|
Скачати 46.27 Kb.
|
ІІІ. Відношення і пропорції Тема 4. Відношення і пропорції. Відсоткові розрахунки. Урок № 42 Тема. Пропорція, члени пропорції. Основні властивості пропорції Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять пропорція, члени пропорції, основна властивість пропорції та виробити вміння застосовувати ці поняття під час розв'язування типових завдань, що передбачають їх застосування. Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань Оскільки вправи домашнього завдання мали суто репродуктивний характер, правильність їх виконання перевіряємо тільки у «слабких» учнів (взявши зошити під час перерви або під час виконання математичного диктанту). Фронтально проводимо математичний диктант (два учні працюють біля дошки. Можна провести його у формі самостійної роботи або скласти подібні завдання тестового характеру, передбачивши у варіантах відповідей типові помилки.) Завдання для математичного диктанту Варіант 1 [2]
Під час аналізу виконання завдань, який проводимо безпосередньо після завершення математичного диктанту, повторюються основні означення і властивості, що були вивчені на попередньому уроці. II. Засвоєння знань
Задача. Одного разу вчені знайшли в Індії давній математичний рукопис, після розшифровки якого їх зацікавив такий запис:
Як ви думаєте, що він означає?
Формування уявлень учнів про основні поняття теми проводимо традиційно за планом:
Але досі не розв'язане спірне питання: чи бувають пропорції правильними (неправильними) і, відповідно, як формулювати основну властивість пропорції (чи слід вживати термін «правильна пропорція»?). Тому автор на свій розсуд пропонує виробити єдиний підхід до цього питання, а саме: вважати пропорцією будь-яку рівність двох відношень (або рівність, що можна записати в такому вигляді), і тоді, відповідно, розглянути поняття «істинної» пропорції і основну властивість пропорції формулювати, спираючись на поняття істинної пропорції. Основні теоретичні моменти і записи учнів у зошитах можуть мати вигляд конспекту 23.
III. Засвоєння вмінь Основні вміння, над формуванням яких треба попрацювати на цьому уроці, — це:
І рівень Усні вправи
а) 5 : 2= 10 : 4; б) 8 : 2 = 24 : 6; в) = ; г) = .
а) 1 : 2 = 5 : 10; б) 21: 3 = 14 : 2; в) = . Які рівності випливають із цих пропорцій відповідно до основної властивості пропорції? ІІ, IIIрівні Письмові вправи
а) 5 так відноситься до 3, як 2 до 1,2; б) 0,9 так відноситься до , як 45 до 16; в) відношення до 0,1 дорівнює відношенню 14 до 4,9.
а) 24 : 30 = 28 : 35; б) 2,5 : 2 = 40 : 32; в) 2,1 : 0, 7 = 1,5 : 0,5; г) 1:= 2 : 1.
а) 6 : 4 = 15 : 10; б) 3: 1,2 = 2,5 : 1; в) =.
IV. Підсумок уроку Повертаючись до задачі (див. п. II. 1), з'ясовуємо, що означає запис, повторюємо зміст вивчених понять. V. Домашнє завдання
а) 5 : 2 = 10 : 4; б) 8 : 2 = 24 : 6; в) =; г) =.
а) 9 : 27 = 3 : 12; б) 3,5 : 0,5 = 21 : 3; в) 35 : 1,5 = 2 : 0,06; г) 2:= 4 : 1?
б) Виходячи із правильної рівності 6 · 30 = 5 · 36, складіть чотири істинні пропорції.
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ввести поняття пропорція, ознайомити учнів з основною властивістю пропорції і її застосуванням |
Урок №46 Тема Мета: сформувати уявлення учнів про зміст поняття обернено пропорційних величин; навчити відрізняти прямо і обернено пропорційні... |
Урок №44 Тема. Пряма пропорційність. Пропорційні величини Мета: сформувати уявлення учнів про пряму пропорційну залежність величин, ознайомити із прикладами таких величин, що їх учні зустрічають... |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи... |
Половець Д. С. вчитель образотворчого мистецтва спеціаліст І категорії... Тема. Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини,... |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання ... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну властивість пропорції до розв'язування задач і вправ |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випадкової події |