|
Скачати 47.16 Kb.
|
Розділ ІV. Теорема Піфагора УРОК № 50 Тема уроку. Теорема Піфагора. Мета уроку: формувати вміння самостійно розв'язувати задачі, застосовуючи теорему Піфагора; знати наслідок з теореми Піфагора. Тип уроку: формування вмінь та навичок учнів. Хід уроку I. Організаційний момент Сьогодні незвичайний урок. Ми здійснимо подорож на острів Самос, розташований в Егейському морі. На цьому острові жив великий давньогрецький математик Піфагор. Ми довідаємося, які «математичні події» там відбувалися. Подорожувати будемо літаком. Перевірити готовність до польоту. II. Перевірка домашнього завдання Учні перевіряють домашнє завдання за розв'язаннями, заздалегідь записаними на дошці (розв'язком задачі 2 є рис. 1.) III. Актуалізація опорних знань учнів Щоб пройти митний контроль, треба відповісти на питання (фронтальна бесіда, проводиться за допомогою технології «Мікрофон»).
Отже, всі до польоту готові. У дорогу! IV. Формулювання мети і задач уроку V. Закріплення засвоєних навичок і вмінь учнів Задача. Ми з вами в літаку. Він перебуває на висоті 9 км,. На землі ми подолали відстань 12 км. Який шлях подолав літак у повітрі з моменту зльоту? Дано: ∆ACB, C = 90°, АС = 9 км; ВС = 12 км. Знайти: АВ. Розв’язання Оскільки за умовою трикутник ABC (рис. 3) — прямокутний, то за теоремою Піфагора АВ2 = ВС2 + АС2; АВ2 = 92 + 122; АВ2 = 81 + 144 = 225; АВ = = 15 км. Відповідь: літак подолав шлях, що дорівнює 15 км. Улітаку мандрівники заповнюють декларацію: таблицю, у якій дано а і b — катети, с — гіпотенуза прямокутного трикутника. Завдання. Заповніть порожні місця у таблиці, виконавши обчислення усно. Ми прилетіли на острів Самос, де нас зустрічають екскурсоводи. За традицією всі туристи складають іспит на право бути піфагорійцями. Розв'язування задач (колективно)
Відповідь: 15 + 5см.
Відповідь: 1,5 + 1,5см; 4,5 + 1,5см. Екскурсовод (учитель). Піфагор був чотири рази підряд олімпійським чемпіоном. Давайте позмагаємося. Учні розподіляються на групи однорідного складу й розв'язують задачі на картках за готовими рисунками. Також кожна група розподіляється ще на 3 групи, і кожна «маленька» група розв'язує одну задачу. Потім вони обмінюються розв'язуваннями. Учитель викликає учнів для коментування розв'язувань. Група, яка впорається із задачами першою, одержує додаткові бали.
Учитель підбиває підсумки змагання й формулює наслідок з теореми Піфагора: У прямокутному трикутнику кожен із катетів менший від гіпотенузи (а < с, b < с, оскільки а2 = с2 – b2; b2 = с2 – а2). Екскурсовод (учитель). Улюбленою геометричною фігурою піфагорійців була пентаграма, або піфагорійська зірка. Зустрічаючись, вони малювали її на піску, тим самим вітаючи один одного. Пентаграма була паролем і символом здоров'я та щастя. Ви стаєте членами нашого ордена. Тепер кожен з вас носить почесне ім'я піфагорійця й одержує пентаграму як символ здоров'я та щастя. (Усім роздаються пентаграми.) VI. Підбиття підсумків уроку Учитель. Ми повертаємося додому. Підіб'ємо підсумок нашої подорожі. Теорема Піфагора — одна з головних теорем геометрії. Значення її полягає в тому, що за її допомогою можна вивести більшість теорем геометрії та розв'язувати безліч задач. Цій теоремі навіть присвячено вірші. (Один з учнів читає сонет А. фон Шаміссо.) Про теорему Піфагора Суть істини проста: вона — дороговказ, Що сяє для людей, одвічна і сувора, Тому, як в давнину, вражає нині нас Беззаперечна теорема Піфагора. За дотик мудрості уславлених богів, Ковток із джерела незвіданого смаку, Олімпу Піфагор тоді осанну звів І сто биків заклав жертовних на подяку. Відтоді всі бики, як чують серед нив, Що людство прагне знов за обрії духовні, Збентежено ревуть, хоча і ясла повні, Такий в них Піфагор навіки жах вселив. Не зборе бик того, що істина зборола Тому вони й ревуть, схиливши очі долу. VII. Домашнє завдання С 1. Діагоналі BD і АС ромба відповідно дорівнюють 16 см і 12 см. Знайдіть сторону ромба. Д 2. Бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 13 см, а висота, проведена до неї,— 5 см. Знайдіть сторону трикутника. В 3. Площа квадрата, побудованого на одному з катетів прямокутного трикутника, дорівнює 36 см2, а сума площ квадратів, побудованих на другому катеті і гіпотенузі, дорівнює 164 см2. Знайдіть периметр трикутника. Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 50 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |