|
Скачати 52.27 Kb.
|
УРОК 58 Тема уроку: Розв'язування логарифмічних рівнянь. Мета уроку: формування умінь учнів розв'язувати логарифмічні рівняння різними методами: зведення логарифмічного рівняння до алгебраїчного; метод потенціювання; зведення логарифмів до однієї і тієї самої основи; метод логарифмування та графічний метод. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Усне розв'язування логарифмічних рівнянь з використанням таблиці 24 для усних обчислень «Логарифмічні рівняння». Таблиця 24Логарифмічні рівняння
2. Обговорення запитань, що виникли під час виконання домашніх завдань. II. Сприймання і усвідомлення різних методів розв'язування логарифмічних рівнянь. 1. Метод зведення логарифмічного рівняння до алгебраїчного. Приклад. Розв'яжіть рівняння logх – 3log2 x = 4. Розв'язанняПозначимо log2 x через у. Дане рівняння набере вигляду: у2 – 3y = 4; у2 – 3у – 4 = 0; у1 = 4; у2 = -1. Звідси log2 x = 4, log2 x =-1; x = 24; x = 2-1; x = 16, x = . Перевірка: 1) log16 – 3 log2 16 = 16 – 12 = 4; 2) log– 3 log2 = -1 + 3 = 4. Відповідь: 16; . 2. Метод потенціювання. Приклад. Розв'яжіть рівняння log5(x – 1) + log5(x – 2) = log5(x + 2). Розв'язанняПропотенціюємо дану рівність і одержимо: log5((x – 1)(х – 2)) = log5(x + 2); (х – 1)(х – 2) = х + 2; x2 – 2х – х + 2 = х + 2; x2 – 4х = 0; х(х – 4) = 0; х = 0 або х = 4. Перевірка:
log5(x + 2) = log5(4 + 2) = log56. Отже, х = 4 — корінь. Відповідь: 4. 3. Метод зведення логарифмів до однієї і тієї ж основи. Приклад. Розв'яжіть рівняння log3 х – 2х = 3. Розв'язанняlog3 x – 2x = 3; log3 х – 2 · = 3; log3 x – 2· = 3; log3 x + 2log3 x = 3; 3log3 x = 3; log3 x = 1; x = 3. Перевірка: log3 3 – 23 = 1 + 2 = 3. Отже, х = 3 — корінь. Відповідь: 3. 4. Метод логарифмування. Приклад. Розв'яжіть рівняння х lgx = 100х. Розв'язанняПрологарифмуємо обидві частини рівності (х > 0), одержимо: lgx lgx = lg(100x); lgx lgx = lg 100 + lgx; lg2x – lg x – 2 = 0. Замінимо lg х = у. Рівняння прийме вигляд: у2 – у – 2 = 0; y1 = 2, y2 = -1. Тоді: 1) lg х = 2; х = 102; х = 100. 2) lg x = -1; x = 10-1; x = 0,1. Перевірка: 1) xlgx = 100 lg100 = 1002 ; 100х = 100 · 100 = 1002. Отже, x = 100 — корінь. 2) xlgx = 0,1lg0,1 = 0,1-1 = = 10; 100х = 100 · 0,1 = 10. Отже, x = 0,1 — корінь. Відповідь: 100; 0,1. 5. Графічний метод розв'язування логарифмічних рівнянь. Приклад. Розв'яжіть рівняння lg x = 1 – х графічно. Розв'язанняВ одній і тій самій системі координат будуємо графіки функції у = lg x і у = 1 – х (рис. 165). Абсциса точки перетину побудованих графіків дорівнює 1. Отже, х = 1 — корінь даного рівняння. Відповідь: 1. III. Набуття умінь розв'язувати логарифмічні рівняння. Розв'язування вправ 52 (10; 14), 53 (4; 10), 54 (3; 9). IV. Підведення підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Розділ V § 3. Запитання і завдання для повторення розділу V № 26—31. Вправи №№ 52 (9; 11), 53 (12), 54 (2; 7). Роганін Алгебра 10 клас, Урок 58 |
Тема уроку: Розв’язування тригонометричних рівнянь Навчальна: ознайомити учнів з іншими способами розв'язування тригонометричних рівнянь; навчити раціонально вибирати метод їх розв'язування;... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Тема. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ВИЩИХ СТЕПЕНІВ Заняття 1 Розв'язування рівнянь виду (х+а)(х+b)(х+с)(х+d) = А за умови, що а + b = с + d, або а + с = b + d, або а + d = b + с, де А Розв'язування... |
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення... |
Урок №105 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь Раціональні числа і дії над ними Тема Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
УРОК №72 Тема уроку. Розв'язування систем рівнянь графічним способом Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь графічним способом |
Розв'язування логарифмічних рівнянь Сприяти розвитку вміння розв'язувати найпростіші логарифмічні рівняння та ті, що зводяться до них безпосереднім застосуванням властивостей... |
УРОК 37 Тема уроку ... |
Урок №73 Тема. Системи двох лінійних рівнянь із двома змінними та... Ня щодо залежності кількості розв'язків системи лінійних рівнянь від співвідношення коефіцієнтів a, b, c цих рівнянь; вироблення... |