|
Скачати 25.28 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 1. Подільність натуральних чисел Уроки 9-10 Тема: НАЙБІЛЬШИЙ СПІЛЬНИЙ дільник Мета. Ввести поняття найбільший спільний дільник кількох чисел і навчити учнів знаходити його для випадку чисел, які легко розкладаються на прості множники. Ввести поняття взаємно прості числа. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають навчитися: формулювати означення спільного дільника кількох чисел, описувати правила знаходження найбільшого спільного дільника (НСД), розв'язувати вправи, що передбачають знаходження спільних дільників двох-трьох чисел; найбільшого спільного дільника двох-трьох чисел. Методичні зауваження та поради Знаходити НСД двох і кількох чисел згодом учням доведеться для скорочення звичайних дробів, спрощення рівнянь (наприклад, переходити від рівняння 30х + 40у = 50 до 3х + 4у = 5) і в багатьох інших випадках. Звичайно, подібні скорочення можна виконувати не обов'язково на НСД, а поступово: спочатку на один спільний дільник, потім на інший і т. д. Але поняття НСД досить важливе і в багатьох інших випадках. Це – одне з найважливіших понять теорії чисел. Не випадково його добре знали і часто використовували математики ще понад 2,5 тисячоліття тому. Упозакласній роботі, а в сильніших класах – і на уроці, можна ознайомити учнів з алгоритмом Евкліда [1, с. 38]. Обґрунтування його випливає з відомого учням співвідношення: якщо при діленні числа а на число b одержується неповна частка q і остача r, то а = bq + r. А з цієї рівності випливає, що коли на якесь число d, ділиться кожне з чисел а і b, то обов'язково на d ділиться і остача r. Сутність понять дільники, спільні дільники, НСД при бажанні вчитель може пояснити учням і за допомогою діаграми Ейлера (мал. 2). Такі діаграми досить корисні для загального розвитку учнів, особливо для формування їхнього логічного мислення. Робота з матеріалом підручника На першому уроці
На другому уроці
Вказівки та розв'язання вправ 169. а) Спільні прості дільники чисел 42 і 70 тільки 2 і 7. Число 97 не ділиться ні на 2, ні на 7. Тому НСД (42, 70, 97) = 1. 174. Сума цифр кожного з чисел 1002 і 2001 дорівнює 3, тому кожне з них ділиться на 3. Отже, ці числа не взаємно прості. 175. Якщо п = 1, то дані числа взаємно прості. 177. Якщо число а ділиться на 2 і на 3, то воно може дорівнювати 6. Число b може дорівнювати 10, а число с – 15. Перевірка показує, що числа 6, 10 і 15 задачу задовольняють. 178. НСД (а, b, с) не може бути більшим за 2, бо інакше НСД (а, b) був би більшим за 2. Не може НСД (а, b, с) і дорівнювати 2, бо інакше НСД (b, с) мав би ділитися на 2. Отже, НСД(а, b, с) = 1. 179. Числа 9 і 10 взаємно прості, тому і всі дані числа взаємно прості. 181. Таких чисел шість: 468, 486, 648, 684, 846, 864. Кожне з них ділиться на 9 і на 2, а тому і на 18, бо числа 2 і 9 взаємно прості. НСД (468, 486) = 18, тому 18 – НСД і всіх розглянутих чисел. 192*. Розв'язання показано на малюнку 3. Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Книга для вчителя Уроки 9-10 |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Мета. Ввести поняття: протилежні числа, цілі числа, дробові числа, раціональні числа і показати, як пов'язані між собою множини вказаних... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Розділ 4 Програма на вивчення розділу відводить 64 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ” Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням |