Вашій увазі пропонуємо досвід експериментальної діяльності Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Новотроїцької районної ради Херсонської


Скачати 119.04 Kb.
Назва Вашій увазі пропонуємо досвід експериментальної діяльності Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Новотроїцької районної ради Херсонської
Дата 05.11.2013
Розмір 119.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Вашій увазі пропонуємо досвід експериментальної діяльності Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Новотроїцької районної ради Херсонської області за програмою «Школа життєтворчості» (2010 р. – 2015 р.)

Мета експерименту розробити та апробувати інноваційну модель навчального закладу – «Школа життєтворчості», забезпечивши учнів високим рівнем якості освіти та створивши умови для повноцінного розвитку їх здібностей, обдарувань, талантів, збереження здоров’я, самореалізації у власній успішній життєтворчості, формування соціально-культурного та оздоровчого простору засобами навчальних предметів та позаурочних заходів.

Головна мета школи – формування в учнів високої культури поведінки, розвиток творчих здібностей та талантів дітей, виховання здорової, творчої, компетентної особистості – громадянина України – носія національних цінностей, загальнолюдських, наукових, філософських, релігійних надбань, яка живе в гармонії з природою, сама з собою, вміє самовизначитися і самореалізуватися.
Педагогіка життєтворчості - це:

  • реальна матерія творчості та співтворчості педагогів і учнів подолання безликості, повернення до дитини, її потреб і бажань;

  • врахування самобутності різних вікових етапів, особливостей соціального і культурного контексту життя дитини;

  • створення умов для повноцінного життя, реалізації сутнісних творчих сил кожного учня.

Пріоритети Школи Життєтворчості:

  • Найдорожча цінність – людське життя;

  • Якісна освіта – сяйво людського життя;

  • Найскладніше мистецтво – мистецтво життєтворчості;

  • Найбільше багатство – багатство людських стосунків;

  • Найвища краса – краса людських взаємин.

Основні завдання - навчитися будувати відносити з іншими людьми, природою, суспільством і разом з тим творити себе самого.

Стратегії діяльності : 

  • Впровадження управління щодо оптимізації відносин школи з об'єктами зовнішнього середовища;

•  Оволодіння технологією моделювання різноманітних відносин у загальношкільному колективі:

  • Гуманізація міжособистісних стосунків педагогів та дітей, як рушійної сили освітнього процесу;

  • Оптимізація суб'єкт-суб'єктних відносин між педагогами;

  • Підвищення ефективності суб'єкт-суб'єктної взаємодії педагогів та батьків;

  • Удосконалення стосунків між учнями;

  • Педагогічне керівництво самовихованням – специфічним типом внутрішніх взаємовідносин.

Особливості змісту навчально-виховного процесу визначаються реалізацією принципів Концепції життєтворчості на уроках та різноманітних формах позаурочної та позакласної діяльності:

  • Вивченням курсів «Основи культура мовлення» (10-11 кл.), «Культура мовлення та стилістика» (8 кл.);

  • Спецкурсів «Основи споживчих знань» (1-11 кл.), «Основи створення комп’ютерних презентацій» (9 кл.), «Видатні постаті України середини ХVІ- ХVІІІ століть», «Розмаїття релігій і культур світу»;

  • Курсів за вибором «Валеологія» (2-4, 8-9 кл.), у 8-9-х кл. - «Здоров’я людини і навколишнє середовище» (авторська програма: Т.В. Ільїна, О.Ф. Дударенко);

  •  Тренінгів «Розвиток комунікативних навиків особистості», «Крок за кроком до життєвої компетентності й успіху», «Стань творцем свого життя» (5-9 кл.)

Впровадження у практику роботи інноваційних технологій:

- програми життєтворчості особистості «Я – громадянин, сім’янин, патріот»;

- інтерактивні технології навчання;

- системи особистісно-зорієнтованого навчання;

- освітніх програм «Крок за кроком», «Інтел», «Учителі в онлайні», «Партнерство в навчанні»;

- участь у проекті «Відкритий світ»;

- на базі школи діяльність обласної науково-методичної лабораторії «Створення школи культури здоров’я»;

- участь у Всеукраїнських конкурсах «Молодь тестує якість», «У світі фінансових послуг», «Діти за чисту енергію», в обласному конкурсі з використанням матеріалів «Зеленого пакету»;

- участь у Всеукраїнських акціях «Моральний вчинок», «Дай руку, першокласнику!», «Від серця до серця», обласній акції «Допоможемо зимуючим птахам», Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе»;

- участь в обласному конкурсі сценаріїв позакласних заходів «Перлини натхнення»;

- комплексна діагностика психолого-педагогічної компетентності всіх організаторів навчально-виховного процесу «Школи життєтворчості»;

- розпочато роботу щодо впровадження інноваційної технології «Формування навичок критичного мислення», запровадження музикотерапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка».

Управління навчально-виховним закладом здійснюється на основі інноваційних технологій: педагогічного менеджменту, адаптивного управління, використанням комп'ютерних технологій.

Основні вимоги до педагогічних працівників навчально-виховного комплексу: гуманістичне ставлення до дитини як до найвищої цінності, уміння співпрацювати з дітьми на засадах педагогіки життєтворчості, вміння співпереживати дитині, співчувати їй, виявляти доброзичливість, схильність до наукової, методичної, пошуково-дослідницької роботи, володіння навичками та прийомами роботи з обдарованими та здібними дітьми, готовність до використання нових освітніх технологій, педагогічний такт, професійна етика, самокритичність, виконавська дисципліна, почуття гумору.

Діяльність соціально-психологічної служби спрямована на створення соціально-психологічних умов для становлення життєтворчої особистості і охорону психічного здоров'я школярів.

Головними завданнями соціально-психологічної служби є:

- моніторинг психологічного розвитку кожного учня;

- оптимізація суб'єкт-суб'єктної взаємодії учасників навчально-виховного процесу;

- проведення тренінгів удосконалення комунікативних навичок:

- проведення психодіагностичного обстеження учнів;

- консультування учасників навчально-виховного процесу;

- вивчення індивідуально-типологічних, психологічних особливостей учнів;

- здійснення відбору методик, які найбільш ефективно сприяють розвитку кожної особистості.

Основні напрямки соціально-психологічної служби: діагностика, консультативно-методична допомога, просвітницька пропагандистська робота. З метою збереження та зміцнення фізичного здоров'я здійснюється медико-просвітницька робота, яка забезпечує проведення періодичних медичних оглядів вчителів, учнів, обслуговуючого персоналу, організацію раціонального харчування, забезпечення оптимального режиму праці та відпочинку.

У закладі експериментальна робота направлена на розвиток школи як соціально-педагогічної системи в контексті життєтворчості особистості. У навчальному закладі забезпечується нова якість освітньо-виховного простору, а саме:

- реорганізовується матеріально-технічна база з метою створення динамічного розвиваючого середовища;

- навчання індивідуалізується завдяки новому психолого-педагогічному змісту, кожний педагог практично навчився працювати з процесами розвитку учнів і делікатно керувати міжсуб'єктною розвивальною взаємодією, прискорюючи, збагачуючи або інтенсифікуючи процеси внутрішнього навчання;

- формується інформаційна основа управління школою та система формування особистості шляхом організації освітнього моніторингу: це дає можливість фіксувати виявлені труднощі та відхилення у розвитку системи формування особистості, оперативно регулювати і проектувати розвиток освітньої системи в контексті Школи життєтворчості;

- формується новий тип мислення та новий підхід до освіти у всіх учасників НВП;

- забезпечується повне і кероване центрування розвивального потенціалу всіх ланок навчально-виховного процесу навколо вмотивованої суб'єктної системності учня, а також повністю реалізуються можливості соціо-освітнього середовища мікрорайону.

Результат навчання - адаптована до реальних умов життя творча особистість, яка:

• Має сформовані переконання, що необхідні кожній людині для збереження i здоров'я;

• Здатна до самовдосконалення та самореалізації;

• Естетично i морально розвинена;

• Вміє спілкуватися;

• Поважає правові та законодавчі норми, які прийняті в державі;

• Може адекватно оцінювати себе та оточуючих.

Для реалізації цього спрямування головна увага зосереджена на:

• Створенні сприятливих умов для різностороннього розвитку здібностей i нахилів кожного учня, для вдосконалення педагогічної майстерності вчителів;

• Формування мiжособистiсних стосунків між учасниками навчально-виховного процесу на основі гуманізації i демократизації;

• Удосконалення форм i методів навчання i виховання;

• Ефективній діяльності психологічної служби школи у вивченні індивідуальних особливостей учасників навчально-виховного процесу.

Метою програми школи життєтворчості є самореалізація і самоактуалізація особистості учня і вчителя у світлі програми Школи життєтворчості.

Хід реалізації Програми розвитку Новотроїцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 як Школи життєтворчості заслухано та обговорено на засіданні педагогічної ради (від 9 лютого 2011 року, протокол № 3 ).

  • На виконання заходів щодо реалізації експериментальної програми, з метою підготовки старшокласників до усвідомленого вибору професії, розв’язання проблем професійного самовизначення залучено дітей до участі у заходах, проведених районним центром зайнятості.

  • «Презентація профорієнтаційного щоденника школяра»;

  • роботі круглого столу за участю громадськості, районного центру зайнятості «Стань творцем свого життя», 8-10 кл.;

  • участь команди школи у Міжрайонному профорієнтаційному огляді-конкурсі агітбригад «Живи і працюй на Херсонщині»;

  • учнів 8-10 класів у заході, організованому РЦЗ «Ярмарок професій»;

  • продовжено роботу консультпункта «Як правильно вибрати професію».

Сьогодні для досягнення успіху будь-якому члену суспільства потрібно мати доступ до iнформацiйних технологій. Доцільно використовуючи сучасні IТ та власний творчий потенціал, будь-яка людина може досягти дивовижних результатів. Одне з основних завдань Школи життєтворчості – підвищення доступності до iнформацiйних технологій через навчання учнів та вчителів навичкам роботи з комп'ютером. Ці знання i навички допомагають реалізувати свій потенціал: змінити життя на краще, відкрити нові горизонти i поринути в світ нових безмежних можливостей!

Участь у проекті «Відкритий світ» робить свій внесок в розвиток інформаційного суспільства в Україні.

Запровадження компетентісного підходу в школі базується на

принципах: навчитися жити разом, навчитися отримувати знання, навчитися працювати.

Компетентісний підхід на перше місце ставить не поінформованість учня, а вміння на основі знань вирішувати проблеми, які виникають у різних ситуаціях.

У навчальному закладі змінено технологію навчального процесу. Метод «запам’ятай і повтори» з готовою формулою замінено на метод пошуку, проектування, розв’язання життєвих ситуацій. Для цього у зміст освіти й організацію навчальної діяльності інтегровано способи і досвід роботи людської діяльності, власний досвід.

До пріоритетних напрямків інформатизації нашої школи належать:

  • оснащення школи сучасними інформаційними засобами;

  • інформатизація процесу навчання та виховання;

  • інформатизація системи управління школою;

  • участь у Всеукраїнських та міжнародних проектах тощо .

Усе це визначає розвиток інформаційно-освітнього середовища школи та висуває особливі вимоги до такого аспекту соціального буття як інформаційна культура вчителя.

Велика увага приділяється в школі позакласній та позашкільній роботі. Учні можуть займатися в танцювальному, вокальному гуртках, спортивних секціях з волейболу, футболу, важкої атлетики, тенісу тощо.

Учні школи є учасниками, переможцями районних, обласних, регіональних, Всеукраїнських спортивних змагань.

Здійснюється система заходів, проводяться народознавчі та українознавчі учнівські дослідження. Одним із пріоритетних напрямків роботи є громадянське виховання. Виховується повага до національної символіки України.

Вирішальне значення для виховної системи школи має характер взаємин учителів та учнів. Під час спостережень на уроках встановлено, що переважає тип взаємовідносин «вчитель-учень» - співпраця в організації сумісної діяльності.

Беручи участь у діяльності дитячих об’єднань, діти вчаться самостійно приймати рішення, відповідати за свої вчинки, бути активними громадянами України.

Сьогодні учнівське врядування має потенційні можливості для розвитку соціальної відповідальності і активності кожного учня. У закладі склалась певна модель шкільного самоврядування, в основі якої лежать основні напрямки діяльності педколективу. Талановиті організатори учнівських колективів виявляються під час проведення ділової гри «Лідер», а в ході виборчої кампанії формується найвищий виконавчий орган учнівського самоврядування Шкільний парламент, який працює в складі 7 комісій. На демократичній основі відбуваються дебати кандидатів у Президенти шкільного парламенту та вибори членів Шкільного парламенту. Кожен кандидат розробляє свою передвиборчу програму, з якою знайомить своїх ровесників. Виборча комісія в складі представників з різних класів організовує справжні вибори шляхом таємного голосування, в яких беруть участь не тільки школярі, але й вчителі. Під керівництвом Шкільного парламенту працює редколегія інформаційної газети учнівського врядування «Зміна». Шкільний парламент за рейтинговою системою визначає класні колективи, які є переможцями в громадсько-суспільному житті закладу протягом навчального року. Діти відчувають, що можуть змінити шкільне життя на краще. Значно зросла їх самостійність та відповідальність у прийнятті рішень. Їм необхідно довіряти, вони проявляють свою творчість, реалізують свої задуми і можливості. Традиційними стали цільові проекти учнівського самоврядування для учнів основної школи, які сприяють активізації та дієвості, залученню школярів до колективної творчої справи – це : «Презентація класу», «Гонка за лідером» та «Лідер року». Лідери учнівського самоврядування активно залучаються до розробки проектів, проведення акцій та волонтерства.

Ключові ідеї Школи Життєтворчості, шляхи реалізації експериментальної роботи стали предметом розгляду педагогічних рад.
ПЕДАГОГІЧНА РАДА:

«Про доцільність та результативність роботи педагогічного колективу школи щодо виконання програми експерименту «Школа життєтворчості» на ІІ етапі»

Порядок денний:

  1. Створення ефективного життєтворчого простору для гармонійного розвитку молодших школярів.

  2. Саморозвиток та самореалізація особистості вчителя та учня в умовах впровадження інноваційних технологій.

  3. Створення компютерно-зорієнтованого освітнього середовища школи як умова формування компетентності педагогів та учнів.

  4. Формування валеологічної, комунікативної, професійної компетентностей учнів шляхом викладання спецкурсів, занять в МАН, участі у позакласній роботі.

  5. Реалізація проблемної теми збереження здоров’я учнів, зміцнення стану їх психічного, фізичного і духовного здоров’я.



Узагальнюючи результати експерименту, можна зробити висновок, що

  1. Навчально-виховний процес побудовано з урахуванням індивідуальних, психофізіологічних особливостей учнів, стану їх фізичного, психологічного і духовного здоров’я;

  2. Упроваджено в практику роботи систему моніторингу здоров’я дітей, якості освіти;

  3. Проведено комплекс медико-профілактичних і психолого-педагогічних заходів, спрямованих на формування здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я;

  4. Організовано взаємодію педагогічних і медичних працівників, батьків і громадськості у вирішені завдань щодо збереження та зміцнення здоров’я, забезпечення соціального захисту, свідомого вибору майбутньої професії;

  5. У навчальному закладі спостерігається позитивна тенденція щодо формування соціальних та духовних цінностей учнів.

У ході реалізації основних завдань Школи життєтворчості у навчальному закладі:

  • Підвищився рівень поінформованості школярів, учителів, громадськості про здоров’я людини, її спосіб життя через екологічне виховання;

  • Сформувалися стійкі мотивації та настанови на збереження і зміцнення здоров’я, реалізацію та практичне використання навичок здорового способу життя;

  • Поступово покращився стан інтегрального здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу, оздоровилося соціальне оточення через екологічне виховання, валеологічну освіту;

  • Значно поліпшилося ставлення учнів до збереження і охорони навколишнього середовища.

  • Суттєві зміни в організації життєдіяльності школи, забезпечено конкурентну спроможність особистості, інтеграцію її у світовий простір, продовжується співробітництво з ВНЗ, установами та організаціями з метою створення прогресивного оточення, яке сприятиме формуванню життєвої компетентної особистості.

Схожі:

П’ятківської загальноосвітньої школи І-І ІІ ступенів Чуднівської...
П’ятківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чуднівської районної ради Житомирської області з 17 листопада по 07 грудня 2015...
Колегії державного архіву Херсонської області
Розглянувши результати комплексної перевірки діяльності архівного відділу Новотроїцької районної державної адміністрації і трудового...
Уроку етики Педагогічна довідка
Золотоношківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Драбівської районної ради
Досвід роботи Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...

Педагог-організатор Жашківської спеціалізованої школи№1 з поглибленим...
Педагог-організатор Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
ПРИШКІЛЬНИЙ ТАБІР «ДРУЖБА» ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ...
ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 ІМ. М. Ф. ВАТУТІНА ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
СТАТУТ Учнівського самоврядування Черкаської загальноосвітньої школи...
Ити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням...
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ середньої загальноосвітньої школи...
Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи,...
Вчитель математики Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка