Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів


Скачати 39.99 Kb.
Назва Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Дата 16.04.2013
Розмір 39.99 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

ІІ. Звичайні дроби Тема 3. Множення і ділення звичайних дробів.

Урок № 32

Тема. Ділення звичайних дробів

Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них чисел так ділення у разі, коли один з компонентів — натуральне число.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1) Вибірково перевіряємо зошити.

2) Фронтально — математичний диктант.

Варіант 1 [2]

  1. Закінчіть речення: «Щоб розділити один з дробів на інший, досить...» [Замініть частку від ділення на добутком].

  2. Замініть добутком частку відділення на .

[Закінчіть речення: «Щоб поділити один дріб на інший, досить...»]

  1. Знайдіть частку від ділення на [на ].

  2. Виконайте ділення [].


II. Актуалізація опорних знань

Правило ділення звичайних дробів і пов'язані з ним моменти повто­рюємо під час перевірки результатів виконання математичного диктанту (див. вище).

Єдине, на що треба додатково звернути увагу — це перетворення чи­сел (мішаних, натуральних) у неправильні дроби.

Тому усно розв'язуємо вправи.

  1. Запишіть неправильним дробом числа: ; ; 3; 3; 12.

  2. Знайдіть число, обернене до: ; 3; ; 0,7; а; .

  3. Виконайте множення: ; ; .


III. Засвоєння нових знань

 Багатьом учням не складно самим «відкрити», як виконати ділен­ня мішаних чисел та ділення у разі, коли один з компонентів є на­туральним числом, тому можна запропонувати учням задачу 1, а потім задачу 2 (або ж пояснити самотужки ці випадки).

Задача 1. Як поділити: а) на ; б) на ; в) на ; г) на ?

Задача 2. Виконайте ділення: а) : ; б) 3 : ; в) : 3; г) : 7.

По розв'язуванні задач 1, 2 (або після виконання завдань під керів­ництвом учителя) робимо висновки:

  1. Щоб виконати ділення мішаних чисел (дробу на натуральне чис­ло; натурального числа на дріб або мішане число), достатньо:

а) записати ділене і дільник у вигляді звичайних дробів;

б) виконувати ділення за правилом ділення звичайних дробів.

  1. (Для «сильних» учнів) для випадків, коли один з компонентів ділення — натуральне число, працюють формули:

; .

Короткі записи в зошитах учнів можуть мати вигляд конспекту 20.





Конспект 20

Ділення дробів (продовження)

Правило

1) Мішані числа при діленні пере­творюємо на неправильні дроби.

2) Якщо п — натуральне число, то





Приклад

1) ;

2) ;

3) .

* «Слабкі» учні можуть у всіх названих випадках користуватися пра­вилом множення дробів у «класичній» формі.
IV. Закріплення знань. Формування вмінь

І рівень

Усні вправи

  1. Чи правильні рівності:

а) ; б) ; в) ; г) ;

д) ; е) ; ж) ?

ІІ рівень

Письмові вправи

 Розв'язуємо якомога більше різноманітних завдань на закріплен­ня названих алгоритмів.

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .

  2. Розв'яжіть рівняння і зробіть перевірку: .
    Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е) .

  1. Виконайте дії: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е) .

Додаткові задачі

Задача 1. Якщо задумане число помножити на і до добутку дода­ти , дістанемо . Знайдіть задумане число.

Задача 2. Микола і Мишко знайшли разом 64 гриби. Микола знай­шов у рази більше грибів, ніж Мишко. Скільки грибів знайшов кожний хлопчик?

Задача 3. Батько старший за сина у рази, а син молодший від батька на 28 років. Скільки років батькові і скільки років синові?

Задача 4. Два пішоходи вийшли одночасно назустріч один одному з двох пунктів, відстань між якими 5 км. Швидкість першого пішохода складала швидкості другого. Знайдіть швидкість кожного, якщо вони зустрілись через півгодини.
V. Підсумки уроку

Який із записів неправильний:

а) ; б) ; в) ; г) ?
VI. Домашнє завдання

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .

  2. Виконайте дії: а) ; б) ; в) .

  3. Розв'яжіть рівняння:

а) ; б) ; в) .

  1. Маса 10 великих і 36 малих деталей дорівнює 8,4 кг. Маса великої деталі
    вдвічі більша від маси малої. Знайдіть маси великої та малої деталей.
    Повторіть основну властивість дробу.



С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби
У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати правила ділення звичайних дробів і розв'язувати вправи, що передбачають...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа
Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десятко­вих дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,...
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
Урок №36 Тема. Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки
Після виконання усних вправ учні повторюють відомості, які вони здобули у 5 класі, а саме
Множення і ділення звичайних дробів (6 клас)
Мета: Удосконалювати уміння множити і ділити звичайні дроби, розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, культуру мовлення....
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета
Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, по­вторити назви компонентів ділення; формувати вміння...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка