|
Скачати 33.59 Kb.
|
Тема 3. Коло і круг. Геометричні побудови УРОК № 43 Тема. Геометричні побудови Мета: засвоєння учнями алгоритму побудови прямої, яка перпендикулярна до даної і проходить через дану точку на даній прямій (або поза даною прямою), і алгоритму побудови прямої, яка паралельна даній і проходить через дану точку поза даною прямою; вироблення вмінь відтворювати вивчені алгоритми і виконувати дії, описані в них; відпрацювання навичок володіння креслярськими інструментами (для вимірювання та побудови прямих, відрізків, кіл та дуг кіл) і навичок аргументовано міркувати з посиланням на вивчені означення, властивості і ознаки рівних відрізків, кутів та трикутників (при доведенні правильності здійснених побудов). Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця № 22 «Геометричні побудови». Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Зібрати аркуші із виконаним домашнім завданням; за приготованими заздалегідь на дошці рисунками прокоментувати виконання задачі № 604 (або в разі необхідності всі задачі). III. Формулювання мети і завдань уроку Для створення відповідної мотивації навчальної діяльності, тобто для усвідомлення значення нового на уроці матеріалу, вчитель може спонукати учнів до певної узагальнюючої роботи, а саме: запропонувати їм назвати відношення між двома прямими, означення, властивості і ознаки яких вони вивчали у сьомому класі, і назвати ті відношення між будь-якими двома прямими, які вони найчастіше можуть бачити навколо себе. Скоріше за все учні дадуть правильні відповіді, а тому мета уроку буде цілком зрозуміла учням. IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Усні вправи
V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Методичний коментар Перші два алгоритми (див. план) традиційно вивчають у сьомому класі. Вони є не тільки основою для успішного подальшого вивчення шкільного курсу геометрії, але й елементом математичної культури учнів. Ці алгоритми разом з тими, що вивчалися на попередньому уроці, є важливими засобами для розв'язування задач на побудову. Зауважимо, що запропонований спосіб побудови прямої, яка паралельна даній прямій і проходить через дану точку поза прямою, взагалі в традиційному підручнику не розглядався (хоча побудова прямої, паралельної даній, є одним із етапів розв'язування досить великої кількості задач на побудову — наприклад, задачі на побудову методом подібності). При вивченні третього алгоритму варто було б ще раз звернути увагу учнів на той цікавий факт, що незважаючи на нескінченну кількість прямих, що перетинають дану пряму і які можуть проходити через задану точку, пряма, паралельна даній (шукана), — єдина! VI. Первинне усвідомлення матеріалу Усні вправи № 611 (див. підручник). Графічні вправи
Як поділити навпіл відрізок, якщо: а) він зображений на краю аркуша паперу (дошки); б) він у кілька разів більше найбільшого розхилу циркуля? (Розв'язання цих задач подано на рис. 137 (а, б). Рис. 137 VII. Підсумки уроку Контрольні запитання № 1—6 (див. підручник с. 157). VIII. Домашнє Завдання
Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 43 |
УРОК №42 Тема. Геометричні побудови Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця №22 «Геометричні побудови» |
З предмета “Технічне креслення” Геометричні побудови. Способи побудови овалу і еліпса. Використання шаблонів (пристроїв) і трафаретів |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
Урок з української мови Тема: «Особливості побудови опису» Дати школярам уявлення про особливості побудови опису; формувати вміння відрізняти опис від інших типів мовлення; навчити розрізняти... |
ГЕОМЕТРИЧНІ ПОБУДОВИ Р озподіл відрізка на 2 рівні частини Точки перетину дуг сполучають прямою лінією, яка ділить АВ пополам і є перпендикуляром до нього. (CDAB; COB = 90°) |