|
Скачати 93.94 Kb.
|
Інтегрований урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія». Вчитель Яковчук Алла Петрівна Ізяславська спеціальна загальноосвітня І – ІІ ступенів школа-інтернат для дітей з наслідками поліомієліту та дитячими церебральними паралічами. Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними»; удосконалити навички виконання дій; навчити поєднувати математичну інформацію і нематематичну; розвивати математичне мислення і обчислювальні навички, розширити фінансові знання та кругозір; стимулювати пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу школярів; сприяти вихованню уважності, культури математичної мови, виховувати інтерес до математики, свідоме ставлення до праці, почуття відповідальності, почуття національної гідності. Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок. Інтерактивні форми: індивідуальна, парна, групова. Обладнання: схема маршруту мандрівки, зразки грошових банкнотів, бухгалтерські відомості в комп’ютерах, листки контролю для кожного учня, портрет Карла Гауса. Підготовча робота. 1) Підготувати повідомлення про професію бухгалтера, про історію грошей.
Хід уроку. Девіз: « Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання.» Аристотель. І. Загальнокорекційний етап. а) Вправи на дихання ( фізорг класу). б) Вправи на активізацію уваги та мислення ( з заплющеними очима у повітрі описати 8 у вертикальному та горизонтальному положенні, правою і лівою рукою.) в) Вправи на корекцію мислення: І і ІІ рівень. Продовжити числовий ряд і виявити закономірність 2,4,6,8,…; як називаються такі числа? ІІІ рівень. Які два числа при додаванні дають 5, а при множенні 6? ІІ. Етап орієнтації. Учитель. Друзі. Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-мандрівка по «країні Бухгалтерії». Всі ви чули таке слово, як бухгалтер? Так, це професія людини. І сьогодні ми дізнаємося дещо цікаве про бухгалтерію, а допоможуть нам у цьому наші екскурсоводи – учні, які забажали підготувати нам цікаву інформацію; також ви самі спробуємо себе у ролі бухгалтерів. 1 учень. «Ви бували в бухгалтерії? Я бував в бухгалтерії – скрізь цифри і цифри, і маленькі і великі, різноманітні, а під кінець всі вони одна з одною збігаються. Облік! Дивовижно цікаво!» Ці слова належать російському поетові В.В.Маяковському. Так, в стислій формі, майстерно, він дав характеристику роботі бухгалтерів. «Бухгалтер». Дослівно з німецької мови це слово переводиться як «книговод». Адже раніше надходження та витрати товарно-матеріальних цінностей і грошей записували в спеціальну книгу. Професія бухгалтера – одна з найстаріших. Вже в древньоіндійських общинах був бухгалтер по обліку ведення сільськогосподарського виробництва. Перші друковані книги з’явились в ХІV – XVст. Серед них особливе місце займає всесвітньо відомий «Трактат про рахунки та записи» - перша книга по бухгалтерському обліку. Її написав видатний італійський математик Лука Пачолі. 2 учень. В Росії посада бухгалтера офіційно вперше була запроваджена Петром І на початку 1700-х років. З того часу минуло 3 століття і з кожним роком ця професія набуває все більшої значимості. Так що ж таке бухгалтерський облік і що за професія «бухгалтер»? Посада бухгалтера введена для зміцнення державного порядку в справі обліку грошей, товарно-матеріальних цінностей, попередження незаконного їх витрачання. Такі служби є на кожному підприємстві. ІІІ. Етап покладання мети. Сьогодні ми проведемо урок як гру – мандрівку по «Країні бухгалтерії», ми розширимо свій кругозір, фінансові знання. ІV. Етап проектування. Рухатися будемо за таким маршрутом: 1)Музей «Нумізматики»; 2) зупинка «Бухгалтерська»; 3) зупинка «Банківська»; 4) магазин «Здійсни покупку»; 5) «Кінцева». V.Етап організації виконання плану. Як ви думаєте, чому саме таким буде наш маршрут?. Діти відповідають, що бухгалтерська справа безпосередньо пов’язана з рахуванням грошей і тому нам цікаво дізнатися дещо і про гроші, якими ми користуємося, а також ми дуже любимо робити покупки, та відпочивати. Вирушаючи у мандрівку, потрібно мати путівку «Путівка на двох», (два учні разом працюють над завданням). Вартість путівки буде виражатися вашими знаннями. За правильну відповідь –1бал. На кожну парту кладу карточку-путівку, на якій записане завдання. Всі завдання підібрані з урахуванням індивідуальних можливостей учнів. Завдання : «Виправ помилку»
Учні самі вирішують, хто буде виконувати дії лівої частини нерівності, а хто правої, щоб якомога швидше виконати завдання і отримати путівку для подорожі. Учні міркують, як можна швидше виконати завдання і помічають, що наприклад 12 можна розкласти на множники 3 і 4, а 9 – на 3 і 3. Тоді бачать, що 258 не може бути за 271. Отримавши путівки, учні вирушають у подорож. І. Зупинка музей « Нумізматики». 1-й учень-екскурсовод. Нумізматика – наука про монети; історична дисципліна, що вивчає монети, історію карбування монет і грошового обігу, скарби монет, їх різні замінники. Учні виступають з повідомленнями, які самостійно підготували до уроку. Перші гроші. Гроші виникли стихійно в процесі обміну товарами. Спочатку еквівалентом грошей були певні товари. Стародавні римляни, наприклад, розраховувалися сіллю, ацтеки – какао-бобами, русичі – хутром. Перші металеві гроші у вигляді кілець з’явилися в Єгипті близько 2500 років до нашої ери. А перші монети були викарбувані в VІІ ст. до н. е. в малоазійській державі Лідії. Великого розвитку монетна справа набула в Давній Греції і Римі, де було створено перший у світі монетний двір при храмі Анони-Монети (звідси й термін «монета»). На Русі монети власного друку давньоруських князів з’явилися наприкінці Х ст. У той час поряд з давньоруськими монетами в обігу перебували арабські срібні монети – диргеми. На думку багатьох істориків поряд із ними, як засіб обміну, використовували хутро дикого звіра – куниці, білки тощо. Спочатку монети виготовляли лише із срібла й золота. Це створювало незручності – вони були дорогими і їх було мало. Пізніше їх стали карбувати зі сплавів. Але металеві гроші все одно були незручними. Тому люди винайшли паперові гроші. Відомий мандрівник Марко Поло стверджував, що в Китаї ними користувалися ще в ХІІ ст. В Європі паперові гроші з’явилися в ХVІІ ст. Спочатку це були розписки банкірів про те, що вони прийняли на зберігання певну кількість золота. Згодом великі банки почали випускати паперові гроші, а ще пізніше це право перейшло до держави. 2 учень-екскурсовод. Гривня. Гривня – зливок срібла, що був грошовою і ваговою одиницею в Давній Русі в Х – ХІV ст. Різні гривні мали неоднакову вагу і форму. Наприклад, київська гривня була шестикутною і важила близько 160г. За одну гривню можна було купити вола. У ХІІІ ст. з’явився зливок, що мав назву карбованця, і в ХV ст. він витиснув з обігу гривню. Знову гривні з’явилися за часів відродження Української державності в 1918 – 1920 рр. Тепер гривні – гроші незалежної України. Підготовка до створення нових українських грошей почалася у квітні 1991р. Стати авторитетом перших грошей незалежної України, з якими щодня «спілкуємося» і нині, судилося українському художнику-графіку, заслуженому художнику України В. І. Лопаті. Ввели в обіг українські гривні 1996р.( Діти розглядають зразки банкнот.) Валеопауза. Вправи для хребта.
Учні, ви всі гарно попрацювали і тепер помандруємо далі. ІІ. Зупинка « Бухгалтерська». Це особлива зупинка, тут всі ми будемо опановувати професію бухгалтера, а щоб потрапити на цю зупинку всі ми продемонструємо свої професійні можливості. Кожний учень розв’язує одне з рівнянь на дошці ( 2 бали ), наприклад: х – 356грн 24к = 215грн 54к., 25 грн. – х = 21 грн.; 123грн. 51к. + х = 435грн. 43к.; 54грн – х = 32грн. 21к.; 27грн. + х = 43грн. 300грн. – х = 53 грн.; 700грн. 54к – х = 402грн.; х – 435грн. = 32грн. 54к.( враховую індивідуальні можливості учнів). Учні залучаються до перевірки, виставляють бали. Учень, який швидше розв’язав важче рівняння, обирається «головним бухгалтером». ІІ-й урок блоку. Після того, як усі учні розв’язали рівняння, вони переходять у комп’ютерний клас. Формую три групи, у які увійшли учні з різним рівнем знань. Нагадую про необхідність зняття втоми очей ( вправи: покліпати очима, подивитися вгору, вниз, вправо, вліво). На екранах моніторів учні бачать бланки «Обігова відомість по розрахункових рахунках» (рахунки другого порядку), у яких занесено числа (кошти). Будівельна компанія отримує на свій рахунок кошти (загальна сума), які повинна витратити за два квартали. За перший квартал вона витрачає певну суму на: І. матеріальні витрати ( перша група учнів); ІІ. витрати на оплату праці ( друга група учнів); ІІІ. відрахування на соціальні заходи (третя група учнів). І бланк. І. Матеріальні витрати (рахунок першого порядку). У бланках записані числа, кошти у грн. Рахунки другого порядку: а) витрати на товари; б) витрати на паливо; в) витрати на будівельні матеріали . ІІ бланк. ІІ. Витрати на оплату праці (рахунок першого порядку). Рахунки другого порядку: а) виплати за окладами та тарифами; б) премії та заохочення; в) оплата відпусток. ІІІ бланк. ІІІ. Відрахування на соціальні заходи (рахунок першого порядку). Рахунки другого порядку: а) відрахування на пенсійне забезпечення; б) відрахування на соціальне страхування; в) страхування на випадок безробіття. Уточнюю, чи всі поняття учням зрозумілі, у разі потреби пояснюю. Учням дається завдання, знайти: 1) скільки коштів по рахунках другого порядку залишилося на другий квартал, 2) яка це сума ( рахунках першого порядку), 3)знайти суму витрат за перший квартал (рахунок першого порядку). Дані учні передають «головному бухгалтеру», той додає всі суми по рахунках першого порядку і перевіряє чи сходиться останнє число з сумою надходження на рахунок їхньої будівельної компанії. Якщо сума співпала, то це свідчить про те, що бухгалтерія має професійних працівників, які працюють добросовісно та злагоджено( 3 бали ). Валеопауза. Вправи для зняття втоми очей та опорно рухового апарату. ІІІ. Зупинка «Банківська». Учитель. На цій вулиці знаходяться різні банківські установи, де жителі одержують заробітну плату, беруть кредити, здійснюють різні платежі. А я вам розповім одну історію. Він любив жартувати, що усною лічбою оволодів раніше, ніж навчився розмовляти. Якось, коли йому ще не виповнилося й трьох років, хлопчик зацікавився розрахунками батька, який той робив, щоб розрахуватися з робітниками. Хлопчик виявив помилку в розрахунках. Найбільш дивним було те, що ніхто не вчив малого «ревізора» арифметики. Зворушений батько подарував синові дрібну монету, яку той зберігав як найдорожчу реліквію. Цим хлопчиком був Карл Гаус. Задача 1 ( 2 бали). Хлопчик зібрав 18 монет по 25к., 38 монет по 10к. і 12 купюр по 2грн. Допоможіть йому порахувати гроші. Задача 2 ( 1 бали ). Розмістіть валютні одиниці, такі як: долар, євро, рубель в порядку зростання їх вартості відносно гривні. ІV. Магазин «Здійсни покупку». 1. 1кг шоколадних цукерок коштує а грн., а 1кг карамельок коштує в грн. Поясніть вираз: а +в, 2а, 4а + 2в, а – в . 2. Щоб купити, потрібно знати ціну товару і мати потрібну кількість грошей. № 231 з підручника ( 2 бали). V. Зупинка « Кінцева» На цій зупинці ми трохи розважимося. Влаштуємо конкурс на кращу загадку, приказку, прислів’я. Наприклад: Кругленьке, маленьке, всьому світу миленьке. ( Монета). Що росте без повітря, води і коріння? (Відсотки у банку). Прислів’я, приказки. За добре слово не платять грошей, а скажеш – усім приємно. За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родини і ін. VІ. Підведення підсумку уроку. Наша мандрівка закінчилася. Чи цікавою вона була? Що нового ви дізналися? Листок контролю.
Підраховується кількість балів, визначаються найкращі мандрівники. Домашнє завдання: Підготувати розповідь на тему «Копійка гривню береже». |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Урок подорож з математики в 2 класі Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.... |
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив... Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання... |
Урок із світової літератури у 10 класі Тема: «Подорож до Ясної Поляни» Мета: розпочати вивчення біографії Л. М. Толстого, показати своєрідність його життєвого і творчого шляху, допомогти зрозуміти значення... |
Урок-подорож з математики у 5 класі Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
Тема Квіти-символи року (урок подорож) |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |
УРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING" Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році |
Персональні комп’ютери, програмне забезпечення 1С-Бухгалтерія 7,... С-Бухгалтерія 7: створення акту на введення в експлуатацію основних засобів, розрахунок зносу основних засобів у фінансовому обліку,... |