|
Скачати 0.62 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ О. Месевря, С. Січкар Програма курсу за вибором «Письменники–лауреати Шевченківської премії – золотий фонд української літератури» (11 клас) м. Черкаси 2011 Схвалено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист № 1.4/18 – Г – 484 від 29.06.2011р.)
Рецензенти:
Навчальна програма складена з урахуванням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти та відповідно до державної програми з літератури (Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (автори Р.В. Мовчан, Н.В. Левчик. О.А. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б. Поліщук, М.М. Сулима, Л.П. Шабельникова, В.М. Садівська. Керівник проекту М.Г. Жулинський. За загальною редакцією Р.В. Мовчан. – К., Ірпінь: Перун, 2005 – 201с.) з урахуванням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти. Пояснювальна записка Українська література в загальному світовому контексті свідчить про високу духовну та цивілізаційну розвиненість українського народу. Вона є невід’ємною складовою його національної культури, потужним зарядом духовної енергії. Передає загальнолюдські і національні цінності від покоління до покоління, культивує їх у людських душах, формує, збагачує духовний світ дитини, впливає на її свідомість і підсвідомість, спрямовує морально-етичний потенціал, розвиває інтелект, творчі здібності, естетичний смак. Метою викладання курсу «Лауреати Національної премії України імені Тараса Шевченка – золотий фонд української літератури» є належне ознайомлення учнів зі своєрідною складовою літературного процесу – сучасним українським письменством від 60-х років ХХ ст. до сьогодення, а також виховання високої читацької і загальної культури. Для досягнення цієї мети потрібно розв’язати такі завдання: * формувати в учнів уявлення про художню літературу як важливу складову частину системи мистецтв і духовної культури українців; * виховувати повагу до духовних скарбів українського народу; * виховувати здатність формувати й активно відстоювати власну точку зору, прагнення мати свій погляд на світ; * відпрацьовувати з учнями вміння й навички аналізу та інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму і стилю автора; * навчати школярів визначати національну своєрідність і загальнолюдську значущість творів української літератури, зокрема в зіставленні з творами світової літератури та інших видів мистецтва; * розвивати мислення школярів (абстрактне, логічне, образне, асоціативне); * формувати в учнів бажання читати літературні твори, здатність насолоджуватися мистецтвом слова; * відпрацьовувати навички розрізнення явищ елітарної та масової культури, прищеплювати школярам вишуканий естетичний смак; * сприяти всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі. Програму побудовано відповідно до вимог Державного стандарту. Навчальний матеріал розподілено за такими рубриками: * кількість годин, відведених на вивчення розділу (теми); * зміст навчального матеріалу (конкретне змістове наповнення розділу (теми); * державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів; * додатки (мистецький контекст, міжпредметні зв’язки). Учні мають розуміти конкретно-історичні умови розвитку сучасного письменства; знати, хто творить українську літературу сьогодні, які мистецькі напрями репрезентують сучасні літератори; знати специфіку змісту і форми творів; уміти аналізувати явища окресленого періоду, відрізняти поетику шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників, дев’яностівців; розуміти, що премія іноді присуджувалася з кон’юнктурних причин чи заслуг, іноді була заідеологізованою, але в своїй основі серед лауреатів бачимо золотий фонд нашої літератури – гордість України. Факультативний курс «Лауреати Національної премії України імені Тараса Шевченка – золотий фонд української літератури» має доповнити основний курс вітчизняної літератури, не дублюючи його. Наприклад, якщо в основному курсі вивчається роман у віршах Л. Костенко «Маруся Чурай», то у спецкурсі – поезія збірки «Неповторність»; роман В. Барки «Тигролови» – в основному курсі, а в спецкурсі – «Сад Гетсиманський» і т.д. Таким чином учні матимуть можливість глибше і ширше ознайомитися з доробком не лише письменників-класиків, а й сучасних авторів, творчості яких приділяється недостатньо уваги і яка особливо цікавить старшокласників. Програма факультативного курсу розрахована на 35 годин (1 год. на тиждень). Запропонована кількість часу на вивчення теми є орієнтовною. Учитель може її змінювати (в загальних межах 35 годин). Після кожної теми для вчителя пропонується список рекомендованої літератури. Це додаткова інформація про відповідний літературно-критичний матеріал для підготовки до уроку. Програма дає широкий простір для самостійного сприйняття і осмислення літератури як явища мистецтва, спрямована на творчу співпрацю – діалог учителя, учня з художнім твором. 11 клас 35 год. (1 год. на тиждень) Із них 1 год. – вступ, 31 год. – текстуальне вивчення творів, 1 год. – підсумок, 2 год. – тематичне оцінювання
|
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ Підоплічко М. Д., завідувач відділу інновацій та перспективного педагогічного досвіду Черкаського обласного інституту післядипломної... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ Месевря О.І., завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки... А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Добровольська Людмила Насибівна, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інституту післядипломної... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Ю. В. Лєснікова, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаси 2008 Укладачі: С. А. Гаряча, завідувач лабораторії дошкільної та початкової освіти ЧОІПОПП |
“Виховувати, граючи Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, завідувач лабораторії виховної роботи |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Професійно-педагогічна самореалізація педагога в умовах інформаційно-комунікаційного простору |
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ Підготувала С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін ОІПОПП, директор Черкаського Центру економічної... |