На допомогу учню 9 класу


Скачати 42.78 Kb.
Назва На допомогу учню 9 класу
Дата 27.03.2013
Розмір 42.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
На допомогу учню 9 класу


  1. Мова й мовлення1

Мова й мовлення становлять нерозривну єдність. Мовлення – це процес використання людиною засобів мови з метою спілкування. Крім того, мовлення – результат мовленнєвої діяльності.

Мовлення буває усне і писемне, зовнішнє і внутрішнє, рецептивне і продуктивне.

Для писемного мовлення, яке виконує ту саму функцію спілкування, що й усне, застосовують необхідні графічні знаки. Писемне мовлення характеризується відсутністю безпосереднього контакту із співрозмовником. Для писемного мовлення характерна більша розгорненість, ніж для будь-якої форми усного мовлення.

Внутрішнє мовлення – це мовлення подумки; користуються внутрішнім мовленням у процесі мислення.

Людина мислить за допомогою слів, мислення здійснюється за допомогою мовлення. Звичайно людина, перш ніж висловити думку, промовляє пор себе те, що має сказати, тобто користується внутрішнім мовленням. Для внутрішнього мовлення характерна стислість. Погано оформлені у внутрішньому мовленні думки нечітко виражаються і в зовнішньому мовленні.

Рецептивне мовлення – це мовленнєва діяльність, пов’язана із сприйманням та усвідомленням звукового мовлення (слухання) або сприйманням та усвідомленням графічного тексту (читання).

Продуктивне мовлення – це мовленнєва діяльність, характерна для того, хто говорить або пише, тобто передає свої думки вголос за допомогою певних звукових знаків мови (говоріння) або за допомогою графічних знаків мови (письмо).

Мовлення може бути у формі діалогу або монологу. Діалогічне мовлення – це розмова двох або кількох осіб, висловлювання кожної з них, як правило, характеризується стислістю. Монологічне мовлення – це мовлення для самого себе або для слухачів, характеризується граматичною розгорненістю і складністю.

Отже, процес мовленнєвого спілкування може здійснюватися за допомогою різних видів мовленнєвої діяльності (слухання, читання, говоріння, письма) і форм мовлення (діалог, монолог).

З посібника.

Словник.

Продуктивний – той, що створює, приносить результати.

Рецептивний – той, що відтворює.


  1. Діалог – встановлення контакту2

В усній формі діалогічне мовлення відбувається за умови безпосереднього контакту співрозмовників. Кожний з них то говорить, то слухає. Через те діалог складається із чергування висловлювань (реплік).

У писемній формі діалогічне мовлення використовують у художніх творах для відтворення розмови персонажів. Репліку, що започатковує бесіду, називають реплікою-стимулом, оскільки вона спонукає співрозмовника до відповіді або дії. Репліку, що звучить у відповідь, називають реплікою-реакцією.

Досягненню мети спілкування між співрозмовниками сприяє встановлення між ними контакту. Саме з метою встановлення контакту використовують формули мовного етикету, закріплені в суспільстві за певними умовами спілкування.

Формули мовного етикету українців3

ФОРМУЛИ ЕТИКЕТУ

Звертання

Мамо, мату, бабусю, дідусю, сину, доню, сестро, брате, пані, пане, панно, панове, панство, товариство, добродію, добродійко, друже, подруго.

Привітання

Доброго дня! Добридень! Здрастуйте! Доброго здоров’я! Радий Вас бачити! Вітаю Вас! Здрастуйте Вам у хату! Моє шанування! Привіт тобі, друже!

Прощання

Прощайте! Бувай! До побачення! ДО зустрічі! Ми ще побачимось! Будьте здорові! Щасти Вам! Щасливої дороги! На все добре! Усього Вам доброго! Щасливі будьте! До завтра! Добраніч! Ідіть (залишайтеся) здорові! Моє шанування! З Богом!

Прохання

Прошу Вас… Дозвольте Вас попросити… Будь ласка! Якщо Ваша ласка… Будьте ласкаві (люб’язні!). Якщо Вам не важко… Не відмовте у проханні!

Вибачення

Пробачте, вибачте, перепрошую, даруйте, прийміть сої вибачення, приношу свої вибачення, простіть мені, дуже жалкую, мені шкода, не гнівайтесь.



  1. Рецензія на виставу К.Чапека “З життя комах”

Театр займає важливе місце у житті сучасної людини. Кожна вистава може перенести нас у світ політики, змоделювати “вічний трикутник”, зануритися у війну і надати кожному глядачеві відчуття перемоги. Саме у театрі ми можемо знайти відповідь на наші, на перший погляд, буденні проблеми, чи навпаки, позбутися хоч на малий час своїх незгод і віддати себе на плин фантазії та мрії. Театр це місце, де співіснує фантазія і реальність, сповиті високим духом акторського мистецтва.

Останнє в повній мірі можна віднести до акторського колективу театру Драми ім. Л. Українки, який вже не перший рік має у своєму творчому доробку виставу К.Чапека “З життя комах”.

Режисер театру знайшов дуже ефективний шлях відтворення сатиричних замальовок Чапека, в яких кожен тип комах гіперболізовано моделює суто людські стосунки, які доведені до абсурду, що викликає сміх і водночас страх. Може саме таке враження людство справляє на цивілізації інших світів.

І все ж сміх це велика зброя. Використовуючи комічні ситуації, Чапек зміг вказати людству шлях до очищення і наближення до гуманного, життєздатного суспільства. тільки великий майстер може так точно і сильно застосувати метафоричний метод для підкреслення характерних рис “вищих” через типові відмінності “нижчих” з відомої всім ієрархії живих істот. Наприклад, зображення мурашок символізує людей, у яких сама боротьба є самоціллю, а ворожість до зовнішнього середовища переростає у ворожість до собі подібних.

Завдяки майстерності акторів театру, ми нібито потрапили у незвичайний світ комах, і відчули його глобальні і побутові проблеми з натяком на наше не зовсім досконале суспільство.

1 Глазова О. Рідне слово: Посібник з розвитку зв’язного мовлення: 9 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 64 с. – С. 4-5.

2 Глазова О. Рідне слово: Посібник з розвитку зв’язного мовлення: 9 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 64 с. – С. 7.


3 Глазова О. Рідне слово: Посібник з розвитку зв’язного мовлення: 9 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 64 с. – С. 8.

Схожі:

Зерна, посіяні в душі дітей, проросли. Це і перемога учнів в районних...
Оскільки вона веде, а не тягне за собою, вона перебуває у згоді з учнем. Оскільки вона спонукає, а не змушує, навчання учню дається...
30. Об’єктно-орієнтоване та візуальне програмування
Об’єктна модель системи об’єктно-орієнтованого візуального програмування: поняття класу, властивостей класу, методів класу та їх...
Інформаційна картка послуги
Посвідчення про отримання державної соціальної допомоги інвалідам I,II,IIIгр.,які не мають права на пенсію,посвідчення особам,які...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Затвердити Порядок і умови укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі,...
В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ПТНЗ
Вчений Дж. Рамен зазначає, що «відсутність позитивних результатів навчання означає, або студентам не компетентно виклали, або вони...
РЕКОМЕНДАЦІЇ м. Луцьк 26 червня 2012 року Про організацію надання безоплатної
Закону України «Про безоплатну правову допомогу», який набрав чинності 09 липня 2011 року, дало змогу жителям нашої країни для реалізації...
Презентація учнів 5 – Б класу
Вчитель: Добрий день, шановнi гостi, батьки, вчителi! Сьогоднi ми зiбралися на свято нашої шкiльної родини. До вашої уваги презентацiя...
Числові нерівності
Пропоновані вправи відповідають чинній програмі з математики для 9 класу. Їх можна використовувати при актуалізації опорних знань...
КВК між командами 10 класу
Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних веселих...
Тема майстер класу
Слайд: Тема майстер класу Алгоритм введення лексики на уроці французької мови як другої іноземної
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка