|
Скачати 73.72 Kb.
|
II. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА 4. ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11. Мета: Формування навичок розв'язування геометричних задач; розвиток логічного мислення учнів; аналіз результатів засвоєння матеріалу шляхом проведення самостійної роботи. План уроку
Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Учитель роздає зошити з результатами математичного диктанту, що був проведений на попередньому уроці, відповідає на запитання учнів, виставляє оцінки в журнал. Фронтальне опитування Учитель роздає аркуші паперу з пронумерованими рядками для відповідей (від 1 до 23 або до 25; рядок № 9 має бути ширшим за інші; рядки № 22—25 резервні). Спочатку учитель читає казку за книжкою В. Левшина «Магистр рассеянных наук» (М.: Дет. лит., 1970). У зазначених у тексті місцях учитель має зупинятися, доки учні впишуть у відповідні рядки (від № 1 до № 8) своїх аркушів пропущені слова. У круглих дужках надані цифри, відповідні номерам рядків, де учням слід писати відповідь; у квадратних дужках наведені правильні відповіді для учителя. Відповіді учнів за текстом можуть бути також усними. Слова учителя: Подорож Точки по країні Геометрії Жила собі Точка. Вона була дуже допитлива й хотіла все знати. Побачить незнайому лінію — і неодмінно запитає: - Як ця лінія називається? Довга вона чи коротка? І подумала одного разу Точка: «Як же я зможу про все дізнатися, коли завжди житиму на одному місці? Вирушу я у подорож!» Сказано — зроблено. Вийшла Точка на Пряму лінію і пішла по ній. Йшла та йшла по Прямій. Довго йшла. Стомилася. Зупинилася і говорить: - Чи довго мені ще йти? Чи скоро кінець Прямої? Засміялася Пряма: - Ех ти, Точко! Адже ти ніколи не дійдеш до мого кінця. Хіба ти не знаєш, що в Прямої немає ________________ (1) [кінця]? - Тоді я поверну назад, — сказала Точка.— Я, напевне, пішла не в той бік. - І в другий бік не буде ____________ (2) [кінця]. У Прямої лінії зовсім немає ____________________ (3) [кінців]. Засмутилася Точка: - Як же мені бути? Що ж, мені так і доведеться йти, йти і йти без кінця?! - Коли ти не хочеш йти по Прямій без кінця, давай покличемо на допомогу Ножиці. - Давай покличемо! — зраділа Точка — ...А для чого нам Ножиці? - Зараз побачиш,— відповіла Пряма. Тут звідкілясь з'явилися Ножиці, клацнули перед самим Точчиним носом і розрізали Пряму. (Учитель проектує малюнок, наведений нижче, на екран або показує плакат.) - Ура! — закричала Точка.— Ось і кінець вийшов! От так Ножиці! А тепер. Ножиці, зробіть, будь ласка, кінець з іншого боку. - Можна й з іншого,— слухняно клацнули Ножиці. (Учитель проектує малюнок, наведений нижче, на екран або показує плакат.) - Як цікаво! — вигукнула Точка.— Що ж це з моєї Прямої вийшло? З одного боку кінець і з другого боку кінець. Як це називається? - Це ______________ (4) [відрізок],— відповіли Ножиці.— Тепер ти — Точка на Відрізку Прямої. - Відрізок Прямої! Відрізок Прямої! — задоволено повторювала Точка, просуваючись по Відрізку з одного кінця в інший. — Я запам'ятаю цю назву. Мені подобається на Відрізку. Тут я влаштую свій дім. Але Пряма мені теж подобалася. Жаль, що її не стало. Адже тепер замість Прямої є мій Відрізок і ще два оцих... не знаю, як їх назвати. Теж Відрізки? - Ні,— відповіли Ножиці.— Адже в них кінець тільки з одного боку.. А в другий бік немає кінця. їх називають інакше. - А як? - Це ______________(5) [промінь] і це ________________ (6) [промінь]. - А я знаю, чому вони так називаються! — радісно сказала Точка.— Вони схожі на сонячні промені! - Так,— відповіли Ножиці.— Сонячні промені ідуть від Сонця без кінця, якщо тільки не зустрінуть що-небудь на своєму шляху, наприклад Землю, Місяць або супутник. - Отже, з прямої ось що вийшло: мій _______________ (7) [відрізок] і ще два ______________ (8) [промені]. Далі учитель задає такі питання. Учнями заповнюються рядки № 9—21 в аркуші для відповідей (нагадуємо, що рядки № 22—25 — резервні). Поруч із нумерацією питань у дужках надані цифри, відповідні номерам рядків, де учням слід писати відповіді.
Виберіть правильні варіанти відповіді. На рисунку прямі MN і BR перетинають трикутник ABC. Унаслідок цього ми маємо: 1) 2 чотирикутники; 6) 8 променів; 2) 16 відрізків; 7) 6 трикутників; 3) 12 променів: 8) 4 промені; 4) 5 трикутників; 9) 3 чотирикутники; 5) 10 відрізків; 10) 4 чотирикутники.
Визначте, на якому з наведених рисунків правильно позначена точка А(6). 8. (20) Закінчіть речення. Нескінченна шкала на промені називається _____. 9. (21) Назвіть три або більше приладів, на яких є шкали. Взаємоперевірка здійснюється в парах (перевірку можна розбити на три етапи: І — казка; II — питання № 2-5; III — питання № 6-10). Учитель звертає увагу на важкі для сприйняття окремими учнями моменти. Підводяться підсумки. Максимальна оцінка — 11 балів. Оцінка виставляється в журнал за бажанням учнів. ІІ. Розв'язування вправ
ІІІ. Самостійна робота № 11 Варіант 1 1°. Накресліть ламану ABCDE так, що АВ = 30 мм, ВС = 2 см 4 мм, CD = 19 мм, DE = 5 см. Знайдіть довжину ламаної. Порівняйте її з довжиною відрізка АЕ, попередньо вимірявши його. 2°. Запишіть координати точок, зображених на рисуніку. 3°. Накресліть координатний (числовий) промінь, узявши за одиничний відрізок довжину однієї клітинки зошита. Позначте на цьому промені точки М(5), К(3), N(14), Е(9), А(12), С(7), Р(0). 4. Запишіть натуральні числа, що лежать на числовому промені між числами 1117 і 1121. 5*. На відрізку MN узято дві точки С і D так, що точка С лежить між точками N і D. Знайдіть довжину відрізка MN, якщо довжина відрізка DC дорівнює 2 см, DN — 6 см, МС — 5 см. Варіант 2 1°. Накресліть ламану PQRST так, що PQ = 43 мм, QR = 12 мм, RS = 1 см 8 мм, ST = 4 см. Знайдіть довжину ламаної. Порівняйте її з довжиною відрізка РТ, попередньо вимірявши його. 2°. Запишіть координати точок, зображених на рисунку. 3°. Накресліть координатний (числовий) промінь, узявши за одиничний відрізок довжину однієї клітинки зошита. Позначте на цьому промені точки А(8), М(13), S(l), Q(4), F(15), R(5), B(0). 4. Запишіть натуральні числа, що лежать на числовому промені між числами 1999 і 2002. 5*. На відрізку AD взято дві точки СІВ, причому точка С лежить між точками А і В. Знайдіть довжину відрізка AD, якщо довжина відрізка АС дорівнює 15 см, довжина відрізка СВ на 8 см більша, ніж довжина відрізка АС, а довжина відрізка BD у 2 рази більша, ніж довжина АВ. Варіант З 1°. Накресліть ламану KMNOP так, що KM = 2 см 3 мм, MN = 40 мм, NO = 4 см 2 мм, ОР = 6 см. Знайдіть довжину ламаної. Порівняйте її з довжиною відрізка КР, попередньо вимірявши його. 2°. Запишіть координати точок, зображених на рисунку. 3°. Накресліть координатний (числовий) промінь, узявши за одиничний відрізок довжину однієї клітинки зошита. Позначте на цьому промені точки F(9), С(0), R(16), W(8), М(12), L(3), Х(7). 4. Запишіть натуральні числа, що лежать на числовому промені між числами 1292 і 1295. 5*. На відрізку XY узято дві точки А і В так, що точка А лежить між точками Y і В. Знайдіть довжину відрізка XY, якщо довжина відрізка АВ дорівнює 6 м, BY — 18 м, а АХ — 15 м. Варіант 4 1°. Накресліть ламану ZYLOT так, що ZY = 28 мм, YХ = 5 см 3 мм, LO = 3 см, ОТ = 1 см 8 мм. Знайдіть довжину ламаної. Порівняйте її з довжиною відрізка ZT, попередньо вимірявши його. 2°. Запишіть координати точок, зображених на рисунку. 3°. Накресліть координатний (числовий) промінь, узявши за одиничний відрізок довжину однієї клітинки зошита. Позначте на цьому промені точки L(l), А(11), В(4), Х(6), Z(15), О(0), T(10). 4. Запишіть натуральні числа, що лежать на числовому промені між числами 100 099 і 100 102. 5*. На відрізку PQ взято дві точки К і S так, що точка S лежить між точками К і Q. Знайдіть довжину відрізка PQ, якщо довжина відрізка KS дорівнює 5 см, SQ — 21 см, а довжина відрізка PS у 3 рази менша, ніж довжина відрізка SQ. IV. Підсумок уроку Учитель підводить підсумок вивченому і звертає увагу учнів на те, що існує безліч фігур, і наголошує, що на наступний урок учням слід принести з собою два інструменти — транспортир і косинець (учитель демонструє їх). V. Домашнє завдання [1]: № 82—85, 78. [2]: посібник [5]: с. 19, завдання 1 — 7 (на окремих аркушах). Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ Мета: формувати в учнів уміння й навички застосовувати теореми 1 і 2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне... |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати... Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність... |
КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ... Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють |
УРОК 9 Тема. Розв'язування задач. Самостійна робота Мета: формувати в учнів навички і вміння обчислювати довжини перпендикуляра і похилої до площини, знаходити кут між похилою і площиною,... |