Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників


Скачати 48.6 Kb.
Назва Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників
Дата 11.02.2014
Розмір 48.6 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок з використанням інтерактивних технологій.

Урок геометрії в 7 класі

Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників.

 

Мета: закріпити знання учнів про зміст та способи застосування теорем, що виражають першу і другу ознаки рівності трикутників, для розв'язування задач на доведення рівності трикутників; виробити вміння добирати аргументацію і доводити рівність трикутників із використанням першої і другої ознак рівності трикутників, а також використовувати доведення рівності трикутників для доведення рівності відрізків, кутів і для доведення паралельності прямих.

Хід уроку

 

  1. Організаційний етап

  2. Перевірка домашнього завдання

  1. Для перевірки засвоєння учнями змісту теорем, що виражають першу і другу ознаки рівності трикутників, проводимо математичний диктант.


Математичний диктант.

Варіант 1 [2]

  1. У трикутниках KNO і PQT [ABC і DEF] рівні сторони KN [АВ] і PQ [DE] і кути К [А] і Р [D]. Яка ще умова має виконуватися, щоб ці трикутники були рівні за першою ознакою?

  2. У трикутниках ABC і DEF [MPQ і KLT] сторони АВ і ВС [MP і PQ] дорівнюють відповідно сторонам DE і EF [KL і LT]. Трикутники ці не рівні. Що можна сказати про кути В і Е [Р і L]?

  3. Доведіть рівність трикутників ABC і МКС (мал. 74) [ABC і DBF (мал. 75)].



  1. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів

  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Усні вправи

  1. Відомо, що пари трикутників на рис. 78 рівні. Запишіть відповідні рівності.



Рис. 78

  1. Які елементи трикутників MNK і DEF мають бути рівними, щоб виконувалася рівність трикутників за першою ознакою?


 

  1. Розв'язування задач і вправ. 

Учні працюватимуть, об'єднавшись у чотири групи (по 4—5 учнів).

м треба показати вміння використовувати знання першої і другої ознак рівності трикутників під час розв'язування задач. Обговорення питань, що виникатимуть, відбуватиметься шляхом колективного обдумування — «мозкового штурму», який можна провести так:

Один бажаючий з класу записує умову задачі на дошці, щоб під час обдумування та пошуку розв'язання її бачили учні.

Усі учасники «штурму» мають право висувати свої ідеї щодо розв'язування завдання.

Коли учасники групи з'ясовують, що ідей (пропозицій) достатньо, їх висування припиняється.

Подані ідеї аналізуються (обговорюються) у групах.

Після обговорення група зупиняється на одному - зі способів розв'язування — раціональнішому з їх точки зору.

Якщо окремий учень групи не погоджується, що обраний спосіб найдоцільніший, то він може розв'язати задачу своїм способом. 

На що треба звернути увагу педпрацівнику під час проведення «мозкового штурму»:

  • Зібрати якомога більше ідей щодо розв'язування задачі.

  • Не відкидати ніяку ідею тільки тому, що вона суперечить загальноприйнятій думці.

  • Не обговорювати, не критикувати висловлювання інших, не намагайтеся давати оцінку запропонованих ідей.

 Задача 1. Відомо, що трикутники ABC і НТО рівні. На сторонах АВ і НТ відкладено рівні відрізки АК і НМ відповідно. Доведіть рівність трикутників АСК та НОМ.

Вказівка щодо організації роботи. Учні, працюючи у групах, висувають пропозиції щодо розв'язування задачі (чим більше пропозицій - тим краще). Вони вільно виражають свої думки, колективно обговорюють їх. У процесі колективного обговорення знаходять раціональний спосіб розв'язування. Якщо деякі запропоновані способи хибні, то їх треба відкинути і вказати, в чому полягає їх помилковість. 

Задача 2. У трикутнику ABC A = C. На сторонах АВ і АС відкладено рівні відрізки AM і СК відповідно. Знайдіть довжину відрізка АК, якщо CM = = 14 см. 

Вказівка щодо організації роботи. Висуваються всі можливі ідеї розв'язування задачі. Обговорення проходить у групах: кожна група вибирає свій спосіб розв'язування. Біля дошки після виконання завдань працюють одночасно по одному учневі від кожної групи. Кожна група захищає свій спосіб розв'язування, учні обирають найраціональніший. 

Задача 3. У трикутнику ABC AB = BC. Бісектриса кута В перетинає сторону АС у точці К. Знайдіть кут між прямими АС і ВК. 

Вказівка щодо організації роботи. Завдання кожен учень виконує самостійно, спосіб розв'язування не оголошується, наприкінці перевіряється відповідь.

 

  1. Підсумок уроку.

На цьому етапі уроку проводиться повторення,закріплення пройденого матеріалу, під час якого учні мають усвідомити свої прогалини і визначити той матеріал, який потребує додаткового опрацювання.

  1. Домашнє завдання: §12. Повторити ознаки рівності трикутників. Розв’язати: Тестові завдання (стор.102).

Схожі:

Урок №21 Тема. Друга ознака рівності трикутників та її застосування
Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського при­ладдя; таблиця «Ознаки рівності трикутників»
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників
«Трикутники» (озна­чення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,...
Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники
Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження...
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
«Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних...
Тема: Рівність трикутників
«Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням...
УРОК №29 Тема уроку
Мета уроку: формувати вміння учнів використовувати під час розв'язування задач означення подібних трикутників, ознаки подібності...
Урок №28 Тема. Подібність трикутників за двома кутами
...
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника
Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка