|
Скачати 60.14 Kb.
|
Українська література, 5 клас Тема. «Сторінками книги Валентини Лисенко «Містечко Козятичі – Бор в одянка» Мета :
Обладнання: фото письменниці і світлини із сімейного альбому, малюнки до твору,виставка творів письменників Бородянщини, фонограма пісні «Україночка» (сл. А.Демиденка, муз. Г.Татарченка ). Тип уроку: урок – знайомство. Епіграф: Бородянко, рідне місто… Оксана Шевченко ХІД УРОКУ І. Організаційна частина ІІ. Мотивація навчальної діяльності Вступне слово вчителя З прадавніх часів заснування міст і містечок з’явилися різноманітні хитромудрі назви, котрі відтворювали ім’я їх власника або ж особливості місцевості відповідно до оточення і середовища. Бородянку від її заснування завжди називали містечком, яке тривалий час мало дві назви одночасно: Козятичі та Бородянка. І ось сьогодні з нами книга В.Лисенко «Містечко Козятичі – Бор в одянка». Кожне слово цієї дивовижної книги бринить любов’ю до рідного краю, своєї малої батьківщини. Сьогодні у нас незвичайний урок – урок – знайомство. А подорожувати ми будемо у минуле нашого містечка разом з письменницею Валентиною Лисенко за сторінками її книги. Отже, починаємо знайомство. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1.Бліц – опитування - Пригадайте, які твори, яких авторів ви раніше читали про походження міст і сіл нашої держави. - Які легенди чи перекази ви знаєте про походження населених пунктів? - Дайте визначення: Легенда – це… Переказ – це … ІV. Вивчення нового матеріалу Слово має група «Літературний ексклюзив» (учні, які вивчали факти біографію письменниці). 1 учень. Валентина Миколаївна Куць (псевдонім Лисенко) народилася 5 грудня 1957 року в містечку Бородянка, що на Київщині. Дівчинка росла і виховувалася в українській родині, для якої традиції українського народу були основою буття і світлою святинею далекого міцного роду. З дитинства у маленької допитливої дівчинки виявилися літературні здібності, що проявлялися у вигадуванні різних казочок і пісеньок. Вона мала великий дар фантазії і тонке сприйняття реальності. З 1972 по 1975 роки навчалася в літературній студії «Кобза», керівником якої був письменник Володимир Михайлович Забаштанський. 2 учень. Освіта: Закінчила Бородянську середню школу у 1975 року, потім навчалася в Ірпінському сільськогосподарському технікумі за спеціальністю технік – плановик, який закінчила 1980 року. У 2011 році закінчила Київський міжнародний університет розвитку людини «Україна» зі спеціальності українська філологія. 3 учень. Творча діяльність: Видала першу свою дитячу книжечку «Наймення Київ -град» в 2007 році, 2010 року – «Містечко Козятичі – Бор в одянка» - книжечка для молодшого шкільного віку. До друку готується історично – фантастична повість для середнього шкільного віку «Княжичі в просторі світла» та збірка поезій «Україна …І мовою джерельця озоветься в кожнім серці». 4 учень. Зараз Валентина Миколаївна Лисенко досліджує історії рідного містечка і займається пошуками суто бородянських українських слів, які зникли із словникової мапи Бородянщини з будівництвом заводу, що приніс місцевим бородянцям російський суржик. Працює над продовженням дитячої історично – фантастичної повісті «За кусником чорного хліба» та «Мандри у країну козаків». Має доньку Світлану та сина Віталія, двох онуків Анастасію та Ярослава. Звучить пісня на сл. А.Демиденка, муз. Г.Татарченка «Україночка». Не одні хани у полон мене брали, Били-убивали, на чужину гнали,(Двічі) А я не скорилася, Із сльози відродилася, Українкою я народилася! Кажуть хлопці: Я сама, наче квіточка, Що пливуть мої слова, Як та річечка, Що душа моя співає, Мов сопілочка, А я просто українка,(Двічі) Україночка. (Двічі) 2. Виразне читання тексту «Містечко Козятичі – Бор в одянка». 3. Інтерактивна вправа «Мікрофон» Продовжіть речення. «Цей твір мене вразив …» «Цей твір мене захопив …» 3. Колективна робота над змістом твору.
замилування обурення співчуття болю?
Козятичі Лович Орда
Намалюйте схему та визначте віршовий розмір, рими, римування чотиривірша: Між дрімотних лісів, з-за ріки берегів Частоколом обнесене місто. Між блакитних небес і зелен - килимів – Те прадавнє, прадідівське – чисте.
За твором «Містечко Козятичі – Бор в одянка» створіть кінострічку на п’ять кадрів; зміст кожного з них запишіть:
Поясніть, який епізод твору Валентини Лисенко відтворили юні художники на малюнку. Доберіть підпис до нього із твору. V. Підсумок уроку
Учитель. Закінчити урок мені хочеться акровіршем В.Самійленка «Україна»: У мене є одне кохання, Котре не зраджу я повік; Росло воно не день, не рік, А і зо мною виростало… І квіткою рясною стало… Не одцвіте моє кохання, А буде в серці до сконання. Нехай у кожного з нас живе у серці країна, у якій народився, не обминаймо культури рідного народу, бережімо природу рідного краю. VІ. Оцінювання VІІ. Домашнє завдання
в |
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 1КЛАС ТЕМА: СТОРІНКАМИ ПРОЧИТАНИХ КНИГ МЕТА МЕТА: Активізувати читацьку пам’ять дітей,пробудити бажання читати книги самостійно;розвивати пам’ять,монологічне мовлення; виховувати... |
Сторінками Червоної книги Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу |
Сторінками Червоної книги Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу |
Валерій Лисенко Мiф про Добриню За мотивами книги: Анатолий Членов По следам Добрыни. Москва, 1986. Повніша й докладніша інформацію щодо Давньої Русі, картосхеми... |
Урок-КВК Тема Мета. Пробудити в учнів інтерес до читання книжок, підтримувати бажання бути активними і свідомими читачами. Розвивати творче мислення... |
Тема. Дивопоезія письменників рідного краю Петрова Федора Васильовича,... Тема. Дивопоезія письменників рідного краю – Петрова Федора Васильовича, Каменчук Валентини Віталіївни |
Тема: «Бережіть книгу, вона відкриває світ» Мета: збагачувати знання учнів засобами залучення до книги; формувати щоденну потребу у читанні; сприяти розширенню активного читацького... |
Тема уроку Мета уроку: ознайомити учнів з сучасною українською літературою; популяризувати сучасні вітчизняні книги; розвивати читацькі інтереси,... |
Урок у 10 класі. Тема Мета: Знайомство із структурою бібліотеки, каталогами (систематичним, алфавітним), уміння ними користуватися. Навчитися бібліографічному... |
Тема. Вміння працювати з книгою Мета: Розкрити учням значення книги в житті людини. Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти. Вчити працювати... |