|
Скачати 37.58 Kb.
|
ІІІ. Відношення і пропорції Тема 4. Відношення і пропорції. Відсоткові розрахунки. Урок № 45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ. Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати ці вміння під час розв'язування більш складних задач та задач на пропорційний поділ. Тип уроку: застосування знань та вмінь. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання
Варіант 1 (2)
II. Актуалізація опорних знань Перевіряючи результати виконання математичного диктанту (це можна зробити у вигляді само- або взаємоперевірок, якщо робота виконувалася в зошитах під копірку, по закінченні виконання роботи копії учні здають учителеві, а виконані в зошиті завдання перевіряємо), учні повторюють:
III. Вдосконалення вмінь 1. Уявлення про задачі на пропорційний поділ Згідно з чинною Програмою з математики для 12-річної школи, у 6 класі обов'язковим для розгляду є питання про розв'язування задач на пропорційний розподіл. Тому як продовження теми «Пряма пропорційність» і розглядається це питання. Щоб зрозуміти зміст таких задач, можна спочатку запропонувати учням суто побутову задачу. Сім'я Петренків на літо взяла обробити поле цукрових буряків. Тато Петренко обробив 50 рядків, мама Петренко обробила 30 рядків, а синок Петрик Петренко обробив 10 рядків. За літо сім'я Петренків за обробку поля заробила 1 800 гривень. Як ці гроші треба поділити між татом, мамою та їх сином? Після обговорення задачі доходимо висновку: в задачі треба поділити число 1 800 на 3 нерівних частини, що відповідають (пропорційні) числам 50, 30 і 10. І спосіб Тому: 1) 50 + 30 + 10 = 90 (рядків) обробили; 2) 1800 : 90 = 20 (гривень) — за 1 рядок; 3) 20 · 50 = 1000 (гривень) — татові; 4) 30 · 20 = 600 (гривень) — мамі; 5) 10 · 20 = 200 (гривень) — синові. Відповідь. 1000 грн — татові; 600 грн — мамі, 200 грн — сину. ІІ спосіб Нехай х — це вартість обробки одного рядка (одна частина — коефіцієнт пропорційності), тоді тато заробив 50х (грн), мама — 30х (грн), син — 10х (грн). А за умовою задачі разом вони заробили 1 800 грн. Маємо рівняння: 50х + 30х + 10х = 1800; 90х = 1800; х = 1800 : 90; х =20. Отже, татова частина 50 · 20 = 1 000 грн; мамина — 30 · 20 = 600 грн, синова — 10 · 20. = 200 грн. Цей спосіб зручніший. Після цієї задачі складаємо аналогічну до цієї задачі задачу із побутовим змістом. Головне, на чому треба акцентувати увагу: числа, яким пропорційні величини, що їх називають у задачі, — це, так би мовити, «кількість частин», з яких складається ціле. Тому в будь-якому разі перед розв'язуванням таких задач ми повинні знайти суму цих «частин». 2. Розв'язування вправ Усні вправи Число 10 поділити на: а) 2 частини, що відносяться як 1 : 9; 2 : 3; 13 : 7; б) на 3 частини, що пропорційні числам: 1; 2; 2; 2; 3; 5. Письмові вправи
3. Додаткові задачі на пропорційний поділ
IV. Підсумки уроку Якщо 40 поділити на частини, що пропорційні числам 2, 7, 11, то будемо мати числа: а) 2, 7, 11; б) 1; 3; 15; в) 4; 14; 22; г) 2; 14; 22. V. Домашнє завдання
а) (х - 1,84) – 4,5 = 0,4; б) 7т + 24 – 3m = 46,4; в) 0,5 · (1 + 3,2х) = 5,3; г) 3,1 · (3у + 2,503) – 17,41 = 57,3.
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст) Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого... |
Урок №16 Тема. Теорема Фалеса Фалеса та способу її доведення; формувати вміння відтворювати формулювання теореми Фалеса; застосовувати її для розв'язування задач... |
Урок №10 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо означень, властивостей та ознак різновидів паралелограма; вдосконалити вміння... |
Урок №46 Тема. Розв'язування задач Як і на попередньому уроці, для економії часу учні коментують розв'язання домашніх задач за готовими рисунками, виконаними на дошці... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
Урок №7 Тема. Розв'язування задач Мета: доповнити знання учнів поняттями: «достатня та необхідна умови», «критерій»; відпрацювати вміння відрізняти необхідні та достатні... |