Урок в 6 класі
Тема . Координатна площина.
(Використання інтерактивної дошки в програмі « Ноутбук»)
Мета: сформувати поняття « координатна площина», « координати точки на площині», « абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати координати точок на координатній площині , будувати точки за їх координатами. Повторити види геометричних фігур та трикутників зокрема.
Обладнання: Інтерактивна дошка, картки з завданнями.
Тип уроку: засвоєння знань , умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Самоперевірка домашнього завдання. (Вчитель відкриває 1-у сторінку Ноутбука і показує правильність виконання Д/З , Учні звіряють свої рішення , виправляють помилки, задають питання)
ІІІ. Тести. (Перевірка рівня сформованості знань з теми « Паралельні і перпендикулярні прямі». 2-а сторінка Ноутбука)
IV. Актуалізація опорних знань.
Як називається така пряма? Назвіть координати точки В.
V. Мотивація навчальної діяльності
Математика – це наука , яка виникла зі спостережень людини за навколишнім світом і потребою виразити ці спостереження мовою цифр.
Наприклад, як пояснити положення предмета на столі? А як визначити положення точки на малюнку?
Так, на папері в клітинку легше визначити положення предмета на площині, але «вправо, вліво, вгору , вниз» незручні терміни для математики. Виникла потреба у знаходженні загальної системи визначення предмета на площині. І цю систему вперше винайшов французький учений Р. Декарт.
Тому систему, яку ми сьогодні з вами вивчимо, називається декартовою системою координат. Вона складається з двох прямолінійних осей , які перетинаються під прямим кутом у точці О (0,0).
Побудуємо координатну площину. Для цього проведемо дві перпендикулярні прямі, які перетинаються в точці – О і мають однакові одиничні відрізки. Ця точка є початком координат. Горизонтальну пряму називають віссю абсцис і позначають ОХ, а вертикальну – віссю ординат або – ОУ. Вісь абсцис і вісь ординат вони утворюють прямокутну систему координат і називаються координатними осями. Площину, на якій задана прямокутна система координат, називають координатною площиною. Площина координатними осями ділиться на чотири чверті (мал1.) Мал.1
Для того щоб знайти положення точки на площині необхідно знати дві її координати наприклад: А (4;5)
4 - координата по осі ОХ, 5 – координати по осі ОУ. Тому починаючи з початку відліку рухаємось вправо до4 і проводимо з цієї точки перпендикуляр до осі абсцис, потім з початку координат рухаємось вгору на 5 одиниць і проводимо також перпендикуляр до осі ординат. Перетин двох перпендикулярів і є шукана точка А. Якщо точка лежить на осі абсцис, то її ордината дорівнює нулю (D(-1; 0)); якщо точка лежить на осі ординат, то її абсциса дорівнює нулю (С(0;-3))
VІ. Закріплення
Виконання усних вправ. Визначити координати точок:
Відповідь: А(-4;-2), С(-1;1), D(6;0),F(-4;4), E(0;4), B(5;4), N(1;-3), K(5;-4)
Фронтальна робота на дошці
Позначити точки на координатній площині та з’єднати їх . Який предмет ви побачили? Діти по черзі позначають точки.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
(-9;-9)
|
|
(-3;4)
|
|
(7;4)
|
|
(-1;-6)
|
|
(-10;-9)
|
|
(-2;5)
|
|
(9;3)
|
|
(-2;-7)
|
|
(-6;-4)
|
|
(-1;8)
|
|
(9;2)
|
|
(-4;-7)
|
|
(-8;-3)
|
|
(1;10)
|
|
(7;0)
|
|
(-5;-5)
|
|
(-8;-1)
|
|
(2;10)
|
|
(4;-1)
|
|
(-9;-9)
|
|
(-7;0)
|
|
(3;8)
|
|
(3;-2)
|
|
|
|
(-6;-1)
|
|
(6;10)
|
|
(4;-2)
|
|
|
|
(-6;4)
|
|
(8;10)
|
|
(5;-3)
|
|
|
|
(-4;6)
|
|
(9;9)
|
|
(3;-5)
|
|
|
|
(-3;5)
|
|
(9;7)
|
|
(-2;-5)
|
|
|
|
3. Робота в малих групах
2. Побудуйте малюнок за точками(2;13) (4;11) (6;11) (8;9) (8;7) (9;7)(11;5) (11;2) (8;2) (7;1) (7;-1) (8;-3)(6;-4) (5;-3) (3;-5) (1;-5) (1;-7) (2;-6)(3;-7) (1;-9) (1;-13) (-1;-13) (-1;-5) (-3;-5)(-3;-3) (-4;-2) (-5;-2) (-6;-3) (-8;-1) (-8;1)(-7;2) (-7;4) (-8;6) (-8;8) (-7;9) (-6;9)(-5;10) (-5;11) (-3;11) (-1;13) (2;13)
3. Побудуйте малюнок за точками (2;1) (2;3) (0;2) (-1;4) (-2;2) (-3;4) (-11;2) 2 (-10;0) (-8;0) (-6;-3) (-3;-3) (-2;-6) (2;-7) (2;-4)3 (4;-5) (5;-3) (8;-3) (9;-1) (12;0) (4;2) (2;1)
4. Побудуйте малюнок за точками (1;2) (1;-2) (2;-2) (2;4) (3;4) (3;3) (7;3)(8;0) (8;-3) (7;-3) (7;-4) (5;-4) (5;-3) (-1;-3)(-1;-4) (-3;-4) (-3;-3) (-4;-3) (-4;-2) (-5;-2) (-6;-1) (1;2)(-7;1) (-8;2)
VІІ. Оцінювання
VІІІ. Підсумок уроку. Гра « Мікрофон»
Я навчився…
Було складно…
Сьогодні я дізнався…
У мене вийшло…
Тепер я можу…
Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці, зображуючи "мордочку", відповідну до їх настрою. ХІ. Домашнє завдання
Ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині.
№1. Побудуйте малюнок за точками (8;-2) (6;1) (5;1) (4;5)(-3;5) (-4;4) (-4;3) (2;3)(3;1) (0;1) (-1;2) (-4;2)(-5;1) (-9;1) (-12;-2) (8;2)
№2. Побудуйте малюнок за точками (-1;4) (1;4) (2;3) (7;3) (7;2) (2,5;2) (3;1)(4;1) (5;0) (6;0) (6;0) (6;-1) (4;-3) (-4;-3)(-6;-1) (-6;0) (-5;0) (-4;1) (-3;1) (-2;3)
Література:
Підручник . Математика 6 клас. Г.П.Бевз, В.Г. Бевз
|