|
Скачати 50.16 Kb.
|
Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна, вчитель хімії та біології Бородянської ССЗШ №1 Київської області Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів. Мета: Сформувати поняття про кислотні, основні та несолетворні оксиди і способи їх добування із простих і складних речовин; визначити ознаки для класифікації оксидів; ввести поняття про дегідратацію та термічний розклад солей; вчити складати рівняння реакцій та передбачати можливість їх перебігу. Розвивати вміння логічно мислити, висловлювати гіпотези, спостерігати та узагальнювати інформацію. Виховувати культуру хімічних записів. Обладнання: штативи з пробірками, нагрівальні прилади, пробірко тримачі, індикатори, СаО, Р2О5, СuО, свіжовиготовлений Сu(ОН)2, роздатковий матеріал, підручник «Хімія. 8 клас» П.П.Попель, Л.С.Крикля. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок Хід уроку І.Актуалізація опорних знань. 1) Пригадайте основні класи неорганічних сполук. Дайте визначення. 2) З даного переліку речовин виписати окремо оксиди, основи, кислоти, солі і дати їм назви (2 варіанти ) CaO, H2SO4, Cu(OH)2, BaCl2, P2O5, HNO3, BaCO3, KOH, Li2O. 3) « Третій зайвий ». Завдання виконується по горизонталі, вертикалі й діагоналі ( усього 8 завдань).
II. Мотивація навчальної діяльності : повідомлення теми і мети уроку. План.
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу 1)Взаємодія кальцій оксиду з водою. (демонстрація досліду). Індикатори. CaO + H2O → Ca(OH)2 oснова
Гідратація – приєднання води. Оксиди металів, яким відповідають основи, - основні ( незалежно від того, чи реагують вони з водою). Не всі оксиди металів реагують з водою ( демонстрація ) : CuO + H2O→
Li2O + H2O → K2O + H2O → BaO + H2O → 2)Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою (демонстрація досліду). Індикатори. H2O + P2O5 → ( H2P2O6 ) → 2HPO3 холодна кислота 3H2O + P2O5 → 2H3PO4 гаряча
Оксиди неметалів, яким відповідають кислоти,- кислотні ( незалежно від того, чи реагують вони з водою ). Не всі кислотні оксиди реагують з водою : SiO2 + H2O → пісок Однак силікатна кислота існує, її можна добути іншим шляхом.
H2O + N2O5 → H2O + SO3 → H2O + CO2 → Кислотні дощі – розповідь учителя. Для допитливих – стор.57 у підручнику.
3) Взаємодія основних оксидів з кислотними . CaO + SO2 → CaSO3 сіль Кислотні оксиди, взаємодіючи з основними, утворюють солі, тому їх називають солетвірні. Але не всім оксидам неметалів відповідають кислоти, тому вони не можуть утворювати солей. Такі оксиди називають несолетвірними : NO , CO , N2O
4) Способи добування оксидів. 1. Взаємодія металів і неметалів з киснем. Ba + O2 → S + O2 → 2. Взаємодія складних речовин з киснем. СН4 + 2О2 → СО2 + 2Н2О
H2S + O2 → 3. Термічний розклад солей оксигеновмісних кислот . СаСО3 → СаО + СО2 основний кислотний оксид оксид Розклад сполук під час нагрівання – термічний розклад.
ZnCO3 → IV. Формування практичних навичок. 4.Термічний розклад нерозчинних основ. Лабораторна робота №6 Тема : Розклад нерозчинної основи під час нагрівання. Мета : дослідити, що відбувається з нерозчинною основою під час нагрівання. З'ясувати, які речовини при цьому утворюються. Написати рівняння реакції. Обладнання : штативи, пробірки з Cu(OH)2, пальники, пробірко тримачі. Хід роботи. 1.Інструктаж з техніки безпеки. 2.Проведення досліду. Cu(OH)2 → CuO + H2O чорний
Дегідратація – відщеплення води . Висновок : нерозчинні основи під час нагрівання розкладаються на оксид і воду. Звертаємося до таблиці розчинності: не розкладаються луги : NaOH , KOH , LiOH , Ba(OH)2. Написати аналогічне рівняння реакції : Fe(OH)3 → V. Підсумок уроку. 1) Заповнити таблицю (Додаток) 2) Виписати окремо формули : варіант 1 – основних оксидів ; варіант 2 – кислотних оксидів. BaO , MgO , CO2 , K2O , NO2 , SiO2 , SO2 , Na2O . 3) Написати рівняння реакцій, що відповідають таким перетворенням 1 варіант : Са → СаО → Са(ОН)2 2 варіант : С → СО2 → Н2СО3 4) Розв'язати задачу. 1 варіант : Обчисліть об'єм карбон(ІV) оксиду кількістю речовини 3 моль. 2 варіант : Обчисліть масу натрій оксиду кількістю речовини 5 моль. VI. Домашнє завдання . Опрацювати § 9, 15. Стор. 56, завдання 82, 87, 88. Стор. 101, завдання 138. По бажанню ( на високий рівень) – завдання 140, 141. Додаток |
Урок на тему: Підготувала: вчитель хімії Тема: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості. Алюміній оксид й алюміній гідроксид. Застосування... |
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист... Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика... |
Уроках хімії. Тема: Повітря та його склад. Забруднення атмосфери Розкрити взаємозв'язок хімії, людини, природи. Показати, що головною причиною забруднення природи є людина. Виховати думку, що знання... |
Анотації до матеріалів обласної виставки претендентів до нагородження вчителів біології Юрченко Людмила Петрівна, вчитель біології Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради, старший вчитель |
Розробки сучасних уроків з хімії (за інтегральною технологією). 10... Овчаренко Ірина Юріївна (вчитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №32 Черкаської міської ради) |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
Урок хімії у 8 класі Тема: Хімічні властивості кислот Виховувати екологічне мислення, відповідальність за свої вчинки і їх наслідки, культуру мови, толерантність, компетентне відношення... |
Урок біології 9 клас. Склала: вчитель біології Пугачівської ЗОШ І-ІІІ... Мета. Узагальнити й закріпити знання про особливості будови, функціонування дихальної системи людини |
Чи варто боятися Хімії? Обидва вони характеризують незвичайно широкий діапазон застосування хімії: вона годує, одягає, лікує, будує, добуває корисні копалини,... |
Тематика творчих робіт з хімії Врахування психологічних особливостей учнів, як умова організації навчання з хімії |