|
Скачати 40.06 Kb.
|
УРОК 13 Тема уроку: Зростання і спадання функції. Мета уроку: Познайомити учнів з правилами знаходження проміжків зростання (спадання) функції. І. Аналіз контрольної роботи. ІІ. Сприймання і усвідомлення ознаки спадання та зростання функції на деякому проміжку. За допомогою похідної можна встановлювати проміжки зростання і спадання функції. Відомо, що функція y = f(x) називається зростаючою на деякому проміжку, якщо для будь-яких х1 і х2, що належать проміжку, із умови х2 > х1 випливає, що f(x2) > f(x1). Д ![]() Виходячи із геометричного змісту похідної: tg α = f’(xo), це означає, що похідна в кожній точці проміжку невід’ємна, тому для зростаючої функції f(x) виконується умова: ![]() Ф ![]() Н ![]() Отже, наочне уявлення дозволяє сформулювати властивості зростаючих та спадних функцій. Якщо функція у = f(x) диференційована і зростає на деякому проміжку, то її похідна на цьому проміжку не від'ємна. Якщо функція у = f(x) диференційована і спадає на деякому проміжку, то її похідна на цьому проміжку не додатна. П ![]() Я ![]() Якщо f'(x) > 0 на проміжку, то функція f(x) зростає на цьому проміжку. Якщо f(x) < 0 на проміжку, то функція f(x) спадає на цьому проміжку. Ці два твердження називаються ознаками зростання (спадання) функції на проміжку. Строге доведення цих тверджень виходить за рамки шкільного курсу математики. Проміжки зростання і спадання функції часто називають проміжками монотонності цієї функції. Приклад 1. Доведіть, що функція f(x) = х + ![]() ![]() Розв'язанняЗнайдемо похідну: ![]() Якщо х > 1, ![]() ![]() Знаходження проміжків зростання та спадання функції можна виконувати за таким планом: 1. Знайти область визначення заданої функції у = f(x). 2. Знайти похідну f'(x). 3. Розв'язати нерівності: а) f'(x) > 0, указати проміжки зростання функції у = f(x); б) f'(x) < 0, указати проміжки спадання функції у = f(x)· Приклад. Знайдіть проміжки монотонності функції у = х3 - 3х2. Р |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |