*розвиток усного і писемного мовлення, уміння користуватися мовою з метою спілкування, пізнання, впливу


Скачати 386.69 Kb.
Назва *розвиток усного і писемного мовлення, уміння користуватися мовою з метою спілкування, пізнання, впливу
Сторінка 1/4
Дата 19.03.2013
Розмір 386.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4
*вм…ятина, верф…яний, люб…язний, варшав…янка

*розвиток усного і писемного мовлення, уміння користуватися мовою з метою спілкування, пізнання, впливу

Безафіксним способом словотворення утворені всі слова рядка:*рань, даль, вхід, біг

Виберіть речення, у якому є слова утворені морфолого-синтаксичним способом:*Старий розповідав про минуле (І. Жиленко)

Виділене слово є прийменником у реченні:*Катерина стоїть коло вікна

Виділене слово є прислівником в реченні:*Вечір на/дворі, ніч наступає

Виділене слово слід писати з малої літери в реченні:*Сучасна косметологія може перетворити даму (Б, б)альзаківського віку на молодичку

Визначте рядок слів, де поділ на склади зроблено неправильно*сид-жу, гуд-зик, пі-дзвіт, ві-джив

Визначте рядок слів, у якому немає помилки в чергуванні голосних звуків:*юність – юності; вісь – осі; слово – слів; виріс – виросла

Визначте рядок слів, у якому немає помилки в чергуванні приголосних звуків:*радити – раджу, хотіти – хочу, колихати – колишу, товкти – товчу

Визначте рядок, у якому не порушено правило спрощення в усіх групах приголосних:*тиск – тиснути, користь – корисливий, масло – масний

Визначте спосіб словотворення слів швець, лава, пояс, бур:*лексико-семантичний

Визначте, у якому рядку всі склади відкриті:*гора, говорю, думаю, світло, сподіватися

Визначте, у якому рядку всі склади закриті:*підзвіт, ґудзик, бур’ян, вільний

Визначте, у якому рядку зміна наголосу змінює значення слів:*вéдмéжина, шкóдá, дéрéн, типóвúй

Визначте, у якому рядку правильно наголошені всі слова:агáдка, сантúметр, руслó, обрýч

Виконання яких завдань передбачає синтаксичний розбір простого речення?* усих зазначених завдань

Відносними є всі прикметники рядка:*туманний, працьовитий, земляний, прикордонний

Вільна основа в усіх словах рядка:*хмари, людям, більше, рушили

Вказівну модальну частку вжито в реченні:*Ось липа кучерява розкинула намет

Вторинні вигуки вжито в реченні:*Русалка: Ой лишечко, як страшно!

Дієслова дійсного способу вжито в рядку:*робимо, бачимо, чуємо, лечу

Дієслова майбутнього часу вжито в реченні:*Вдача собача: не брехне – то й не дихне

Дієслова теперішнього часу вжито в реченні:*Навпростець мандрують друзі, витирають з носа піт

Дієслово в неозначеній формі вжито в реченні:*Нинішній фестиваль буде проходити під девізом “Світ совісті і милосердя”

Дієслово минулого часу вжито в реченні:*Прийшла осінь, люба, мила, дітям на потіху

Для чого служать слова в мові?*для називання явищ дійсності

Для чого служить пунктуація?*для розмежування смислових і граматичних зв’язків слів у реченні

До жіночого роду належать усі іменники рядка:*відстань, подорож, нехворощ, круча

До середнього роду належать усі іменники рядка:*таксі, алібі, море, сито

До спільного роду належать усі іменники рядка:*ледащо, каліка, базікало, сонько

До чоловічого роду належать усі іменники рядка:*пленум, тюль, шимпанзе, інститут

До яких видів зв’язку відносять синонімічні?*лексико-семантичні

До яких спеціальних умінь належать уміння групувати одиниці синтаксису, робити їх розбір?*нормативних

Дотримуючись якого принципу учителю-словеснику необхідно у 5-9 класах організовувати систематичне повторення і закріплення знань та навичок, одержаних учнями в молодших класах?*наступності

Емоційні вигуки вжито в реченні:*Два голоси разом: – Біс! Браво!

З якими поняттями пов’язують засвоєння відомостей про будову слова?*усі відповіді правильні

З якого поняття починається вивчення лексики у 5 класі?*«лексичне значення слова»

З якого поняття починається вивчення лексики у 6 класі?*«функціонально-стилістичні розмежування словникового складу мови»

З якого розділу мовознавства починається вивчення систематичного курсу української мови в основній школі?*фонетика

З якою метою здійснюється опрацювання морфології на синтаксичній основі?*усі зазначені варіанти відповідей

За якими критеріями доцільно розмежовувати однорідні і неоднорідні означення?*інтонація

За якими критеріями найбільш доцільно групувати матеріал з морфології?*на основі міжрівневих мовних зв’язків

Завдяки чому досягається милозвучність української мови на V рівні фонетики?*чергування [і]з [й];[[у] з[ в]

Зв’язана основа в усіх словах рядка:*яєчня, пекти, наступний, уява

Звуконаслідувальні слова вжито в реченні:*Коли це гусак як закричить – ґе-ґе-ґе! – та по воді крилами ляп-ляп!

Знайдіть рядок з помилками.*півн/ик, північ/н/ий, по/стих/а/ти, явищ/е

Знайдіть рядок із зайвим словом за різновидом неафіксальних способів словотворення (наприклад, усі абревіатури є усічено-словесні, а одна – ініціальна; усі слова утворилися основоскладанням, а одне – основоскладанням із суфіксацією тощо):*сільмаг, запчастини, спецкор, соцзабез

Знайдіть фразеологізми, до складу яких входять антоніми.*ні живий, ні мертвий

Значення “про те, що набридло, давно відоме” має фразеологізм:*пісня стара

Значення “справді, так, інакше не може й бути” має фразеологізм:*ще б пак

Значення “у тісному єднанні, разом, поруч” має фразеологізм:*рука об руку

Значення фразеологізму “дамоклів меч”:*відображення в яскравих картинках “потойбічного світу” пороків суспільства з його мстивістю, егоїзмом, жадібністю, розбещеністю

Із яких розділів складається курс граматики?*морфології та синтаксису

Коли в методиці утверджується семантико-граматичний напрям навчання граматики?*у 30-ті роки

Коли в методиці утверджується структурно-семантичний напрям навчання граматики?*у 60-ті роки

Лише друга частина відмінюється в усіх числівниках рядка:*п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят

Літери я, ю, є позначають два звуки в усіх словах рядка:*юрба, ємний, поезія, яблуко

Літери я, ю, є позначають один звук в усіх словах рядка:*поллється, Валюша, лляний, останнє

Літеру е слід  писати в усіх словах рядка: :*т…хнічно, в…снянка, ст…блина, в…ртуха

Літеру и слід писати в усіх словах рядка:*кр…ло, хв….лювати, л…сиця, св…тина

М’який знак НЕ пишеться в усіх словах рядка:*пан…ченко, змагаєш…ся, віс…сю

Матеріально виражене закінчення в усіх словах рядка:*морозний, мова, передмова, говорімо

Модальні частки в рядку:*навіть, уже, майже, лише

На базі яких словосполучень можуть творитися іменні фразеологізми?*усі відповіді правильні

На основі якого способу у словосполученнях Центральний столичний район, універмаг «Центральний» утворилися однозвучні слова?*лексико-семантичного

На скільки блоків поділяються усі лексичні вправи?*2

На що спрямовується вивчення будови слова і словотвору?*усі відповіді правильні

На яких синтаксичних поняттях зосереджується особлива увага на уроках вивчення простого речення?* особлива увага зосереджується на усих вищезазначених поняттях

На які види зв’язку спирається процес породження висловлювання на всіх етапах?*парадигматичний і синтагматичний

На які загальнодидактичні принципи спираються під час вивчення фразеології?*усі відповіді правильні

На які принципи вивчення будови слова і словотворення має спиратися вчитель?*усі відповіді правильні

На які принципи навчання вимагає орієнтуватися комунікативна мета засвоєння української мови?*системності і комунікативності

На якій основі повинно здійснюватися вивчення синтаксису в школі?*синтаксичній

На якому вченні ґрунтується методика вивчення лексики в середніх та старших класах?*про слово як мовну реальність, що являє собою основну, центральну функціонально-структурну одиницю мови

На якому етапі вивчення фонетики неабияке значення має завдання відрізняти орфографічну правильність від орфоепічної?*етап узагальнення і систематизації вивченого

Не збігається за значенням з іншими фразеологізм:*і лапки зложити

Не мають закінчення всі слова рядка:*швидко, навшпиньки, навприсядки; спідлоба

Непохідна основа в усіх словах рядка:*мило, воду, прерія, фарфор

Неправильно визначено значення фразеологічного звороту:*слово в слово – не відступити від обіцяного, від прийнятого рішення

Неправильно форму ступеня порівняння прикметника вжито в реченні:*Усмішка дитини – сама найдорожча пісня матері

Нульове закінчення в усіх словах рядка:*азіат, чернігівець, історик, напрям

Оберіть правильне продовження речення: «Комунікативна змістова лінія передбачає…»

Оберіть правильне продовження речення: «Функціонально-стилістичний підхід до вивчення морфології вимагає…»*засвоєння учнями виражальних можливостей усіх частин мови, зокрема засобу олюднення, що широко використовується в художній літературі та в усній народній творчості

Обмежувально-видільну модальну частку вжито в реченні:*Цвинтар заріс черешником та зіллям трохи, не в пояс

Одиничні сполучники вжито в реченні:*Між сходами, що вели на другий поверх, стояла пальма

Означальну модальну частку вжито в реченні:*А дочка саме хліб з печі виймає

Парні сполучники вжито в реченні:*Правильна політика в галузі розвитку продуктивних сил передбачає раціональне використання не тільки природних ресурсів, а й виробничого та науково-технічного потенціалу

Первинні вигуки вжито в реченні:*Гей, в селі найкраща дівчино, привітайте гостя зараз!

Під час вивчення фонетики учні оперують одиницями трьох систем. Яких? *фонетичною, фонологічною і графічною

Підсилювальну модальну частку вжито в реченні:*Плаче так гірко, аж здригається вся

Повторювані сполучники вжито в реченні:*То шумів зелений лист, то в вінку мінився злотом ряст весняний, то золотим дощем лились пісні

Позначте приголосні, після яких м’який знак не пишеться: *р, ш, ч, ж, щ, ф, м, в, б, п

Позначте речення з відокремленим означенням:*Через балконні двері в кімнату ллється вечірнє повітря, напоєне пахощами літнього саду (М. Коцюбинський)

Позначте речення, у якому є адміністративно-ділова лексика:*Розписка про одержання наочних посібників у кабінеті мови для проведення практичних занять у школі

Позначте речення, у якому є запозичене слово:*Тільки від порога рідної мови ти можеш виходити на широкі магістралі світу (І. Драч)

Позначте речення, у якому є індивідуально-авторські неологізми:*І ті корчі, і те коріння, розмите повінню з весни, і золотаве звечоріння в зелених кучерях весни (Л. Костенко)

Позначте рядки, у яких усі назви пишуться з малої букви (завдання може мати одну, дві або більше відповідей):*(К)київська (м)олодь, (п)південний (з)ахід, (ш)шевченкіана, (м)аршал (а)авіації, (з)апорожці

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом (завдання може мати одну, дві або більше відповідей):*вольтер…янець, напів…ява, відв…язати, круп…яний

Позначте рядок у якому всі слова власне українські:*праска, ганчірка, квітка, громада, січкарня

Позначте рядок у якому всі слова є термінами:*синтез, антоніми, гіпербола, конгломерат, синус

Позначте рядок у якому всі слова запозичені:*дебют, вахта, декада, декларація, номер

Позначте рядок, де в усіх наведених словах зміна місця наголосу змінює значення слова:*мука, замок, плачу, сім’я

Позначте рядок, де всі слова написано відповідно до правил уживання великої літери:*Інститут іноземної філології Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова, Міністерство освіти і науки України, День учителя, кандидат філологічних наук, журнал «Дивослово», викладач кафедри англійської мови

Позначте рядок, у якому в усіх словах іншомовного походження м’який знак не вживається: *мад…яр, кур…оз, вагон…чик, ф…фюзеляж, фургон…щик

Позначте рядок, у якому в усіх словах кількість звуків і букв однакова:*єдність, рельєф, відзначити, дебют, щебетання

Позначте рядок, у якому в усіх словах пишеться літера е в суфіксах:*вікон…чко, мар…во, дол…нька, тріш…чки, криш…чка

Позначте рядок, у якому всі наведені приголосні звуки є дзвінкими: *[б], [ г], [з], [ж], [ґ], [дз’]

Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки глухі:*фісташка, сітка, фікція, шепіт

Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки дзвінкі:*багаж, ґедзь, жадоба

Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на останньому складі:*деревний, екстаз, екіпаж, еластомер

Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на першому складі:*олень, сила, мати, жовтий

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням йо:*сер…зно, буль…н, міль…н, Вороб…в, зна…мий

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням ьо:*верхн…го, л…х, тін…вий, д…готь, л…дяник

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:*міл…йон, павіл…йон, бул…йон, барел…єф, філ…м

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться через дефіс:*військово/інженерний, екс/президент, пів/Києва, шеф/повар, вряди/годи

Позначте рядок, у якому всі слова починаються з голосного звука:*утиск, ім’я, академічний, освоювати

Позначте рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом:*торф…яний, без…язиковий, пів…яблука, дит…ясла, пір…я

Позначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку:*звязківець, Лук’янівка, розмяк, Григор’єв, без’язикий

Позначте рядок, у якому допущено помилку в написанні складного слова:   *півдороги, сінозаготівля, кіно-детектив, сон-трава

Позначте рядок, у якому допущено помилку при розташуванні слів за алфавітним порядком: *переїзд, пильно, південний, пломінь, плита

Позначте рядок, у якому на місці пропущеної літери слід написати и:*р…инг, експер…мент, д…сципліна, д…спут, Браз…лія

Позначте слово, фонетична транскрипція якого не відповідає орфоепічній нормі:*вокзал – [вокзáл]

Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку:*п’ятьомстам, шістьомстам, сімомстам, вісьмомстам

Помилки у правописі великої літери допущено в рядку:*республіка Куба, Нобелівська Премія, Течія Гольфстрім, орден Княгині Ольги

Похідна основа в усіх словах рядка:*повідомити, приїзд, холоднуватий, вітерець

Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку:*чотири місяці, троє людей, сім братів, тридцять п’ять студентів

Правильно утворено форму умовного способу дієслів у рядку:*жив би

Префіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:*поверх, прадід, правнук, неправда

Префіксально-суфіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:*розчесати, розводити, антибактеріальний, асиметричний

Префіксально-суфіксально-постфіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:
  1   2   3   4

Схожі:

Тема: Виразне читання оповідань про життя людей у нашій країні, їх...
Еницю розрізняти друзів від товаришів, добро від зла, чуйність і доброзичливість від черствості й байдужості; розвивати культуру...
Тема. Нормативність і правильність фахового мовлення
Мета: розвивати навички нормативного та майстерного володіння українською мовою, формувати уміння правильно утворювати форми слова,...
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ
«ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ, ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ ГРАМОТНОСТІ»
Тема: Вступ. Мова найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу
Прочитати речення. У яких із них йдеться про мову, а в яких – про мовлення? Як пов'язані мова і мовлення?
ТЕМА. Мальовнича Україна
МЕТА: вдосконалювати навички писемного та усного мовлення учнів з теми «Цікаві місця України», активізувати у мовленні учнів вивчені...
На допомогу учню 9 класу
Мова й мовлення становлять нерозривну єдність. Мовлення – це процес використання людиною засобів мови з метою спілкування. Крім того,...
Тема. Художній етюд про природу. Підготовка до твору-опису природи за власними спостереженнями
Уяві за допомогою слова певні образи; проаналізувати образи й картини, створені митцями слова та інших жанрів; розвивати увагу, спостережливість,...
Тема: Поняття культури мовлення і спілкування
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про умови і правила спілкування, культуру мовлення
Урок №1 МОВА НАЙВАЖЛИВІШИЙ ЗАСІБ СПІЛКУВАННЯ, ПІЗНАННЯ І ВПЛИВУ
Прочитати текст. Дібрати до нього заголовок. Яке речення передає осно­вну думку висловлювання?
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне...
Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка