі властивості ГМТ, знайдених в п. 2. Яким ще способом можна було знайти ці ГМТ? Після обговорення результатів виконання завдань (якщо в учнів виникають труднощі щодо самостійного пошуку відповідей на запитання, вчитель допомагає учням — формулює запитання) вчитель разом з учнями окреслює проблему — як, використовуючи вивчене поняття ГМТ, розв'язати задачу на знаходження ГМТ, що мають не одну, а кілька загальних властивостей. Після цього цілком логічно вчитель переходить до формулювання основної дидактичної мети уроку: вивчення (або самостійного складання) загальної схеми дій, які треба виконати, щоб знайти ГМТ, що задовольняють кільком умовам (із використанням побудов найпростіших ГМТ, вивчених на попередньому уроці). IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів За рис. 139 (а — д) закінчіть речення: а) Коло з центром О і радіусом R — це геометричне місце точок, рівновіддалених від... . б) Пряма а — це геометричне місце точок, рівновіддалених від... . в) Промінь ВМ — це геометричне місце точок, рівновіддалених від... . г) Прямі а і b — це геометричне місце точок, рівновіддалених від... . д) Точки А і В — це геометричне місце точок, рівновіддалених від... . Рис. 139 V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Методичний коментар Міркування, що лежать в основі методу геометричних місць, досить прості і зрозумілі учням. Викласти ці міркування вчитель може індуктивним або дедуктивним методом, тобто на прикладі однієї із запропонованих задач продемонструвати логіку міркувань, а потім узагальнити ці міркування (за умови високого рівня знань і вмінь учнів до такої роботи можуть бути залучені самі учні на матеріалі завдання, запропонованого на етапі мотивації); або ж, сформулювавши загальні положення, розглянути приклади задач на застосування методу ГМТ. Для вивчення питання про побудову центрів описаного і вписаного в трикутник кола слід розв'язати опорні задачі. VI. Первинне усвідомлення матеріалу Усні вправи В наступних задачах вирізніть дві умови, які повинні задовольняти шуканому ГМТ.
Письмові вправи
VII. Підсумки уроку Завдання класу За рис. 140 сформулюйте задачу (опишіть ГМТ). Рис. 140 VIII. Домашнє завдання
З однієї точки кола проведено дві хорди, які дорівнюють радіусу кола. Знайдіть кут між цими хордами. Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 45 |
Уроки 39 40 Тема. Геометричне місце точок Мета. Ввести поняття ГМТ, серединного перпендикуляра, показати, що бісектриса кута є ГМТ, які лежать у внутрішній області кута і... |
УРОК №1 Тема. Початкові поняття геометрії. Властивості точок і прямих Узагальнивши практичні знання і вміння учнів, сформулювати властивості приналежності точок і прямих та властивості взаємного розміщення... |
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати... |
Тема: Предмет, структура, завдання й методи досліджень в юридичній психології Юридична психологія, метод спостереження (інтроспекція), метод бесіди, метод експерименту (законодавчий, природний, лабораторний,... |
Урок розвитку мовлення в 11 класі Підготовка до написання твору роздуму... Методи: метод випереджального навчання, метод наукового дослідження, метод дискусії, активний метод навчання — робота в малих групах,... |
УРОК 58 Тема уроку: Розв'язування логарифмічних рівнянь Мета уроку: формування умінь учнів розв'язувати логарифмічні рівняння різними методами: зведення логарифмічного рівняння до алгебраїчного;... |
Урок на тему: „ Графічний метод Повторити теоретичні відомості про побудову точок на координатній площині, вивчити алгоритм побудови графіка прямої лінії на площині,... |
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається |
УРОК-УСМІШКА З МАТЕМАТИКИ (3 КЛАС) Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Ділення з остачею. Побудова геометричних фігур за заданими параметрами |
Урок математики Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних... |