Тема. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви


Скачати 52.7 Kb.
Назва Тема. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви
Дата 25.12.2013
Розмір 52.7 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Тема. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви

Мета: формувати уявлення учнів про алфавіт, послідовність букв в алфавіті, повторювати алфавітні назви букв, закріпити знання учнів про звуки мовлення та позначення їх буквами; продовжувати роботу над каліграфією, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мовлення, навички виразного читання; розвивати уміння слухати; виховувати у дітей охайність під час письма, чуйність, уважність, доброту, сприяти збереженню здоров’я дітей шляхом використанням здоров’язберігаючих технологій: ароматерапія, музичні фізкультхвилинки, створення позитивного, емоційного стану, кольоротерапія.

Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», комп’ютер, презентації фізкультхвилинок,картки з малюнками, малюнок сонечка, алфавіт,зошит, пенал, живі квіти

Хід уроку

І.Організаційний момент (2хв.)

Привітання.

Вчитель: Любі діти, у наш клас завітали гості щирі.

Привітаймо в добрий час гостей посмішкою і миром.
Діти: Добрий день нам!

Добрий день Вам!

Добрий день всім!
Хлопчик. Ми Вам раді, люди добрі, ми вітаєм щиро Вас.

Дівчинка. І запрошуєм ласкаво на урок у перший клас.

Учитель. Кому дозволимо сісти першими?

Хлопчики. Дівчаткам.

Учитель. Правильно, спочатку краса, а потім сила.
II. Актуалізація опорних знань учнів(7 хв.)

— Давайте пригадаємо правила сидіння за партою. Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)

Девіз уроку

Зошит швидко розкриваю,

Ручку правильно тримаю,

З чистотою я дружу

Дуже гарно я пишу.


1.Каліграфічна хвилинка

На дошці зашифровані рядкові літери г,п,р,т, діти розгадують їх, а потім роблять висновок, який елемент у них однаковий.

Письмо короткої прямої лінії із заокругленням вгорі і внизу.

2.«Збери букет» .

Скажіть будь ласка, яка зараз пора року, так, звичайно весна, а ми знаємо що весна не може бути без квітів. Сьогодні на уроці письма, ми будемо з вами збирати квіти в букети.

Давайте зберемо букетики . Перший букет, де назва квітки починається з твердого приголосного, а другий, назва квітів починається з м’якого приголосного.

Тюльпан, нарцис, троянда, півонія, айстра, хризантема, лілія…

Молодці, давайте тепер запишемо, у 1 стовпчик, назви квітів з першого букету, а в другий назву квітів з другого букету.

1 –варіант, назви 1 букету

2 –варіант, назви 2 букету

III. Повідомлення теми і завдань уроку(3 хв.)

Скажіть мені будь-ласка, ми з вами трішечки розімнулися, зібрали два гарних букетики. Чи можете ви виходячи з того , що ми з вами робили, назвати тему нашого сьогоднішнього уроку.

— Щоб дізнатися, про що йтиметься на уроці, відгадайте загадку.

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати.

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш. (Алфавіт).

Звичайно – це алфавіт. Молодці. Але для того, щоб урок, пройшов як потрібно, у кожного уроку є своя мета , яку ми повинні досягти. Як ви думаєте , яка мета нашого уроку?

- Відповіді дітей.

- Вчитель висловлює мету.

Формувати уявлення про алфавіт, послідовність букв в алфавіті, повторювати алфавітні назви букв, закріпити знання про звуки мовлення та позначення їх буквами; продовжувати роботу над каліграфією, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення, навички виразного читання; розвивати уміння слухати; виховувати охайність під час письма, чуйність, уважність, доброту, сприяти збереженню здоров’я дітей шляхом використанням здоров’язберігаючих технологій: ароматерапія, музичні фізкультхвилинки, створення позитивного, емоційного стану, кольоротерапія

Вчитель, пояснює дітям, що ми на нашому уроці повинні визволити промінці нашого сонця.

А щоб, їх визволити ми повинні працювати за планом, давайте звернемося до нашого плану.

На дошці сонечко, промінці сонечка сховані хмаринками, діти читають план. А вчитель їм пояснює , що коли ми виконаємо усі наші завдання, то сонечко вийде високо на небо, і настане наша довгождана весна.

План : - Повторити алфавітні назви букв;

  • Фізкультхвилинка

  • Закріпити знання про звуки мовлення та позначення їх буквами;

  • Пальчикова гімнастика, гімнастика для очей.

  • Розвивати мовлення, виховувати акуратність під час письма, доброту, уважність.

  • Продовжувати роботу над каліграфією;

  • Підсумок уроку

IV. Повторення вивченого матеріалу(10)

— А ось і вони — БУКВИ! пригадайте їх «імена»!

Завдання 1.

Прочитайте назви літер. Намагайтесь запам’ятати їх порядок.
d:\навчання грамоти 1 клас\01.jpg

Завдання 2

Робота з підручником (с. 17 № 2)

Перечитайте, будь-ласка, ще раз назву віршика.

Зараз ми побачимо, хто у нас в класі найшвидший : хлопці чи дівчата.

Я, вам даю 1 хв., дівчата виписують із назви букви, що позначають голосні звуки, хлопці букви, які позначають приголосні.

Діти називаючи букви які вони виписали, називають який звук вони позначають, інші показують згодні чи ні.

Фізкультхвилинка (Колобок) . (3 хв.)

Завдання 3 (Робота по карткам )

Прочитайте прислів’я. Поясніть , як ви його розумієте . Спишіть. Підкресліть голосні букви, що позначають два звуки

Весняний день рік годує.

Проспиш весною — заплачеш зимою.
V. Узагальнення вивченого матеріалу (3 хв.)

1.«Скринька запитань»

  • Якщо букви записані в певній послідовності, як це називається?

  • З якої букви починається алфавіт?

  • Якою буквою закінчується?

  • Які букви позначають голосні звуки?

  • Які букви завжди позначають два звуки?

  • Які буквосполучення позначають один звук?

  • Що цікавого ви можете сказати про букви Я, Ю, Є?

  • Що цікавого ви можете сказати про м’який знак?



Гімнастика для очей та для рук ( 4 хв.)


2.Розмалюй та подивись , що отрималось.

Дітям роздається малюнок, вони його розмальовують і потім аналізують, який у них отримався малюнок.

VI. Підсумок уроку (3 хв.)

Давайте з вами підсумуємо наш урок, вже вивчений нами віршик.

Я показую букву, ви її називаєте і продовжуєте розповідати вірш.

А, Б, В —

Коник у траві живе,

Г, Г, Д, Е —

Мамо донечку веде,

Є, Ж, З —

По стежині жук повзе,

И, І, Ї та Й —

Гріється на сонці змій,

К, Л, М —

Лисенятко під кущем,

Н, О, Т —

В полі житечко росте,

У, Ф, Х —

Я сміюся — ха-ха-ха!

Ц, Ч, Ш —

Кіт в дорогу вируша.

Щ, Ю, Я —

Гарна пісенька моя,

Знак м’який —

Помічник він мовчазний.

Не мовчи

Ти абеточку учи.
Молодці, давайте подивимося на наше сонечко, чи визволили ми його від темних хмар.

- Чи досягли ми своєї мети , яку поставили перед собою.

- Що для вас було важким, а що цікавим?

- Сонечко вам дякує, та хоче вам віддячити, а скажіть будь ласка, чого навесні стає багато завдяки сонечку, звичайно це квіти. Наше сонечко дуже привітне , і хоче подарувати вам ці чудові квіти.

Вчитель роздає дітям квіти.

Схожі:

Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,х
Обладнання: картинки з зображеннями: Хрюші, грибів, білочки, тхора, хору, таблиця «Приголосні звуки», стрічка «Алфавіт»
До уроку, до уроку
Мета: Повторити алфавіт, закріпити знання про звуки та букви. Виховувати у дітей любов до книги, як до джерела знань, формувати інтерес...
ТЕМА: Animals. Тварини
ЛО та з опорою на зразок; активізувавши вивчені букви англійського алфавіту формувати навички письма та техніки читання: співвідносити...
І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст
Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими...
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК-ГРА
МЕТА: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та звуки, удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, добирати...
Тема: Подвоєні букви в словах іншомовного походження
Мета: дати відомості про основні правила вживання подвоєних букв в іншомовних словах; формувати навички правильного правопису орфограм...
Дані як основа, з якою працює програмне забезпечення. Модифікація...
Ого інформацію кодують за допомогою знаків (алфавіт) відповідно до правил певного синтаксису. У сучасних машинах використовується...
Мета. Матеріал до уроку
Тема. Звуки й голоси в природі; звуки рідної мови. Формування уміння читати слова правильно, читати речення і частини тексту виразно....
Подовження м'яких приголосних звуків і позначення їх на письмі
Що цікавого помітили? (у другому стовпчику дві однакові букви, а звуки [л’] [с’] [н’] подовжені)
Уроку
Розвивати навички грамотного письма і вміння точно зіставляти звуки і букви, що їх позначають на письмі, творчу уяву, фантазію. Виховувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка