|
Скачати 58.44 Kb.
|
Розділ І. Чотирикутники УРОК № 18 Тема уроку. Теорема Фалеса. Мета уроку: сформулювати і довести теорему Фалеса; навчити учнів ділити відрізок на задану кількість рівних частин. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: набір креслярських інструментів. Хід уроку Організаційний момент Перевірка домашнього завдання Задачу 1 середнього рівня коментує з місця один учень. Задача 1. Розв’язання Оскільки кут ECD (рис. 1) вписаний в коло з центром О, то ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 108°, 168°. Задачі 2 і 3 достатнього та високого рівнів двоє учнів записують на дошці, заповнюючи пропуски в готовому розв'язанні. Проведемо відрізки BE і ОР (рис. 2). Оскільки кути ВАР і РКЕ є вписаними в коло з центром О, то ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: .... Задача 3. Розв'язання ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ..., ..., .... ![]() ![]() ![]() III. Формулювання мети і задач уроку IV. Актуалізація опорних знань учнів Питання класу
IV. Вивчення нового матеріалу План викладення теми
Теорема Фалеса Учитель доводить теорему Фалеса, залучаючи учнів до її доведення (відповідають з місця). Основні етапи доведення записуються у вигляді плану на дошці й у зошитах учнів. Теорема Фалеса. Якщо паралельні прямі, що перетинають сторони кута, відсікають на одній його стороні рівні відрізки, то вони відсікають рівні відрізки й на іншій його стороні. Зауваження. В умові теореми Фалеса замість сторін кута можна взяти будь-які дві прямі, при цьому висновок теореми буде таким самим: паралельні прямі, що перетинають дві дані прямі та відсікають на одній прямій рівні відрізки, відсікають рівні відрізки й на іншій прямій. V. Первинне закріплення нових знань учнів Розв'язання задач за готовими рисунками Задача 1. Дано: ОА1 = А1A2 = А2А3 = А3А4, А1B1 || А2В2 || А3В3 || А4В4, ОВ4 = 8 см (рис. 4). Знайти: ОВ1, ОВ2, ОВ3. (Відповідь: 2 см, 4 см, 6 см.) Задача 2. Чому дорівнює відрізок АС (рис. 5)? Задача 3. Чому дорівнює відрізок MN (рис. 6)? Задача 4. Чому дорівнює відрізок CD (рис. 7)? ![]() ![]() ![]() ![]() VI. Вивчення нового матеріалу Задача про розділення відрізка на п рівних частин Учитель підкреслює, що ця задача є однією з основних задач планіметрії на побудову. Доцільно спочатку розглянути цю задачу для випадків п = 3; 4; 5. Задачу для випадку п = 3 учні розв'язують разом із учителем, для п = 4 і п = 5 — розв'язують самостійно, розподілившись на дві групи. Двоє учнів працюють на відкидних дошках. Після цього можна зробити узагальнення для випадку, коли п — будь-яке натуральне число; сформулювати загальний алгоритм розв'язання цієї задачі, який учні записують у зошити. Алгоритм розділення відрізка на п рівних частин
Історична довідка про Фалеса Мілетського Учитель надає слово учням, які знайшли матеріал про Фалеса. У середині VII ст. до н. є. західне узбережжя Малої Азії належало Греції. Середня частина цього узбережжя називалася Іонією. В Іонії були великі міста, що вели торгівлю з багатьма країнами. В одному з них, у Мілеті, жив Фалес (близько 640—548 pp. до н. є.), якого вважають родоначальником грецької математики. Торговельні справи привели Фалеса до Єгипту, де він познайомився з єгипетською наукою. Геометрія зацікавила Фалеса найбільше. Решту життя він присвятив не лише засвоєнню створеного єгиптянами в галузі геометрії, але і її розробці. Вважають, що Фалесу належить перше доведення теореми про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника, рівність вертикальних кутів і теореми, яку ми сьогодні довели. VII. Первинне закріплення нових знань учнів Задача. Точки М і N — середини сторін AD і ВС паралелограма ABCD відповідно (рис. 8). Відрізки ВМ і DN перетинають діагональ АС у точках Е і F. Доведіть, що точки Е і F ділять відрізок АС на три рівні частини. ![]() Доведення Чотирикутник MBND — паралелограм, оскільки BN = ![]() ![]() VIII. Підбиття підсумків уроку Питання класу
IX. Домашнє завдання С 1. Розділіть відрізок на сім рівних частин. С 2. Дано: АВ = 10 см, AК= 5 см, AC || KN (рис. 9). Довести: ВМ = МС. Д 3. Дано: ВЕ = ЕС, ![]() ![]() Д 4. Доведіть, що пряма, проведена через середину М сторони АВ трикутника ABC паралельно стороні АС, при перетині зі стороною ВС ділить її навпіл. В 5. Дано: ![]() ![]() ![]() Довести: AM = MC. В 6. У трикутнику ABC точка М — середина сторони АВ, MN || АС (N ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 18 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |