Тема: Виразне читання оповідань про життя людей у нашій країні, їх дружбу, чуйність, чесність. Мета


Скачати 71.9 Kb.
Назва Тема: Виразне читання оповідань про життя людей у нашій країні, їх дружбу, чуйність, чесність. Мета
Дата 09.02.2014
Розмір 71.9 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи

Тема: Виразне читання оповідань про життя людей у нашій країні, їх дружбу, чуйність, чесність.
Мета: повторити та закріпити знання учениці з теми « Взаємовідносини людей», розглянути коротко сфери вживання ; навчити ученицю розрізняти друзів від товаришів, добро від зла, чуйність і доброзичливість від черствості й байдужості; розвивати культуру усного та писемного мовлення, уміння сприймання тексту на слух, поглибити словниковий запас учениці; виховувати культуру спілкування, пізнавальний інтерес, любов до тварин.
Обладнання: зошит, визначення дружби, чуйності, чесності, уривки з текстів на задану тему, оповідання, вірші про дружбу, товариськість, людяність, відеоматеріал.
Тип уроку: додаткової корекції знань, умінь та навичок, розвиток мовлення

Хід заняття
І. Загально — корекційний етап.
1. Організаційна підготовка учня до уроку.

Добрий день. Сідай тихенько на своє робоче місце.

Як настрій? (Гарний.) Ну то й добре, що гарний, тоді почнемо наш урок.

До якого уроку ти приготувалася? Яке сьогодні число? Місяць? Рік? Добре, молодець.

Але я помітила, що не повністю ти ще включилася в роботу, тому спеціально для Ліди, тільки сьогодні і тільки для уроку розвитку мовлення я приготувала цікаве завдання.
2. Нервово психологічна підготовка учнів до праці

Поглянь, будь ласка, на дошку. Що ти там бачиш? (Зашифроване слово.) Так, і тобі треба його швиденько розшифрувати, щоб ми могли далі працювати та заробляти оцінки за урок.

АЖБУДР

6 4 5 3 12

Правильно, моя розумничка. Молодець. Це слово ДРУЖБА

II. Основний етап.

1. А зараз давай відкриємо наш зошит й запишемо число, класна робота. Записала? З нового рядочка запишемо слово ДРУЖБА та розберемо його за звуками. Які ти знаєш звуки? ( голосні та приголосні) Назви їх, будь ласка. Зрозуміла? Тоді починайте виконувати завдання. Коли виконаєш, то піднімеш руку, згода? (Так)

2. Перевірка домашнього завдання.

- фронтальне опитування.

Лідо, давайте пригадаємо тему минулого уроку. Про що ми говорили? ( про професії) Так які професії ти можеш мені назвати? Ким працюють твої батьки? А сестричка? Яке завдання тобі треба було виконати?( розпитати у тата або у мами про його роботу) Готова? Розкажи нам, будь ласка, де ж працюють твої рідні?

- підведення підсумків перевірки домашнього завдання.
3. Мотивація, повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Вітерець

Вітерець біг ледь торкаючись землі... Молодий, вересневий, він біг на зустріч до свого Друга - маленького хлопчика. У хлопчика було багато друзів, Вітерцю перепадала лише крихта уваги, але що то були за хвилини взаємної радості! Тоді Вітерець відчував себе... йому здавалось, що він... Вітерець не знав багато слів... здавалось, що посмішка Друга дарує йому Серце...

Одного разу, коли вони гралися, Друг побачив Метелика - такого гарного! Метелик то замирав, то миттєво злітав, здавалося, досить протягнути долоньку, але він!.. І знову - наздоганяти! Хлопчик захопився... раптом, побачив погляд Рудого - котика, у якого були рудими навіть очі! Ці очі влучно слідкували за метеликом... Потім декілька кумедних стрибків і... метелик опинився у котикових лапках. Вітерець бачив, як хлопчик спершу розсміявся, як потім на його обличчі промайнула тривога. Він зрозумів, що хлопчик ще не знає, що далі буде, що він не бачив, як... І Вітерець зібрав усю свою силу - став ВІТРОМ-підняв піщинку з землі і обережно торкнувся хлопчикових вій... Коли хлопчик розплющив очі, котика вже не було. Навколо стало ТИХО.

... У просторі сфер летів Вітер. Він мав дивне, нове для нього відчуття. До знайомої з дитинства радості свободи додалася необхідність бути у певному місці у певний час... Він знав про важливість Рівноваг. От і зараз летів невідкладно, а з його крил осипалася на землю Свіжість... І він знав, що ніколи не стане Вітрищем.

Вітер мав Серце...
- Чи сподобалось тобі оповідання? Про кого воно? ( про хлопчика і вітер)

- А як називаються стосунки між хлопчиком і вітерце? (дружбою)

- Чому ти так вважаєш? ( бо вітерець сумував без хлопчика, а при зустрічі дуже радів) Правильно! Розумничка!

- То ти можеш дати визначення дружби? Спробуй.
4. Подання нового матеріалу.
- Вітерець став вітром, але зауважив, що ніколи не стане вітрищем. Чому?

- Давай згадаємо з тобою казочку про Вітер, Сонце й Мороз. Пригадуєш? Ні? Ну то послухай ( на слайді з*являються текст казки, ілюстрація )

- А чи є у тебе товариш чи подружка? Ви давно товаришуєте? Допомагаєте один одному?


  • Уяви себе художником.


- А які ласкаві слова ти б для неї могла підібрати?

- Якби ти була художницею, як би ти зобразила свою подругу? Опиши, будь ласка.
- Фізкультхвилинка ( на планшеті) або

Встали,діти, всі рівненько, потягнулися гарненько,

Нахилились вліво, вправо, й до підлоги ми дістали.

Посміхнулись веселенько й посідали всі рівненько.
- Ну що, відпочила? Продовжимо?

( Учениця зачитує вірш, дає заголовок, переказує його, ділиться враженням )
Печаль, чи ще яка напруга,

Думками в самоті не майся,

Йди за порадою до друга.

Хвались чим... В дурості покайся...

Тебе він зможе зрозуміти

-Ти ні на мить не сумнівайся.

Удвох і сльози легше лити,

Чи посміятись разом вволю,

Щоб біль душі кудись подіти.

Бо ж вистачає того болю

І в твого друга дорогого.

Він, щирий, має схожу долю.

Тож не журись, не бійсь нічого!

Сум наодинці не здолаєш?

До друга йди, як маєш змогу.

І коли друга, звісно, маєш...
Ти погодишся з тим, що якщо поділитися своїм горем з другом, то його стане менше?

Я тебе спробую в цьому переконати.
Перегляд мультика «Козлик і горе»
5. Закріплення нового матеріалу.
Милосердие
Маленький мальчик стоял у витрины

И по слогам объявленье читал,

В нём сообщал продавец магазина,

Что он забавных котят продавал.

Мальчик не смело вошёл и с порога

Скромно спросил, сколько стоят они.

Цену узнав, прошептал: «Это много...»

Ручки засунув в карманы свои.

Он потихоньку извлёк всё, что было,

Да, это мало, хоть долго копил.

Детское сердце невольно заныло,

С горечью в голосе он попросил:

«Дяденька, можно хотя бы глазочком

Только на ваших котят посмотреть,

Были бы деньги, купил бы я точно,

Но накопить мне никак не успеть.»

И продавец, не спеша, открывает

Крышку в огромной коробке и вот

Восемь котят из неё выбегают,

Но, а девятый за ними ползёт.

Хочет успеть за друзьями своими,

Но не угнаться за ними ему.

А всё потому лишь, что ножки больные,

Так он родился, себе на беду.

Мальчика словно водой окатили,

Глазки свои отвести он не смел,

Даже сказать что-то был он не в силах,

Лишь на хромого котёнка смотрел.

Но через силу, с огромным волненьем,

Еле, чуть слышно он вдруг проронил:

«Были бы деньги, то я без сомненья

Котёка хромого у вас бы купил.»

А продавец посмотрев с изумленьем,

Грустно ответил, кивнув на него:

«Знаешь, котёнок больной, к сожаленью,

Родился таким, не излечишь его.

Но если ты хочешь, котёнка хромого

Можешь себе и без денег забрать.

Никто и копейки не даст за такого,

Я и не думал его продавать.»

Мальчик ответил серьёзно и строго:

«Деньги у мамы могу я занять,

Я заплачу за котёнка хромого,

Чем же он хуже здоровых котят?

Стоит он так же, как стоят другие,

Полную цену я вам заплачу,

Будем с ним жить мы, как братья родные,

Сильно котёнка купить я хочу!»

Это сказав, он неловко нагнулся,

И под штанину зачем-то полез.

Взглянув на него, продавец ужаснулся,

Вместо ноги, он увидел протез!

Слёзы в глазах, в горле ком, дрожь по телу...

Всё стало ясно теперь продавцу.

Мальчика крепко обнять захотелось,

Он протянул свои руки мальцу.

«Знаешь, мой мальчик, чего я хотел бы?

Чтоб остальные котята нашли

Тоже заботливых и милосердных,

Добрых хозяев, таких же, как ты!»
Є таке чудове оповідання Антуан Марі Жан-Батист Роже де Сент-Экзюпері «Маленький принц». Так ось у ньому хлопчик висловив дуже чудову думку: "Ми відповідальні за тих, кого приручили..." У тебе є вдома песик. Розкажи, як ти про нього піклуєшся.
Ти вважаєш його своїм другом? Чому?
III. Заключний етап.
Підведення підсумку та оцінювання.
То що ж таке дружба? Чуйність? Чесність?
Як люди повинні ставитися до братів своїх молодших?
Ти сьогодні дуже гарно попрацювала, молодець. Отримуєш оціночну....
Створення ситуації на відпочинок.
Зараз пролунає дзвінок, ти підеш на перерву. Пам*ятай про правила поведінки під час перерви, відпочинь, поспілкуйся з однокласниками, наберися сили для наступного уроку. Дякую ще раз за гарну роботу на уроці й можеш йти на перерву.

Схожі:

Як уникнути кримінальної ситуації
Ця інформація передається електронними та друкованими засобами інформації. З неї можна довідатись про юридично-правові норми життя...
Урок рольової гри. Обладнання : портрет письменника, виставка його...
Методи, прийоми й форми роботи: розповідь учителя, виразне читання (вчителем і учнями), рольова гра, аналіз поезій, укладання таблиці...
Хліб – усьому голова Золотими хлібами цвіте українська земля
Мета: через бесіду, виразне читання, музику розкрити учням значення хліба у народних обрядах та звичаях,повір’ях, поговорити про...
Джек Лондон «Любов до життя». 6 клас. Мета
Мета: ознайомити учнів з фактами біографії Дж. Лондона, дізнатися про історію створення північних оповідань, зі змістом та героями...
План-конспект виховної години Тема
Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу...
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета
Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність...
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета
Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового...
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща)....
Розчитування за таблицею М. О. Зайцева. Читання рядка складів, передаючи голосом правильну інтонацію
Закон України «Про адвокатуру»
Основні положення про роль адвокатів, прийняті в серпні 1990 року VІІІ Конгресом ООН по запобіганню злочинам. Така узгодженість Конституції...
«КРИМІНАЛІСТИ-КОНСУЛЬТАНТИ З ПРОДАЖУ КОСМЕТИКИ: МИСЛИТИ ЯК ЗЛОЧИНЕЦЬ»
Це пародійний серіал. Події відбуваються умовно в нашій країні де правоохоронний орган є Поліція
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка