Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники


Скачати 55.97 Kb.
Назва Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники
Дата 24.10.2013
Розмір 55.97 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок геометрії у 8 класі.

Тема: Подібні трикутники

Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження їх невідомих елементів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

  2. Сьогодні на уроці ми познайомимося з дуже цікавою і важливою темою з курсу геометрії 8 класу.

Вже другій рік вивчаємо геометрію. За цей час познайомилися з новими фігурами, їх властивостями. Але одній із цих фігур приділяємо багато уваги. Як ви думаєте, яку фігуру я маю на увазі? (трикутник)

Один мудрець сказав: «Найвищий прояв духа – це розум, найвищий прояв розуму – це геометрія. Клітинка геометрії це трикутник. Він такий же невичерпний, як і весь Всесвіт».

Так що ми знаємо про трикутник?

(«Відкритий мікрофон» - учні відповідають все що знають про трикутник. За це отримають житони).

Це маленька частина того, що ми повинні знати.

На минулому уроці ми познайомилися з ще одній властивістю пов’язаною з трикутником, а саме - з властивістю його бісектриси.

Яка це властивість?

Перевіримо як ви використали ії для розв´язаня домашніх задач.

  1. Перевірка д/з.

Підручник «Геометрія 8 клас» А.Г. Мерзляк. №386, №404

№ 380 –

№ 386 С Дано:

АВС, АМ-біс-са А

М АВ=48см,

А В АС=32см,

ВМ=18см.

ВС-?

Розв᾽ язання:





Х=12

МС=12см, ВС=30см.

№404 В Дано:

АВС,

А Д С АВ=28см,

ВС=20см,

ВД-біс-са В ,

АС=36см.

АД-? , ДС-?.

Розв ᾽язання:

,

,

Х=21

АД=21см, ДС=15см

№3 80. Дано:

В АВС -трикутник ,

М МК\\ ВС,

А К С АМ=9см , МВ=6см , КС=8см.

АК-?

Розв ᾽язання:

, =, х= 12, АК = 12см.

для розв´ язання задачі яку теорему ви використали. (теорема про

пропорційні відрізки).

Що спільного в розв´язуванні цих задач?. (Складали пропорції). Як знайти невідомий член пропорції. Що потрібно використати?

Весь урок працюємо за правилом «Правило мудрого – дай відповідь розміркувавші» (Есхил).

  1. Багато інформації ми згадали про трикутники, але теорія без практики є мертвою, або безплідною, практика без теорії немислима і згубна. Для теорії потрібні знання, для практики ще до того навички.

Запищить число, класна робота. Виконаємо практичну роботу, яка нас доведе до теми уроку. Працювати будемо по парах.

  1. Практична робота. У конверті є трикутники.

  1. Знайдіть рівні трикутники не виконуючи виміри довжин сторін. Як ви це зробили?

У конверті є пара трикутників АВС і МНК , градусні міри кутів позначені на трикутниках : кутА=кутуМ, кутВ=кутуН, кутС=кутуК.

  1. Надайте означення рівних трикутників. (На дошці малюнок двох рівних трикутників. Вказуються рівні елементи)

N B

M K A C

  1. Розглянемо іншу пару трикутників АВС і А1В1С1.Порівняйте кути трикутників. А= А1 , В= В1 , С= С1 .

Виміряйте довжини сторін :АВ= … , А1В1=….; знайти відношення =…; ВС=…., В1С1=…, …; АС=…,А1С1=…, ; Порівняйте відношення. Зробить висновок. . Трикутники АВС іА1В1С1 є подібними.

6.Тема уроку: Подібні трикутники.

На стор.87 підручника зачитаємо означення подібних трикутників.

7.Мета уроку: навчитися знаходити невідомі елементи подібних трикутників ,використовуючи означення.

АВС А1В1С1 , к –коеф. подібності.

АВС А1 В1С1 , к=2 ,що це означае ? к=, що це означае?

В зошитах: Якщо АВС і А1В1С1

В В1 такі, що < А=< А1 ,<�В= < В1 , <�С =<�С1, і

= , то

А С А1 С1

АВС А1В1С1, к – коеф. подібності

Навколо нас багато подібних предметів, фігур. Геометрія навколо нас!

c:\users\дом\desktop\documents\таня\new-3.jpg

c:\users\дом\desktop\documents\таня\taina1.jpg

c:\users\дом\desktop\documents\таня\1325446741.jpgc:\users\дом\desktop\documents\таня\1227727413_999e0ee48a20.jpg

c:\users\дом\desktop\documents\таня\1215947187_kopirovanie_iz_00_026.jpgc:\users\дом\desktop\documents\таня\77201.jpg

Подібність двох істот ,створіння того ж виду, але різних розмірів, мають ту ж саму сутність ,як і подібність двох геометричних фігур.

8.Закриплення. ( усно )

Які трикутники подібні за означенням?

Задача№1. Чи подібні трикутники?

А1

А 6

4 3 8 С1

С

В 6 В1 12

<�В=56,<�А=63, <�В1=56, <�А1=63.

Задача №2 .

АВС А1 В1 С1 . 1) <�А=30, <�В=85, <�С=65. Знайти кути трикутника А1В1С1.

2)АВ=3см, ВС=4см, АС=6см, А1В1=12см. Знайти А1С1, В1С1.

3) АВ=Хсм, ВС=Усм, АС=Zсм. А1В1=5см, А1С1=6см, В1С1=4см, =3 . Знайти сторони трикутника АВС.

9. Письмово. Задача №1. №425 (підручник А. Г. Мерзляк )

Задача № 2. Дано: АВСА1В1С1

В В1 Р А1В1С1= 54см.

8 9 х у

А 10 С А1 С1 х-? ,у-? , z-? .

z

Висновок! Записати в зошитах: відношення периметрів подібних трикутників дорівнює коефіцієнту подібності.

Усно: Трикутники АВС А1В1С1 ,Р АВС =40см , знайти Р А1В1С1 ,якщо : 1) к=2 ; 2) к=;

Задача №3. Сторони трикутника дорівнюють 3см, 4см, 5см, знайти сторони подібного йому трикутника , у якому різниця найбільшої та найменшої сторін дорівнює 20см.

10. Підсумок уроку: 1 ) МРК= АВС чи подібні вони ? (якщо так , чому дорівнює к ? ) 2) Які два трикутники називають подібними ?

3) МNРАВС , знайти у , х.

N B

У 3 4 х

М Р

4 А C

8

4) Оцінки учням які працювали дуже активно на уроці.

5) На наступному уроку будемо розв᾽язувати більш складні задачі , в яких треба знайти невідомі елементи , використовуючи означення подібних трикутників.

Д/З : 2. П.12. вивчити означення подібних трикутників. Виконати на 6б : №427, №428 , на 7-10 б. :+ №438. Повторити ознаки рівності трикутників.

Урок геометрії у 8 класі.

Тема: Подібність трикутників.

Вчитель математики ЗОШ №3 Карасік Т.А.

2011 -2012 н.р.

Схожі:

Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок №31 Тема. Многочлен. Подібні члени многочленна та їх зведення
Мета: домогтися свідомого сприйняття учнями змісту понять «много­член», «подібні члени многочлена», «многочлен стандартного вигляду»,...
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника
Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників
«Трикутники» (озна­чення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,...
Урок геометрії у 7 класі Тема уроку
Обладнання: таблиця, рисунки до задач; роздатковий матеріал для парної роботи, групової роботи, тестової самостійної роботи, подачі...
Урок входить в серію уроків з геометрії, об’єднаних однією темою «Трикутники»
Значна увага приділяється практичній направленості уроку. Учні доводять теорему, використовуючи результати завдань практичної роботи;...
Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників
...
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
«Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка