Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»– соціально-психологічна драма, її сценічна історія. Мета


Скачати 30.75 Kb.
НазваТема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»– соціально-психологічна драма, її сценічна історія. Мета
Дата09.02.2014
Розмір30.75 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»– соціально-психологічна драма, її сценічна історія.

Мета: на основі ідейно-психологічного аналізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя; допомогти осмислити й визначити художню цінність твору, розвивати навички аналізу драматичного твору, самостійність, доказовість суджень, сприяти вихованню відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: урок поглибленого опрацювання тексту твору.

Хід уроку

Кожен коваль свого щастя.

Ніхто не знає, коли йому

щастя усміхнутися має.

Народна творчість

  1. Організаційний момент

  2. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами порушимо досить важливі для кожного із нас питання про життя, про щастя, про вибір життєвого шляху. Дійсно, життя дивовижне, непередбачуване, гірке і солодке, одноманітне і барвисте, часом сумне чи радісне, але дивовижне й цікаве. А найголовніше (що дуже шкода) – дається один раз.

  • У яких тонах ви вбачаєте своє життя, і що для вас є головним?

(на дошці прикріплено слово «життя», а учні по черзі виходять і прикріпляють різнокольоровий аркуш, на якому написано, що для нього важливо у житті).

  1. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  • Щойно перед нами постали різні кольори і те, що є важливим у житті для вас. А тепер давайте спробуємо поринути у світ героїв твору І.Франка «Украдене щастя» і простежити, що для них було головним у житті, як кожен із героїв виборював своє щастя?

  • Коли і у зв’язку з чим І. Франко написав соціально-психологічну драму?

П'єса була написана на конкурс, оголошений Львівським крайовим відділом 18.03.1891 року. П'єсою «Украдене щастя» автор вказує трудящим, де криється причина їхньої трагедії.

  • Що значить соціально-психологічна драма?

Психологізм – прагнення письменника глибоко проникнути у глибини душі зображуваних персонажів і яскраво розкрити їх душевний стан, враження та емоції, зумовлені конкретними явищами дійсності.

Драма – такий драматизований твір, пишучи який автор і розраховував на те, що він буде не лише читатися, але й ставитися на сцені.

  • Метод «Робота в малих групах». Учні самостійно зробили вибір щодо роботи в групах.

  • Стисло познайомте нас із головним героєм, на бік якого ви стали.

* Анна

* Микола

* Михайло

Анна



Микола Михайло



  • Хто винен у трагедії 3-х людей?

  • Чому ця драма має таку назву?

  • Розкрийте зміст слів Михайла : «Треба брати життя, яке є, треба жити, як можна»

  • До вашої уваги пропонується уривок із драми.

  • Ви схвалюєте чи засуджуєте поведінку Анни по відношенню до свого чоловіка?

  • Чи можна було вчинити інакше?

  • Як ви оцінюєте вчинки Михайла?

Продовжіть речення : із сьогоднішнього уроку я зробив висновок….

2.Дії героїв мене навчили….

3.Бути щасливим- це…..


  1. Підсумок уроку

  • Що для кожного із вас означає «бути щасливим»?


Отримувати, що бажаєш Мати багато грошей


Бути щасливим


Кохати і бути коханим Мати родину Досягти поставленої мети

  1. Домашнє завдання.

Написати твір. «Щастя – це мить. Бережи його».

Заключне слово вчителя.

Але жити сьогодні треба праведно і чесно, тому що все, що б ти не робив, якимось чином у певний час повертається до нас самих: добро-добром, а зло-злом.

Життя – це просто дивна казка.

В яку приходимо лиш раз.

Тут для людей любов і ласка,

І світло сонечка для нас.

Життя складне, але цікаве,

Його не знаєш до пуття.

Буває радісне й лукаве…

Але… Спасибі за життя.

Схожі:

Урок української літератури. 10 клас Тема уроку. Драматургічна творчість...
Тема уроку. Драматургічна творчість І. Я. Франка. Соціально-психологічна драма „Украдене щастя”
Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» найвизначніший...
Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» найвизначніший сценічний твір І. Франка
Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного...
Тема. Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного театру. Трупа корифеїв та їх діяльність театру. Трупа...
Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного...
Тема. Розвиток драматургії і театру 70-90 р р. 19ст. Створення професійного театру. Трупа корифеїв та їх діяльність театру. Трупа...
Тема уроку: «Драматургічні особливості, сценічна історія, популярність...

Тема. ДЕ ХОВАЄТЬСЯ ЩАСТЯ?
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», знайти справжні життєві цінності; довести, що дійсне щастя...
Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя?
Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учителям глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти...
Тема: Щастя. Як його досягти? 
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Соціально-психологічна та педагогічна реабілітація дітей з особливими потребами
Проблема соціально-педагогічної підтримки дітей з різними вадами фізичного і психічного розвитку в нашій країні є актуальною
«Щастя. Як його досягти?» Мета
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка