Номер уроку
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Орієнтовний зміст навчального матеріалу
|
Примітка
|
РОЗДІЛ І: МИСТЕЦТВО В ПРОСТОРІ КУЛЬТУРИ.
|
Тема 1: Види і мова мистецтва.
|
1
|
|
Мистецтво — основа художньої культури
|
Поняття про мистецтво як основу художньої культури; сприймання різних видів мистецтв та особливості їхньої художньо-образної мови; поняття «художній образ»
|
|
Тема 2: Візуальні мистецтва.
|
2
|
|
Архітектура. Скульптура
|
Поняття архітектури і скульптури як видів мистецтва; особливості цих видів мистецтва та їх художньо-образні засоби; сприйняття зразків архітектури та скульптури світового рівня
|
|
3
|
|
Графіка. Живопис
|
Поняття графіки й живопису як видів мистецтва; види та жанри графіки й живопису; особливості засобів виразності; сприйняття зразків творів відомих художників
|
|
4
|
|
Декоративно-ужиткове мистецтво
|
Поняття «декоративно-ужиткове мистецтво»; його види та основні регіональні народні промисли; національний костюм як частина духовної культури народу; різноманіття національних костюмів народів світу; особливості українського народного костюма
|
|
5
|
|
Художня фотографія. Комп'ютерна графіка
|
Поняття про художню фотографію й комп'ютерну графіку як види мистецтва; їх різновиди та особливості
|
|
Тема 3: Жанрова палітра музичного мистецтва.
|
6
|
|
Музичні жанри та форми
|
Загальні відомості про вокальну та інструментальну музику, її жанри й форми; особливості виражальних засобів музичного мистецтва
|
|
7
|
|
Музично-театральні жанри
|
Музично-театральні жанри: опера, балет, оперета, мюзикл; їхні спільні риси та особливості художніх засобів
|
|
8
|
|
Напрями музики масових жанрів
|
Напрями музики масових жанрів: джаз, рок-музика, поп-музика; специфіка художніх засобів музичних напрямів; взаємозв'язок науково-технічного прогресу з розвитком сучасної, музики
|
|
Тема 4: Театр як синтез мистецтв.
|
9
|
|
Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва
|
Поняття про театр як синтез мистецтва, його особливості; види театрального мистецтва: драматичний, Музичний театр, пантоміма, театр ляльок; схожість та відмінність виражальних засобів театральної мови різних жанрів
|
|
10
|
|
Хореографія — вид сценічного мистецтва
|
Особливості хореографії як виду сценічного мистецтва; види хореографічної творчості(побутовий та сценічний танець); взаємозв'язок розвитку хореографії з народними танцями
|
|
11
|
|
Театральні професії
|
Поняття про виставу як результат діяльності багатьох осіб; сфера діяльності театральних професій: драматург, режисер, актор, художник-декоратор
|
|
Тема 5: Екранні мистецтва.
|
12
|
|
Екранні мистецтва: кіно, телебачення, відео
|
Поняття про екранне мистецтво та його види: кіно, телебачення, відео; специфічні риси кожного з них
|
|
13
|
|
Видатні режисери світового кіно
|
Художні засоби кінематографії; особливості професії кінорежисера; творчість видатних режисерів США, Європи, Росії, України
|
|
14
|
|
Види кіно, відео-кліп
|
Види кіномистецтва: ігрове, документальне, науково-популярне, музичне, анімаційне; Відео-кліп як вид кіномистецтва; різноманіття форм і жанрів; взаємозалежність вибору форми від матеріалу й задуму
|
|
15
|
|
Жанри кінематографа
|
Різноманіття жанрів кіномистецтва: історичний, бойовик, пригодницький, трилер, кінокомедія, фантастика; особливості жанрів та їх різновиди
|
|
Тема 6: Поліхудожній образ світу.
|
16
|
|
Самооцінка знань із мистецтва у формі тестування
|
Загальне поняття «поліхудожній образ світу»
|
|
РОЗДІЛ ІІ: ОСНОВНІ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ.
|
Тема 1: Художня культура як духовне явище.
|
17
|
|
Загальне поняття про культуру та її роль у суспільстві.
|
Загальне поняття про культуру та її сутність; класифікація щодо її носіїв; основні форми: матеріальна і духовна; роль культури в суспільстві та значущість збереження національної культурної спадщини
|
|
18
|
|
Народна і професійна культура.
|
Загальне поняття про народну і професійну культури, їхні основні риси; взаємодія і взаємопроникнення культур; особливості релігійної, світської, елітарної і масової культури
|
|
Тема 2: Художня культура і світ людини.
|
19
|
|
Роль культури
в розвитку людини
|
Основні функції культури і їх вплив на розвиток людства; загальне поняття про художні цінності
|
|
20
|
|
Художня культура як засіб самопізнання й творчої самореалізації особистості
|
Суть самопізнання і самореалізації особистості засобами художньої культури; роль мистецтва як засобу для розуміння прекрасного в житті
|
|
Тема 3: Художні напрямки та стилі.
|
21
|
|
Поняття стилю в художній культурі
|
Загальне поняття стилю та його основні види: стиль епохи, індивідуальний стиль; особливості великого та індивідуального стилів; взаємозв'язок історичного та художнього розвитку
|
|
22
|
|
Великі європейські стилі. Античність,
романський стиль, готика, ренесанс
|
Особливості розвитку античного, романського, готичного стилів мистецтва та стилю ренесанс; основні принципи розвитку цих напрямів мистецтва; найкращі досягнення історичних культур європейського регіону; провідні види мистецтва
|
|
23
|
|
Мистецтво епох бароко, класицизму, романтизму
|
Особливості розвитку мистецтва бароко, класицизму, романтизму; основні принципи розвитку цих напрямів мистецтва, найкращі досягнення провідних видів мистецтва
|
|
24
|
|
Мистецтво реалізму, імпресіонізму
|
Особливості розвитку мистецтва реалізму, імпресіонізму; основні принципи розвитку цих напрямів мистецтва; найкращі досягнення провідних видів мистецтва
|
|
25
|
|
Художні напрями мистецтва XX століття
|
Суть поняття «модернізм»; визначні напрями розвитку мистецтва; особливості художніх засобів модернізму, абстрактного мистецтва, дадаїзму, кубізму, постімпресіонізму, символізму, сюрреалізму, футуризму; найкращі досягнення провідних видів мистецтва
|
|
26
|
|
Особливості культур Заходу і Сходу
|
Розуміння поняття «культура» Заходом і Сходом; особливості розвитку писемності, образотворчого, театрального, музичного мистецтв країн Заходу і Сходу
|
|
Тема 4: Художня культура і середовище.
|
27
|
|
Форми збереження культурної спадщини. Провідні художні музеї світу
|
Роль збереження культурної спадщини та її форми; загальні відомості про виникнення бібліотек; провідні художні музеї світу та їх зібрання: Лувр, Ермітаж, Прадо, Лондонська і Дрезденська картинні галереї, Метрополітен, художні музеї України
|
|
28
|
|
Дизайн і реклама
|
Поняття про дизайн як засіб формування предметного середовища; види дизайну та їх особливості; реклама як художнє явище сучасного світу; класифікація реклами
|
|
Тема 5: Художня культура рідного краю.
|
29
|
|
Осередки культури рідного краю
|
Поняття про історико-культурні заповідники як центри збереження культури; культурно-мистецькі заклади України; знайомство з найвідомішими культурними пам'ятками України
|
|
30
|
|
Пам'ятні місця краю, пов'язані з життям і творчістю відомих діячів мистецтва
|
Місця рідного краю, пов'язані з життям і творчістю видатних діячів української культури
|
|
31
|
|
Регіональні центри народних промислів і ремесел
|
Поняття регіональних центрів народних промислів і ремесел; роль традицій у розвитку декоративно-ужиткового мистецтва; регіональні особливості народного мистецтва
|
|
Тема 6: Полікультурний образ світу.
|
32
|
|
Поняття «художня картина світу», «художній образ світу»
|
Загальні поняття «культурна картина світу», «художня картина світу»; «художній образ світу» як художня реальність; роль національних картин у створенні художньої картини світу
|
|
33
|
|
Полікультурність суспільства сучасного світу
|
Взаємодія культур різних країн у світовому просторі; мистецтво як засіб збагачення духовного світу людства
|
|
34
|
|
Урок контролю знань
|
Перевірка засвоєння
знань
|
|
35
|
|
Узагальнення набутих знань із художньої культури
|
Систематизація набутих за рік знань
|
|