Тема: Методика розвитку усного риторичного мовлення учнів у гімназії


Скачати 23.38 Kb.
Назва Тема: Методика розвитку усного риторичного мовлення учнів у гімназії
Дата 11.04.2013
Розмір 23.38 Kb.
Тип Державний стандарт
bibl.com.ua > Культура > Державний стандарт
Практичне заняття № 4

Тема: Методика розвитку усного риторичного мовлення учнів у гімназії

План

  1. Етапи навчання риторики в школі.

  2. Методи та прийоми формування в учнів ЗОШ (гімназій, коледжів, ліцеїв тощо) риторичних умінь і навичок.


Завдання:

  1. Проаналізуйте чинну шкільну програму з української мови та з’ясуйте місце риторики в системі мовленнєвої підготовки школярів.

  2. Укладіть бібліографічний список наукових, навчальних джерел, присвячених риториці та методиці її навчання (в електронному та паперовому вигляді). Складіть анотацію до одного з цих джерел (за власним вибором).

  3. Напишіть рецензію на пробний підручник для гімназій гуманітарного профілю М.І. Пентилюк «Культура мови і стилістика». – К., 1994.

  4. Доберіть афоризми (5-6), які б вказували на красу, силу, завдання красномовства. Сформулюйте завдання до них.

  5. Проаналізуйте один із конспектів уроків для 11 класу, розроблених О. Глазовою (О. Глазова Плани конспекти уроків практичної риторики в 11 класі // Дивослово. – 2002. – № 4. – С. 33-40.). Якими уміннями й навичками мають оволодіти учні на запропонованому уроці?

Контрольні питання та завдання:

  1. Які етапи навчання риторики в школі?

  2. Охарактеризуйте основні методи, прийоми і засоби навчання риторики.

  3. Визначте роль інтерактивних методів у формуванні риторичної особистості школярів.

ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА:

  1. Абрамович С. Риторика та гомілетіка – Чернівці, 1995.

  2. Голуб Н.Б. Риторика у вищій школі. – Черкаси: Брама-Україна, 2008.

  3. Голуб Н.Б. Самостійна робота студентів з риторики: навчально-методичний посібник. – Черкаси: Брама-Україна, 2008.

  4. Гурвич С.С., Погорелко В.Ф., Герман М.А. Основи риторики. – К.,1978.

  5. Державний стандарт загальної середньої освіти «Українська мова» (Проект) // Дивослово. – 1997. – №7.

  6. Єрмолаєнко С., Мацько Л. Навчально-виховна концепція вивчення української (державної) мови // Дивослово. – 1994. – № 7.

  7. Капская А.И. Основные тенденции развития мастерства слова педагога. – К., 1988.

  8. Коваленко С. Сучасна риторика: навчально-практичний посібник. – Тернопіль: Мандрівець, 2007.

  9. Караман С. Тихоша В. Технологічні підходи до створення посібників і підручників з української мови для гімназії // Дивослово. – 2000. – № 4.

  10. Караман С. Методика навчання української мови в гімназії. – К.: Ленвіт, 2000.

  11. Микитюк М.В. Факультативний курс з української мови. Риторика. – Х.: Основа, 2007.

  12. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. – К.: Шкільний світ, 2001.

  13. ОлійникІ.С. та ін. Методика викладання української мови в середній школі. – К., 1989.

  14. Пентилюк М.І. Культура мови і стилістика. – К.: Вежа, 1994.

  15. Програми курсів для ліцеїв та гімназій гуманітарного профілю. Українська мова та література. 8-11 класи. – К.: Перун, 1996.

  16. Програма «Рідна мова 5-11 класи» / Укл.: В. Новосьолова, Л.Скуратівський, Г. Шелехова. – К., 2001.

  17. Програма «Рідна мова. 5-12 класи» / Укл.: Г.Шелехова, В.Тихоша та ін. – К., 2005.

  18. Рождественський Ю.В. Теория риторики. – М., 1997.

  19. Сагач Г.М. Живе слово лектора. – К., 1991.

  20. Сагач Г.М. Золотослів. – К., 1993.

  21. Сагач Г.М., Юнина Е.А. Риторика в интелектуальнах играх. – К., 1990.

  22. Шкільна риторика / упоряд. Федяй Г. – К.: Шкільний світ, 2005.

Схожі:

Методичні рекомендації ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО УСНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ Усне...
Розпізнавання ними змістових відтінків слів, словосполучень, фраз та усвідомлення змісту розповіді
ПИТАННЯ ДО СЕМЕСТРОВОГО ЕКЗАМЕНУ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Види та зміст роботи з розвитку зв’язного усного мовлення, його місце в системі мовної підготовки учнів
Методичні рекомендації щодо збагачення усного мовлення учнів
Сформоване мовлення позитивно характеризує будь-яку людину незалежно від її професії-учителя, лікаря, інженера, політичного діяча,...
ТЕМА. Мальовнича Україна
МЕТА: вдосконалювати навички писемного та усного мовлення учнів з теми «Цікаві місця України», активізувати у мовленні учнів вивчені...
Уроку 10 клас Тема. Гобсек романтик чи реаліст? (за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек»)
Бальзак – романтик чи реаліст; повторити поняття «романтизм», «романтичний герой», «реалізм»; розвивати уміння учнів аналізувати...
ПРАКТИЧНИЙ КУРС АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ Навчальний посібник з практики усного...
Практичний курс англійської мови (англійською та українською мовами). Навчальний посібник з практики усного та письмового мовлення...
"Школа. Клас. Навчальне приладдя"
Культура усного мовлення. Закріплення умінь літературної вимови, форм звертання до однолітків і дорослих, етикетної лексики. Тон...
Тема. Художній етюд про природу. Підготовка до твору-опису природи за власними спостереженнями
Уяві за допомогою слова певні образи; проаналізувати образи й картини, створені митцями слова та інших жанрів; розвивати увагу, спостережливість,...
Маріуполь 2005
Навчально-методична розробка з розвитку вмінь та навичок усного та письмового мовлення за темою“TYPES OF QUESTIONS” (для самостійної...
Тема: Поняття культури мовлення і спілкування
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про умови і правила спілкування, культуру мовлення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка