|
Скачати 70.62 Kb.
|
Розділ ІV. Теорема Піфагора УРОК № 59 Тема уроку. Розв'язування прямокутних трикутників. Мета уроку: навчати учнів застосовувати правила знаходження катета і гіпотенузи при розв'язуванні задач. Тип уроку: формування вмінь і навичок учнів. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Проводиться у формі самостійної роботи, яка містить задачі, подібні до домашніх. Самостійна робота пишеться під копірку й перевіряється відразу після написання. Самостійна робота Варіант І
Варіант II
Наведемо розв'язання задач варіанта І. Задача 1. Розв'язання Нехай у трикутнику АСВ (рис. 1) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 30°, 60°. Задача 2. Розв’язання Нехай у трапеції ABCD (рис. 2) BC || AD, AB = CD. Проведемо висоту СК (СК ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 4 см. Після самостійної роботи вчитель демонструє розв'язання домашньої задачі 3, заздалегідь записане на відкидній дошці, і розбирає його. Розв'язання задачі 3 домашнього завдання У трикутнику АСВ ( ![]() ![]() Нехай ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 60°, 30°. ![]() ![]() ![]() II. Актуалізація опорних знань учнів Учні, працюючи в парах, ставлять один одному теоретичні питання з теми. За необхідності звертаються до підручника. Учитель вибірково опитує декілька пар. ІІІ. Формулювання теми, мети і задач уроку IV. Закріплення навичок і вмінь учнів розв'язувати прямокутні трикутники З ![]() Розв'язання Нехай у трапеції ABCD (AD || ВС) її бічні сторони при продовженні перетинаються в точці Q, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 2 см. Задача 2 (учні розв'язують самостійно, один із сильних учнів працює на відкидній дошці) Дано: АВ = ВС, ![]() ![]() Знайти: АВ. Розв'язання Оскільки за умовою трикутник ABC рівнобедрений з основою АС (рис. 5), то ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() ![]() Задача 3 (розв'язується колективно). У трикутнику ABC ![]() ![]() ![]() Розв'язання Із трикутника CDM ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Із трикутника ADC ( ![]() AC = ![]() ![]() ![]() Із трикутника ACB ( ![]() CB = ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() ![]() Задача 4 (учні розв'язують самостійно, відповідаючи на питання вчителя під час розв'язання задачі). У рівнобедреній трапеції ABCD AB = CD = 7 см, BC = 2 см, AD = 8 см. Знайдіть синус і косинус кута CAD. Розв'язання Нехай ABCD — дана рівнобічна трапеція (рис. 7), AD || BC. Проведемо висоту ВК (BK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 2 ![]() ![]() Задача 5. Кут при основі рівнобедреного трикутника дорівнює α, а радіус кола, вписаного в трикутник, дорівнює r. Визначите бічну сторону трикутника. Розв'язання Н ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() V. Підбиття підсумків уроку Питання класу
VI. Домашнє завдання С 1. Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 10 см, а висота, проведена до основи, — 5 ![]() Д 2. Діагональ прямокутника дорівнює 8 см, а одна з його сторін — 4 ![]() В 3. Бічні сторони прямокутної трапеції відносяться як 1: ![]() 4. Підготуватися до узагальнюючого уроку-конференції. Знайти спосіб доведення теореми Піфагора, який не був розглянутий на уроках. Знайти відомості про піфагорові числа, єгипетський трикутник. Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 59 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |