|
Скачати 35.81 Kb.
|
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета: розглянути зміст новели, зрозуміти характер та вчинки героїв, поміркувати над назвою твору, його образами-символами, удосконалювати вміння та навички учнів інтерпретації прочитаного твору; розвивати естетичний смак, відчуття насолоди художнім текстом. Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору). Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку. На сьогоднішньому уроці будемо працювати над текстом новели М. Коцюбинського «Сон». Працюючи над твором, удосконалюватимемо вміння та навички аналізу та інтерпретації художнього твору. Тему уроку визначила так: «Вічна загадка людської душі». Але перш ніж перейдемо безпосередньо до роботи з текстом, пропоную вам за 1хв. Скласти до слова «сон» сенкан або асоціативний ряд. Аналіз учнівських сенканів та асоціативних рядів. Приклади сенкану Сон Сон ніжний, чарівний солодкий, міцний захоплює, бентежить, заспокоює чарує, тішить, вабить стан людської душі період відпочинку спокій марево Словникова робота. Значення слова «сон» за тлумачним словником. Сон – 1. Фізіологічний стан спокою організму людини і тварини, що настає періодично і супроводиться повною або частковою втратою свідомості й ослабленням ряду фізіологічних процесів. 2. Те, що сниться; сновидіння. Те, що сприймається як нереальне, примарне, оманливе, протилежне дійсності.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу. Система завдань та запитань.
Складання опорної таблиці «Два світи». Хто і що населяє світи? Яким є простір, де знаходиться герой у реальному та нереальному світах?
Словникова робота. Душа – 1. Внутрішній психічний світ людини з її настроями, переживаннями та почуттями. 2. Сукупність рис, якостей, властивих певній особі.
IV. Підсумок уроку. Доповнити речення. «Прочитавши та проаналізувавши новелу М. Коцюбинського «Сон» я подумав……, відчув……, зрозумів…… .» V. Коментування та виставлення оцінок. VI. Домашнє завдання. Написати невеличкий за обсягом твір-роздум «Про що розповідають червоні троянди на столі?» |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Доброта – це краса людської душі Сприяти осмисленню та розумінню дітьми переваг духовних цінностей над аморальними. Розвивати вміння співчувати один одному, говорити... |
«Антигуманна сутність війни та її руйнівні наслідки для цивілізації... Полєвого «Повість про справжню людину»; розкрити мотив національної провини і відповідальності німців за розв’язування війни; простежити... |
«Чи став Степан Радченко щасливим? А чи завоював він місто?» Персонажі новели Григорія Косинки «В житах» найбільше споріднюють її з новелою М. Коцюбинського |
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» ... |
Сценарій відкритого виховного заходу в 5-му класі: «Раз добром зігріте... Мета: розширювати поняття дітей про красу людської душі, розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, виховувати бажання... |
Цей великий світ існує незалежно від нас, людей, і постає перед нами... Необхідне обладнання: Бланки та картки із запитаннями та завданнями, дитячі іграшки, мультимедійна система, мультимедійна презентація,... |
ДІЄСЛОВО Сон Сон потрібний людині. Недосипання погіршує самопочуття, увагу, працездатність на уроках |
Урок-дослідження з елементами гри. Обладнання: портрет письменника,... Тема. Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань» – твір про красу і незахищеність людської душі |
Зм іст програмового матеріалу Зображення природи різними поетами: спільне та відмінне в описах. Взаємозв’язок стану людської душі та опису природи. «Олюднення»... |