|
Скачати 292.96 Kb.
|
Урок № 1 Дата__________ Тема уроку: Частини мови. Основні способи їх розпізнавання Соціокультурна тема: Дивовижний світ осінньої природи Мета уроку:
Вимоги до рівня мовної компетентності учнів:
Тип уроку: урок повторення і систематизації знань Обладнання: підручник, таблиця «Самостійні частини мови», презентація, осінні листочки, дидактичний матеріал ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Привітання 2. Перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Актуалізація опорних знань
Оо осінь оіьсн
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку
Як намистини, диво калинове — частини мови! Який співець, поет, який письменник уперше слово вигадав — іменник? Іменник! Він узяв собі на плечі велике діло — визначати речі, — ім'я, найменування і наймення. — Робота. Біль. І радість. І натхнення. Ну а візьмімо назву — дієслово, само підказує, що діє слово! Ще й прикладу на нього не навів, а вже до півдесятка дієслів! Прикметник дасть іменнику-предмету якусь його ознаку чи прикмету. Числівник може визначить тобі число речей, порядок при лічбі. А поспитай звичайного займенника, за кого він у мові? За іменника! (Хоч може цей наш скромний посередник замінювать числівник і прикметник). Прислівник звик, незмінний в мові, ознаки різні виражать при слові.
ІV. Повторення і систематизація знань з теми
3. Робота біля дошки
Осінь пахне калиновим гіллям. V. Виконання завдань з метою повторення, систематизації та узагальнення знань
Школа, вересень, друзі, п’ять. Зустрітися, зрадіти, весело, веселитися. Привітний, зелень, урочистий, світлий. Він, шість, десять, вісімнадцять. Радо, доброзичливий, уважно, сьогодні.
Визначити в реченнях самостійні частини мови, поставити до них питання. 1. Осипаються клени, листя з дуба летить. 2. А ялинка зелена гордовито стоїть. 3. Листок залетів у вікно. То осінь повісточку шле.
Жовтокоса чарівниця-осінь прилетіла на золотому коні у ліси і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні шати. На землі рясніє барвистий килим. На високому холодному небі повільно пливуть хмари. Чудово навкруги! Словникова робота. Багряний – яскраво-червоний, мідний.
Листочки-парашутики, як стомлені пташки, Летять і опускаються на трави і стежки. Листочків-парашутиків у лісі не злічить. То осінь опускається, бо хоче відпочить.
І. Ходять хмари в небі синім. Місяць вересень прийшов. Сповнивсь вереском пташиним тихий затишок дібров. (Н.Забіла.) Знов прийшла на землю осінь, розпустила сиві коси. А у неї в сивих косах позаплутувались оси. (Є.Гуцало.)
Як вересніє, то дощик сіє. Земля смутніє, коли листя жовтіє. Осінь усьому рахунок веде. У листопаді зима з осінню бореться.
Дерево, вбрання, одягатися, золотий, усміхатися, сонце, не гріти, захмаритися, небо, між, хмара, сумно, воно, світити, але.
Сьогодні в лісі справжній жовтневий листопад. Клени обсипаються від найменшого подиху вітерця. Гаснуть осінні барви. На листі з'являються брудні плями. Деякі листки скручуються в трубочку. Коли розгорнути такий листок, всередині в ньому тремтить кришталева росинка. Як же поріділи дерева! Наче хтось брів по коліна в опалому листі, наче хтось прийшов і розчинив у лісі тисячу синіх віконець. На тихих галявинах тільки шипшина сміється червоними губами та глід чваниться разками коралів. (За О.Донченком; 70 сл.) V. Підсумок уроку
VІ. Оцінювання VІІ. Домашнє завдання Вивчити таблицю, стор.10 вправа 9(ІІ) Урок № 2 Дата__________ Тема уроку: Іменник. Велика буква і лапки в іменниках Соціокультурна тема: Краса осені Мета уроку:
Вимоги до рівня мовної компетентності учнів:
Тип уроку: урок повторення і систематизації знань Обладнання: підручник, таблиці «Частини мови», «Іменник» , презентація, шаради ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Привітання 2. Перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Актуалізація опорних знань
Зошит свій я відкриваю Вв вересень Та під нахилом кладу. І від вас не потаю : Ручку я ось так тримаю. Сяду рівно, не зігнусь, За роботу вмить візьмусь.
Прочитати словникові слова, запам’ятати їх правопис: 1) Перший склад слова велосипед; перший склад – ремінь; другий склад – пісенька. Вересень Перший місяць осені – вересень. Його назва прийшла з Полісся, пов’язана вона із вічнозеленими кущами вересу, який буйно цвіте о цій порі. Часто вересень називають бабиним літом. Був цей місяць також ревуном, завером, сівнем, покійником. Його дні ще теплі, здається, що літо знову повертається. На клумбах повно ще яскравих квітів – жоржин, айстр, чорнобривців, достигають пізні сорти яблук, груш, опадає перше жовте листя.
Кленовий листочок до класу влетів ненароком. Це осінь знадвору підказує тему уроку. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку 1. «Мозковий штурм»
ІV. Виконання завдань з метою повторення, систематизації та узагальнення знань
Підкреслити іменники. Визначити рід, число, відмінок. Умій поважати працю своїх батька й матері. Бережи їх здоров’я і спокій. Найбільше для них щастя – то твоє чесне життя, працьовитість, старанне навчання. Принось у дім радість, оберігай щастя в сім’ї. Якщо тебе вважають поганою людиною, це велике горе для твоєї рідні.
Тарас Григорович Шевченко, Європа, Україна, Верховна Рада, Президент України, планета Земля, сузір’я Молочний Шлях, кінь Добрян, село Великі Луки, площа Богдана Хмельницького, орден Ярослава Мудрого, фабрика «Любава», пісня «Стежина».
Завдання, лис, журавель, зима, взуття, мати, вересень, собака, птах, дитя.
Бабуся, черевички, зоря, дівчина, книга, розум, знання, бджола, горобець.
У надвечір’я літо зустрілося з осінню. 2. Свіжістю сріблиться цей осінній день. 3. Батьком і матір’ю не хвались, а хвалися честю. Честь – незаплямована репутація, авторитет людини, її чесне ім’я. Чесність – високі моральні якості: правдивість, відвертість, прямота характеру, сумлінність.
1. Проснулась на (стріха) лелека і дивиться чуло кругом. (В.Сосюра.) 2 У (пилюга) купалися горобці. (Б.Олійник.) 3. Ворона - вороні, сорока – (сорока), та й піде чутка. (Народна творчість) Стріха – покрівля будівлі (переважно солом’яна).
Розкрити лексичне значення іменників. Скласти з ними речення Орел – орел, Земля – земля, Місяць – місяць, Зірка – зірка.
Визначити відмінки іменників, пояснити написання відмінкових закінчень.
Совість – усвідомлення і почуття відповідальності за свої вчинки, свою поведінку перед самим собою, людьми, суспільством.
Виконати тестові завдання, свою відповідь обґрунтувати. 1. Продовжіть речення: Іменник – це … 2. Укажіть рядок, у якому всі слова – іменники: а) тополя, дзеркало, вербовий, стіл; б) приліт, двійка, зелень, підручник; в) аркуш, олівець, почервонів, присів; г) пролісок, комаха, синіє, подвоїти. 3. Іменники мають такі граматичні ознаки: а) рід; б) рід і змінюються за числами; в) рід і змінюються за числами і відмінками; г) рід і змінюються за числами, відмінками та особами. 4. Позначте рядок, у якому всі іменники стоять в однині: а) день, двері; б) ковзани, стадіон; в) ножиці, нитка; г) веселка, пісня. 5. Позначте рядок., у якому всі іменники жіночого роду: а) чоботи, зірка; б) ткаля, насіння; в) сорока, ясен; г) ніч, книга. 6. Позначте рядок, у якому всі власні назви записано правильно: а) річка Дніпро, місто Львів; б) гори Карпати, Чорне Море; в) журнал барвінок, кінотеатр Україна; г) дідусь Максим, планета земля. 7. Поставте іменники у формі орудного відмінка однини. Тінь, князь, душа, молодість, розмова, берег, вітер, гора, осінь, мати, хліб. Тінню, князем, душею, молодістю, розмовою, берегом, вітром, горою, осінню, матір’ю, хлібом. 8. Випишіть іменники. Тут Кий князював із братами Щеком і Хоривом, збудували місто вони всьому світу на диво. У кутку двоє дітей граються, декламують байку Л.Глібова «Вовк та Ягня». 9. У реченні У нашій країні люблять співати народні пісні іменник пісні стоїть у формі: а) називного відмінка; б) родового відмінка; в) давального відмінка; г) знахідного відмінка. 10. Складіть невелику розповідь про ваш перший день у п’ятому класі, про те, що вас вразило найбільше. Використайте два – три іменники – власні назви. Висловлювання запишіть, підкресліть іменники, визначте рід, число та відмінок кожного. V. Підсумок уроку
VІ. Оцінювання VІІ. Домашнє завдання Стор. 10 – правило, вправа 12 (поставити іменники у потрібному відмінку); Урок № 3 Дата__________ |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
ТЕМА УРОКУ ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу |
УРОК 13 Тема уроку ... |