|
Скачати 56.26 Kb.
|
Тема 3. Елементи прикладної математики УРОК № 43 Тема уроку. Випадкова подія. Ймовірність випадкової події. Мета уроку: домогтися засвоєння учнями змісту понять: випадкова подія, вірогідна подія, неможлива подія; означення ймовірності випадкової події; формули для обчислення ймовірності простої випадкової події. Виробити вміння: визначати вид події (випадкова, вірогідна, неможлива); визначати за формулою ймовірність простої події, а також розв'язувати задачі, що передбачають обчислення ймовірності за формулою. Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Наочність та обладнання: опорний конспект № 25. Хід уроку I. Організаційний етап Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. II. Перевірка домашнього завдання Учитель збирає зошити учнів із виконаною домашньою самостійною роботою на перевірку. Для учнів, які потребують додаткової педагогічної уваги, учитель заздалегідь готує розв'язання вправ самостійної роботи, які роздає учням для самостійного опрацювання вдома. III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Учитель нагадує учням, що основна мета вивчення теми З «Елементи прикладної математики» — це оволодіння найпростішими способами розв'язування прикладних задач, а також способами оцінювання та подачі інформації про реальні фізичні, . соціальні та хімічні процеси. У цьому контексті стає зрозумілою логіка вивчення матеріалу даної теми. Після розгляду питання про загальний спосіб розв'язування прикладних задач вивчаються питання про окремі види прикладних задач, якщо розглядати їх з точки зору способу опису реальних процесів: задачі на відсотки описують зміну величин; задачі на ймовірність показують можливість того, що відбудеться або не відбудеться певний процес, задачі на застосування елементів статистики вчать учнів подавати інформацію про результати процесів різними способами. Усі ці міркування вчитель подає учням в адаптованій формі, після чого формулюється мета даного уроку: повторити та систематизувати знання учнів про ймовірність випадкової події, отримані ними у 6 класі, а також доповнити їх знаннями про способи обчислення ймовірності випадкової події. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Усні вправи
1) 40% від числа 2,5; 2) 10% від числа 1,7; 3) 130% від числа 1.
1) число, 15% якого дорівнює 75; 2) число, 80% якого дорівнює 4.
1) 4 і 20; 2) 27 і 108.
1) підкидання грального кубика; 2) витягування кульки з ящика, у якому є білі та чорні кульки; 3) підкидання монети; 4) вибір деталей із партії, у якій 100 якісних деталей і 2 браковані? V. Формування знань План вивчення нового матеріалу
Опорний конспект № 25
Методичний коментар Вивчення матеріалу уроку починається з формулювання уявлення учнів про зміст загального означення понять події, випадкової події, вірогідної події, неможливої події майже на побутовому рівні, тобто учні мають усвідомити, що являють собою такі види подій, не даючи їм математично строгих означень, а також навчитись наводити приклади таких видів подій. Класичне означення ймовірності та формула обчислення ймовірності простих випадкових подій Р(А) = (див. опорний конспект № 25) також формулюються на інтуїтивному рівні, без строгих означень, і ґрунтуються на життєвому досвіді учнів. Проте на деяких математичних властивостях цього відношення слід наголосити: ймовірність виражається невід'ємним числом у межах від 0 до 1, ймовірність неможливої події дорівнює 0, ймовірність вірогідної події дорівнює 1. VI. Формування вмінь Усні вправи
1) вірогідної події; 2) неможливої події.
Письмові вправи Для реалізації дидактичної мети уроку слід розв'язати вправи такого змісту:
Методичний коментар Для кращого засвоєння учнями матеріалу уроку рекомендується при виконанні відповідних вправ неодноразово повторювати зміст вивчених понять. Важливо відпрацювати вміння виконувати дії, що передбачені застосуванням формули ймовірності: знайти кількість усіх можливих випадків; знайти кількість сприятливих випадків; знайти відношення кількості сприятливих випадків до кількості всіх можливих випадків. При цьому при підрахунку кількості як одних, так і інших варіантів випадків доречно використовувати як правила перебору варіантів, так і початкові відомості з комбінаторики, якщо учні володіють такими. VII. Підсумки уроку Контрольні запитання
1) випадкової події; 2) неможливої події; 3) вірогідної події.
VIII. Домашнє завдання
Бабенко С.П.РоБабенко С.П. Алгебра 9клас: Розробки уроків Урок № 43 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |