І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст


Скачати 107.44 Kb.
Назва І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст
Дата 14.04.2013
Розмір 107.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Тестові завдання для перевірки знань з

української мови

3 клас


І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.
І варіант


  1. Скільки звуків у слові джерело ?

а) 5; б) 6; в) 4.


  1. Яка звукова модель відповідає слову коріння ?

а) б)





= :о








= =о








в)


  1. Яким має бути усне мовлення?


а) гарним б) каліграфічним в) правильним

охайним грамотним виразним

чемним охайним зрозумілим



  1. З яких частин складається текст?


а) основна частина, зачин;

б) зачин, кінцівка;

в) зачин, основна частина, кінцівка.



  1. Які бувають тексти?


а) текст – розповідь;

б) текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування;

в) текст – міркування.



  1. Добери до тексту заголовок.


Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та малеча не боялася її і кожної погожої зимової днини гралася біля баби.

-1-
І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.

ІІ варіант


  1. Скільки букв у слові пеньок ?


а) 7; б) 6; в) 3.


  1. Яка звукова модель відповідає слову ячмінь ?




- = о =

а) б) в) в)



- = 0 =


- - о

=о=




  1. Що ти розумієш під культурою писемного мовлення?


а) охайне б) красиве в) ввічливе

каліграфічне охайне культурне

грамотне відверте точне


  1. Продовж речення : Текст – це об єднані за змістом…


а) слова;

б) речення;

в) словосполучення.


  1. Текст – міркування - це … .


а) опис предмета, явища, події;

б) міркування, аналіз якоїсь події;

в) розповідь про когось, про щось.


  1. Добери до тексту заголовок.


Сопілка – відомий в Україні музичний інструмент. Це деревяна трубка з отворами для пальців і свистком на денці. Її можна зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.

-2-

ІІ. Речення
І варіант


  1. Що виражає речення?

а) закінчену думку;

б) словосполучення;

в) інформацію.


  1. Який рядок слів не є реченням?


а) З неба летіла на землю.

б) Звечора Миколка довго не міг заснути.

в) Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжачками.


  1. За метою висловлювання речення бувають:


а) спонукальні, розповідні;

б) розповідні, питальні, спонукальні.


  1. Визнач серед речень окличне. Постав у його кінці знак оклику.


а) Скрізь земля одягається в трави і квіти.

б) Чи ти розгнівилось?

в) Колосіться, колосіться, жито й пшениця.


  1. За змістом питального речення побудуй розповідне.


Умієте ви доглядати за квітами ?


  1. У реченні «Їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими намистинками очей» головними членами є:


а) подивився на Христинку;

б) їжачок подивився.
-3-

ІІ. Речення
ІІ варіант


  1. Що таке речення?


а) група слів;

б) слова, що виражають закінчену думку;

в) словосполучення.


  1. Скільки речень у тексті?


Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.

а) 1; б) 3; в) 2.
3. За інтонацією речення бувають:
а) питальні; б) окличні; в) неокличні.


  1. Визнач серед речень питальне. Постав у його кінці знак питання.


а) Весело щебечуть сірі горобці.

б) Що за гамір, що за гра.

в) Земля наша прекрасна.


  1. За змістом розповідного речення побудуй і запиши спонукальне

речення.
Ми любимо свою Батьківщину.


  1. У реченні «Довго ще розповідала Наталка своїй подрузі про гостей, про пироги.» головними членами є :


а) довго розповідала;

б) Наталка розповідала.

-4-

ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.

І варіант

1. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: У золоті осінні дні відлітають у вирій журавлі?
а) в прямому значенні; б) в переносному значенні.
2.З поданих слів добери синоніми до слова товариш
Брат, друг, однокласник, подруга, приятель, дружок, ровесник.
3.Добери антонім до слова малий
а) стрункий; б)високий; в) великий
4.Яке слово в реченнях має кілька значень?
На голові у півня червоний гребінець.

На голові в Наталочки червоний гребінець.
а) голова; б) червоний; в) гребінець.
5. Запиши слова і виділи закінчення.
Мандрівка, травою, зажурилися.
6.Добери і запиши два слова до схеми :
¬ ^ 
(Префікс, корінь, закінчення.)


-5-
ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.


ІІ варіант



  1. В якому значенні вжито словосполучення плакала пташка?


а) в прямому значенні; б) в переносному значенні.


  1. До слова спить добери синоніми :


Лежить, кимарить, дрімає, журиться, позіхає, куняє.


  1. Із поданого прислів’я випиши антоніми:



Вчися чужого розуму, та свого не загуби.


  1. Яке слово в реченнях має кілька значень?


Мені подобається ваша розкішна коса.

Мені подобається ваша добре наточена коса.
5.Запиши слова і виділи закінчення :
Снігові, зимовий, журавлі.


  1. Добери і запиши два слова до схеми :


¬ ^ ^ 
(Префікс, корінь, суфікс, закінчення.)

-6-

ІV. Іменник.
І варіант


  1. Що означає іменник?


а) назву предмета;

б) ознаку предмета;

в) дію предмета.


  1. Подані слова запиши у множині:


квітка – метелик –

вікно – дерево –


  1. Випиши іменники середнього роду:


а) відро б) зима в) сонце

стежка село місто

столиця сніг вікно


  1. У якому стовпчику записані іменники?


а) щастя б) малий в) дарувати

пальто розумний стелить


  1. Який іменник треба писати з великої букви?


Місто (к)иїв – (с)толиця нашої (д)держави.

а) Київ;

б) Столиця;

в) Держава.


  1. Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.


Дідусь, по, яблуку, онукам, великому, роздав, одному.

- 7 -

ІV. Іменник.
ІІ варіант


  1. На які питання відповідають іменники?


а) хто?, який?;

б) хто?, що?;

в) що робить?


  1. Подані слова запиши в однині:


гаї – степи --

учні – ниви –


  1. Випиши іменники жіночого роду:


а) льон б) крило в) мрія

земля горизонт цегла

смородина вітер пташка


  1. У якому стовпчику записані іменники:


а) розказати б) глибокий в) любов

казка глибина ріка


  1. Визнач у реченні загальний іменник:


Над Дніпром височів славетний Київ з розкішним князівським двором.
а) Дніпром;

б) Двором;

в) Київ.


  1. Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.


На, снігурі, засніженій, дерева, сиділи, гілці.

- 8 –
V. Прикметник.
І варіант


  1. На які питання відповідає прикметник?


а) хто?, що?;

б) який?, яка?, яке?, які?;

в) що робить?.


  1. Визнач у реченні прикметник:


Здавна чебрець шанували як лікарську рослину.
а) здавна;

б) шанували;

в) лікарську.


  1. Від поданих слів утвори прикметники:


тепло –

ясно –

дерево –


  1. Який прикметник у реченні стоїть в однині:


Ці широкі смужки кладуть у великі чани з гарячою водою.
а) широкі;

б) великі;

в) гарячою.



  1. Визнач у реченні прикметник середнього роду.


Від товстого стебла піднімаються тоненькі пагони.

а) товстого;

б) тоненькі.


  1. До поданого словосполучення вибери протилежне за значенням:

«Великий звір»

а) хитрий звір;

б) малий звір;

в) дикий звір.

- 9 -

V. Прикметник.
ІІ варіант


  1. На що вказує прикметник?


а) на назву предмета;

б) на ознаку предмета;

в) на дію предмета.


  1. Визнач у реченні прикметник:


Хто п’є чай із заваркою липового цвіту, той зміцнює своє здоров’я.

а) заваркою;

б) липового;

в) зміцнює.


  1. Від поданих слів утвори прикметники:


дзеркало –

радість –

квітка –


  1. Який прикметник в реченні стоїть в множині:


Хто любить ранкові пісні, хай вийде в поле послухати як польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.

а) ранкові;

б) польовий;

в) нового.


  1. Визнач у реченні прикметник жіночого роду:

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

а) добра;

б) поганий.


  1. До поданого словосполучення вибери близьке за значенням:

«Хоробрий заєць»

а) боязкий заєць;

б) незвичайний заєць;

в) сміливий заєць.
- 10 -

VІ. Дієслово.
І варіант


  1. На які питання відповідають дієслова?


а) хто?, що?;

б) який?, яка?, яке?;

в) що робить?, що роблять?.


  1. Вибери серед слів дієслово:


а) гомін;

б) гомоніти;

в) гомінкий.


  1. Визнач час виділеного в реченні дієслова:


Приємно Сашкові, що допоміг пернатим друзям.

а) минулий;

б) теперішній;

в) майбутній.


  1. Визнач рід дієслова позеленіла:


а) чоловічий;

б) жіночий;

в) середній.


  1. На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?


а) що робили?;

б) що зробили?;

в) що зробити?


  1. Як пишеться не з дієсловами?


а) окремо;

б) разом;

в) через рисочку.


  • 11 –

VІ. Дієслово.
ІІ варіант


  1. Що означає дієслово?


а) дію предмета;

б) ознаку предмета;

в) назву предмета.


  1. Вибери серед поданих слів дієслово:


а) колискова;

б) колиска;

в) колисати.


  1. Визнач рід виділеного в реченні дієслова.


Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці.

а) жіночий;

б) середній;

в) чоловічий.


  1. Яке дієслово стоїть у формі минулого часу?


а) пише;

б) писав;

в) напише.


  1. Вибери антонім до дієслова рухатися:

а) стояти;

б) пересуватися;

в) іти.


  1. У написанні якого дієслова допущена помилка?

Неїсть, не п’є, а ходить і б’є.

а) неїсть;

б) не п’є;

в) б’є.

- 12 -

Схожі:

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
РЗМ №1. Повторення вивченого про мовлення і спілкування. Ведення діалогу в ситуації неофіційного спілкування
Уроку
РМ Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, загальні мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті
Повторення вивченого у 8класі Пряма і непряма мова Складне речення і його ознаки

Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,х
Обладнання: картинки з зображеннями: Хрюші, грибів, білочки, тхора, хору, таблиця «Приголосні звуки», стрічка «Алфавіт»
Календарне планування з української мови І семестр (7 кл.)
Мова – скарбниця духовності народу. Повторення й узагальнення вивченого в шостому класі
Тема. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви
Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», комп’ютер, презентації фізкультхвилинок,картки з малюнками, малюнок сонечка,...
ТЕМА: Animals. Тварини
ЛО та з опорою на зразок; активізувавши вивчені букви англійського алфавіту формувати навички письма та техніки читання: співвідносити...
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
Мова і мовлення" та "Текст", а також відповідно до нової мети шкільного мовного курсу — формування комунікативного мовлення — вивчають...
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК-ГРА
МЕТА: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та звуки, удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, добирати...
Уроку української мови у 4-му класі на тему: «Повторення і узагальнення вивченого про Займенник»
Мета: Повторити і узагальнити знання про займенник як частину мови, сприяти розвитку творчих здібностей учнів та логічного мислення,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка