Доброжанівська ЗОШ І -III ступенів
Урок математики
4 клас
Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних тіл. Повторення вивченого.
Вчитель: Гринько A.B.
Мета. Перевірити рівень сформованості вміння розв’язувати прості і складені задачі на рух; удосконалювати обчислювальні навички; познайомити з назвами геометричних тіл; розвивати увагу, пам’ять, мислення, творчі здібності учнів; виховувати допитливість.
Обладнання. Малюнки, картки, таблиці, роздатковий матеріал.
I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Він зимовий та цікавий
Тож гостей зібрав чимало
Повернімося обличчям до гостей,
Усміхнімося і промовим: «добрий день»,
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий А клас.
2.Створення емоційного настрою уроку
Діти, сьогодні на уроці ви повинні показати свої знання. Але урок у нас буде незвичайний. Якою ви хочете бачити мене на цьому уроці? (Доброю, веселою, справедливою)
Добре, я врахую ваші побажання. А від вас буде вимагатись вся ваша увага, кмітливість.
Сьогодні ви також будете дуже відповідальними і справедливими, бо свою роботу, а також товаришів роботу ви будете оцінювати самостійно. У кожного з вас є на парті квіточка, дуже вам знайома. До речі, це моя улюблена квітка і я думаю, що вона мені буде доброю помічницею сьогодні на уроці.
За правильно розв’язаний приклад чи задачу, чи правильну відповідь ви на пелюсточці ставите плюс, якщо ж ви допускаєтесь помилки, то ваша пелюсточка залишається порожньою.
Ми будемо сьогодні працювати під девізом:
« Серце і душу в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.»
Наше селище невелике – Цирк приїжджає не часто. Тому я вирішила зробити вам свято і запросила на урок артистів цирку.
Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх вас:
Чи умієм додавати,
Множити і віднімати,
Чи знаємо чисел склад,
Тільки цирк у нас незвичний
Цирк у нас – математичний.
II ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні тема нашого уроку така:
ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ШВИДКОСТІ, ЧАСУ, ВІДСТАНІ. ДІЇ НАД ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАЗВАМИ ГЕОМЕТРИЧНИХ ТІЛ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО.
Допоможуть нам опанувати цією темою циркові артисти.
Розглянемо афішу, що цікавого нам запропонують артисти.
АФІША
1.Купівля білетів (Усний рахунок)
2.З історії Врадіївщини (Математичний диктант).
3.Клоунова плутанинка (Геометричний матеріал).
4.Чарівні м’ячики жонглера (Розв’язування прикладів з іменованими числами).
5.Трюки акробата (Фізкультхвилинка)
6.Завдання силачів (Розв’язування задачі №413)
7.Завдання вершника (Робота в групах: розв’язування прикладів, рівняння задачі).
8.Смішні задачки клоуна.
III АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Купівля білетів
1. Усний рахунок
Щоб побачити циркове шоу нам необхідно придбати білети. Ми їх купуватимемо за ваші знання.
3чоловіки працюють індивідуально на картках.
1картка
Швидкість Час Відстань
16км/ год 3 ?
? 4 однакова
16*3=48
48:4=12км/год
2картка
Усього – 34км
Проїхав – 2год зі швидкістю 14км/год
Залишилось – ?
1)14*2=28(км) проїхав
2)34-28=6(км) залишилось
3картка
Швидкість, км/год Час, год Відстань, км
6 ? 30
7 ? 35
1)30:6=5(год)
2)35:7=5(год)
3)5+5=10(год)
2. Ланцюжок прикладів (на швидкість)
1ряд 2ряд 3ряд
Діти по черзі розв’язують приклади, а спостерігач, найсильніший учень ряду спостерігає за послідовним і правильним розв’язком прикладів.
6*7= 9*7= 5*8=
20*3= 40*2= 20*4=
1*9= 1*7= 1*5=
600*4= 300*4= 400*2=
0*4= 0*5= 0*3=
9000*3= 8000*3= 5000*5=
7*0= 7*0= 8*0=
10000*8= 10000*4= 10000*9=
3. Учні спостерігачі запрошуються на бліц-турнір.
Питання.
1.Як називається число, яке отримуємо в результаті ділення?(частка)
2.Як знайти невідоме зменшуване ? (Треба до різниці додати від’ємник)
3.Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
4.Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дівчинка? (48)
5.Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2год)
6. Назвати звірів у такому порядку, щоб їхня маса збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр. (мишка, заєць, тигр, слон)
4. Перевірка роботи на картках.
5.Вручення білетів (сюрпризів)
2.Математичяний диктант.
У наших артистів є одне запитання до вас. Чому наше селище має таку назву?
А відповідь ми дамо написавши математичний диктант. У зошитах запишемо: математичний диктант. Я буду розповідати вам, а ви не лише слухайте але й записуйте в зошит у рядочок всі числа, які почуєте в розповіді.
Перші «врадіївчани» осіли у витоків річки Бак шали (західна частина ставка, яка знаходиться у центрі села з-під землі било підземне джерело, що і дало початок річці.) 1772рік. З другої половини 18століття почали заселятися сюди переселенці (селяни, які тікали з російських губерній від панського ярма.) У 1772році в поселенні нараховувалось аж 55подвірїв. Дворянин за походженням , відставний вахмістр Іван Кирилович Врадій, одержав дозвіл на заселення казенного села. Він і сприяв розширенню уже існуючого поселення. Іван Кирилович придбав ще 16.500десятин землі та ввіз людей з Молдовії та Польщі. Згодом він у 1800році у царського уряду попрохав виділити ще 12 500 десятин землі. Сенат розглянув це прохання і передав землю на вічне і потомствене володіння Врадію. Тут і заснував І.К.Врадій Малу Врадіївку.
На сьогодні смт Врадіївка – районний центр із населенням 11247чоловік. У селищі нараховується 50 вулиць.
1) 1772, 18, 55, 16500, 1800, 12500, 11247, 50
2) Підкреслити найбільше і найменше число.
3) Знайти суму і різницю чисел
12500+11247= 23747
12500-11247= 1253
IV ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Клоунова плутанинка
А тепер, діти , на кожній парті лежать геометричні фігури, ми мусимо виконати завдання клоуна.
Потрібно з даних фігур скласти свого клоуна і відгадати загадки.
Робота в парах
Загадки
Чи нас постав, чи покрути,
Торкнись, порухай, чи потри,
Принеси туди – сюди –
У нас всього –по три.
Вершини три і три кути,
Три сторони – як не крути.
(трикутник)
Він у сторони протяг
Рівненькі відрізки,
Поміж них у нього
4кути - ріжки.
(квадрат)
Не стоїть і не стрибає,
Жодного кута немає.
(круг)
Підсумок
Молодці, з фігур ви гарних клоунів зібрали. Ви легко справились із завданням. Але нам слід ще….. з плутанкою.
2.Робота з підручником.
Прочитайте пояснення про геометричні тіла та плоскі фігури. №408
Запитання
– То які ж предмети ми відносимо до геометричних тіл?
– А які ж фігури називаємо плоскими?
Розгляд тіл на першому форзаці, та малюнку №411
V . Узагальнення та систематизація знань.
Чарівні м’ячики жонглера
1. Завдання жонглера Хоч і дві руки він має,
Шість м’ячиків разом спіймає,
Кілька яблук, тарілок,
Факелів, булав, квіток,
І нічого не поб’є.
Перед нами жонглер зі своїми цікавими м’ячиками, якими і ми навчимось жонглювати, розв’язавши приклади, які написані на них (біля дошки).
Підсумок: Отож і ми вміємо математично жонглювати м’ячами жонглера.
2. Трюки акробата (фізкультхвилинка).
3. Завдання силачів
На нашій математичній арені, з’явилися силачі. Пропонують розв’язати задачу.
Прочитаємо задачу
– Про кого мова в задачі йде? (про велосипедиста).
– Яку відстань проїхав велосипедист? (між двома містами).
– З якою швидкістю рухався велосипед?
– За який час проїхав цю відстань велосипедист?
– Яку відстань проїхав велосипедист за 6 годин?
– Що треба знайти в задачі?
– Що ми можемо знайти спочатку, коли нам відома його швидкість і час? (відстань)
–Тепер, знаючи відстань і час за який повернувся велосипедист, можна що знайти? (швидкість)
–Тож яку відповідь дамо на запитання задачі??? Відповідь: км/год швидкість велосипедиста.
–Молодці!
4. Завдання вершника.
На коні швидкому вершник летить,
Мабуть, діти, справжній він джигіт.
Коня меткого вправно він веде,
І нізащо, й ніколи він не упаде.
Ось так вправно в сідлі держиться вершник. Ми теж зараз спробуємо бути вершниками. Конем у нас будуть наші з вами знання. А не упадемо ми з коня, тому що знання наші нас сильні. І ми це зараз покажемо.
Заповнити таблицю.
Руховий
об’єкт
|
Швидкість
км/год.
|
Час/год.
|
Відстань
км.
|
Кінь
|
15 км/год
|
?
|
56
|
Слон
|
?
|
7
|
42
|
Олень
|
12 км/год
|
8
|
?
|
2. Записати вираз та обчислити його значення.
(236-20)-106=1
5. Смішні задачі клоуна.
А на кінець клоун нам пропонує веселі задачі. Тож посміємося всі разом розв’язавши їх.
Трійко коней за 1 годину пробігло 15км. Скільки
кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км.)
У тварини 4 ноги, дві ліві ноги, дві ноги попереду, дві
позаду. Скільки ніг у тварини? ( 4 )
Літак летить від Москви до Санк - Петербурга 1 годину. А назад цілих 60 хвилин. Чому така різниця? (Різниці нема ніякої, 1 год. = 60 хв.)
VI. Домашнє завдання.
Домашнім завданням будуть № задача
Приклади №
VII. Підсумок уроку.
Діти, чого навчилися ви сьогодні на уроці?
Сьогодні на уроці ми дуже гарно попрацювали. Ми розв’язали приклади, задачі, вирази, з іменованими числами
І отримали такі оцінки...
У нашому цирку погасли вогні,
Та кожен із нас сподівається, діти,
Що в дні невеселі і в радості дні
Цей вогник цікавості буде горіти.
На цьому наш урок - виступ у цирку закінчено.
До побачення!
|