УРОК 27 Тема уроку


Скачати 48.86 Kb.
Назва УРОК 27 Тема уроку
Дата 05.07.2013
Розмір 48.86 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
УРОК 27

Тема уроку: Розв'язування систем тригонометричних рівнянь.

Мета уроку: Познайомити учнів з окремими прийомами розв'я­зування систем тригонометричних рівнянь.

І. Перевірка домашнього завдання.

1. Чотири учні відтворюють розв'язування домашніх завдань:

вправа № 2 (10; 18; 26; 38).

2. Усне розв'язування тригонометричних рівнянь, використову­ючи таблицю «Тригонометричні рівняння».

Таблиця 11




1

2

3

4

1


sin x = 0

cos x = 0

tg x = 0

ctg x = 0

2


sin x = 1

cos x = 1

tg x = 1

ctg x = –1

3


sin x =

cos x =

tg x =

сtg x =


4

sin x = –


сos x = –

2 sin x cos x = 1

cos2 x – sin2 x = 1

5

sin2 x = 1

cos2 x =

tg2 x = 1



6

sin x – cos x = 0

sin x + cos x = 0

sin2 x + cos2 x = 0

sin2 x + cos2 x = 1


II. Повторення відомостей про методи розв'язування систем алгебраїчних рівнянь.

1. Розв'яжіть систему рівнянь (методом додавання).

Відповідь: (5; 3).

2. Розв'яжіть систему рівнянь. Відповідь: (1; 3), (3; 1).

III. Сприймання і усвідомлення матеріалу про розв'язування систем тригонометричних рівнянь.

Основні методи розв'язування систем тригонометричних рівнянь майже такі, як і методи розв'язування алгебраїчних систем.

Розглянемо приклади.

Приклад 1. Розв'язати систему рівнянь:



Розв'язання

Додавши і віднявши (1) і (2) рівняння, одержуємо





Відповідь: х = (-1) + πп, п Z; у = ± + 2nk, k Z.

Приклад 2. Розв'яжіть систему рівнянь:

.

Розв'язання


З першого рівняння знаходимо у = π – х. Тоді

cos х – cos – х) = 1, cos х + cos х = 1, 2 cos х = 1, cos х = ,

х = ± +2πп, n Z.

Потім знаходимо:

y=π = ± + (1 – 2n)π, п Z.

Відповідь: х = ± + 2πп, у = ± + (1 – 2п)π, де п Z.

Приклад 3. Розв'яжіть систему рівнянь:


Розв'язання




Відповідь: х = (k + n), y = (kn), де n, k Z.

IV. Формування умінь розв'язувати системи тригонометричних рівнянь.

Розв'язати систему рівнянь:

а)б)в)г)

Відповіді: а) x1 = + 2πk, y1 = – 2πk, х2 = + 2πk, y2 = – – 2πk, k Z.

б) х = ± + 2πk, y = πп де пZ, kZ. в) х = + 2πk, у = + πп, де nZ, kZ.

г) х = - + π(n + k), п, k Z, у = – + π(kп), п, k Z.
V. Підведення підсумків уроку.
VI. Домашнє завдання.

Розв'язати системи рівнянь:

а) б)

Відповідь: а) х=– πn, у = πп, п Z;

б) х= (-1)k + πk, у = (-1)k+1 + π(1 – k), k Z.



Роганін Алгебра 10 клас, Урок 27

Схожі:

Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
УРОК 13 Тема уроку
...
УРОК №28 Тема уроку
...
Урок 1 Тема уроку
Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
УРОК 33 Тема уроку
Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го сте­пеня і його властивості
Уроку: Урок
Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка