Тема семестру: «Мистецтво у просторі культури»


Скачати 145.56 Kb.
Назва Тема семестру: «Мистецтво у просторі культури»
Дата 03.01.2014
Розмір 145.56 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Художня культура – 9 клас

Тема семестру: « Мистецтво у просторі культури»

Тема уроку: « Візуальні мистецтва. Архітектура.

Скульптура. Види, художні засоби.»

Мета уроку: *навчальна: стимулювати процес духовного росту учнів; сприяти формуванню особистісного творчого сприйняття мистецтва; визначити роль архітектури та скульптури в житті людини, опанувати їх художньо-образну мову.

*розвивальна: розвивати творчий потенціал, критичне мислення учнів, сприяти розвитку емоційно–естетичного досвіду учнів, формуванню культури почуттів; розвивати увагу й пам’ять.

*виховна: сприяти вихованню естетичного сприйняття дійсності, ціннісного ставлення до мистецтва; отриманню звичок індивідуальної і групової роботи, вмінню формулювати власні враження, висловлювати свої думки та слухати думки інших. Виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом.

Тип уроку: засвоєння нових знань з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: ілюстрації, портрети, словники, картки – завдання, ілюстративний

матеріал слайд-шоу, наочні засоби, словники, чисті аркуші (2).

Епіграф уроку: «Архітектура – кам’яна симфонія» В. Гюго.
Хід уроку:

I.Організаційна частина:

1. Вступне слово вчителя:

- Пригадайте розподіл видів мистецтва на певні групи.

- Перелічите види мистецтва які ми відносимо до просторових.

- Спробуємо поміркувати разом, яке місце займає архітектура й скульптура в житті людини? Чи потрібні вони людині?

- Чи можна за зовнішнім виглядом архітектурної споруди та скульптури визначити

час їх створення?

- Коли і в якому значенні ми використовуємо ці знайомі слова «архітектура» і «скульптура»?

II. Мотивація навчальної діяльності:

Вчитель: Які асоціації виникають у вас з поняттями «архітектура», «скульптура»?
(Мозковий штурм). Розподіл класу на 2-і групи. Завдання: на аркушах-плакатах,

які знаходяться на столах, написати слова – асоціації(2 хв.).


1 група

Які асоціації виникають у вас зі

словом «архітектура» ?

2 група

Які асоціації виникають у вас зі словом «скульптура»?

(аркуші зачитує представник групи, розміщує на дошці).

*дайте за допомогою словників визначення словам «архітектура», «скульптура».

(робота зі словниками, зчитування визначень та розміщення на дошці).

III. Оголошення теми та очікуваних результатів.
IV. Надання необхідної інформації.

Вчитель: Архітектура є одним із найдавніших видів мистецтва. Історія розвитку архітектури надзвичайно цікава.

Цей вид мистецтва бере свій початок від первісних споруд, стародавніх єгипетських пірамід, печерних храмів Індії та Китаю, від античних акрополів і форумів від середньовічних храмів та фортець.

Ми досі захоплюємося соборами, палацами, парковими ансамблями епохи Відродження, бароко та класицизму. Не залишається осторонь і новітня архітектура ХХ- ХХI ст..

(одночасний з розповіддю показ слайдового матеріалу)



  • Яке враження справили на вас побачені

зразки архітектури, на ваші почуття і настрій?

  • Чи мають вони своє призначення, для чого

вони потрібні людині?

Давньоримський зодчий Вітрувій, який написав трактат «Десять книг про архітектуру», сформулював три основні вимоги до архітектури - доцільність, міцність, краса.

- Чому саме ці вимоги стали основними для архітектури, чи є вони актуальними сьогодні?






В
Види архітектури
читель:


Архітектура заповнює і організує простір людини. Прийнято розрізняти три основні види архітектури:

(одночасний з розповіддю показ слайдового матеріалу)


Архітектура об’ємних споруд

Містобудування



Ландшафтна архітектура





*робота в групах за технологією «Навчаючи – вчуся». (фронтальна технологія інтерактивного навчання „Навчаючи – вчуся” з метою вивчення блоку нової інформації та повторення вивченого, з метою надання учням можливості взяти участь у переданні своїх знань однокласникам, уяснення картини понять і фактів , підвищення інтересу до навчання.)
Вчитель: Кожна група отримує картки з фактами та зображенням архітектурних споруд. Необхідно виконати завдання карток ( 2 хв.), запам’ятати визначення, інформацію над якою працювала група ( 2 хв.), 1 представник від кожної групи переміщується в другу групу і передає все отримані у попередньої групової

роботі знання. Через 4 хв. знову переміщення учня-представника в наступну групу.

1 група.

1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «архітектура об’ємних споруд».

2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть.

3. Наведіть власні приклади «архітектура об’ємних споруд» Миколаєва.





2 група.

1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «ландшафтна архітектура».

2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть.

3. Наведіть власні приклади «ландшафтної архітектури» Миколаєва.




3 група.

1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «Містобудування».

2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть.

3. Наведіть власні приклади «містобудування» Миколаєва.



*2 група - Класифікуйте зображення

*3 група -


Архітектура об’ємних споруд



В
Суспільні споруди

читель:
Підводимо підсумок. Під час роботи в групах ви дізналися, :

- наступні види архітектури …

- Ми дізналися, що «архітектура

об’ємних споруд» це - . . .

-
Культова
Наведіть власні приклади «архітектура об’ємних споруд» Миколаєва.

- Дайте визначення поняттю «ландшафтна архітектура».

-
Промислова
Наведіть власні приклади ландшафтної архітектури Миколаєва.

- «Містобудування» - це - ...

- Наведіть власні приклади містобудування Миколаєва.
(
Житлові
При відповіді учнів показ


наступних слайдів-таблиць)












Ландшафтна архітектура





Сквери



Парки






Бульвари



Новобудови







Реконструкція

старих будівель







Містобудування





Вчитель: Архітектуру невипадково називають «матір’ю всіх видів мистецтва», так як вона гармонійно поєднується багатьма мистецтвами серед яких живопис і скульптура.

(одночасно зі слайдами)

- Пригадайте, на початку уроку ми знаходили у словнику визначення

слова «Скульптура».

(звернення учнів на визначення, які знаходяться на дошці)

- Пригадайте, які види скульптур вам відомі?






Вчитель: Прийнято поділяти види скульптури на круглу і рельєфну.


Види скульптури





Кругла

Рельєфна





Бюст – погрудне зображення людини
Статуя – зображення у повний зріст.
Статуетка – статуя розміром настільної скульптури.

Барельєф – скульптурне зображення, що виступає над площиною менш ніж на половину свого об’єму.

Горельєф – зображення виступає більш ніж на половину свого об’єму, майже подібний до круглої форми.

Контррельєф – зображення не виступає з площини, а заглиблюється в неї.



  • Де і які зразки круглої скульптури вам доводилося бачити?

  • Пригадайте чим прикрашені старовинні будівлі нашого міста, як ці «прикраси» називаються?

Вчитель: Багато старовинних будівель прикрашено рельєфами.

  • Знайдіть в словнику визначення слова.

( робота учнів зі словниками)

Як і живопис, скульптура за своїм змістом та функціями поділяється на види:


Види скульптури

Скульптура - вид мистецтва, що відображає світ в об’ємних формах.





Монументально-декоративна – розрахована на архітектурно-просторове (для прикрашення фасадів будинків або внутрішнього простору) чи природне середовище (скульптури для парків, міські пам’ятники).





Станкова скульптура – скульптура, яка створюється на станку (статуя, портрет, анімалізм).






Пам’ятники – найпоширеніший вид монументальної скульптури. Це твори героїчного звучання, прославляють людей, або важливі події; скульптурне зображення однієї людини, або групи людей.






Скульптура малих форм – невеликі скульптурні зображення, які прикрашають інтер’єр .







Медальєрне мистецтво (чеканка медалей) – чеканять з обох боків. На лицевому боці – аверсі- головне зображення, на зворотному – реверсі – напис, символ, або алегорія, що доповнює головний зміст.



Анімалізм – скульптури, що зображують тварин.

Вчитель: Дослідниця мистецтва Н. Дмитрієва говорила: «Не важко писати фарбами чи пухнасте хутро і легке мереживо, а ось перетворити мармур у хмари чи хутро – це тріумф художника, для якого немає нічого неможливого».
Підсумок уроку : загально групове обговорення, вираження особистих думок з приводу побачених творів, отриманих знань і інформацій, з приводу нового розуміння теми «Візуальні мистецтва. Архітектура, скульптура. Види, художні засоби» - технологія „Мікрофон”.
VI. Домашнє завдання: тема на вибір учня:

1. Підготувати творчу роботу – реферат за темою:

* «Архітектура – кам’яна симфонія».
2. Підготувати повідомлення за темою:

* «Мова скульптури».
3. Оформлення збірки ілюстрацій до теми: «Імпровізована екскурсія по пам’ятним місцям міста Миколаєва» ( або України). Назва споруди;

- історія створення;

- інформація про автора;

- причетність до виду архітектури;

- художні засоби та прийоми створення архітектурного образу.
4. Створення мультимедійної презентації за темою: «Поезія архітектури».

5. Заповнити кросворд: «Скульптура», або «Архітектура».




Відповіді:

1. Статуя.

2. Монумент.

3. Пластика.

4. Рельєф.



Архітектура



5.


3.





8.



1.


6.

2


4

7

Б




с




ж







п

п










с




а

р

х

і

т

е

к

т

у

р

а

































































































































































































По вертикалі:

1, 2, 3, 4- види архітектури об’ємних споруд.

5, 6, 7 – види ландшафтної архітектури.

8. вид архітектури, який охоплює процес

створення міст, селищ, реконструкцію старих.

Відповіді:

  1. житлова.

  2. суспільна.

  3. промислова.

  4. культова.

  5. парки.

  6. сквери.

  7. бульвари.

  8. містобудування.


=============== Словник – довідник ==============

уроку


* Архітектура – мистецтво проектування, спорудження та

художнього оздоблення будівель: будівельне мистецтво.
* Скульптура - 1) вид образотворчого мистецтва твори якого

мають об’ємну, або рельєфну форму і виготовляються

способом витісування, виливання, різьблення, ліплення

тощо з твердих чи пластичних матеріалів, каменю,

металу, дерева, глини та ін.

2) твір виду мистецтва - статуя, бюст, барельєф тощо.
* Архітектура об’ємних споруд – це житлові будинки, суспільні

споруди, промислові та культові споруди.

*Ландшафтна архітектура - галузь архітектури, яка призначається для озеленення міст, проектування міських і приміських садів, парків.
*Містобудування – процес створення нових міст і селищ, реконструкція старих. Збереження історичних пам’яток архітектури.
*Рельєф – скульптурне зображення на площині, яке частково виступає над нею. Різноманітний за своїм призначенням і розташуванням. Може бути у вигляді фризу, плафону, фронтальної композиції.





Схожі:

Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва»

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Мета
Мета ознайомити студентів з головними етапами розвитку української культури, сформувати систему знань про роль та місце української...
Бесіда «Архітектура як будівельне мистецтво». Українська хата Мета:...
«Архітектура», за його командою учні виходять до дошки і складають відповідне слово
Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської...
Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської підготовки й вивчається протягом одного семестру першого...
Матеріали до іспиту з ПРАКТИКИ ПЕРЕКЛАДУ З ОСНОВНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ...
Усне монологічне висловлювання, яке розкриває одне з наданих теоретичних питань, які були вивчені протягом 7 і 8 семестру 4 курсу...
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин...
Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити...
Екзаменаційні нормативи першого семестру
Протягом семестру студент повинен прочитати книжку англійського або американського автору (до 200 сторінок). На екзамені студент...
Навчальна діяльність Тема: Освоєння клавіатури. Орієнтування в просторі Програмовий зміст
Програмовий зміст: повторити вивчений матеріал. Сприяти розвиткові логічного мислення. Детально розглянути складові частини кла­віатури,...
ІІІ курс ВІДДІЛЕННЯ КУЛЬТУРИ КОЛЕДЖУ ЛДАКМ ПОНЕДІЛОК НАРОДНА ХУДОЖНЯ...

25-річний ювілей створення народного аматорського ансамблю української...
Щедра Новомиргородська земля народними самобутніми талантами, які творять справжнє, випробуване часом животворне мистецтво, примножують...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка