Урок геометрії у 8 класі.
Тема: Подібні трикутники
Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження їх невідомих елементів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку.
Організаційний момент.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з дуже цікавою і важливою темою з курсу геометрії 8 класу.
Вже другій рік вивчаємо геометрію. За цей час познайомилися з новими фігурами, їх властивостями. Але одній із цих фігур приділяємо багато уваги. Як ви думаєте, яку фігуру я маю на увазі? (трикутник)
Один мудрець сказав: «Найвищий прояв духа – це розум, найвищий прояв розуму – це геометрія. Клітинка геометрії це трикутник. Він такий же невичерпний, як і весь Всесвіт».
Так що ми знаємо про трикутник?
(«Відкритий мікрофон» - учні відповідають все що знають про трикутник. За це отримають житони).
Це маленька частина того, що ми повинні знати.
На минулому уроці ми познайомилися з ще одній властивістю пов’язаною з трикутником, а саме - з властивістю його бісектриси.
Яка це властивість?
Перевіримо як ви використали ії для розв´язаня домашніх задач.
Перевірка д/з.
Підручник «Геометрія 8 клас» А.Г. Мерзляк. №386, №404
№ 380 –
№ 386 С Дано:
АВС, АМ-біс-са А
М АВ=48см,
А В АС=32см,
ВМ=18см.
ВС-?
Розв᾽ язання:
Х=12
МС=12см, ВС=30см.
№404 В Дано:
АВС,
А Д С АВ=28см,
ВС=20см,
ВД-біс-са В ,
АС=36см.
АД-? , ДС-?.
Розв ᾽язання:
,
,
Х=21
АД=21см, ДС=15см
№3 80. Дано:
В АВС -трикутник ,
М МК\\ ВС,
А К С АМ=9см , МВ=6см , КС=8см.
АК-?
Розв ᾽язання:
, =, х= 12, АК = 12см.
для розв´ язання задачі яку теорему ви використали. (теорема про
пропорційні відрізки).
Що спільного в розв´язуванні цих задач?. (Складали пропорції). Як знайти невідомий член пропорції. Що потрібно використати?
Весь урок працюємо за правилом «Правило мудрого – дай відповідь розміркувавші» (Есхил).
Багато інформації ми згадали про трикутники, але теорія без практики є мертвою, або безплідною, практика без теорії немислима і згубна. Для теорії потрібні знання, для практики ще до того навички.
Запищить число, класна робота. Виконаємо практичну роботу, яка нас доведе до теми уроку. Працювати будемо по парах.
Практична робота. У конверті є трикутники.
Знайдіть рівні трикутники не виконуючи виміри довжин сторін. Як ви це зробили?
У конверті є пара трикутників АВС і МНК , градусні міри кутів позначені на трикутниках : кутА=кутуМ, кутВ=кутуН, кутС=кутуК.
Надайте означення рівних трикутників. (На дошці малюнок двох рівних трикутників. Вказуються рівні елементи)
N B
M K A C
Розглянемо іншу пару трикутників АВС і А1В1С1.Порівняйте кути трикутників. А= А1 , В= В1 , С= С1 .
Виміряйте довжини сторін :АВ= … , А1В1=….; знайти відношення =…; ВС=…., В1С1=…, …; АС=…,А1С1=…, ; Порівняйте відношення. Зробить висновок. . Трикутники АВС іА1В1С1 є подібними.
6.Тема уроку: Подібні трикутники.
На стор.87 підручника зачитаємо означення подібних трикутників.
7.Мета уроку: навчитися знаходити невідомі елементи подібних трикутників ,використовуючи означення.
АВС А1В1С1 , к –коеф. подібності.
АВС А1 В1С1 , к=2 ,що це означае ? к=, що це означае?
В зошитах: Якщо АВС і А1В1С1
В В1 такі, що < А=< А1 ,<�В= < В1 , <�С =<�С1, і
= , то
А С А1 С1
АВС А1В1С1, к – коеф. подібності
Навколо нас багато подібних предметів, фігур. Геометрія навколо нас!
Подібність двох істот ,створіння того ж виду, але різних розмірів, мають ту ж саму сутність ,як і подібність двох геометричних фігур.
8.Закриплення. ( усно )
Які трикутники подібні за означенням?
Задача№1. Чи подібні трикутники?
А1
А 6
4 3 8 С1
С
В 6 В1 12
<�В=56,<�А=63, <�В1=56, <�А1=63.
Задача №2 .
АВС А1 В1 С1 . 1) <�А=30, <�В=85, <�С=65. Знайти кути трикутника А1В1С1.
2)АВ=3см, ВС=4см, АС=6см, А1В1=12см. Знайти А1С1, В1С1.
3) АВ=Хсм, ВС=Усм, АС=Zсм. А1В1=5см, А1С1=6см, В1С1=4см, =3 . Знайти сторони трикутника АВС.
9. Письмово. Задача №1. №425 (підручник А. Г. Мерзляк )
Задача № 2. Дано: АВСА1В1С1
В В1 Р А1В1С1= 54см.
8 9 х у
А 10 С А1 С1 х-? ,у-? , z-? .
z
Висновок! Записати в зошитах: відношення периметрів подібних трикутників дорівнює коефіцієнту подібності.
Усно: Трикутники АВС А1В1С1 ,Р АВС =40см , знайти Р А1В1С1 ,якщо : 1) к=2 ; 2) к=;
Задача №3. Сторони трикутника дорівнюють 3см, 4см, 5см, знайти сторони подібного йому трикутника , у якому різниця найбільшої та найменшої сторін дорівнює 20см.
10. Підсумок уроку: 1 ) МРК= АВС чи подібні вони ? (якщо так , чому дорівнює к ? ) 2) Які два трикутники називають подібними ?
3) МNРАВС , знайти у , х.
N B
У 3 4 х
М Р
4 А C
8
4) Оцінки учням які працювали дуже активно на уроці.
5) На наступному уроку будемо розв᾽язувати більш складні задачі , в яких треба знайти невідомі елементи , використовуючи означення подібних трикутників.
Д/З : 2. П.12. вивчити означення подібних трикутників. Виконати на 6б : №427, №428 , на 7-10 б. :+ №438. Повторити ознаки рівності трикутників.
Урок геометрії у 8 класі.
Тема: Подібність трикутників.
Вчитель математики ЗОШ №3 Карасік Т.А.
2011 -2012 н.р.
|