|
Скачати 27.01 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 3. Відношення і пропорції Уроки 47-49 Тема: ПРОПОРЦІЇ Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають навчитися: формулювати означення пропорції та основну властивість пропорції; розв'язувати вправи, що передбачають знаходження невідомого члена пропорції. Методичні зауваження та поради Слово пропорція – латинського походження, яке спочатку означало співвідношення, співрозмірність. І тепер його використовують не тільки в математиці. Часто говорять про пропорції розмірів людини, частин архітектурного або художнього твору тощо. Політики розглядають пропорційну виборчу систему (коли кандидати обираються за партійними списками пропорційно до кількості поданих за партію голосів). Як і кожна рівність, пропорція буває правильною або неправильною. Коли ж окремо про це не говорять, то мають на увазі правильні пропорції. Звичайно пропорція має 4 члени. Рівності 40 : 5 = 8, 20 : х = 5 не прийнято називати пропорціями, хоч кожну з них легко можна подати у вигляді пропорції: 40 : 5 = 8: 1,20 : х = 5 : 1. Переважну більшість арифметичних задач, майже всі геометричні задачі про подібність фігур, багато фізичних, хімічних, економічних задач розв'язують, використовуючи поняття пропорції. Це дуже важливий матеріал, потрібний не тільки для всіх теоретичних і прикладних наук, а й для практики, тому його бажано опрацювати якомога краще. Корисно окремо зупинитися на розв'язуванні рівнянь, які мають вигляд пропорції, а також тих, які легко подати у вигляді пропорції. Наприклад, розв'язуючи рівняння , учень має усно уявити його у вигляді пропорції і відразу писати . Робота з матеріалом підручника На першому уроці
На другому уроці
На третьому уроці
Вказівки та розв'язання вправ. 671. а) Починати пропорцію можна з будь-якого числа. Наприклад, 2 : 3 = 4 : 6, 3 : 2 = 6 : 4, 4 : 2 = 6 : 3, 6 : 3 = 4 : 2, 2 : 4 = 3 : 6, 3 : 6 = 2 : 4, 4 : 6 = 2 : 3, 6 : 4 = 3 : 2. 676. Якщо шукане число х, то х : 18 = 15 : 9. Звідси маємо, що х = (18 · 15) : 9 = 30. 677. а) , х = 2,1. 678. в) х – 1 = (2 · 5) : 6 = , х = 1 + = 2. 679. Пропорція 32 : 27 = 64 : 54 залишиться правильною згідно з основною властивістю відношення. 681. Якщо сторони двох квадратів дорівнюють 5а і 6а, то їх периметри дорівнюють 20а і 24а, а їх відношення дорівнює 5 : 6. Площі цих квадратів дорівнюють 25а2 і 36а2, їх відношення дорівнює 25 : 36. 682. Оскільки ВС = 60 км, то АВ : 60 = 5 : 3, звідси АВ = (60 · 5) : 3 = 100 (км). 683. Відповідно до умови задачі 3 : 2 = х : 3, звідси х = 4,5 (см). Друга пропорція правильна. 684. Так. Рівність не порушиться, якщо її обидві частини помножити або поділити на одне й те саме натуральне число. 685. Виміри прямокутника на малюнку 2,5 см і 5,5 см. Якщо справжня довжина поля дорівнює х м, то х : 85 = 5,5 : 2,5. Звідси х = (85 · 5,5) : 2,5 = 187 (м). 687. а) Додайте до обох частин рівності по 1. б) За умовою , а з рівності а) випливає . Отже , 688*. Додайте до обох частин рівності по 1 та спростіть отримані вирази. 690. Обидва значення рівні. 691. 1,4 · (35,2 + 64,8) = 1,4 · 100 = 140. 692. Основа рівнобедреного трикутника не може бути втричі довшою від бічної сторони. Тому основа дорівнює 2,5 см, а бічна сторона - 7,5 см. Периметр трикутника дорівнює 17,5 см. 694. . Отже, 2250 грн. – це вартості будинку. Будинок коштував у 40 разів більше: 2250 • 40 = 90 000 (грн.). Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Книга для вчителя Уроки 47-49 |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Перевірити знання і вміння, набуті учнями під час вивчення розділу «Відношення і пропорції». Оцінити досягнення кожного учня... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випадкової події |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорційні величини. Навчити учнів розв'язувати задачі на пропорційні величини |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття відсоткове відношення, навчити учнів розв'язувати задачі на відсоткове відношення. Ознайомити учнів із способами... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |