Половець Д. С. вчитель образотворчого мистецтва спеціаліст І категорії Уманська ЗОШ №5 ім. В.І. Чуйкова


Скачати 71.29 Kb.
Назва Половець Д. С. вчитель образотворчого мистецтва спеціаліст І категорії Уманська ЗОШ №5 ім. В.І. Чуйкова
Дата 21.02.2016
Розмір 71.29 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Половець Д.С.

вчитель образотворчого мистецтва

спеціаліст І категорії

Уманська ЗОШ №5 ім. В.І.Чуйкова
5 клас

Урок № 7

Тема. Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини, виявлення стану, настрою. Вправи на передачу пропорцій та характерних особливостей людини

Мета: Навчитись передавати художні образи в композиції, враховуючи масштабність , виявляючи характер образів, емоційний стан, рух чи спокій; закріпити знання про основні пропорції постаті людини(залежно від віку, зросту, образу); розвивати графічні навики, творчі здібності учнів; виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: репродукції картин та світлин із зображенням людей; таблиці «Пропорції фігури людини», репродукції малюнків художників-графіків, графічні матеріали за вибором учня.

Методи та прийоми що використовуються вчителем на уроці: розповідь, бесіда, демонстрація наочності, порівняльний аналіз.

Поняття та терміни: ритм, динаміка, статика, пропорції, композиція.

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: графіка

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання з учнями

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидко в клас!

Попрацюємо старанно,

Щоб урок пройшов не марно!

IІ. Активізація уваги учнів

1. Аутотренінг

Я – школяр(ка)

Я – особистість творча

Я – думаю, замислююся

Я – аналізую, висловлюю свої судження

Я – хочу знати

2. Вправа «Асоціація»

Виберіть одну із букв на парті та підберіть відповідно на цю букву слово. „Яким я хочу бути на уроці?”.

П – пильним, працьовитим

Л – ласкавим, люблячим, логічним

А – акуратним

Н – найрозумнішим, найуважнішим, найшвидшим.

3. Активізація опорних знань учнів

Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

-Я також очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними, організованими.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку

Знання пропорцій (канонів) тіла людини значно полегшує зображення, тому їх вивченню багато уваги присвячували художники різних часів. Ще в давнину єгипетські художники брали з одиницю вимірювання довжину середнього пальця руки, яки вміщується у всій постаті 19 разів. Але більш життєвими виявились канони стародавніх грецьких митців, які взял за одиницю вимірювання висоту голови. Канони ці відновлювались і пояснювалися художниками Ренесансу (серед яких були Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Альбрехт Дюрер) та іншими протягом багатьох століть.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з основними пропорціям постаті людини залежно від віку, зросту, статі, які будете застосовувати, виконуючи нариси.

V. Робота над темою уроку

1. Слово вчителя

У графіці художники створюють зображення за допомогою лі­ній, світлотіні та кольорових плям. Величезне значення має також колір фону, на якому малюють чи друкують графічне зображення. Графіка і живопис дуже схожі, навіть кольорів у графічному ма­люнку, який виконано пастеллю або кольоровими олівцями, може бути анітрохи не менше, ніж на живописному полотні.

Кожен день ми бачимо людей, їхні тіла, обличчя, рухи; ми вважаємо, що знаємо точно, який вигляд має людина. Чому ж, незважаючи на це, так важко зобразити людину вірно? Але у чому важкість? Ми не віримо своїм очам і покладаємося на своє знання. Проблема у цьому. Ми знаємо, який вигляд мають нога, рука, і вва­жаємо непотрібним за допомогою уважного вивчення перевірити, дійсно це так чи ні.

2. Організація сприйняття творів мистецтва

Кость Лавро «Оксана і Вакула»

У своїх графічних творах сучасний український художник-графік Кость Лавро розкрився як неординарна творча особистість. У піднесеному кольоровому звучанні, у вишуканому ритмі форм і ліній, у неочікуваній особистій емоційній насназі, у відчутті матеріалу, який із суто фізичного стану перетворюється у елемент і засіб творчого втілення задуму, відчувається неспокійна душа автора. Його твори спілкуються з глядачем, вони мовби промовляють до нього, стверджуючи радість життя, радість всього земного, вічність руху в природі.

3. Робота з таблицями

Учитель пояснює пропорції постаті людини, звертаючи увагу на такі орієнтовні відомості:

1. Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, а друга половина це ноги.

2. Ширина розставлених рук наближається до величини зросту тіла людини.

3. Ширина плечей дорівнює двом головам, ширина чоловічого
таза
— 1 1/2, жіночого — 1 3/4 висоти голови.

  1. Довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.

  2. Опущена рука доходить до половини стегна.

  3. Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.

  4. Довжина стопи дорівнює висоті голови.

4. Порівняльний аналіз пропорцій постаті у людей різного віку.

5. Перегляд демонстраційного матеріалу

( З коментарем учителя)

6.Словникова робота

Пропорції ті́ла люди́ни — співвідношення між різними частинами тіла людини, що вважалися досконалими в мистецтві в різні часи.

Композиція надає малюнку цілісність, підпорядковує його елементи один одному і цілому.

7. Педагогічний малюнок

Схематичний начерк постаті людини.

8. Послідовність виконання роботи

  1. Проведіть вісь постаті, яка відповідає висоті фігури.

  2. Визначте довжину ніг, поділивши висоту постаті навпіл.

  3. Поділивши тулуб на три частини, визначте висоту голови разом з шиєю.

  4. Верхню частину поді­літь на чотири частини: три чверті припадатимуть на ви­соту голови, а одна — на шию.

  5. Позначте плечову і та­зову осі, причому пам'ятайте, що тазова вісь менша від плечової.

  6. Намітьте коліна, поді­ливши довжину ніг навпіл.

  7. Визначте кінці пальців рук і місце ліктьових суглобів.

  8. Нарисуйте лінійну схе­му постаті (скелет).

  9. На останньому етапі «одягніть» скелет у м'язи.

Малюючи одяг, підкрес­літь основні складки, що ви­являють форми тіла. Під час роботи намагайтесь підмічати і передавати індивідуальні особливості людини.

Пальчикова гімнастика

«Ми сьогодні прибирали»
Ми сьогодні прибирали,
Килимочки вибивали (струсити руками згори вниз),
Ми посуд, речі прали (імітування миття посуду, прання),
Мамі ми допомагали (те саме).
Наші руки – трудівниці (одна рука гладить іншу і навпаки),
Для матусі – помічниці (те саме).

VІ. Практична робота учнів

При зображенні людини потрібно передусім установити правиль­не положення всієї постаті, визначити пропорції частин тіла відносно одна одної, а потім упевнено малювати, намагаючись передати ха­рактерні особливості голови, тулуба, рук і ніг людини

1.Виконання начерків з натури олівцем

Для виконання начерків постаті людини вчитель ставить двох учнів біля дошки у фас, надалі поступово ускладнюючи їхні позиції поворотами, а потім — у профіль.)

2. Створення графічної композиції.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням, консультує їх у разі потреби.

VІІ. Підсумок уроку

- Чи досягли ви того, чого очікували?

  • Чи сподобалося вам зображувати людину?

  • У чому ви відчули труднощі?

1. Оцінювання робіт

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.

2. Виставка учнівських малюнків.

3. Прибирання робочих місць.
Список використаних джерел

Література:

1. Ластовенятко: Вірші, оповідання, казки/ Упор.: Н. Кир’ян.– К.: Веселка, 1995

2. Масол Л. Методика навчання мистецтва в основній школі: методичний посібник для вчителів – К.: Шкільний світ, 2012.

3. Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва. – К.: Освіта України, 2010.

4. Самоцвіти: Вірші педагогів України. У 2–х кн. Кн.1. –К. :Молодь, 1996

5. Уроки образотворчого мистецтва: 5 – 7 класи/ упорядник: Л. Шелестова, О.Гайдамака. – К.: Шк. Світ, 2010.

6. Шкільний світ. –2001.–№ 21.

Інтернет-ресурси:

http://uk.wikipedia.org/wiki

http://sasl.at.ua/publ/16-1-0-35
http://www.skarby.org.ua

Схожі:

Відділ освіти Шполянської районної державної адміністрації
Збарах Галина Петрівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, Припіяло Сергій Олександрович, вчитель математики,...
Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва
Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Арифметична та геометрична прогресії. Гра "Щасливий випадок"
Тищенко Ірина Анатоліївна, вчитель математики Геронимівської ЗОШ І-ІІІст. Черкаської районної ради, спеціаліст вищої категорії, старший...
1. Функції, їхні властивості та графіки Тест Дійсні числа та обчислення
Курінна Людмила Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Та загальні тенденції розвитку
Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської...
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва
Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;...
Навчально-виховний комплекс №3 Т. В. Пілець Веселкове різнобарв '...
Бондарчук О. М., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
«Культура мовлення» Кривий Ріг
Автор: Найденко Римма Миколаївна – вчитель української мови і літератури Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №126,...
Відділ освіти Веселинівської райдержадміністрації Районний методичний...
...
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка