В. Л. Токар Вдосконалення фізичних якостей та загартування дітей в процесі рухливих ігор та естафет в позаурочний час


Скачати 120.58 Kb.
Назва В. Л. Токар Вдосконалення фізичних якостей та загартування дітей в процесі рухливих ігор та естафет в позаурочний час
Дата 26.03.2013
Розмір 120.58 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
В.Л. Токар
Вдосконалення фізичних якостей та загартування дітей в процесі рухливих ігор та естафет в позаурочний час.

Черкаси

2009 рік

Розділ виставки: шляхи удосконалення розвивально-естетичної освіти

Тема у напрямку: впровадження ігрових технологій у навчально-виховному процесі

Автор та відомості про нього: Токар Вікторія Леонідівна, вчитель фізичної культури Черкаської гімназії № 9 ім. О. М. Луценка, спеціаліст 1-ої категорії.
Посібник пропонує сценарії свят для використання їх вчителями фізичної культури, педагогів-організаторів, а тоакож спортивних інструкторів дитячих таборів відпочинку в проведенні культурно-оздоровчих спортивних свят з дітьми молодшого та середнього шкільного віку.

Схвалено методичним об’єднанням вчителів фізичної культури гімназії №9 ім. О. М. Луценка.

Протокол № від
Голова методичного об’єднання: Б. П. Щербина

Черкаси

2009
Умовні позначення


Сценарій

фізкультурно оздоровчого свята «Поклик джунглів» для дітей.
Передмова

Характерною особливістю дітей усих вікових груп є емоційність і допитливість, прагнення перевірити та випробувати свою силу і спритність, бажання фантазувати.

Гру недарма називають королевою дитинства. Без неї дітям жити не весело, не цікаво. За допомогою спортивних естафет, ігор діти глибше пізнають життя, набувають різних навичо та вмінь.

Міцнішають м’язи, гнучким стає тіло, несхибним зірь - дитина набуває здоров’я, а це головна мета суспільства, бо саме воно визначає майбутнє благополуччя країни.

Нація, що не турбується про здоров’я своїх дітей приречена до вимирання.

В. О. Сухомлинський писав: «Ігрові змагання вчать дітей спільним діям, взаємній виручці, підтримці,організованості, дісципліні, винахідливості, дотриманню інтересів своєї команди, тобто інтересів колективу»

Гра – засіб багатогранний. Це і самостійна діяльність, що сприяє всебічному розвитку особистості, і засіб формування та згрупування колективу. Поєднання процедур загартування з веселими іграми та естафетами дає можливість підвищувати рівень фізичного розвитку дітей.

Грайте з дітьми і вони стануть здоровіщі, розумніщі та щасливіщі, та умійте подякувати всим за участь у змаганнях.
Літо – це маленьке життя після напруженого навчального року. Нарешті починаються довгоочікувані канікули, відпустки. Море, річка, сонце, теплий пісок. Але для того, щоб відпочинок вдався та запам’ятався на весь рік, нам, батькам, треба піклуватися заздалегіть. Та не секрет,що діти бажають відпочивати там, де весело, цікаво, гостинно та багато друзів, з якими вони зустрічаються кожного року.

Табір «Придніпровський» знаходиться у мальвничому містечку Чапаївка. Високі стрункі сосни, свіже, насичене хвоєю повітря, двоповерхові дерев’яні будиночки ,та ,найголовніше, це – берег Дніпра. Це не просто оздоровча середа, а й маленька держава, де є своя грошова одиниця «Днеприки», прапор, гімн. Діти відпочивали дуже різні, не тільки у віці (з 7 – 15 р), але й соціально нерівні, не рахуючи різні інтереси. Але повний день проживання накладає особливий відбиток на контакти з однолітками, тощо, призводить до того, що швидкість перебігу процесів збільшується, порівняно зі звичайним їх життям.

Знаючи ресурс такої форми життя, у разі її правильної організації суттєво сприяє й процессам фізичного і психологічного оздоровлення дітей, процессам реального розвитку, появі нових способів життя, зниженню дитячої агресивності, виникненню нових дитячих співтовариств, об’єднаних інтересів до спортивних видів діяльності, які зберігаються і після «літньго сезону».

Основним предметом діяльності у таборі була і є фізична культура. Протягом 18 днів фізкультурні заняття проходили не меньше 4 годин на добу. Вони були організовані з урахуванням вікових особливостей від першого до останнього дня.

Одна зміна приймала від 350-400 дітей, які розподілялись на 5 загонів, що вимагало щільної розробки спортивних змагань. Враховуючи вікові особливості дітей за допомогою вихователів діти брали участь у спортивних заходах та заробляли свої «Днеприки».

Щоб зацікавити дітей до занять фізичними вправами та заохотити приймати участь у змаганнях довелося розробити метод стимулювання. Хто переможе, той перший йде купатися у річку, плавати на човні та катамарані, стрибати на батуті, це дуже спонукало дітей до кардинальних дій та руху до перемог.

Пропоную декілька сценаріїв свят, які я проводила у таборі «Придніпровському».
Мета:

  1. Підготувати організм учнів до купання у воді . Навчити добра, мудрості.;

  2. Розвивати силу, витривалість та цікавість до занять фізичними вправами;

  3. Виховати почуття взаємодопомоги, дружби, колективізму;


Керівництво змагань

До складу журі увійшли:

Голова журі – Лубнін О. О. , директор табору «Придніпровський»

Члени журі:

Савгун Л.М – старша вожата;

Шандра О.В – культорганізатор;

Копленков О.В – хореограф;

Діти,які займаються у ДСЮШ
Місце та час проведення змагань:

Свято проводилось в таборі «Придніпровський» наприкінці липня місяця на березі Дніпра.

Учасники змагань: у святі «Поклик джунглів» беруть участь діти до 12 років. Команди повинні мати гарний охайний вигляд, відповідний «окрас» (хижаки,травоядні) команди, девіз та емблему (по бажанню чи по домовленості). Обов’язково без взуття.

Умови змагань та нагородження переможців:

команда,яка набрала більшу кількість «ласощів» за загальними підсумками в усих видах спортивного свята і нагороджується цукерками, 150 днеприками та правом першими почати купання. Окремо нагороджуються : друге місце – 100 днепиків,третє місце - 50 днеприків.
Підготовча робота та загальні положення:

Дітей завчасно ознайомити з положеннями про конкурси. Організатор повідомляє програму змагань на листівці у їдальні. Вожаті дають рекомендації з підготовки до конкурсів. Перед початком змагань дітям нагадуються правила техніки безпеки.

Правила змагань регулюють поведінку гравців, сприяють вихованню відповідальності, витримки, дисциплінованості.

Обов’язково прибирається відкрита територія та зона купання. Готується зона для виконання костюмів з природнього матеріалу.

Спортивний інвентар готується заздалегіть та розміщується таким чином, щоб під час змагань вони не заважали гравцям.

Вболівальники допомагають чи приймають участь у конкурсі «Чарівні мавки». Підготовлені діти допомагають учасникам та суддям.

До кожного виду змагань складається пояснювальна записка (пам’ятка), де чітко прописано, як оцінювати учасників, які можуть виникнути помилки. Свято проводиться на свіжому повітрі і поділяється на три частини.

  • Спортивні естафети

  • Конкурс «Чарівні мавки»

  • Розваги на воді



До спортивних змагань діти готуються з вихователями, де виявляють найбільш спритних, допомагає також спортінструктор. Девіз готують в звгонах, а емблеми виготовляють за домовленістю. Ми емблему малювали на руці, що також допомагало у подальшому відборі дітей до участі у різних конкурсах.

Інвентар: обручі, м’ячі резинові, кеглі (ми використовували пластикові пляшки з водою), кіндерсюрприз (яйце), капелюшки, палички – 15см , відра.

Хід свята
Звучать звуки джунглів і діти шикуються на парад відкриття в дві шеренги .

Ведуча (спортінструктор):«Дорогі наші «звірятка» та гості пляжу! Ось ми і зустрілись на святі «Поклик джунглів», щоб позмагатися у швидкості, силі, спортивності, кмітливості. Та показати: хто у джунглях сильніший, хижаки чи травоядні? Я сподіваюсь,що вміння і знання, які ви здобули у школі, знайдуть своє місце на наших веселих доріжках.

Прийшла я до джунглів уранці, а біля них нікого немає. Стоять там великі бамбуки,темні і чаруючі.

Звірі! А?

Де ви, звірі? А?

Травоядні, хижаки, уперед!»
Після вступного слова ведучої свої найкращі побажання висловлює директор табору. Головний суддя ознайомлює учасників змагань з порядком проведення свята і ще раз бажає дітям успіхів та перемог. Діти,які виявили бажання допомогти переводять дітей до стартової лінії.
Ведуча: Отож почнемо. Хижаки за перемогу отримають цукрову кістку, а травоядні – смачний жовтенький банан. Ось такі нагороди підготували наші помічники (Призи діти готують на гуртках, які проводяться у таборі).


  1. Хто швидше ?



Команди шикуються у колону по одному. Хижаки тримають у руці кістку, а травоядні банан. За командою інструктора перші гравці починають рушити з лінії старту до кеглі, огинаючи її повертаються до №2 передаючи предмет, та переходять у кінець колони. Перемагає та команда, яка перша закінчила естафету та не отримала зауважень у суддів.


  1. Ведмедик клишоногий.


Команди шикуються в команди за лінією старту. На відстані 10 м. Від неї – прапорці. За сигналом перші номери затискають між колінами м’яч, другий тримають у руках і рухаються до прапорця (діти перехиляються вправо-вліво, як клишоногі). Коли граючий дістане прапорець (кеглю), він передає у свою команду два м’ячі: один – ударом ноги, другий – кидком із-за голови, сам повертається у кінець своєї команди. Гра закінчується коли всі ведмедики зроблять перебіжки, м’ячі знову повернуться до 1-го номера. Судді фіксують втрати м’яча під час бігу, прийом м’яча гравцем.


  1. Каракатиця.


Команди вишикувані в колони по одному. Вихідне положення – упор сидячи із зігнутими ногами. За сигналом перші номери трошки піднімають таз і швидко пересуваються в упорі на руках до протилежної лінії (кеглі), розташованої на відстані 5 - 6 м. від старту. Як тільки ноги перетнуть фінішну лінію, гравці встають і бігом повертаються назад, стаючи в кінець колони, а рух починає другий учень (можна покласти резиновий м’яч, що ускладнить завдання). Судді контролюють правильність виконання та фінішування естафети.
Ведуча: Молодці, «звірятки»! В нас є перші переможці, а хто трохи позаду, продовжуйте рушити до перемог!

Дітки, сонечко заховалося за хмарки... А давайте спробуємо запалити своє сонечко!


  1. Сонечко



Команди пошиковані у колону по одному на лінії старту. Кожен гравець отримує заздалегіть підготовлені палички (15 см) – промінці.

За сигналом інструктора перші номери починають рушити з лінії старту до обруча, який знаходиться на відстані 10 м, залишає паличку (прикладає промінець), огинеє обруч, та повертається до наступного, передаючи естафету стає в кінець колони. Судді слідкують за викладанням обруча та шикуванням під час естафети.
Ведуча: Сонечко побачило нащі яскраві промінці та повернулося до нашої веселої компанії. Боюсь, щоб не було сонячного удару. Візьміть собі капелюшки та сховайте свої команди.


  1. Чарівний капелюшок




Команди пошиковні у колону по одному. Перший отримує заздолегіть виготовлений капелюх (можна використовувати готові вироби) та за командою інструктора одягає його на голову (руки на поясі), біжить до призначеної кеглі, яка знаходиться на відстані 10 м., огинає її та повертається до №2, передає капелюх та йде в кінець колони. Перемагає та команда, яка жодного разу не загубила капелюх та по закінченню естафети пошикувалась. (Під час проведення ускладнювала завдання, використовувала пласкі кеглі з тенісним м’ячем, що вимагало від дітей потрібні скоординовані дії та швидкий рух).
Ведуча: Хижаки, Травоядні, ( вказуючи на гніздечко на піску ) а яка це пташка загубила яйця? Хто знає? Мабуть чайка?


  1. Яйцепад




Команди пошиковані на лінії старту. У перших відро від майонезу, в якому знаходяться яйця від кіндерсюрпризів ( можна використовувати каштани, желуді та ін.). За сигналом інструктора перші учасники змагання починають рушити з лінії старту до обруча, який знаходиться на відстані 10 м., висипає всередину вміст відра і шидко повертається до наступного гравця, передаючи відро; другий добігає до обруча, збирає яйця та повертається до №3 (Цю гру я використовую як ознайомлення з водою, замість обручів – спасательні круги). Судді слідкують за складанням яєць та складанням їх у обруч.




Ведуча: Дуже жаркий день. Дивлюсь – у деяких «звірят» плямки починають змиватися, тому, щоб допомогти Вам це зробить перейдемо до води.


  1. Водоноси


Проводимо невеличкий інструктаж. Кожна команда пошикована у колону по одному. Перший отримує відро та пластиковий стакан. За сигналом інструктора перший номер зі стаканом добігає до водойома, який знаходиться на відстані 6 – 8 м., зачерпує воду та повертається до свого відра; виливає воду, передає стакан, займає місце у колоні. Судді слідкують за кількістю набраної води.

Ведуча: Ось і закінчилась перша частина наших змагань, а поки судді підводять підсумки, до нас завітали казкові створіння.



Чарівні мавки

Ведуча:

Ми сьогодні зібрались на веселе свято!

Тут плямиста рись сидить

І єнот мохнатий.

Хто, звірятки, підкажіть,

Буде дефілювати?
В цей час виходять діти, які не були задіяні у змаганнях, а працювали на окремому майданчику у костюмах виготовлених із матеріалу, який вони знайшли на пляжу.

Фантазії немає меж. Під аплодисменти вони продемонстрували свої геніальні шедеври. Що тільки не було використано! Судді за допомогою дітей визначали переможців (враховується тематика, стиль та яскравість образів). Я дуже підтримувала різноманітні ігри з піском, водою та створювала належні умови для розгортання дитячих фантазій.
Ведуча: судді підвели підсумки, перемогла команда „ . . . . . . . ”! Вони і підуть перші для розваг у воді. А всі інші діти поки відпочивають на березі.
Закінчується свято шикуванням, звучить музика.
Після підведення підсумків, та нагороджень переможців, заключне слово надається директору табору та суддям з вожатими. Діти йдуть на гуртки, катаються на човні та катамарані.

Сценарій екологічно-спортивної гри «Пошук скарбу»

Є декілька варіантів цієї гри. Кожен собі обирає той варіант,який можна використати на місцевості. Приймає участь 10-12 дітей + вожатий.

У кількох місцях ведучі закопують бляшанки, в одній з яких «свідотство на право володіння скарбом» - ящик з солодощами.

Кожне з можливих місцезнаходжень скарбу позначається на схемі,що роздається учасникам. Поруч з цими позначками пишеться «ключ» з варіантом відповідей на вікторину (додаток) . Справжньому місцезнаходженню скарбу відповідає правильний варіант відповідей. Отже, той, хто правильно все відгадає має найбільші шанси відразу дістатися до скарбу.

Можна ускладнити цю гру так щоб учасники йшли від однієї точки до другої, одразу отримуючи вікторину. У цьому випадку, той хто все відгадає правильно йде найкоротшим маршрутом.
Додаток
1. Кому належать дикі звірі?

а) нікому;

б) державі;

в) товариству мисливців;

г) тому, хто їх годує;
2. Які тварини шкідливі?

а) сорока;

б) вовк;

в) шакал;

г) шкідливих тварин не буває;
3. Чи можна годувати тварин у зоопарку?

а) можна, але тільки хлібом;

б) ні;

в) можна,але з дозволу дорослих;

г) так;
4. Якщо ви в поході і у вас залишились порожні скляні пляшки, то їх треба:

а) закопати;

б) кинути у багаття;

в) розбити;

г) відвезти назад у місто;
5. За допомогою якого приладу можна визначити радіоактивні речовини?

а) мікроскоп;

б) радіометр;

в) бінокля;

Але можна розробити іншу версію гри. Приблизно складається карта маршруту. На підготовлених шести пелюстках пишеться підказка та номер станції. Пелюстки різних кольорів, для кожного загону свій колір. Кожна команда на початку гри шикується і уважно слухає правила гри:

  1. Рухатися командою (10-12 + вожатий)

  2. Шукати тільки свої пелюстки

  3. Не псувати пелюстки супротивника, не переховувати їх, та не підказувати.

  4. Бути уважним до кожного гравця

  5. Рушити тільки по прядку номерів і наприкінці гри скласти зі своїх пелюстків ромашку, якщо не буде вистачати пелюстків – команда програла.

  6. Обов’язково вишикуватись в колону по одному.


Гравці отримують круг з номером загону та першу підказку.Круг залишають на майданчику, де починалась гра і по команді інструктора починають шукати наступну підказку.

Під час гри «Пошук Скарбів» не задіяні діти готували на пляжу костюми з природньго матеріалу. Фантазії не було межі: пісок, пляшки, листя, очерет, водорості – все це було на дітях. Потім судді оцінили всіх, а найкращі перші пішли купатися та отримали солодкі сюрпризи.

Всі ці заходи були спрямовані на оздоровлення дітей. Повний день проживання накладає особливий відбиток на контакти з однолітками, тощо, призводить до швидкого перебігу процесів соціалізації молодших школярів і підлітків, збільшується у кілька разів порівняно зі звичайним їх життям.

Правильна організація життя у таборі сприяє процессам фізичного і психологічного оздоровлення дітей, процессам реального розвитку, появі нових способів життя, зниженню дитячої агресивності, виникненню нових дитячих і підліткових співтовариств, об'єднаних не тільки симпатіями одне до одного, а й змістовними інтересами,які зберігаються й після «літнього сезону».
Список використаної літератури.

А. Н. Кугач, С. В. Туричнина «Свята від А до Я»; Ярославль : академія розвитку – 2007; Єфименко Н. Н. «фізкультурні казки»: «Ранок» - 2005 ;

Джастіс Дж. «Велика ілюстрована енциклопедія школяра». –К.,Махаон – Україна, - 2007.

Войта В.Т. «Ставаймо в коло». – К: Молодь 1979р

Схожі:

Конспект уроку з фізичної культури для учнів 11 класу Тема : Спеціальна фізична підготовка
М е т а: розвиток основних фізичних якостей методом колового тренування та під час рухливих ігор
Формувати у дітей старшого дошкільного віку свідомого дотримання...
Формувати у дітей старшого дошкільного віку свідомого дотримання правил безпечної поведінки під час рухливих ігор, розваг, спортивних...
Тема: «Подорож з гусаком»
Фізичний розвиток: сприяти розвитку рухової активності під час імітаційних рухливих вправ та ігор
Футбол — олімпійський вид спорту
Олімпійських ігор. Знайомити з ідеалами та цінностями олімпізму. Сприяти формуванню активної життєвої позиції, удосконаленню спортивної...
Узагальнення досвіду за темою
Сьогодні однією з актуальних залишається проблема охоплення дітей в позаурочний час. Для цього в кожному районі Луганська функціонують...
Пришкільний денний табір «Зелена перлинка» Карповецької ЗОШ І – ІІІ ступенів
Літні канікули складають значну частину вільного часу дітей. Літо час ігор, розваг, свободи у виборі занять, поповнення витрачених...
Самоосвіта педагога
Самоосвіта педагога свідома діяльність з удосконалення своєї особистості як фахівця: адаптування своїх індивідуально неповторних...
Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся завжди
Однією з складових оздоровчих систем є загартування. Особливо велика роль загартування у запобіганні застудним захворюванням. Разом...
Методичні рекомендації щодо проведення рухливих ігор в таборах літнього відпочинку
Гру недарма називають королевою дитинства. Без неї дітям жити невесело, нецікаво. При вмілому використанні гра може стати незмін­ним...
Основні напрями виховання
Фізичне виховання — система соціально-педагогічних заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я та загартування організму, гармонійний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка