Урок геометрії у 7 класі Тема уроку


Скачати 154.56 Kb.
Назва Урок геометрії у 7 класі Тема уроку
Дата 25.10.2013
Розмір 154.56 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Урок геометрії у 7 класі

Тема уроку: «Взаємне розміщення прямих на площині.

Кути між прямими.»

Мета уроку: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів про взаємне розміщення прямих на площині, кути між прямими, вдосконалити навички та вміння застосовувати набуті знання до розв’язування задач; створювати ситуацію успіху, власного досягнення кожного учня; розвивати інтерес учнів до предмета, вміння оцінювати свої знання; виховувати вміння працювати в групі, наполегливість, почуття відповідальності, задоволення своєю роботою, культуру спілкування.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.

Обладнання: таблиця, рисунки до задач; роздатковий матеріал для парної роботи, групової роботи, тестової самостійної роботи, подачі домашнього завдання, карточки та схема самооцінювання.

І. Організаційний момент. Налаштування учнів на співпрацю, швидке включення в роботу.

Добрий день, діти! Сьогодні на уроці геометрії ми будемо працювати разом, і я розраховую на вашу підтримку та допомогу.

Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці всі були:

«У» - усміхненими;

«С» - спокійними;

«П» - прогресивними;

«І» - ініціативними;

«Х» - хоробрими.

Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ. На шляху до успіху я пораджу вам скористатися мудрою порадою «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід!» (А. Нівен)

Тож, запрошую до активної роботи і бажаю впевнено крокувати до успіху.


УСПІХ

















Проведемо невелику розминку «Шукай пару»

Перед вами в одному стовпчику початок твердження, в другому – кінець твердження. Вам потрібно сполучити початок і кінець так, щоб отримати правильне твердження. Працюємо у парах.

(Парна робота)

  1. Два кути називаються суміжними, якщо у них одна сторона спільна, …

а дві інші сторони є доповняльними променями.

  1. Сума суміжних кутів …

дорівнює 1800.

  1. Кут суміжний з гострим кутом, …

тупий.

  1. Два кути називаються вертикальними , якщо …

сторони одного кута є доповняльними променями сторін іншого.

  1. Вертикальні кути…

рівні.

  1. Дві прямі називаються перпендикулярними, …

якщо вони перетинаються під прямим кутом.

  1. Дві прямі називаються паралельними,…

якщо вони не перетинаються.

  1. Бісектрисою кута називається промінь, який виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і …

ділить кут пополам.

Пари по черзі презентують результати роботи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

Німецькому математику Давиду Гільберту належать слова: «У великому саду геометрії кожен зможе вибрати собі букет за смаком».

В цьому навчальному році ви розпочали вивчати цю чудову науку геометрію.

Сьогодні у нас один з останніх уроків у цьому семестрі. І ви робите перші спроби узагальнити вивчений матеріал, привести його до логічного порядку, як і личить справжнім геометрам.

На цьому уроці ми повторимо й узагальнимо матеріал теми «Взаємне розміщення прямих на площині», а попереду у вас ще урок по розв’язуванню задач з цієї теми.

Я сподіваюсь, що наш урок поповнить ряди шанувальників геометрії.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над самооцінкою, бо це важливо для досягнення успіху в будь-якій справі, отже у школі вам потрібно навчитися здійснювати самооцінку. Крім того, за допомогою самооцінки ми наприкінці уроку дізнаємось про результативність своєї роботи та здійснимо вибір домашнього завдання.

Ми подолали першу сходинку до досягнення мети уроку. Відзначимо це радісним «смайликом», що завітав до нас на урок з наших мобільних телефонів та мережі «Internet» і походить від англійського smile – «посміхатися», та попрацюємо кожний над своє самооцінкою. Скористаємося для цього плакатом та карткою самооцінки. (Пояснюю, як працювати із самооцінкою. За кожен етап цього уроку учень виставляє собі від 0 до 3 балів, тобто сума наприкінці уроку в кожного учня від 0 до 12 балів.)

Картка самооцінки

Сходинки до успіху

Бали

1




2




3




4




Сума балів






Самооцінка


1




2




3



- багато помилок

- потребую допомоги

- припускаю незначні помилки

- необхідна підтримка

- виконую всі завдання

- надаю допомогу іншим

(Виставляючи оцінку за першу сходинку, прислухайтесь до думки товариша)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів через систему усних вправ.

(Фронтальна робота)

№1. Визначте на око, які прямі, що зображені на рисунку:

а) паралельні

б) перпендикулярні

m

k

n

a

b

c

d

Проте у житті навіть гарні спеціалісти (будівельники, проектувальники …)

не визначають паралельність чи перпендикулярність прямих на «око», а користуються спеціальними приладами (рейсмус, кутник, рівень…)

На уроках геометрії ми також користуємося означеннями, ознаками, властивостями геометричних фігур.

Тому, виконуючи слідуючі завдання, будьте уважними.

№2. Виключити зайвий малюнок: (зверніть увагу на кути)

1450

350

450 450



1320 520

№3. Знайти невідомі кути

1150 ?

Д С ОД - бісектриса

<АОС

? 660

А О В

?

?

250

№4. Якої градусної міри має бути кут х, щоб прямі а і b були паралельні?

(зверніть увагу на величину кутів)

х

b

350

a

b

х



а 750

b 640

a

х



№5. Знайти невідомий кут?

400 b

700

1400

? a

с

d

Ми подолали 2-гу сходинку до УСПІХУ, відзначимо наше досягнення радісним «смайликом».

(Працюємо над самооцінкою).

Крокуємо далі?

IV. Систематизація та узагальнення опорних знань, умінь та навичок

(Групова робота, колективна робота)

А тепер нам потрібно виконати найважливіше завдання: привести наші знання у чітку систему. Тему «Взаємне розміщення прямих на площині» ми будемо повторювати за такими тематичними блоками:

  1. Суміжні кути

  2. Вертикальні кути

  3. Ознаки паралельності прямих

  4. Властивість кутів, що утворюються при перетині паралельних прямих січною

Працювати ми будемо групами. Прошу вас об’єднатися в групи по 4 чоловіка.

Під час роботи ви можете скористатись матеріалами підручника:

Розділ 2 §4, §5, §7, §8, §9 та узагальнюючими таблицями на ст. 171-172

(Пояснюю алгоритм роботи у групі, як змінюються теми роботи учнів:

спочатку всі групи працюють одночасно над першим пунктом завдань, сигналізують про завершення роботи, і, по моєму сигналу, міняються завданнями по колу. Перед кожним етапом даю незначні вказівки).

По закінченню група працює над блоком, яким закінчувала роботу із завданням «Знайди помилку».

Потім іде колективний аналіз роботи. Результати роботи – на дошці. Перед кожною групою – умови завдань. Відповідають по бажанню (перевага надається тим, хто працював над пунктом, або аналізував блок). Аналіз результатів:

1-й пункт: повторення теорії по опорній таблиці;

2-й пункт: усна робота;

3-й пункт: усна робота з опорою на рисунок на дошці;

4-й пункт: розбір задачі із частковими записами на дошці за готовим рисунком.

(звертаю увагу на «Корисні факти» таблиці та задачі: ст.38 №26, ст.44 №29, ст.62 №17, на важливість останньої задачі для вивчення нової теми)

Ми подолали третю, дуже важливу сходинку до УСПІХУ. Оцінимо свою роботу на цій сходинці. (В обговоренні набраного балу участь приймає вся група).

Матеріали для групової роботи:

І. Суміжні кути

1

АОС і СОВ – суміжні,

С тому що сторона

ОС - --------------------------------------------,

а сторони

ОА і ОВ - -------------------------------------

А О В

Властивість суміжних кутів:

-----------------------------------------------------------------------------------


2

  1. Побудуйте кут, суміжний з даним кутом.


Чи може кут, суміжний з кутом 310, дорівнювати 1590? Чому?



3 Знайдіть суміжні кути, якщо їх градусні міри відносяться як 3:7.

4 Знайдіть кут між бісектрисами кута 760 і кута суміжного з ним.




ІІ. Вертикальні кути



  1. АОD і … - вертикальні



… і … - вертикальні

O Властивість вертикальних кутів

------------------------------------------------------------------

D B

-----------------------------------------------------------


2 Сума двох кутів, утворених у результаті перетину двох прямих, дорівнює 860. Знайдіть ці кути.

3 Сума трьох кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 2600. Знайдіть більший з кутів.

4 Знайдіть кут між бісектрисами кутів 420 і кута, що вертикальний даному.



ІІІ. Паралельні прямі. Ознака паралельності прямих



1 При перетині двох прямих третьою,

2 3 утворилися кути:

а) внутрішні односторонні:

1 4 <1 і <�… ; <4 і <�…

б) внутрішні різносторонні:

<1 і <�… ; <4 і <�…

в) відповідні і … ;

і …, і …, і

8 5

7 6

Ознаки паралельності прямих:

4 а

3 2 А). Якщо <1+ <�…. = 1800, то

Б). Якщо <1= <�…. , то

В). Якщо <1= <4 , то .........

1 в




1040

а

Які з прямих, зображених на

рисунку паралельні?

660

в

Відповідь обґрунтуйте

1040

d

660

k

m



  1. На рис. +2 =1800.

Доведіть, що +4 =1800

а

2 3

b 1 4

k m




  1. На рисунку =0 .

у 1,5 рази більший від суміжного з ним.

Доведіть, що

а

1

b

2




IV. Властивість кутів, що утворюються при перетині паралельних прямих січною

  1. Якщо дві паралельні прямі перетинає третя, то

а) сума внутрішніх односторонніх кутів……………………………………………..

б) внутрішні різносторонні кути ……………………….

в) відповідні кути…………………………. .

Запиши ці рівності за рисунком:

Якщо і с – січна, то

а 2 < … + < … = 1800;

3 4 < … = < … ;

< … = < … .

в 1


  1. При перетині двох паралельних

прямих третьою утворились

2 1 а 8 кутів.

3 4 Знайдіть ці кути, якщо один

з них дорівнює 240

6 5 в

7 8

3 а в Дано: ; с – січна

< 1- < 2 =260

С Знайти: і2

1 2

4 За даними на рисунку знайдіть кути 1, 2, 3, якщо прямі АВ і СDпаралельні.

С D

1 2 3

А 660 300 В

V. Розвязування задач

А). Усне розв’язування задач (фронтальна робота)

Хоч геометрію ви лише розпочали вивчати, та вже переконались у тому, що алгебра дуже часто приходить нам на допомогу під час розв’язування геометричних задач.

  1. Один з двох кутів, утворених в результаті перетину двох прямих на 340 більший від іншого. Знайдіть ці кути.

  2. Один із кутів, утворених при перетині двох прямих, у 5 разів більший за другий. Знайдіть ці кути.

  3. Знайдіть кути, які утворилися при перетині двох прямих, якщо різниця двох із них дорівнює 340 .

Б). Розв’язування задачі з повним записом: (колективна робота)

Учень працює біля дошки.

Знайти кут, градусна міра якого становить 20% суміжного з ним кута.

В Дано: < СОВ і < ВОА – суміжні;

< ВОА = 0,2*< СОВ

Знайти: < ВОА

С О А Розв’язання:

Нехай < СОВ =х, тоді < ВОА =0,2х

< СОВ + < ВОА =1800;

х+0,2х=180; 1,2х=180; х=150.

Отже, < СОВ =1500, < ВОА =0,2*1500=300

(або < ВОА=1800-1500= 300)

2-гий спосіб: 20%=⅕, тому х+5х=180; 6х=180; х=30.

В). Самостійна робота (виконання тестової роботи у двох варіантах)

1-ий варіант.

  1. Скільки пар суміжних кутів утвориться при перетині двох прямих?

А) 2 Б) 4 В) 6 Г) 8

  1. Яким буде кут, суміжний з кутом 900?

А) гострим Б) прямим В) тупим Г) розгорнутим

3) Сума двох кутів, що утворилися при перетині двох прямих дорівнює 600. Знайдіть ці кути.

А) 100 і 500 Б) 300 і 300 В) 200 і 400 Г) 600 і 600

4) Знайдіть суміжні кути, якщо їх градусні міри відносяться як 2:3.

А) 600 і 1200 Б) 720 і 1080 В) 900 і 1800 Г) 450 і 900

5) На якому з наведених рисунків зображені паралельні прямі?

А) Б)

В) Г)

6) Перпендикулярність прямих позначається символом …

А) Б) В)Г)

2-ий варіант

  1. Скільки пар вертикальних кутів утвориться при перетині двох прямих?

А) 2 Б) 4 В) 6 Г) 8

2) Яким буде кут, суміжний з кутом 300?

А) Гострим Б) Прямим В) Тупим Г) Розгорнутим

3) Якими будуть вертикальні кути, якщо їх сума дорівнює 1800?

А) Гострими Б) Прямими В) Тупими Г) Розгорнутими

4) Знайдіть суміжні кути, якщо їх градусні міри відносяться, як 1:2.

А) 600 і 1200 Б) 720 і 1080 В) 900 і 1800 Г) 450 і 900

5) Паралельність прямих позначається символом…

А) Б) В) < Г) Серед наведених немає такого символу

6) На якому з рисунків зображені перпендикулярні прямі?

А) Б)

В) Г)

(Проводиться взаємоперевірка правильності виконання роботи за поданим зразком)

Ми подолали четверту сходинку до УСПІХУ.

Здійснимо самооцінку. Виставляючи собі бал за цю сходинку, врахуйте, що за тестову роботу ви можете поставити 2 бали за умови, якщо всі тестові завдання виконані правильно, 1бал, - якщо виконано правильно 3-5 завдань.

Якщо ви приймали активну участь у розв’язуванні попередніх задач, то додайте собі ще один бал. Таким чином, на цій сходинці ви теж мали можливість отримати 3 бали.

VІ. Підведення підсумків уроку. Оголошення домашнього завдання.

Наш урок добігає кінця.

Протягом уроку ми весь час працювали з партнерами. Могли отримати від них допомогу, а в житті дуже часто потрібно розраховувати лише на свої сили. І цьому теж потрібно вчитися. Це одна з причин домашнього завдання.

  1. Повторити матеріал розділу 2, користуючись таблицями на ст. 171-172

  2. Вибрати письмове завдання відповідно до своєї самооцінки.

Рівень

(бали)

Домашнє завдання

Порада

І (1-3)

ст.36 №7

ст.43 №11

ст.67 №5

Скористайтесь задачею на ст.35

Скористайтесь задачею на ст.41

Скористайтесь задачею на ст.65

ІІ (4-6)

ст.37 №9

ст.43 №12(1)

ст. 67 №7

Скористайся властивостями кутів (ст.171-172). До задачах, в умові яких є змінна, склади рівняння

ІІІ (7-9)

ст.38 №19(1)

ст. 63 №63

ст. 69 № 19(2)

< 1 = < 2 +300

Виконай рисунок, познач кути

Скористайтесь розв’язком задачі на уроці і властивістю заданих кутів

ІV (10-12)

ст.38 №26

ст.44 №29


Познач один кут, наприклад, через 2х, суміжний з ним – (1800 -2х)

Скористайся розв’язком попередньої задачі

Як говорив Ч. Дікенс: «Немає у світі пагорба, якого наполегливість у решті-решт не досягне». Ми теж своєю наполегливістю досягли УСПІХУ. Підрахуйте суму балів на своїх картках, поставте собі відповідну оцінку у «Картку самооцінки» (здають їх вчителю).

Підніміть руку, хто за результатами самооцінки отримав 7 і вище балів.

Я хочу додатково відмітити роботу …………………………………… оцінкою…….

Пропоную вам висловити свою думку, доповнивши речення:

Я вважаю, що урок важливий, тому що...

Мені на уроці сподобалось…

Мені на уроці не сподобалось…

Я досяг успіху, тому що…

Не знаю, чи є на світі людина, яка б завжди і у всьому була б успішною. Але без віри , наполегливості, оптимізму успіху досягнути не можна. Як і подолати життєві негаразди. Я вам щиро дякую за урок, бажаю успіху і вірю у ваш успіх.

І хочу поділитися з вами чудодійним рецептом успіху: «Успіх – це тільки 10% таланту і 90% щоденної наполегливої праці».

</4></4></1></4></1>

Схожі:

Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника
Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
«Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних...
Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники
Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження...
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників
...
Аналіз уроку I.  Загальні відомості про урок
Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Урок з геометрії в 9 класі. Склала: вчитель математики Курахівської ЗОШ №3
Закріпити знання, які учні одержали при вивчені теми, формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих сторін та кутів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка