Узагальнення досвіду за темою:
"Формування творчих здібностей дитини на заняттях школи раннього розвитку"
Актуальність:
Сьогодні однією з актуальних залишається проблема охоплення дітей в позаурочний час. Для цього в кожному районі Луганська функціонують позашкільні установи, які займаються додатковою освітою підростаючого покоління.
Останнім часом з'явилося багато розвиваючих центрів для дітей, які займаються раннім розвитком дитини. Але, на жаль, такі центри далеко не завжди відповідають останнім вимогам педагогіки та психології навчання і виховання. Адже дуже важливо, щоб дитячі розвиваючі заняття були якісними і забезпечували всебічний розвиток дитини. Саме це є стратегічною метою школи раннього розвитку "МАЛЯТКО" комунального закладу «Комплексний позашкільний навчальний заклад Кам’янобрідський Будинок дитячої та юнацької творчості м. Луганська».
Основні завдання по реалізації мети
організація змістовного дозвілля дітей і дорослих
створення умов для розвитку індивідуальних особливостей дитини
усебічний естетичний розвиток і виховання дітей на основі розвитку творчих здібностей особистості
створення науково-методичної, практичної бази в області естетичної освіти дітей, батьків, педагогів
навчання дітей, батьків прийомам, які забезпечують соціалізацію дітей, збереження здоров'я і виховання гармонійної особистості, формування загальної культури
Принципи навчання:
Організація процесу навчання та виховання в школі «Малятко» побудована на основі Базової програми «Я у Світі». Заняття проводяться в групах по 10-12 чоловік, що дозволяє приділити увагу кожній дитині та знайти до неї індивідуальний підхід. Для зручності батьків створені й вечірні групи. Тривалість заняття складає 25-30 хвилин, що відповідає психологічним і фізіологічним особливостям малюків цієї вікової категорії. Система навчання в школі інтегрована, завдяки чому заняття стають ефективнішими та цікавішими.
НАПРЯМИ ІНТЕГРАЦІЇ
Ознайомлення з навколишнім світом:
Розвиток пізнавальної мотивації;
Формування інтересу до різних форм пізнання світу: спостереження, экспериментування, читання, обговорення.
Розвиток мови :
Розвиток мовної активності дітей в процесі освоєння засобів мовної виразності;
Розвиток уміння аналізувати;
Розвиток культури спілкування;
Знайомство з методами активізації мислення.
Продуктивна діяльність:
Реалізація вражень, знань, емоційного стану дітей в сюжетно-ролевих іграх, инсценуванні, образотворчому мистецтві;
Реалізація комунікативних навичок спільної і творчої діяльності.
Математичний розвиток:
Розвиток у дітей здатності до моделювання і елементів простого експериментування;
Розвиток логіки мислення, творчої уяви.
Музичне виховання і театральна діяльність :
Розвиток спеціальних художніх здібностей (образне бачення, поетичний і музичний слух)
Розвиток сценічних здібностей, уміння імпровізувати.
Методика навчання в школі "Малятко" побудована в захоплюючій і невимушеній ігровій формі, що дає можливість дітям залучатися до процесів виховання, розвитку й освіти з великим інтересом. Кожне заняття - це сюжет казки, захоплюючої історії, подорожі, учасником яких є діти. Педагог з'являється перед дітьми в образі казкового героя і разом з дітьми бере участь в придуманій казці. При цьому перед дитиною ставляться тільки ігрові завдання, рішенням яких і являється освоєння навчального матеріалу.
Для дітей молодшого дошкільного віку від 3 до 5 років програма передбачає комплексний розвиток малюка по усіх напрямах розвитку. Заняття проходять у формі захоплюючого сюжету. Діти беруть найактивнішу участь в театралізованих музичних виставах, де абсолютно кожна дитина може виявити свою індивідуальність, співати, танцювати, розповісти вірш, вжитися в образ казкового героя, навчитися не соромитися виступати перед аудиторією.
Для дітей старшого дошкільного віку 5-6 років пропонується програма інтелектуально-творчого розвитку підготовки до школи. Заняття проходить у формі казки, театралізованої або лялькової вистави, яку викладач готує на кожне заняття. Діти дуже часто стають безпосередніми героями казки. Під час рухливої динамічної гри, педагог інтегрує навчальні та розвиваючі завдання. Кожне заняття включає музичне заняття і розвиваюче навчання. Дуже важливий чинник на користь школи раннього розвитку - соціальний. Діти з самого раннього віку вчаться спілкуватися між собою, вибудовувати стосунки з "чужими" дорослими, просити допомоги, вирішувати конфліктні ситуації і просто дружити.
Керівники школи «Малятко» :
З вихованцями "Малятко" займаються досвідчені керівники: педагог з 30-річним стажем роботи Балюк Н.В., музичний керівник Бєлоус Г.А. (стаж роботи – 50 років), а також молоді педагоги, керівники профільних гуртків, вихователь-логопед Шалахіна О.С., хореограф Стєбєлєва О.В., вчитель англійської мови Аверкієва Ю.В., керівник гуртка «Яскравий світ» Геде О.С. Педагоги проводять заняття на високому професійному рівні і мають можливість зацікавити дітей, захопити їх своєю творчістю. Позиція керівників школи раннього розвитку просто виключає існування необдарованих, неталановитих, нездібних і нерозумних дітей, і тому головною метою роботи педагогів є саме позашкільна освіта дитини, розвиток її здібностей, розкриття таланту в будь-якій сфері діяльності.
Висновки:
10 - річний досвід роботи в школі "Малятко" показав, що її випускники творчо активні, здатні креативно мислити, комунікабельні, усебічно розвинені й готові до інтелектуальної праці. Освітня система раннього розвитку створює умови для формування навчально-пізнавальної діяльності вихованців і їх особового розвитку, для соціальної і соціально-психологічної орієнтації в навколишній дійсності.
|