*вм…ятина, верф…яний, люб…язний, варшав…янка
*розвиток усного і писемного мовлення, уміння користуватися мовою з метою спілкування, пізнання, впливу
Безафіксним способом словотворення утворені всі слова рядка:*рань, даль, вхід, біг
Виберіть речення, у якому є слова утворені морфолого-синтаксичним способом:*Старий розповідав про минуле (І. Жиленко)
Виділене слово є прийменником у реченні:*Катерина стоїть коло вікна
Виділене слово є прислівником в реченні:*Вечір на/дворі, ніч наступає
Виділене слово слід писати з малої літери в реченні:*Сучасна косметологія може перетворити даму (Б, б)альзаківського віку на молодичку
Визначте рядок слів, де поділ на склади зроблено неправильно*сид-жу, гуд-зик, пі-дзвіт, ві-джив
Визначте рядок слів, у якому немає помилки в чергуванні голосних звуків:*юність – юності; вісь – осі; слово – слів; виріс – виросла
Визначте рядок слів, у якому немає помилки в чергуванні приголосних звуків:*радити – раджу, хотіти – хочу, колихати – колишу, товкти – товчу
Визначте рядок, у якому не порушено правило спрощення в усіх групах приголосних:*тиск – тиснути, користь – корисливий, масло – масний
Визначте спосіб словотворення слів швець, лава, пояс, бур:*лексико-семантичний
Визначте, у якому рядку всі склади відкриті:*гора, говорю, думаю, світло, сподіватися
Визначте, у якому рядку всі склади закриті:*підзвіт, ґудзик, бур’ян, вільний
Визначте, у якому рядку зміна наголосу змінює значення слів:*вéдмéжина, шкóдá, дéрéн, типóвúй
Визначте, у якому рядку правильно наголошені всі слова:*загáдка, сантúметр, руслó, обрýч
Виконання яких завдань передбачає синтаксичний розбір простого речення?* усих зазначених завдань
Відносними є всі прикметники рядка:*туманний, працьовитий, земляний, прикордонний
Вільна основа в усіх словах рядка:*хмари, людям, більше, рушили
Вказівну модальну частку вжито в реченні:*Ось липа кучерява розкинула намет
Вторинні вигуки вжито в реченні:*Русалка: Ой лишечко, як страшно!
Дієслова дійсного способу вжито в рядку:*робимо, бачимо, чуємо, лечу
Дієслова майбутнього часу вжито в реченні:*Вдача собача: не брехне – то й не дихне
Дієслова теперішнього часу вжито в реченні:*Навпростець мандрують друзі, витирають з носа піт
Дієслово в неозначеній формі вжито в реченні:*Нинішній фестиваль буде проходити під девізом “Світ совісті і милосердя”
Дієслово минулого часу вжито в реченні:*Прийшла осінь, люба, мила, дітям на потіху
Для чого служать слова в мові?*для називання явищ дійсності
Для чого служить пунктуація?*для розмежування смислових і граматичних зв’язків слів у реченні
До жіночого роду належать усі іменники рядка:*відстань, подорож, нехворощ, круча
До середнього роду належать усі іменники рядка:*таксі, алібі, море, сито
До спільного роду належать усі іменники рядка:*ледащо, каліка, базікало, сонько
До чоловічого роду належать усі іменники рядка:*пленум, тюль, шимпанзе, інститут
До яких видів зв’язку відносять синонімічні?*лексико-семантичні
До яких спеціальних умінь належать уміння групувати одиниці синтаксису, робити їх розбір?*нормативних
Дотримуючись якого принципу учителю-словеснику необхідно у 5-9 класах організовувати систематичне повторення і закріплення знань та навичок, одержаних учнями в молодших класах?*наступності
Емоційні вигуки вжито в реченні:*Два голоси разом: – Біс! Браво!
З якими поняттями пов’язують засвоєння відомостей про будову слова?*усі відповіді правильні
З якого поняття починається вивчення лексики у 5 класі?*«лексичне значення слова»
З якого поняття починається вивчення лексики у 6 класі?*«функціонально-стилістичні розмежування словникового складу мови»
З якого розділу мовознавства починається вивчення систематичного курсу української мови в основній школі?*фонетика
З якою метою здійснюється опрацювання морфології на синтаксичній основі?*усі зазначені варіанти відповідей
За якими критеріями доцільно розмежовувати однорідні і неоднорідні означення?*інтонація
За якими критеріями найбільш доцільно групувати матеріал з морфології?*на основі міжрівневих мовних зв’язків
Завдяки чому досягається милозвучність української мови на V рівні фонетики?*чергування [і]з [й];[[у] з[ в]
Зв’язана основа в усіх словах рядка:*яєчня, пекти, наступний, уява
Звуконаслідувальні слова вжито в реченні:*Коли це гусак як закричить – ґе-ґе-ґе! – та по воді крилами ляп-ляп!
Знайдіть рядок з помилками.*півн/ик, північ/н/ий, по/стих/а/ти, явищ/е
Знайдіть рядок із зайвим словом за різновидом неафіксальних способів словотворення (наприклад, усі абревіатури є усічено-словесні, а одна – ініціальна; усі слова утворилися основоскладанням, а одне – основоскладанням із суфіксацією тощо):*сільмаг, запчастини, спецкор, соцзабез
Знайдіть фразеологізми, до складу яких входять антоніми.*ні живий, ні мертвий
Значення “про те, що набридло, давно відоме” має фразеологізм:*пісня стара
Значення “справді, так, інакше не може й бути” має фразеологізм:*ще б пак
Значення “у тісному єднанні, разом, поруч” має фразеологізм:*рука об руку
Значення фразеологізму “дамоклів меч”:*відображення в яскравих картинках “потойбічного світу” пороків суспільства з його мстивістю, егоїзмом, жадібністю, розбещеністю
Із яких розділів складається курс граматики?*морфології та синтаксису
Коли в методиці утверджується семантико-граматичний напрям навчання граматики?*у 30-ті роки
Коли в методиці утверджується структурно-семантичний напрям навчання граматики?*у 60-ті роки
Лише друга частина відмінюється в усіх числівниках рядка:*п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Літери я, ю, є позначають два звуки в усіх словах рядка:*юрба, ємний, поезія, яблуко
Літери я, ю, є позначають один звук в усіх словах рядка:*поллється, Валюша, лляний, останнє
Літеру е слід писати в усіх словах рядка: :*т…хнічно, в…снянка, ст…блина, в…ртуха
Літеру и слід писати в усіх словах рядка:*кр…ло, хв….лювати, л…сиця, св…тина
М’який знак НЕ пишеться в усіх словах рядка:*пан…ченко, змагаєш…ся, віс…сю
Матеріально виражене закінчення в усіх словах рядка:*морозний, мова, передмова, говорімо
Модальні частки в рядку:*навіть, уже, майже, лише
На базі яких словосполучень можуть творитися іменні фразеологізми?*усі відповіді правильні
На основі якого способу у словосполученнях Центральний столичний район, універмаг «Центральний» утворилися однозвучні слова?*лексико-семантичного
На скільки блоків поділяються усі лексичні вправи?*2
На що спрямовується вивчення будови слова і словотвору?*усі відповіді правильні
На яких синтаксичних поняттях зосереджується особлива увага на уроках вивчення простого речення?* особлива увага зосереджується на усих вищезазначених поняттях
На які види зв’язку спирається процес породження висловлювання на всіх етапах?*парадигматичний і синтагматичний
На які загальнодидактичні принципи спираються під час вивчення фразеології?*усі відповіді правильні
На які принципи вивчення будови слова і словотворення має спиратися вчитель?*усі відповіді правильні
На які принципи навчання вимагає орієнтуватися комунікативна мета засвоєння української мови?*системності і комунікативності
На якій основі повинно здійснюватися вивчення синтаксису в школі?*синтаксичній
На якому вченні ґрунтується методика вивчення лексики в середніх та старших класах?*про слово як мовну реальність, що являє собою основну, центральну функціонально-структурну одиницю мови
На якому етапі вивчення фонетики неабияке значення має завдання відрізняти орфографічну правильність від орфоепічної?*етап узагальнення і систематизації вивченого
Не збігається за значенням з іншими фразеологізм:*і лапки зложити
Не мають закінчення всі слова рядка:*швидко, навшпиньки, навприсядки; спідлоба
Непохідна основа в усіх словах рядка:*мило, воду, прерія, фарфор
Неправильно визначено значення фразеологічного звороту:*слово в слово – не відступити від обіцяного, від прийнятого рішення
Неправильно форму ступеня порівняння прикметника вжито в реченні:*Усмішка дитини – сама найдорожча пісня матері
Нульове закінчення в усіх словах рядка:*азіат, чернігівець, історик, напрям
Оберіть правильне продовження речення: «Комунікативна змістова лінія передбачає…»
Оберіть правильне продовження речення: «Функціонально-стилістичний підхід до вивчення морфології вимагає…»*засвоєння учнями виражальних можливостей усіх частин мови, зокрема засобу олюднення, що широко використовується в художній літературі та в усній народній творчості
Обмежувально-видільну модальну частку вжито в реченні:*Цвинтар заріс черешником та зіллям трохи, не в пояс
Одиничні сполучники вжито в реченні:*Між сходами, що вели на другий поверх, стояла пальма
Означальну модальну частку вжито в реченні:*А дочка саме хліб з печі виймає
Парні сполучники вжито в реченні:*Правильна політика в галузі розвитку продуктивних сил передбачає раціональне використання не тільки природних ресурсів, а й виробничого та науково-технічного потенціалу
Первинні вигуки вжито в реченні:*Гей, в селі найкраща дівчино, привітайте гостя зараз!
Під час вивчення фонетики учні оперують одиницями трьох систем. Яких? *фонетичною, фонологічною і графічною
Підсилювальну модальну частку вжито в реченні:*Плаче так гірко, аж здригається вся
Повторювані сполучники вжито в реченні:*То шумів зелений лист, то в вінку мінився злотом ряст весняний, то золотим дощем лились пісні
Позначте приголосні, після яких м’який знак не пишеться: *р, ш, ч, ж, щ, ф, м, в, б, п
Позначте речення з відокремленим означенням:*Через балконні двері в кімнату ллється вечірнє повітря, напоєне пахощами літнього саду (М. Коцюбинський)
Позначте речення, у якому є адміністративно-ділова лексика:*Розписка про одержання наочних посібників у кабінеті мови для проведення практичних занять у школі
Позначте речення, у якому є запозичене слово:*Тільки від порога рідної мови ти можеш виходити на широкі магістралі світу (І. Драч)
Позначте речення, у якому є індивідуально-авторські неологізми:*І ті корчі, і те коріння, розмите повінню з весни, і золотаве звечоріння в зелених кучерях весни (Л. Костенко)
Позначте рядки, у яких усі назви пишуться з малої букви (завдання може мати одну, дві або більше відповідей):*(К)київська (м)олодь, (п)південний (з)ахід, (ш)шевченкіана, (м)аршал (а)авіації, (з)апорожці
Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом (завдання може мати одну, дві або більше відповідей):*вольтер…янець, напів…ява, відв…язати, круп…яний
Позначте рядок у якому всі слова власне українські:*праска, ганчірка, квітка, громада, січкарня
Позначте рядок у якому всі слова є термінами:*синтез, антоніми, гіпербола, конгломерат, синус
Позначте рядок у якому всі слова запозичені:*дебют, вахта, декада, декларація, номер
Позначте рядок, де в усіх наведених словах зміна місця наголосу змінює значення слова:*мука, замок, плачу, сім’я
Позначте рядок, де всі слова написано відповідно до правил уживання великої літери:*Інститут іноземної філології Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова, Міністерство освіти і науки України, День учителя, кандидат філологічних наук, журнал «Дивослово», викладач кафедри англійської мови
Позначте рядок, у якому в усіх словах іншомовного походження м’який знак не вживається: *мад…яр, кур…оз, вагон…чик, ф…фюзеляж, фургон…щик
Позначте рядок, у якому в усіх словах кількість звуків і букв однакова:*єдність, рельєф, відзначити, дебют, щебетання
Позначте рядок, у якому в усіх словах пишеться літера е в суфіксах:*вікон…чко, мар…во, дол…нька, тріш…чки, криш…чка
Позначте рядок, у якому всі наведені приголосні звуки є дзвінкими: *[б], [ г], [з], [ж], [ґ], [дз’]
Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки глухі:*фісташка, сітка, фікція, шепіт
Позначте рядок, у якому всі приголосні звуки дзвінкі:*багаж, ґедзь, жадоба
Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на останньому складі:*деревний, екстаз, екіпаж, еластомер
Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на першому складі:*олень, сила, мати, жовтий
Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням йо:*сер…зно, буль…н, міль…н, Вороб…в, зна…мий
Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням ьо:*верхн…го, л…х, тін…вий, д…готь, л…дяник
Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:*міл…йон, павіл…йон, бул…йон, барел…єф, філ…м
Позначте рядок, у якому всі слова пишуться через дефіс:*військово/інженерний, екс/президент, пів/Києва, шеф/повар, вряди/годи
Позначте рядок, у якому всі слова починаються з голосного звука:*утиск, ім’я, академічний, освоювати
Позначте рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом:*торф…яний, без…язиковий, пів…яблука, дит…ясла, пір…я
Позначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку:*звязківець, Лук’янівка, розмяк, Григор’єв, без’язикий
Позначте рядок, у якому допущено помилку в написанні складного слова: *півдороги, сінозаготівля, кіно-детектив, сон-трава
Позначте рядок, у якому допущено помилку при розташуванні слів за алфавітним порядком: *переїзд, пильно, південний, пломінь, плита
Позначте рядок, у якому на місці пропущеної літери слід написати и:*р…инг, експер…мент, д…сципліна, д…спут, Браз…лія
Позначте слово, фонетична транскрипція якого не відповідає орфоепічній нормі:*вокзал – [вокзáл]
Помилки у відмінкових формах кількісних числівників допущено в рядку:*п’ятьомстам, шістьомстам, сімомстам, вісьмомстам
Помилки у правописі великої літери допущено в рядку:*республіка Куба, Нобелівська Премія, Течія Гольфстрім, орден Княгині Ольги
Похідна основа в усіх словах рядка:*повідомити, приїзд, холоднуватий, вітерець
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку:*чотири місяці, троє людей, сім братів, тридцять п’ять студентів
Правильно утворено форму умовного способу дієслів у рядку:*жив би
Префіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:*поверх, прадід, правнук, неправда
Префіксально-суфіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:*розчесати, розводити, антибактеріальний, асиметричний
Префіксально-суфіксально-постфіксальний спосіб словотворення в усіх словах рядка:
|