Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,х


Скачати 120.48 Kb.
Назва Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,х
Дата 26.10.2013
Розмір 120.48 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
Хихкотунка буква Х

Тема. Звуки [х], [х’], букви Х,х.

Мета: вчити читати, здійснюючи навчання грамоти аналітико-синтетичним способом, готувати базу для успішного оволодіння читанням доступних книжок; розвивати фонематичний слух дітей, забезпечити загальний розвиток учнів; виховувати в учнів почуття доброти, працелюбства, позитивного ставлення до навчальної діяльності, любов до природи.

Обладнання: картинки з зображеннями: Хрюші, грибів, білочки, тхора, хору, таблиця «Приголосні звуки», стрічка «Алфавіт»

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Сьогодні у нас на уроці присутні гості, повернімося до них і привітаємо їх хитком голови.

- Я чекала на урок лише Хрюшу, дуже вже йому хотілося допомагати мені вести урок, але він із собою взяв ще двох друзів. Зараз вони займуть свої місця й разом з вами почнуть працювати. (На дошці малюнки з зображеннями лисичок, підосичників, боровиків, мухоморів.) Подумайте і скажіть: як одним словом можна назвати предмети, зображені на малюнках? (Це – гриби.)

- А як називається кожен гриб?

ІІ. Аналіз слова «гриби».

  • Вимовимо слово «гриби» й порахуємо кількість звуків у цьому слові.

  • Назвіть усі звуки по порядку.

  • Назвіть усі букви слова.

  • Подумайте і скажіть: скільки складів у цьому слові й чому?

  • Які звуки ми називаємо голосними?

На дошці схеми:

































  • Запишіть слово «гриби» в одній із схем.

  • А тепер приберімо голосну «и». Яке отримаємо слово? Надрукуємо його в схемі.

  • Скільки голосних звуків у слові «гриб»?

  • А скільки складів у цьому слові?

  • Із завданням ви впоралися: повторили матеріал про звуки і букви, правильно обрали схеми для запису слів. Молодці!

ІІІ. Тема уроку.

1. Повідомлення теми уроку.

  • Діти, Хрюша щось хоче сказати. А-а! Він підготував для вас цікаву загадку. Послухайте, подумайте і відгадайте її.

Проворная зверушка

Живет в дупле-избушке.

Целый день скок-поскок,

Отыскала грибок,

Нанизала на сучок,

Заготовила впрок. (Білочка.)

  • Молодці! Зуміли відгадати загадку. А чому це білочка так здивовано-питально поглядає на гриби? ( Вона думає: «Зривати мені ці гриби? Запасатися ними? А мухомор же рвати не можна? Він поганий, отруйний».)

  • Вірно, мухомор отруйний: його не їдять ні білки, ні люди. Ось послухайте вірш Олександра Підсухи про мухомор.

Я мухомор, я людомор,

червоний, наче помідор.

Кашкет цяцькований, розлогий,

а сам – стрункий і довгоногий.

Серед урочища грибного

не знайдеш красеня такого.

- Та я отруйний, пам’ятай!

Мене побачиш – обминай!

2. Словникова робота: урочище – бір – хвойний ліс.

- Вимовимо всі разом слово «мухомор».

- Подумайте і скажіть: про який звук у цьому слові ми ще не говорили? (Звук [х].)

- А чи є цей звук у йменні Хрюша?

- То ось чому до нас прийшов Хрюша й привів своїх друзів. Вони також хочуть все знати про звук [х] й букву х. Отже тема нашого уроку сьогодні й звучить так: «Звуки [х], [х’] і букви Х,х.»

- Вимовимо ще раз слово «мухомор» і підрахуємо: в якому по порядку складі ми чуємо звук [х]?

- Як ми вимовляємо звук [х]?

- Що можна сказати про цей звук? (Він приголосний, твердий, глухий.)

- Вимовимо ще раз цей звук і переконаємося, що ми правильно визначили його.

- А як ми сміємося? (Хи-хи-хи.) Як вимовляємо звук [х] у цьому складі?

- А як ми тихо сміємося, про себе? (Хі-хі-хі.) Як вимовляється звук [х’] у цьому складі?

3. Робота з таблицею «Приголосні звуки».

- Отже, він може бути то м’яким, то твердим. Відкрийте книгу «Буквар» на стор. 94 - 95. Подивіться таблицю «Приголосні звуки» і знайдіть звуки [х] і [х’]. Переконаємося, що ми все зробили правильно.

- А тепер погляньте на нашу стрічку й запам’ятайте, що у звука [х] немає пари.

Фізкультхвилинка.

  • Діти! Другий Хрюша приготував для вас сюрприз. Бачите аркушики на парті? Візьміть їх у руки і слухайте Хрюшу.

Загадаю вам загадку.

Станьте всі ви на зарядку.

Раз – листочки піднімаємо.

Два – листочки загинаємо.

Три – іще разок звернули.

На чотири – розгорнули.

Буква схована ось тут.

Здогадались?

Назовіть!

  • Діти, мухомор вирішив нам допомогти, він говорить, якщо в їжу його не беруть, то хоч на уроці стане у пригоді. Він заховав у свої кишеньки букву х. ( На лицьовій стороні мухомора в кишеньках – букви Х,х.)




  • А це що за звір? (Картинка –.) ).




  • А якщо прибрати букву т, а і замінити на о, яке слово отримаємо? (Хор.)

  • Давайте, діти, вивчимо вірш про букву х.

Хихкотунка буква Ха,

Розсміялась:

Ха-ха-ха!

  • А хто нам розкаже, на що схожа буква х?

Х – на ножиці так схожа,

Ті, що все в роботі.

Хочеш – пореш,

Хочеш – шиєш,

Хочеш – сам себе стрижеш.

4. Читання слів з дошки.

На дошці записані слова: хлопавка, хом’як , хоровод.


п П

О

В

А

М
Третій Хрюша теж нам приготував сюрприз. Він пропонує нам прочитати слова з буквою х, заховані у траві.


Х

О

Я



Л

Х

Р

А

К

О

Д




  • Знайдіть ці три слова й назвіть їх. Прочитайте слова, слідкуючи за указкою.

  • Молодці! Виручили мене, правильно знайшли слова. Хрюша дуже задоволений виконанням цього завдання.

ІV. Первинне закріплення.

  • Розгляньте картку. Яка це буква?


Х х




  • Прочитайте наш «Алфавіт» і переконайтеся ще раз, що ми вірно назвали «ім’я» та «прізвище» цієї букви.

  • Яку рослину ви бачите на малюнку? (Хміль.) (Розповідь вчителя про його зовнішній вигляд, де росте, на що він схожий.)

  • А яке звірятко розташоване справа? (Хом’як.)

  • Послухайте віршик і запам’ятайте слова, в яких є звук «Х».

Хомяк узимку, в холод лютий

Не хоче мерзнуть ні хвилини.

Хитрун!

У холодну пору

Хропе в хоромах під землею.

(В.Лунін )

( хом’як, (не) хоче, холод, хвилини, хитрун, холодну, хропе, хоромах.)

V. Словникова робота.

Хороми – житлове приміщення великого розміру.

VI. Закріплення вміння читати слова з буквою х. (Самостійна робота.)

  1. Робота з підручником.

- Відкрийте «Буквар» на с. 94

а) - Прочитайте склади.

б) - Прочитайте ті слова, в яких є буква х. Скільки таких слів?

2. Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку.

На нашій кухні цілий рік

Дід Мороз в кутку живе.

  • Прочитайте слово холодильник. Чому в цьому слові букв більше, ніж звуків?

VII. Підсумок уроку.

  • Хрюша хоче послухати ще раз все про букву х та звук [х]. Що ж ми дізналися? ( х – схожа на ножиці, [х] – приголосний, глухий, непарний, твердий та м'який.)

  • У нагороду за вашу працю Хрюша підібрав для вас дуже цікаве прислів’я: «Добре того вчити, хто хоче все знати» ( запис на дошці).

  • Прочитайте прислів’я хором. Як ви розумієте його зміст?

  • Молодці! Ви гарно сьогодні попрацювали. Продовжимо на наступному уроці.


Тема : Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і числа.

Мета : закріпити знання випадків додавання і віднімання з 1, 2; вміння складати та розв’язувати прямі та обернені задачі; повторити складові частини задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, пам'ять; виховувати уважність, культуру поведінки на вулиці, на дорозі.

Обладнання : малюнки із зображенням казкових героїв ( Півник, Дюймовочка, Баба Яга, миші, Колобок, Лисичка), сиру, геометричних чоловічків, парасольок, картки-опори (склад задачі), кольорові олівці, зошит, ручка, підручник «Математика» 1 клас авт.М.В.Богданович.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми вирушаємо у гості до героїв різних казок. Вони хочуть подивитися, чого ви навчилися – чи вмієте ви розв’язувати приклади, задачі, порівнювати вирази і числа. А як треба вести себе у гостях?

  • Діти, ми підемо казковою вулицею, де у своїх казкових будиночках живуть герої мультфільмів. Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, до кого першого ми відправляємося у гості.

Не князівської породи, а ходить в короні,

не їздок, а зі шпорами,

не сторож, а рано будить.

Хто це?

  • Вірно, це Півник. Як ви думаєте, в якому будиночку живе Півник? ( У будиночку номер 1.)

  • Півник пропонує вам наступне завдання (на дошці мал.: Півник тримає у дзьобі конверт із завданнями)

  1. Порахуйте до 10 у прямому і зворотному порядку.

  2. Гра «Мовчанка».



Приклади подано на картках ( мал. у вигляді листка)

2 + 1; 2 + 2;

3 + 1; 4 + 2;

5 + 1; 6 – 2;

8 – 1; 9 – 2.

9 – 1;

(Діти працюють із касою, показуючи відповіді.)

  • А тепер, коли ми розв’язали приклади, зашифровані на листку, продовжимо гру так: я буду задавати питання, а ви показуватимете відповідь.

  • Яке число слідує за числом 7?

  • Яке число стоїть перед 6?

  • Яке число більше 3 на 2?

  • Яке число менше 8 на 2?

  • Давайте скажемо Півнику спасибі, попрощаємося з ним і вирушимо у гості до дівчинки, чий зріст не більше дюйма. Здогадалися, хто це? (Дюймовочка.)

  • Вірно. Дюймовочка живе в будинку номер 9. Повз будиночків з якими номерами ми підемо, якщо будемо рухатися тільки правою стороною вулиці? (Повз будинків з номерами 1, 3, 5, 7.)

  • Дюймовочка пропонує вам розв’язати приклад 6 + 2 різними способами. ( 6 + 2; 6 + 1 + 1)

  • Яку дію ми повинні виконати, щоб отримати відповідь?

  • Назвіть число, яке більше 6 на 2. Складіть з цими ж числами приклад на віднімання. (8 – 2 = 6.)

  • Скажемо Дюймовочці до побачення й вирушимо до будиночка номер 4, де живе Баба Яга. Що нам потрібно зробити, щоб знайти цей будиночок? (Перейти через дорогу.)

  • А як ви будете переходити через дорогу? ( По пішохідному переходу. Спочатку подивимося наліво, а на середині дороги – направо.)

  • Баба Яга приготувала вам важкі завдання, вона просить порівняти числа 8 і 5; 4 і 6. А ще запитує, чому 8 більше 5; 4 менше 6?

  • Хто знає, звідки з’явилися числа? Вам важко відповісти на питання, тому я розповім вам цю історію.

Давним-давно числа записувалися по-іншому. В Єгипті, наприклад, числа першого десятка позначалися кількістю паличок: так, число 3 – ІІІ, число 5 – ІІІ/ ІІ , а число 10 – підковою – Ώ. Греки та слов’яни цифри позначали буквами, але, щоб не плутати їх зі звичайними буквами, над ними ставили знак : α – 1, β – 2.

Запис числа декількома цифрами був прийнятий в Індії, потім його перейняли араби, а від арабів він уже перейшов до нас. Тому ми називаємо наші цифри арабськими.

  • А тепер підемо у гості до будиночка номер 2. Прикро, вдома нікого немає, але для нас залишили записку із завданням. (У дітей на партах картки із завданням: з’єднай точки по порядку.)


Гра «З’єднай точки по порядку».



  • З’єднавши точки, ми отримали малюнок. Що на ньому зображено? (Шматочок сиру.)

  • Як ви вважаєте, хто міг погризти сир? (Мишки.)

  • Тепер ви знаєте, хто живе в цьому будиночку. Вони пропонують вам таке завдання: складіть задачу за малюнком.

Робота над задачею.

  • Давайте згадаємо, з яких частин складається задача. (Умова, питання, розв’язання, відповідь.)

  • Назвіть умову цієї задачі.

  • Яке питання до задачі?

  • Який розв’язок цієї задачі? ( 2 + 1 = 3.)

  • А що таке 3?

  • Складіть дві обернені задачі. (Перша задача. На гілці сиділи 3 білочки. Одна білочка стрибнула на іншу гілку. Скільки білочок залишилося сидіти на гілці?

Друга задача. На гілці сиділи три білочки. Дві білочки зіскочили з гілки. Скільки білочок залишилося сидіти на гілці? )
ІІІ. Фізкультхвилинка

Вийшли мишки якось раз

Глянути, який бо час.

Раз, два, три, чотири –

Мишеня торкнулось гирі.

Враз роздався страшний дзвін,

Мишенята геть у розгін.

  • Тепер вирушаємо до будиночка номер 3. А хто ж це там живе? Ми дізнаємося, якщо згадаємо слова:

Я від дідуся втік,

Я від бабусі втік;

У мене рум’яненький бік,

А зовусь я … (Колобок.)

  • Колобок розв’язує домашнє завдання, але ніяк не впорається з одним завданням. Давайте допоможемо Колобкові!

Робота з підручником. Самостійна робота.

( М.В.Богданович та ін. Математика 1, Київ: Освіта, 20 , с. 53 , № 4 ).

  • Діти, розв’язавши приклади за Колобка, чи вірно ми поступили? Чому? Що потрібно було зробити? (Пояснити Колобкові розв’язання.) (Пояснення розв’язання прикладів учнями.)

Геометричний матеріал.

  • Рухаємося далі, до будиночку номер 10. Тут живе Лисичка. Вона приготувала вам хитрі завдання ( картки із зображенням чоловічків, складених із геометричних фігур.)

  • Які геометричні фігури ви бачите?


Катруся Тарасик


  • Яка фігура найменша?

  • Чого не вистачає на обличчі у Тарасика?

  • За допомогою якої фігури потрібно зобразити ніс Тарасика, щоб він відрізнявся від носика Катрусі?

  • Який рот у Катрусі? А у Тарасика?

  • До будиночка з яким номером ми дійшли? (Номер 10.)

Робота в парах.

  • Ой, дивіться, важкі темні хмари закрили сонечко, зараз піде дощ. Повернімося до будиночку номер 2 і попросимо у мишенят парасольки. Повз будиночків з якими номерами ми будемо бігти? ( 8, 6, 4.)

  • Ось ми і добігли до будиночку номер 2 ( на партах лежать парасольки). Але парасольки, на жаль, білі. Давайте, щоб вони стали гарними, їх розфарбуємо. Але спочатку необхідно розв’язати приклади: 3 + 2; 9 – 1; 8 – 2, а потім сектор з відповіддю 5 розфарбуємо зеленим кольором, 6 – жовтим, 8 – червоним.



(Перевірка фронтально.)

  • Підніміть парасольки над головами, щоб вас не промочив дощик.

IV. Підсумок уроку.

Оцінка роботи дітей на уроці. Як нагороду, діти отримують фігурки казкових героїв.


Схожі:

ТЕМА: Animals. Тварини
ЛО та з опорою на зразок; активізувавши вивчені букви англійського алфавіту формувати навички письма та техніки читання: співвідносити...
Тема. Алфавіт. Звуки мовлення. Букви
Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», комп’ютер, презентації фізкультхвилинок,картки з малюнками, малюнок сонечка,...
Мета. Матеріал до уроку
Тема. Звуки й голоси в природі; звуки рідної мови. Формування уміння читати слова правильно, читати речення і частини тексту виразно....
Подовження м'яких приголосних звуків і позначення їх на письмі
Що цікавого помітили? (у другому стовпчику дві однакові букви, а звуки [л’] [с’] [н’] подовжені)
Уроку
Розвивати навички грамотного письма і вміння точно зіставляти звуки і букви, що їх позначають на письмі, творчу уяву, фантазію. Виховувати...
До уроку, до уроку
Мета: Повторити алфавіт, закріпити знання про звуки та букви. Виховувати у дітей любов до книги, як до джерела знань, формувати інтерес...
І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст
Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими...
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК-ГРА
МЕТА: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та звуки, удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, добирати...
Тема: Подвоєні букви в словах іншомовного походження
Мета: дати відомості про основні правила вживання подвоєних букв в іншомовних словах; формувати навички правильного правопису орфограм...
Закріплення звука п, вивчення букви П. Аудіювання за віршем Л. Біленької
Тема: Закріплення звука п, вивчення букви П. Аудіювання за віршем Л. Біленької
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка