|
Скачати 103.64 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 3. Відношення і пропорції Урок 63 Тема: ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ 4 Мета. Перевірити знання і вміння, набуті учнями під час вивчення розділу «Відношення і пропорції». Оцінити досягнення кожного учня в опануванні перерахованих тем. Результати довести до відома учнів і їхніх батьків. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають навчитися: наводити приклади пропорційних величин, випадкових подій; описувати поняття: відношення, ймовірність випадкової події, пряма пропорційна залежність, коло, круг, круговий сектор; формулювати означення пропорції, основну властивість пропорції; записувати та пояснювати формули довжини кола і площі круга; називати наближене значення числа п; розв'язувати вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів; знаходження довжини кола і площі круга; побудову та аналіз стовпчастих діаграм, аналіз кругових діаграм; розв'язувати три основні види задач на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ; задачі ймовірнісного характеру. Методичні зауваження та поради Для організації та проведення комплексного тематичного оцінювання наводимо чотири варіанти завдань у тестовій формі, чотири варіанти контрольної роботи і відповіді до них. ЗАВДАННЯ В ТЕСТОВІЙ ФОРМІ 4 Варіант 1 1. Спростіть відношення 0,15 : 0,3. а) 12 : 3; б) 4; в) 2 : 5; г) 1 : 2. 2. Обчисліть відношення значень величин 5 м : 20 см. а) 25; б) 15; в) 3,2; г) 32. 3. Яка ймовірність того, що Снігуронька народилася у січні? а) ; б) ; в) ; г) . 4. На кожній грані куба написана одна буква зі слова ЛЕЛЕКА. Яка ймовірність того, що куб упаде на грань з буквою Е? а) ; б) ; в) ; г) . 5. Яке число відноситься до 21 так, як 5 до 7? а) 10; б) 140; в) 7; г) 15. 6. Знайдіть невідомий член пропорції 4 : х = 6 : 1,5. а) 4,5; б) 1; в) 22,5; г) 2,25. 7. Який відсоток схожості жита, якщо з 300 посіяних зернин зійшло 288? а) 98%; б) 96%; в) 94 %; г) 92 %. 8. На скільки відсотків число 55 більше від 50? а) На 5 %; б) на 10 %; в) на 15 %; г) на 20 %. 9. Поділіть число 160 на частини, пропорційні числам 3 і 5. а) 60 і 100; б) 45 і 75; в) 35 і 85; г) 30 і 50. 10. Знайдіть довжину кола радіуса 4 см. а) 25,12 см; б) 16,25 см; в) 12,56 см; г) 62,8 см. ЗАВДАННЯ В ТЕСТОВІЙ ФОРМІ 4 Варіант 2 1. Спростіть відношення 1,2 : 0,04. а) 12 : 30; б) 30 : 1; в) 1,2 : 3; г) 0,4. 2. Обчисліть відношення значень величин 50 см : 0,2 м. а) 1,5; б) 15; в) 150; г) 2,5. 3. Яка ймовірність того, що Дід Мороз народився у грудні? а) ; б) ; в) ; г) . 4. На кожній грані куба написана одна буква зі слова ДОРОГА. Яка ймовірність того, що куб упаде на грань з буквою О? а) ; б) ; в) ; г) . 5. Яке число відноситься до 14 так, як 3 до 7? а) 10; б) 140; в) 7; г) 6. 6. Знайдіть невідомий член пропорції 4 : 2,5 = 6 : х. а) 4,5; б) 3; в) 3,75; г) 2,25. 7. Який відсоток схожості пшениці, якщо з 200 посіяних зернин зійшло 185? а) 90%; б) 96%; в) 94%; г) 92,5 %. 8. На скільки відсотків число 36 менше від 40? а) На 15 %; б) на 1 %; в) на 10 %; г) на 20 %. 9. Поділіть число 120 на частини, пропорційні числам 3 і 7. а) 40 і 80; б) 45 і 75; в) 36 і 84; г) 30 і 50. 10. Знайдіть довжину кола радіуса 3 см. а) 1,256см; б) 6,28см; в) 12,56см; г) 18,84см. ЗАВДАННЯ В ТЕСТОВІЙ ФОРМІ 4 Варіант 3 1. Спростіть відношення 0,24 : 0,3. а) 12 : 3; б) 4 : 5; в) 2 : 5; г) 1 : 2. 2. Обчисліть відношення значень величин 15 м : 20 см. а) 25; б) 15; в) 3,2; г) 75. 3. Яка ймовірність того, що Баба Яга народилася у понеділок? а) ; б) ; в) ; г) . 4. На кожній грані куба написана одна буква зі слова ЛЕЛЕКА. Яка ймовірність того, що куб упаде на грань з буквою К? а) ; б) ; в) ; г) . 5. Яке число відноситься до 24 так, як 5 до 6? а) 10; б) 140; в) 20; г) 15. 6. Знайдіть невідомий член пропорції 5 : х = 6 : 1,5. а) 4,5; б) 1; в) 22,5; г) 1,25. 7. Який відсоток схожості жита, якщо з 300 посіяних зернин зійшло 294? а) 98%; б) 96%; в) 94%; г) 92%. 8. На скільки відсотків число 54 більше від 50? а) На 5 %; б) на 10 %; в) на 15 %; г) на 8 %. 9. Поділіть число 280 на частини, пропорційні числам 3 і 4. а) 60 і 100; б) 45 і 75; в) 35 і 85; г) 120 і 160. 10. Знайдіть довжину кола радіуса 2,5 см. а) 25,12см; б) 16,25см; в) 15,7см; г) 17,5см. ЗАВДАННЯ В ТЕСТОВІЙ ФОРМІ 4 Варіант 4 1. Спростіть відношення 1,5: 0,09. а) 12 : 30; б) 50 : 3; в) 1,2 : 3; г) 0,4. 2. Обчисліть відношення значень величин 80 см : 0,4 м. а) 20; б) 15; в) 2; г) 2,5. 3. Яка ймовірність того, що Пан Коцький народився у липні? а) ; б) ; в) ; г) . 4. На кожній грані куба написана одна буква зі слова ЗОЛОТО. Яка ймовірність того, що куб упаде на грань з буквою О? а) ; б) ; в) ; г) . 5. Яке число відноситься до 15 так, як 3 до 5? а) 9; б) 140; в) 7; г) 6. 6. Знайдіть невідомий член пропорції 0,4 : 1,4 = х : 7. а) 4,5; б) 3; в) 3,75; г) 2. 7. Який відсоток схожості пшениці, якщо з 200 посіяних зернин зійшло 194? а) 90%; б) 97%; в) 94 %; г) 92,5 %. 8. На скільки відсотків число 34 менше від 40? а) На 15 %; б) на 1 %; в) на 10 %; г) на 20 %. 9. Поділіть число 120 на частини, пропорційні числам 5 і 7. а) 40 і 80; б) 50 і 70; в) 36 і 84; г) 30 і 50. 10. Знайдіть довжину кола радіуса 1,5 см. а) 1,256 см; б) 9,42 см; в) 12,56 см; г) 8,84 см. КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4 Варіант 1 1°. Складіть пропорцію з чисел: 3, 6, 9, 18. 2°. Розв'яжіть рівняння, користуючись основною властивістю пропорції: а) х : 4 = 7 : 5; б) 1,3 : х = 0,4 : 2,2; в) 3,5 : 0,5 = 42х : 6. 3°. Обчисліть площу круга, радіус якого дорівнює 3 см. 4°. У пакеті 18 цукерок у жовтих обгортках і 17 - у рожевих. Яка ймовірність того, що взята навмання цукерка виявиться в жовтій обгортці? 5•. Знайдіть діаметр кола, довжина якого дорівнює 94,2 см. 6•. За 3 год трактор виорює 2 га поля. Скільки гектарів поля він виоре за 5 год? 7•. Сплавили 1,5 кг олова і 2,5 кг міді. Який відсоток сплаву складає мідь? 8•. У класі 40 учнів. З математики у першому семестрі четверо з учнів отримали 12 балів, двоє - 10 балів, десятеро - 9 балів, восьмеро - 9 балів, п'ятеро - 7 балів, а решта - 5 балів. Побудуйте відповідну секторну чи стовпчасту діаграму. 9••. Будинок, в якому родина отримала нове житло, має 80 квартир. Яка ймовірність того, що номер нової квартири буде містити цифру 0? 10••. Для святкового розпродажу ціну на товар знизили спочатку на 20 %, а потім ще на 10 %. На скільки відсотків знизилася ціна після двох переоцінок? КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4 Варіант 2 1°. Складіть пропорцію з чисел: 2, 4, 8, 16. 2°. Розв'яжіть рівняння, користуючись основною властивістю пропорції: а) х : 2 = 8 : 5; б) 1,6 : х = 0,4 : 2,5; в) 4,2 : 0,6 = 25х : 5. 3°. Обчисліть площу круга, радіус якого дорівнює 4 см. 4°. У торбинці 11 синіх і 7 червоних олівців. Яка ймовірність того, що взятий навмання олівець виявиться червоним? 5•. Обчисліть довжину кола, діаметр якого дорівнює 10 см. 6•. За 6 год трактор виорює 5 га поля. Скільки гектарів поля він виоре за 8 год? 7•. Сплавили 1,4 кг золота і 3,6 кг срібла. Який відсоток сплаву складає золото? 8•. У класі 36 учнів. З математики у першому семестрі п'ятеро з учнів отримали 12 балів, десятеро - 10 балів, дев'ятеро - 9 балів, четверо - 8 балів, троє - 7 балів, а решта - 5 балів. Побудуйте відповідну секторну чи стовпчасту діаграму. 9••. Родина отримала нове житло у 50-квартирному будинку. Яка ймовірність того, що номер нової квартири буде містити цифру 5? 10••. Для святкового розпродажу ціну на товар знизили спочатку на 15 %, а потім ще на 20 %. На скільки відсотків знизилася ціна після двох переоцінок? КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4 Варіант 3 1°. Складіть пропорцію з чисел: 4, 6, 8,12. 2°. Розв'яжіть рівняння, користуючись основною властивістю пропорції: а) х : 6 = 7 : 5; б) 1,5 : х = 0,3 : 2,4; в) 2,7 : 0,9 = 48х : 6. 3°. Обчисліть площу круга, діаметр якого дорівнює 12 см. 4°. У торбинці 12 білих і 13 червоних кульок. Яка ймовірність того, що взята навмання кулька виявиться білою? 5•. Обчисліть довжину кола, радіус якого дорівнює 4 см. 6•. За 7 год трактор виорює 5 га поля. Скільки гектарів поля він виоре за 3 год? 7•. Сплавили 1,3 кг цинку і 2,7 кг міді. Який відсоток сплаву складає мідь? 8•. У класі 40 учнів. З математики у першому семестрі двоє з учнів отримали 12 балів, п'ятеро - 10 балів, десятеро - 9 балів, восьмеро - 9 балів, четверо - 7 балів, а решта - 5 балів. Побудуйте відповідну секторну чи стовпчасту діаграму. 9••. Родина отримала нове житло у 80-квартирному будинку. Яка ймовірність того, що номер нової квартири не буде містити цифру 3? 10••. Для святкового розпродажу ціну на товар знизили спочатку на 10 %, а потім ще на 15 %. На скільки відсотків знизилася ціна після двох переоцінок? КОНТРОЛЬНА РОБОТА 4 Варіант 4 1°. Складіть пропорцію з чисел: 6, 8, 9, 12. 2°. Розв'яжіть рівняння, користуючись основною властивістю пропорції а) х : 8 = 5 : 4; б) 1,8 : х = 0,6 : 1,2; в) 3,6 : 0,6 = 35х : 7. 3°. Обчисліть площу круга, діаметр якого дорівнює 10 см. 4°. У торбинці 8 білих і 12 чорних ґудзиків. Яка ймовірність того, що взятий навмання ґудзик виявиться чорним? 5•. Знайдіть діаметр кола, довжина якого дорівнює 81,64 см. 6•. За 3 год трактор виорює 4 га поля. Скільки гектарів поля він виоре за 8 год? 7•. Сплавили 2,5 кг цинку і 1,5 кг олова. Який відсоток сплаву складає цинк? 8•. У класі 24 учні. З історії у першому семестрі четверо з учнів отримали 12 балів, двоє - 10 балів, шестеро - 9 балів, восьмеро -9 балів, троє - 7 балів, а решта - 5 балів. Побудуйте відповідну секторну чи стовпчасту діаграму. 9••. Родина отримала нове житло у 80-квартирному будинку. Яка ймовірність того, що номер нової квартири не буде містити цифру 0? 10••. Для святкового розпродажу ціну на товар знизили спочатку на 12 %, а потім ще на 10 %. На скільки відсотків знизилася ціна після двох переоцінок? Відповіді до завдань у тестовій формі 4
Відповіді до контрольної роботи 4
Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Книга для вчителя Урок 63 |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випадкової події |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорційні величини. Навчити учнів розв'язувати задачі на пропорційні величини |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття відсоткове відношення, навчити учнів розв'язувати задачі на відсоткове відношення. Ознайомити учнів із способами... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |