|
Скачати 26.39 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 3. Відношення і пропорції Уроки 53-54 Тема: ПРОПОРЦІЙНІ ВЕЛИЧИНИ Мета. Ввести поняття пропорційні величини. Навчити учнів розв'язувати задачі на пропорційні величини. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають навчитися: наводити приклади пропорційних величин; описувати поняття пряма пропорційна залежність; розв'язувати задачі на пропорційні величини. Методичні зауваження та поради Традиційно в школі з самого початку використовують два поняття: прямо пропорційні та обернено пропорційні величини. Однак у сучасній науці замість прямо пропорційні здебільшого вживається термін пропорційні. Та й у новому підручнику основну увагу звернено на пряму пропорційність величин, називаючи її коротше: пропорційністю. Оскільки обернена пропорційність використовується порівняно рідко, то в 6-му класі про неї можна тільки зауважити, а докладніше вивчати на уроках алгебри у 8-му класі. Робота з матеріалом підручника На першому уроці
На другому уроці
Вказівки та розв'язання вправ 733. 3 1т руди можна виплавити 0,6 т чавуну. А з 2 т, 3 т, 100 т руди можна виплавити відповідно 1,2 т, 1,8 т, 60 т чавуну. 735. З умови задачі маємо: 10 кг жита - 9 кг борошна, х кг жита - 900 кг борошна. Складаємо пропорцію: х : 10 = 900 : 9, звідси х = 1000 (кг). 739. З умови задачі випливає пропорція х : 12 = 146,4 : 28,8, звідси х = 64 (костюми). 740. 1 см – 200 000 см, 15 см – х см. Складемо пропорцію: х : 200 000 = 15 : 1. Звідси х = 3 000 000 (см), або х = 30 км. 741. 1 м3 має масу 0,9 т, а 20 м3 – у 20 разів більшу, тобто 18 т. 742. а) 1 дм3 бронзи має масу 8,8 кг. 1 дм3 = 0,001 м3. Маємо пропорцію х : 8,8 = 2 : 0,001, звідси х = 17 600 (кг), або 17,6 т. 743. 20 кг води – 0,5 кг солі, х кг води – 45 кг солі. х = 20 · 45 : 0,5 = 1800 (кг), або 1,8 т. 744. 24 хв - 144 м3, х хв – 4 260 м3. х = 24 · 4260 : 144 = 710 (хв), або 11 год 50 хв. 745. Площа підлоги 3,15 м · 4,2 м = 13,23 м2. Маса фарби пропорційна площі підлоги, тому маємо пропорцію 7,5 м2 : 13,23 м2 = 0,75 кг : х кг, звідси х = 1,323 кг. 749. Задачі відповідає така таблиця:
Щоб заповнити її порожні клітини, досить скласти три пропорції і розв'язати відповідні рівняння. 752. Якщо учні не пам'ятають, що сума кутів кожного трикутника дорівнює 180°, бажано нагадати їм про це або таких задач не пропонувати. 180° - 150° = 30°, 180° - 75° = 105°. Тоді міра третього кута 180° - 30° - 105° = 45°. 754. 1 с - 20°, 60 с - х°. х = 20° · 60 = 1200°. 1 оберт відповідає 360 градусам. Отже, колесо зробить 3оберта. 755. Коля йде зі школи на 10 хв швидше, ніж Вітя. Тому, коли він вийде на 5 хв пізніше від Віті, то прийде додому на 5 хв раніше. Зустрінуться вони посередині дороги, тобто через 15 хв після виходу Колі. 756. Позначимо зрости Джека, Райда, Барбі, Альми і Тома відповідно буквами Д, Р, Б, А, Т. Тоді, згідно з умовою задачі, Б > Д > Р і Т > А > Б. Отже, Т > А > Б > Д > Р. Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Книга для вчителя Уроки 53-54 |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Перевірити знання і вміння, набуті учнями під час вивчення розділу «Відношення і пропорції». Оцінити досягнення кожного учня... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випадкової події |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття відсоткове відношення, навчити учнів розв'язувати задачі на відсоткове відношення. Ознайомити учнів із способами... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |