УРОК №39 Тема уроку


Скачати 37.21 Kb.
НазваУРОК №39 Тема уроку
Дата14.04.2013
Розмір37.21 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Розділ ІІІ.Многокутники

УРОК №39

Тема уроку. Многокутник та його елементи. Опуклі та неопуклі многокутники.

Мета уроку: увести поняття ламаної, многокутника; учити розрізняти опуклі та неопуклі многокутники, описувати елементи многокутника, зображувати й знаходити на рисунках многокутники.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця 6 «Многокутник та його елементи».

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель розповідає учням про нову тему, яку вони вивчатимуть, повідомляє дату проведення тематичної контрольної роботи з цієї теми.
ІІ. Формулювання мети і задач уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Питання класу

  1. Якою геометричною фігурою є вершина чотирикутника?

  2. Якою геометричною фігурою є сторона трикутника, чотирикут­ника?

  3. Що називається діагоналлю чотирикутника?

  4. Як називається геометрична фігура на рис. 1?



  1. Чим відрізняються ламані на рис. 2 (а-в)?



ІV. Вивчення нового матеріалу

План викладення теми

  1. Означення ламаної та її елементів.

  2. Види ламаних.

  3. Означення многокутника та його елементів.

  4. Поняття про опуклі та неопуклі многокутники.

На дошці заздалегідь підготовлено таблицю з рисунками, але без означень. Учні дають означення, які після обговорення записуються до правої частини таблиці. Під час роботи вчитель ставить питання. На дошці й у зошитах учнів з'являється таблиця 6 «Многокутник та його елементи».


Таблиця 6

Многокутник та його елементи


Ламана



проста



із самоперетином

Ламаною називається фігура, яка складається з точок А1, А2 ... Ап (вершини ламаної), по­слідовно сполучених відрізками (ланками ламаної)



замкнена

Ламана називається простою,

якщо вона не має самоперетинів.

Ламана називається замкненою,

якщо її кінці збігаються.

Довжиною ламаної називається

сума довжин її ланок.

Многокутник



Многокутником називається проста замкнена ламана, у якій сусідні ланки не лежать на од­ній прямій.



Діагональ многокутника — від­різок, який сполучає несусідні вершини многокутників.



опуклий неопуклий

Опуклим називається многокут­ник, якщо він лежить в одній півплощині відносно будь-якої прямої, яка містить його сто­рону. При цьому сама пряма вважається такою, що належить півплощині.



ABC — кут опуклого много­кутника ABCDE

Кутом (внутрішнім) опуклого многокутника при даній вер­шині називається кут між його сторонами, які сходяться в цій вершині.



Зовнішнім кутом опуклого мно­гокутника при даній вершині називається кут, суміжний із внутрішнім кутом многокутника при цій вершині.


Навідні питання вчителя

  1. Яка фігура називається ламаною?

  2. Поясніть, що є її вершинами, ланками? Що таке кінці ламаної?

  3. Яка ламана називається простою?

  4. Яка ламана називається замкненою?

  5. Як знайти довжину ламаної?

  6. Як можна назвати просту замкнену ламану, у якій сусідні ланки не лежать на одній прямій?

  7. Скільки вершин і скільки сторін має п-кутник?

  8. Як називається відрізок, який сполучає дві несусідні вершини многокутника?

  9. Який многокутник називається опуклим?

  10. Що називається кутом многокутника?

  11. Скільки зовнішніх кутів можна побудувати при кожній вершині многокутника?


V. Первинне закріплення нових знань учнів

Питання класу

  1. Які геометричні фігури на рис. 3 (а-е) є: ламаними; простими ламаними; замкненими ламаними; многокутником; опуклим многокутником? Відповідь обґрунтуйте.



  1. Скільки діагоналей можна провести з однієї вершини опуклого дев'ятикутника? Знайдіть загальну кількість діагоналей дев'ятикутника.


VI. Підбиття підсумків уроку

Питання класу

  1. Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

  2. На що слід звернути більшу увагу вдома?


VII. Домашнє завдання

С 1. Доведіть, що два зовнішніх кути, побудованих при одній вершині многокутника, рівні.

Д 2. Доведіть, що коли кінці ламаної лежать з різних боків від даної прямої, то вона перетинає цю пряму.

В 3. Скільки діагоналей має п-кутник?

4. Прочитайте означення вписаних і описаних многокутників.



Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 39

Схожі:

Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
УРОК 13 Тема уроку
...
УРОК №28 Тема уроку
...
Урок 1 Тема уроку
Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
УРОК 33 Тема уроку
Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го сте­пеня і його властивості
Уроку: Урок
Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка