Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Відділ освіти Покровської районної державної адміністрації Братська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Покровської районної ради Дніпропетровської області


Скачати 153.82 Kb.
Назва Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Відділ освіти Покровської районної державної адміністрації Братська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Покровської районної ради Дніпропетровської області
Дата 01.11.2013
Розмір 153.82 Kb.
Тип Диплом
bibl.com.ua > Біологія > Диплом
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти

Покровської районної державної адміністрації

Братська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Покровської районної ради Дніпропетровської області




( З ДОСВІДУ РОБОТИ )
Колошва В.О.


Дніпропетровськ 2011рік


Укладач :

Колошва В.О., вчитель

Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою « Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа проти СНІДу»

І кваліфікаційна категорія


Рецензент:

Дубнюк З.І. вчитель української мови та літератури, директор

Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, вчитель вищої кваліфікаційної категорії.

Видання адресоване працівникам загальноосвітніх навчальних закладів для формування життєвих навичок, зменшення схильності молоді до ризикованої поведінки.


1.



2.



3.



4.



1

Передумови, які спонукали нас до роботи за превентивною програмою , перш за все, пов’язані зі швидкою уразливістю молоді стрессами, невмінням протистояти негативному впливу оточення, експериментуванням з алкоголемі наркотиками. Крім того, серйозне занепокоєння викликає недостатня обізнаність, брак знань про ВІЛ. Вихід з цієї ситуації- застосування інтерактивних методик, що базуються на розвитку життєвих навичок.


Почувають себе упевненими і захищеними.

Тренують життєві навички у контексті профілактики ВІЛ/СНІД/ІПСШ, що сприяють соціальному

(міжперсональні) та психологічному

(внутрішньоперсональні) благополуччю.

Поліпшує стосунки з учнями, використовує педагогічні методи, що базуються на активній участі і співпраці учнів між собою із учителем. Тут усе можливо: атмосфера і темп роботи, зарядженість учителя, його компетентність і акторські здібності.


2



На відміну від багатьох інфекцій, ВІЛ не передається через повітря, воду, харчі. Поза людським організмом вірус швидко гине. Інфікування можливе тільки при потраплянні деяких рідин у кров чи на слизові оболонки.

Рідини, в яких є небезпечна концентрація ВІЛ:

кров, сперма, вагінальні виділення і грудне молоко.

ШЛЯХИ ЗАРАЖЕННЯ ВІЛ ІНФЕКЦІЄЮ

Людина може інфікуватися: при переливанні крові або пересадці донорських органів; при користуванні нестерильними інструментами наприклад, при виконанні пірсингу чи татуажу, ін'єкцій, хірургічних операцій або стоматологічних маніпуляцій; при контакті з кров'ю ВІЛ-інфікованого (при наданні невідкладноїної допомоги, потраплянні зараженої крові в очі, на слизові оболонки);через незахищені статеві контакти (секс без презерватива); від ВІЛ-інфікованої матері до дитини. Під час вагітності вірогідність інфікування — 30%. Інфікування дитини відбувається і при вигодовуванні грудним молоком.



3










4









5






6

З метою подолання безпідставного страху щодо можливості ВІЛ-інфікування побутовим шляхом, запропонуйте за допомогою малюнків скласти перелік дій, через які не передається ВІЛ:


всі ці дії є безпечними щодо ВІЛ,


всі ці дії є безпечними щодо ВІЛ, хоч деякі можуть передаватися побутовим шляхом. Обговоріть, чим можна заразитися в басейні, при контакті з домашніми тваринами, обміні одягом, укусах тощо. Назвіть інші дії, безпечні щодо ВІЛ- інфікування наприклад, користування одним рушником, сидіння за однією партою...
7






8



Учні мають знати, як називається: час (ПЕРІОД ВІКНА 2-12 тижнів) від моменту інфікування до появи в організмі антитіл; час (БЕЗСИМПТОМНИЙ період від 6 місяців до 10 і більше років) від моменту інфікування до виникнення СНІДу; час (СТАДІЯ СНІДУ від 6 місяців до 2 і більше років) від цього моменту до смерті.

Двадцять папірців з написом «ВІЛ». Три маски для ролей «грип», «пневмонія», «ВІЛ”. Слова для„Організму людини». Хід гри:

  1. „Організм людини»: (стає в центрі класу)

  2. – Кожен має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від інфекцій, імунітет сильний, він легко долає більшість інфекцій. Якщо вірус грипу потрапляє в організм, імунна система легко долає його.

  3. Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму.
    «Грип» намагається прорватися крізь коло захисників- не вдається. «Грип» відходить.


  4. „Організм людини»:

  5. - Але нещодавно з'явився вірус, який називається ВІЛ, він має секретну зброю проти клітин імунної системи.

  6. «ВІЛ» підходить до однієї з «клітин імунної системи» і дає їй
    половину карток з написом «ВІЛ». Той, хто взяв половину карток, перетворюється на «ВІЛ” і починає роздавати свої картки.


  7. 9

  8. «клітин імунної системи» перетворюються на

  9. «ВІЛ”(присідають, розриваючи захисне коло)




  1. „,Організм людини»:

  2. – Коли імунна система повністю зруйнована починається СНІД. Хвора на СНІД людина не може протидіяти хворобам.

  3. Підходять «грип», «пневмонія», «ВІЛ”, оточують „Організм людини” виводять.


Вправа «Клубок»

Мета: надання можливості ще раз познайомитися один з одним, створення дружньої атмосфери, вдосконалення навичок уважного слухання.

Матеріали: клубок ниток.

Запросіть стати в коло. Поясніть, що кожен матиме

можливість представити себе а потім перекинути клубок іншому, не випускаючи з рук свій кінець нитки. Продемонструйте це: киньте комусь клубок, відрекомендуйтесь. (Не забувайте при цьому тримати кінець нитки в руках!). Продовжуйте гру до того часу, доки всі учасники не будуть залучені до «комунікаційної павутинки»
Вправа «Пісочний годинник

. Мета: з’ясування очікувань учасників, а також того,наскільки очікування співпадають із загальною метою тренінгу.
10

Інструкція. Вправа «Пісочний годинник».

На фліпчарті намальовано пісочний годинник. Учасники на стікерах пишуть свої очікування, потім підходять до фліпчарту, читають вголос та прикріплюють до верхньої частини пісочного годинника.

Вправа «Таємний друг»

Мета: створення моменту заацікавленості товариських стосунків.

Напишіть імена учасників на клаптиках паперу і складіть їх у пакет. Кожен з учасників витягає один папірець з іменем свого «таємного друга», якому він повинен робити приємні сюрпризи протягом усього тренінгу. Наприкінці тренінгу розказують, кому були «таємним другом», і дякують один одному за підтримку.

Активізуюча гра «Палиця»

Мета: налагодження співробітництва, продуктивної діяльності в групі.

Об’єднайте учасників у групи по шість осіб. Учасники

стають у дві шеренги одна навпроти одної, простягають уперед руки з виставленими вказівними пальцями. Завдання учасників — не відриваючи пальці від палиці, обережно покласти її на підлогу.

Вправа «Мавпенята»

Мета: налагодження зв’язків між учасниками, встановлення позитивної робочої атмосфери, емоційне розвантаження.

Завдання - назвати своє ім’я та зробити якийсь рух (бажано не повторюватися), однак, перш ніж назвати себе та показати свій рух, необхідно повторити імена та

11

рухи всіх учасників, які вже презентували себе. Таким чином, останній в колі має назвати всі імена і показати всі рухи.

Вправа «Лист другу»

Людина, яка дізнається про свій діагноз, спочатку переживає шок, потім впадає у депресію.

Вона соромиться самої себе, почувається нікому не потрібною. у багатьох з'являються думка про самогубство. Те, як людині вдається подолати кризу і розпочати боротьбу за своє життя, значною мірою залежить від її оточення — рідних і друзів. Прочитайте дітям листа, запропонуйте написати відповідь на цього листа.

Привіт! Довго збирався тобі написати... Досі не знаю, чи правильне моє рішення, але я його вже прийняв. Ти мій найкращий друг, кому ж, як не тобі, це знати? Всеодно я більше не можу гримати це у собі... Так от, місяць тому я пройшов тест на ВІЛ і дізнався, що інфікований. В одну-едину мить світ наче набув іншого кольору: з різнокольорового став сірим і безбарвним. Я зрозумів, що все скінчилося. Принаймні для мене... Дивлюся в обличчя людей і нічого не бачу. Й одночасно страшенно їм заздрю, тим людям, що не носять в собі цей тягар. А ще розумію, що більше ніколи не стану одним із них, бо я Вигнанець. І я вирішив... Так-так, я вже точно вирішив, що не повернуся до колишнього життя. Як і не зможу повернутися до свого міста, до тебе і до наших спільних друзів. Я просто відчуваю, що ми один одному не потрібні, бо з різних світів. Ви — зі світу радості і надії, а я — зі світу безвиході... Я вирішив не повертатися, щоб нікому не ускладнювати життя. Але тобі не написати про це не міг — ти ж був моїм найкращим другом... Прощавай.
12

ТЕСТ НА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

  1. Я дбаю про своє здоров’я (не палю, не вживаю наркотиків)

  2. Я знаю, як передаються ВІЛ/ІПСШ і як захистити себе від інфікування.

  3. Я не матиму сексуальних стосунків на цьому етапі свого життя.

  4. Якщо я захворію і потребуватиму ін’єкцій, користуватимуся тільки одноразовими шприцами.

  5. Коли я вирішу зайнятися сексом,я користуватимуся презервативом.

  6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у мене буде один сексуальний партнер.

  7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ, я б розповів це своїм батькам.

  8. Я не користуватимуся нестерильними інструментами для пірсінгу, татуажу…

  9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій друг(подруга) ВІЛ-інфікований(а).




  1. Якщо я потраплю у ризиковану ситуацію, я пройду тес­тування.

  2. Якщо я дізнаюся, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ інфікований я збережу дружбу з ним.

  3. Я одразу звернуся по допомогу в разі підозри на ВІЛ.



13

ТАК = 3 бали, НІ = 0 балів, НЕ ВПЕВНЕНИЙ = 1 бал

Учні самостійно підраховують бали, за записаними показниками визначають свій рівень відповідальності, результати не оголошуються:

33 — 36 балів — дуже відповідальний

ЗО — 33 бали — досить відповідальний

24 — 26 балів — не зовсім відповідальний

0 — 24 бали — ВИ РИЗИКУЄТЕ

14



Проект ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України «Профілактика ВІЛ інфекції у системі загальної середньої освіти Дніпропетровської області»
Воронова Т.В., Пономаренко В.С.

«Для тебе»
Статті Інтернет- ресурсів


15

Схожі:

Вчитель інформатики, КЗО «Олександропільська СЗШ І-ІІІ ступенів Солонянської...
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
Комунальний заклад освіти ліцей природничо-наукового навчання м. Жовтих Вод
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації
Комунальний заклад освіти ліцей природничо-наукового навчання м. Жовтих Вод
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТ
Міністерство освіти і науки України Управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації
ВІДДІЛ ОСВІТИ Амвросіївської районної державної адміністрації Амвросіївський...
Людина та її життя. Друга зумовлена тим, що сучасне покоління живе на зламі епох, зміна яких пов’язана з динамічними процесами у...
ПОЛОЖЕННЯ
Управління фінансів Чуднівської районної державної адміністрації є структурним підрозділом районної державної адміністрації підпорядковується...
Відділ освіти Підволочиської районної державної адміністрації Качанівська...
Мета. Сформувати знання учнів про різноманітність Голонасінних рослин, оцінити їх значення та необхідність охорони, порівняти найпоширеніших...
Про відділ культури та туризму Синельниківської міської ради
Україні», розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 28. 12. 2012 №Р-994/0/3-12 «Про затвердження...
Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка