|
Скачати 145.56 Kb.
|
Художня культура – 9 клас Тема семестру: « Мистецтво у просторі культури» Тема уроку: « Візуальні мистецтва. Архітектура. Скульптура. Види, художні засоби.» Мета уроку: *навчальна: стимулювати процес духовного росту учнів; сприяти формуванню особистісного творчого сприйняття мистецтва; визначити роль архітектури та скульптури в житті людини, опанувати їх художньо-образну мову. *розвивальна: розвивати творчий потенціал, критичне мислення учнів, сприяти розвитку емоційно–естетичного досвіду учнів, формуванню культури почуттів; розвивати увагу й пам’ять. *виховна: сприяти вихованню естетичного сприйняття дійсності, ціннісного ставлення до мистецтва; отриманню звичок індивідуальної і групової роботи, вмінню формулювати власні враження, висловлювати свої думки та слухати думки інших. Виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом. Тип уроку: засвоєння нових знань з використанням інтерактивних технологій. Обладнання: ілюстрації, портрети, словники, картки – завдання, ілюстративний матеріал слайд-шоу, наочні засоби, словники, чисті аркуші (2). Епіграф уроку: «Архітектура – кам’яна симфонія» В. Гюго. Хід уроку: I.Організаційна частина: 1. Вступне слово вчителя: - Пригадайте розподіл видів мистецтва на певні групи. - Перелічите види мистецтва які ми відносимо до просторових. - Спробуємо поміркувати разом, яке місце займає архітектура й скульптура в житті людини? Чи потрібні вони людині? - Чи можна за зовнішнім виглядом архітектурної споруди та скульптури визначити час їх створення? - Коли і в якому значенні ми використовуємо ці знайомі слова «архітектура» і «скульптура»? II. Мотивація навчальної діяльності: Вчитель: Які асоціації виникають у вас з поняттями «архітектура», «скульптура»? (Мозковий штурм). Розподіл класу на 2-і групи. Завдання: на аркушах-плакатах, які знаходяться на столах, написати слова – асоціації(2 хв.).
(аркуші зачитує представник групи, розміщує на дошці). *дайте за допомогою словників визначення словам «архітектура», «скульптура». (робота зі словниками, зчитування визначень та розміщення на дошці). III. Оголошення теми та очікуваних результатів. IV. Надання необхідної інформації. Вчитель: Архітектура є одним із найдавніших видів мистецтва. Історія розвитку архітектури надзвичайно цікава. Цей вид мистецтва бере свій початок від первісних споруд, стародавніх єгипетських пірамід, печерних храмів Індії та Китаю, від античних акрополів і форумів від середньовічних храмів та фортець. Ми досі захоплюємося соборами, палацами, парковими ансамблями епохи Відродження, бароко та класицизму. Не залишається осторонь і новітня архітектура ХХ- ХХI ст.. (одночасний з розповіддю показ слайдового матеріалу)
зразки архітектури, на ваші почуття і настрій?
вони потрібні людині? Давньоримський зодчий Вітрувій, який написав трактат «Десять книг про архітектуру», сформулював три основні вимоги до архітектури - доцільність, міцність, краса. - Чому саме ці вимоги стали основними для архітектури, чи є вони актуальними сьогодні? В Види архітектури читель: Архітектура заповнює і організує простір людини. Прийнято розрізняти три основні види архітектури: (одночасний з розповіддю показ слайдового матеріалу) Архітектура об’ємних споруд Містобудування Ландшафтна архітектура *робота в групах за технологією «Навчаючи – вчуся». (фронтальна технологія інтерактивного навчання „Навчаючи – вчуся” з метою вивчення блоку нової інформації та повторення вивченого, з метою надання учням можливості взяти участь у переданні своїх знань однокласникам, уяснення картини понять і фактів , підвищення інтересу до навчання.) Вчитель: Кожна група отримує картки з фактами та зображенням архітектурних споруд. Необхідно виконати завдання карток ( 2 хв.), запам’ятати визначення, інформацію над якою працювала група ( 2 хв.), 1 представник від кожної групи переміщується в другу групу і передає все отримані у попередньої групової роботі знання. Через 4 хв. знову переміщення учня-представника в наступну групу. 1 група. 1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «архітектура об’ємних споруд». 2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть. 3. Наведіть власні приклади «архітектура об’ємних споруд» Миколаєва. 2 група. 1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «ландшафтна архітектура». 2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть. 3. Наведіть власні приклади «ландшафтної архітектури» Миколаєва. 3 група. 1. Використовуючи словник дайте визначення поняттю «Містобудування». 2. Класифікуйте надані вам ілюстрації, поясніть. 3. Наведіть власні приклади «містобудування» Миколаєва. *2 група - Класифікуйте зображення *3 група - Архітектура об’ємних споруд В Суспільні споруди читель: Підводимо підсумок. Під час роботи в групах ви дізналися, : - наступні види архітектури … - Ми дізналися, що «архітектура об’ємних споруд» це - . . . - Культова Наведіть власні приклади «архітектура об’ємних споруд» Миколаєва. - Дайте визначення поняттю «ландшафтна архітектура». - Промислова Наведіть власні приклади ландшафтної архітектури Миколаєва. - «Містобудування» - це - ... - Наведіть власні приклади містобудування Миколаєва. ( Житлові При відповіді учнів показ наступних слайдів-таблиць) Ландшафтна архітектура Сквери Парки Бульвари Новобудови Реконструкція старих будівель Містобудування Вчитель: Архітектуру невипадково називають «матір’ю всіх видів мистецтва», так як вона гармонійно поєднується багатьма мистецтвами серед яких живопис і скульптура. (одночасно зі слайдами) - Пригадайте, на початку уроку ми знаходили у словнику визначення слова «Скульптура». (звернення учнів на визначення, які знаходяться на дошці) - Пригадайте, які види скульптур вам відомі? Вчитель: Прийнято поділяти види скульптури на круглу і рельєфну. Види скульптури Кругла Рельєфна Бюст – погрудне зображення людини Статуя – зображення у повний зріст. Статуетка – статуя розміром настільної скульптури. Барельєф – скульптурне зображення, що виступає над площиною менш ніж на половину свого об’єму. Горельєф – зображення виступає більш ніж на половину свого об’єму, майже подібний до круглої форми. Контррельєф – зображення не виступає з площини, а заглиблюється в неї.
Вчитель: Багато старовинних будівель прикрашено рельєфами.
( робота учнів зі словниками) Як і живопис, скульптура за своїм змістом та функціями поділяється на види: Види скульптури Скульптура - вид мистецтва, що відображає світ в об’ємних формах. Монументально-декоративна – розрахована на архітектурно-просторове (для прикрашення фасадів будинків або внутрішнього простору) чи природне середовище (скульптури для парків, міські пам’ятники). Станкова скульптура – скульптура, яка створюється на станку (статуя, портрет, анімалізм). Пам’ятники – найпоширеніший вид монументальної скульптури. Це твори героїчного звучання, прославляють людей, або важливі події; скульптурне зображення однієї людини, або групи людей. Скульптура малих форм – невеликі скульптурні зображення, які прикрашають інтер’єр . Медальєрне мистецтво (чеканка медалей) – чеканять з обох боків. На лицевому боці – аверсі- головне зображення, на зворотному – реверсі – напис, символ, або алегорія, що доповнює головний зміст. Анімалізм – скульптури, що зображують тварин. Вчитель: Дослідниця мистецтва Н. Дмитрієва говорила: «Не важко писати фарбами чи пухнасте хутро і легке мереживо, а ось перетворити мармур у хмари чи хутро – це тріумф художника, для якого немає нічого неможливого». Підсумок уроку : загально групове обговорення, вираження особистих думок з приводу побачених творів, отриманих знань і інформацій, з приводу нового розуміння теми «Візуальні мистецтва. Архітектура, скульптура. Види, художні засоби» - технологія „Мікрофон”. VI. Домашнє завдання: тема на вибір учня: 1. Підготувати творчу роботу – реферат за темою: * «Архітектура – кам’яна симфонія». 2. Підготувати повідомлення за темою: * «Мова скульптури». 3. Оформлення збірки ілюстрацій до теми: «Імпровізована екскурсія по пам’ятним місцям міста Миколаєва» ( або України). Назва споруди; - історія створення; - інформація про автора; - причетність до виду архітектури; - художні засоби та прийоми створення архітектурного образу. 4. Створення мультимедійної презентації за темою: «Поезія архітектури». 5. Заповнити кросворд: «Скульптура», або «Архітектура». Відповіді: 1. Статуя. 2. Монумент. 3. Пластика. 4. Рельєф. Архітектура
По вертикалі: 1, 2, 3, 4- види архітектури об’ємних споруд. 5, 6, 7 – види ландшафтної архітектури. 8. вид архітектури, який охоплює процес створення міст, селищ, реконструкцію старих. Відповіді:
=============== Словник – довідник ============== уроку * Архітектура – мистецтво проектування, спорудження та художнього оздоблення будівель: будівельне мистецтво. * Скульптура - 1) вид образотворчого мистецтва твори якого мають об’ємну, або рельєфну форму і виготовляються способом витісування, виливання, різьблення, ліплення тощо з твердих чи пластичних матеріалів, каменю, металу, дерева, глини та ін. 2) твір виду мистецтва - статуя, бюст, барельєф тощо. * Архітектура об’ємних споруд – це житлові будинки, суспільні споруди, промислові та культові споруди. *Ландшафтна архітектура - галузь архітектури, яка призначається для озеленення міст, проектування міських і приміських садів, парків. *Містобудування – процес створення нових міст і селищ, реконструкція старих. Збереження історичних пам’яток архітектури. *Рельєф – скульптурне зображення на площині, яке частково виступає над нею. Різноманітний за своїм призначенням і розташуванням. Може бути у вигляді фризу, плафону, фронтальної композиції. |
Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва» |
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Мета Мета ознайомити студентів з головними етапами розвитку української культури, сформувати систему знань про роль та місце української... |
Бесіда «Архітектура як будівельне мистецтво». Українська хата Мета:... «Архітектура», за його командою учні виходять до дошки і складають відповідне слово |
Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської... Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської підготовки й вивчається протягом одного семестру першого... |
Матеріали до іспиту з ПРАКТИКИ ПЕРЕКЛАДУ З ОСНОВНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ... Усне монологічне висловлювання, яке розкриває одне з наданих теоретичних питань, які були вивчені протягом 7 і 8 семестру 4 курсу... |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Екзаменаційні нормативи першого семестру Протягом семестру студент повинен прочитати книжку англійського або американського автору (до 200 сторінок). На екзамені студент... |
Навчальна діяльність Тема: Освоєння клавіатури. Орієнтування в просторі Програмовий зміст Програмовий зміст: повторити вивчений матеріал. Сприяти розвиткові логічного мислення. Детально розглянути складові частини клавіатури,... |
ІІІ курс ВІДДІЛЕННЯ КУЛЬТУРИ КОЛЕДЖУ ЛДАКМ ПОНЕДІЛОК НАРОДНА ХУДОЖНЯ... |
25-річний ювілей створення народного аматорського ансамблю української... Щедра Новомиргородська земля народними самобутніми талантами, які творять справжнє, випробуване часом животворне мистецтво, примножують... |