|
Скачати 50.47 Kb.
|
Бібліотечний урок Бібліографія. Анотація. Бібліотекар разом з учителем української мови проводить урок у 10 класі. Тема: Бібліографічний опис книги. Анотація. Мета: Знайомство із структурою бібліотеки, каталогами (систематичним, алфавітним), уміння ними користуватися. Навчитися бібліографічному опису книги, статті. Формування поняття про анотацію і її складання на художню книгу. Розвивати пам’ять, увагу, бережне ставлення до книги. Обладнання: Плакат „Пошук книги”, каталоги (каталожні картки, каталожні роздільники), пам’ятка „Як працювати з книгою”, вислови про книгу. Книги – морська глибина: Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить. І. Франко. Хід уроку I. Повідомлення до теми Вчитель. Неможливо уявити життя сучасної людини без книг. Особливо в дитинстві, коли формуються основи світогляду, характеру. Книга для дітей повинна бути першим і надійним товаришем. Книги – володарі простору. Вони запрошують нас до захоплюючих подорожей найрізноманітнішими куточками нашої планети й загадковими всесвітами. Кожний народ має свою літературу. З неї ми дізнаємося про особливості історії, традиції і звичаї людей, що населяють земну кулю. Книги є посланцями миру, що й звучить у словах литовського письменника Межелайтіса: „Подібно довгим ключам перелітних птахів мандрують книги, засіяними зорями піднебессям, і на веселкових крилах несуть дружбу, немов сонце”. Як часто ми не усвідомлюємо справжньої ціни книг, з яких черпаємо наснагу до праці і творчості, любові і життя. Адже книга у всі віки була і буде духовним скарбом нації, джерелом її немеркнучої історії. Книга є помічником, порадником, а для тих, хто вміє дружити з нею, – вірним другом. Протягом усього життя ми звертаємося до книги. Вона допомагає пізнати та зрозуміти навколишній світ і самих себе. Нерідко книга, вчасно прочитана, підказує людині вихід зі складної ситуації. Книга – єдина машина часу, створена людиною. Завдяки їй ми розсуваємо межі теперішнього та перелітаємо в минуле та майбутнє. Ми, українці, по праву пишаємося багатством найбільшої в Європі бібліотеки Ярослава Мудрого, створеної 1037 року в стінах церкви Софії Київської, книгозбірні митрополита Петра Могили, які, по суті, були центрами освіченості і культури всієї Європи. Книга – справжній маг. Читаючи, ми уявляємо себе чарівниками, здатними розуміти мову речей, тварин і рослин. Скільки дивовижних таємниць відкривається нам завдяки книгам! Скільки безцінних скарбів трапляється на шляху читачів! А скільки незабутніх зустрічей з літературними героями! Людство навіть пам’ятники поставило своїм улюбленим літературним героям. У США стоять на п’єдесталі два хлопчики – Том Сойєр та Гек Фінн. А у Франції ви можете побачити пам’ятник сміливому д’Артаньяну. В Італії на вас чекає довгоносий Піноккіо – старший брат Буратіно. А в Данії, в Копенгагенському порту, дивиться на море ніжна Русалочка – героїня казки Андерсена. Герої улюблених книг надихають нас у житті, вчать бути добрими, чуйними, справедливими. Діти зачитують домашнє завдання: „Роль книги у моєму житті”. II. Вивчення нового матеріалу Бібліотекар. Бібліографія – це науковий, систематизований опис книг та інших видань, де вказуються всі вихідні данні про книгу. Це може бути і список літератури на будь-яку тему, наука про способи систематизованого опису і обліку книг та інших видань. Що таке вихідні дані? (Гортаючи книгу, бібліотекар знайомить з усіма складовими вихідних даних і вказує на їх місце розміщення у книзі). Вихідні дані: прізвище автора, назва книги, прізвище редакторів, видавництво, рік видання, обсяг видання, тираж. Декілька учнів зачитують вихідні дані книг, які лежать у них на столі. III. Практична робота
Грінченко Б. До тих, що зостануться. Вибрані твори. К.: Веселка, 1993. – 398 с. Атом серця. Українська поезія першої половини XX ст. К.: Веселка, 1993. – 350 с.
Бібліотекар спершу знайомить учнів з правилами складання таких списків. Групова робота. На кожну групу учнів роздано по 7 книг на конкретну тему. В результаті вони повинні в алфавітному порядку записати книги з усіма вихідними даними. IV. Вивчення нового матеріалу Бібліотекар. Дуже часто учні стикаються з такою проблемою, як пошук книги у бібліотеці. Серед великої кількості книг не кожен відшукає потрібну. Для цього потрібні спеціальні знання, які сьогодні ми повинні набути. З чого треба розпочати пошук книги в бібліотеці? (Використовуємо плакат „Пошук книги”). Якщо вам прізвище автора невідоме, а відома тільки назва книжки, треба звертатись до систематичного каталогу. Він розкриває фонд бібліотеки за змістом. Систематичний каталог – це каталог, у якому бібліографічні картки розташовані за певними галузями знань (з математики, фізики, географії і т. д.). Каталог складається із спеціально розграфлених каталожних карток. У лівому кутку проставляється шифр, який показує, до якої галузі знань належить певна книжка. У картці вказується прізвище автора, повна назва книги, видавництво, рік видання, кількість сторінок. Кожний відділ, або, як ще називають, кожна галузь наук відокремлюється одна від одної за допомогою роздільника – це картка з товстого картону, яка має уверху виступ. На цьому виступі вказується назва відділу. Всі дані каталогу записуються друкованим шрифтом. Всі картки вміщуються у скриньки, на кожній з них вказується, картки з якого відділу входять до її складу. Усі скриньки розставляються послідовно за каталожними індексами. Над скриньками підписують „Систематичний каталог”. Якщо прізвище автора вам відоме, тоді зверніться до алфавітного каталогу. У цьому каталозі, на відміну від систематичного, каталожні картки розташовані в алфавітному порядку за прізвищами авторів, а якщо книга без автора, а збірка – тоді за алфавітом назв. При цьому галузі наук не враховуються. Анотація Коли ми вибираємо в бібліотеці книгу, то спершу звертаємо увагу на звороті титульної сторінки або в кінці книги, після її змісту є коротка характеристика цієї книги, з якої можна узнати її зміст. Ось це і є анотація. Тобто – це стисла бібліографічна довідка, характеристика змісту книги, статті і ін. Основним завданням анотації є попередньо ознайомити читача із змістом книги. Складові частини анотації:
Знайомство з прикладами анотацій на книги з аналізом її структури. V. Практична робота Складання анотації на художню книгу. VI. Аналіз виконаних робіт VII. Домашнє завдання
|
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості |
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості |
Аналіз уроку I. Загальні відомості про урок Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним... |
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається |
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого... У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення... |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |
Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна,... Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів |