|
Скачати 68.15 Kb.
|
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення у зв’язному висловлюванні, розвивати пунктуаційну грамотність, сприяти духовному й моральному розвиткові учнів, виховувати любов до професії кухаря. Тип уроку. Формування практичних вмінь і навичок. Обладнання. Комп’ютер, проектор, картки роботи експертів, картки оцінювання учнем власної участі у роботі групи,тести, підручники Просим учнів до зубріння звичних; Ви не бійтесь правил граматичних. Є у кожного до мови хист, - Не зубріть, а розумійте зміст. Як зумієм правила ми з вами Виражати власними словами, Знань одразу збільшиться запас, - Вчитель просто не впізнає вас. ( Д. Білоус) Хід уроку І. Оргмомент (Психологічна настанова) Нумо, діти, підведіться, Всі приємно усміхніться. Продзвенів уже дзвінок - Починаємо урок . Покладіть руки на парти, закрийте очі та промовляйте: «Я зможу сьогодні добре попрацювати. Я особистість творча. Я бажаю всім одногрупникам успіхів на сьогоднішньому уроці.» (самоналаштування) ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою (звернення до епіграфа, епіграф спроектований на дошку) Очікувані результати Яких результатів ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Давайте разом сформулюємо мету нашого уроку. Сьогоднішній урок навчить мене:
ІІІ. Актуалізація опорних знань Метод «Мікрофон»
Безсполучниковий (за допомогою інтонації)
А тепер давайте свої відповіді звіримо з інформацією з підручника ст. 308 таблиця ІV. Робота з підручником ст.. 308, 315 (Мацько Л.І. Українська мова) Об’єднайтеся в групи Робота в групах (кожна група опрацьовує своє завдання) 1гр. – складнопідрядне з підрядним означальними 2гр. - складнопідрядне з підрядним з’ясувальними 3гр. - складнопідрядне з підрядним обставинними 4гр. – розділові знаки у складнопідрядному реченні (навести приклади, пов’язані з своєю професією) V. Виконання системи практичних вправ на основі повторення вивченого 1. Пояснювальний диктант (назвати вид підрядного речення і пояснити розділові знаки) Україна славиться своєю національною кухнею, яка створювалася протягом сторіч. (означальне) Українська кулінарія налічує сотні рецептів, що характеризуються простотою приготування і прекрасними смаковими якостями, ароматом, соковитістю. (означальне) Я щаслива тим, що живу в Україні і споживаю українську їжу. (з’ясувальне ) Коли повний шлунок, до роботи серце рветься. (обставинне умовне) 2. Дослідження – відновлення (завдання на екрані) Поставте, де треба розділові знаки. Прокоментуйте. Існує кілька правил яких необхідно дотримуватися при сервіровці столу. По-перше подбайте про скатертину яка буде прикрашати ваш стіл. На середину столу поставте вазу з молодою зеленню або квітами. Головне щоб букет у центрі столу знаходився нижче рівня очей.(з’ясув.) Світло повинне бути м’яким щоб можна було оцінити колір і зовнішній вигляд страв.(прич.) переваги маленького столика на двох перед великим банкетним столом полягають у тому що вас не розділяють армади тарілок і келихів. (з’яс.) Салати коктейлі й десерти можна подавати у великих келихах які прикрашені тонкою смужкою цукрової « паморозі». Для вечері «на двох» віддайте перевагу стравам приправленим «міцними» спеціями що подаються з пікантними соусами. Коли прикрасите святково стіл то з’явиться і святковий настрій. (обст. умови) 3. Творче конструювання (з наведених простих речень утворіть складнопідрядні речення) 1 гр. Важливу роль у харчуванні відіграють овочі. Українська земля така багата і родюча. 2 гр. Класичним прикладом нашої кухні є борщ. Буряк є головним компонентом борщу. 3 гр. Найкраща українська кухня у святкові дні. Вміла господиня відзначається своєю майстерністю. 4. Інтерактивна вправа (складіть асоціативний кущ, використавши, як ключове, словосполучення) СМАЧНИЙ ОБІД -1гр. ЗВАНА ВЕЧЕРЯ – 2гр. РОСЛИННА ЇЖА- 3гр. ФАРШИРОВАНА РИБА- 4гр. А тепер підібрані асоціації введіть у складнопідрядні речення. 5. Завдання – моделювання (на екран) (складіть речення за схемою і поясніть розділові знаки) Людині завжди краще і веселіше працюється, коли вона знає, що її праця приносить користь. 6. Тести (видаються кожному учню) (завдання 1 – 7 по 1б. , завдання 8 – 5б.) 1. Розділ науки, який вивчає словосполучення і речення: А) лексикологія. Б) синтаксис. В)стилістика. 2. культура мовлення – це: А) розділ мовознавчої науки. Б)крилатий вислів. В) досконале володіння мовою. 3. Є такі види сполучникових речень: А) складносурядне. Б) складнопідрядне. В) складносурядне і складнопідрядне. 4. Підрядні речення за синтаксичними відношеннями поділяються на: А) означальні, з’ясувальні та обставинні. Б) сполучникові, безсполучникові. В) розповідні, питальні, окличні. 5. Речення, частини яких нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками і сполучними словами називаються: А) складносурядними. Б) складнопідрядними. 6.Українська кухня налічує сотні рецептів, що характеризуються простотою приготування і прекрасними смаковими якостями, ароматом, соковитістю. Це речення є: А) складносурядним. Б) складнопідрядним. В) з різними видами зв’язку. 7. Правильно розставлені розділові знаки в реченні: А) Осягнути істину, що життя без праці неможливе, здатний лише той, хто живе радощами праці. Б) Моральний смисл праці якраз і полягає в тім, що людина здобуває найвищу в світі радість радість творіння. В)Від усіх інших радощів ці радощі різняться тим, що людина напружує всі зусилля, робить не те, що хоче, а те що потрібно. 8. Складіть монологічне висловлювання про свою професію, використовуючи складнопідрядні речення. VІ. Оцінювання і самооцінювання (помінятися зошитами і виставити один одному оцінки і здати на перевірку вчителю, а також виставити собі оцінки в картки оцінювання) VІІ. Підведення підсумків Чи сподобався вам урок? Що винесли з нього корисного? Чи змогли ми досягти очікуваних результатів? (Метод «НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ») На сьогоднішньому уроці я… Ця інформація дозволяє зробити висновок… Я зрозуміла, що… Важливо вміти…. Я вважаю, що… Кожна людина повинна…. Заключне слово вчителя. Я сьогодні впевнилася і переконалася, що у кожного з вас є до мови хист. Всі попрацювали добре, я вдячна за урок і хотіла, щоб ви і надалі вивчали, шанували,берегли рідну мову, говорили нею не тільки на уроках, а й у повсякденному житті. VІІ. Домашнє завдання Повторити безсполучникове речення. Скласти висловлювання на тему «Молодь і культура мовлення», розширивши тезу О. Гончара: «Усунути деформацію мови, очистити її від спотворень, повернути нашій мові справжню народну красу – це справа честі всіх нас, і старших, і молодших, це природній обов’язок перед незалежною, вільною Україною». Урок закінчено, до побачення. За допомогою жестів чи міміки покажіть свої враження від уроку (учні дружно зааплодували). ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
|
Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних... |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,... |
1 Поширене означення треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено) Б Весна гомоніла навколо них, вода гоготіла, гурчала струмками по ярках і пагорбах |
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення» Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі... |
Узагальнення вивченого. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мою, двокрапки, тире в безсполучникових складних реченнях; розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі вміння моделювати й конструювати... |
Тема : Пряма мова. Діалог Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові... |
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
План-конспект уроку української мови в 5 класі Тема Мета: поглибити поняття про звертання, формувати вміння визначати звертання (поширені й непоширені; риторичні) в реченнях, правильно... |
Урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід... Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо... |