Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета


Скачати 68.15 Kb.
Назва Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета
Дата 08.02.2014
Розмір 68.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні.

Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення у зв’язному висловлюванні, розвивати пунктуаційну грамотність, сприяти духовному й моральному розвиткові учнів, виховувати любов до професії кухаря.

Тип уроку. Формування практичних вмінь і навичок.

Обладнання. Комп’ютер, проектор, картки роботи експертів, картки оцінювання учнем власної участі у роботі групи,тести, підручники

Просим учнів до зубріння звичних;

Ви не бійтесь правил граматичних.

Є у кожного до мови хист, -

Не зубріть, а розумійте зміст.

Як зумієм правила ми з вами

Виражати власними словами,

Знань одразу збільшиться запас, -

Вчитель просто не впізнає вас.

( Д. Білоус)

Хід уроку

І. Оргмомент

(Психологічна настанова)

Нумо, діти, підведіться,

Всі приємно усміхніться.

Продзвенів уже дзвінок -

Починаємо урок .

Покладіть руки на парти, закрийте очі та промовляйте:

«Я зможу сьогодні добре попрацювати. Я особистість творча. Я бажаю всім одногрупникам успіхів на сьогоднішньому уроці.» (самоналаштування)
ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою (звернення до епіграфа, епіграф спроектований на дошку)

Очікувані результати

Яких результатів ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

Давайте разом сформулюємо мету нашого уроку.

Сьогоднішній урок навчить мене:

  • Підсумувати набуті знання;

  • Правильно використовувати речення;

  • Дотримуватися культури мовлення;

  • Правильно вживати розділові знаки в складнопідрядному реченні

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Метод «Мікрофон»

  1. 1.Що вивчає синтаксис? (будову словосполучення і речення)

  2. Які ви знаєте речення за будовою? (прості і складні)

  3. Які типи зв’язку у складному реченні( сполучниковий і безсполучниковий)

  4. Сполучниковий – (за допомогою сполучників та сполучних слів)

Безсполучниковий (за допомогою інтонації)

  1. Назвіть види сполучникових речень(складносурядне, складнопідрядне)

  2. Яке речення називається складнопідрядним (в якому прості речення нерівноправні своїм змістом та граматично і з’єднані підрядним сполучником або сполучним словом)

  3. Які розділові знаки ставляться у складнопідрядному реченні?(, - ;)

А тепер давайте свої відповіді звіримо з інформацією з підручника ст. 308 таблиця

ІV. Робота з підручником ст.. 308, 315 (Мацько Л.І. Українська мова)

Об’єднайтеся в групи

Робота в групах (кожна група опрацьовує своє завдання)

1гр. – складнопідрядне з підрядним означальними

2гр. - складнопідрядне з підрядним з’ясувальними

3гр. - складнопідрядне з підрядним обставинними

4гр. – розділові знаки у складнопідрядному реченні (навести приклади, пов’язані з своєю професією)

V. Виконання системи практичних вправ на основі повторення вивченого

1. Пояснювальний диктант (назвати вид підрядного речення і пояснити розділові знаки)

Україна славиться своєю національною кухнею, яка створювалася протягом сторіч. (означальне) Українська кулінарія налічує сотні рецептів, що характеризуються простотою приготування і прекрасними смаковими якостями, ароматом, соковитістю. (означальне)

Я щаслива тим, що живу в Україні і споживаю українську їжу. (з’ясувальне )

Коли повний шлунок, до роботи серце рветься. (обставинне умовне)

2. Дослідження – відновлення (завдання на екрані)

Поставте, де треба розділові знаки. Прокоментуйте.

Існує кілька правил яких необхідно дотримуватися при сервіровці столу. По-перше подбайте про скатертину яка буде прикрашати ваш стіл. На середину столу поставте вазу з молодою зеленню або квітами. Головне щоб букет у центрі столу знаходився нижче рівня очей.(з’ясув.) Світло повинне бути м’яким щоб можна було оцінити колір і зовнішній вигляд страв.(прич.) переваги маленького столика на двох перед великим банкетним столом полягають у тому що вас не розділяють армади тарілок і келихів. (з’яс.)

Салати коктейлі й десерти можна подавати у великих келихах які прикрашені тонкою смужкою цукрової « паморозі».

Для вечері «на двох» віддайте перевагу стравам приправленим «міцними» спеціями що подаються з пікантними соусами.

Коли прикрасите святково стіл то з’явиться і святковий настрій. (обст. умови)

3. Творче конструювання

(з наведених простих речень утворіть складнопідрядні речення)

1 гр. Важливу роль у харчуванні відіграють овочі. Українська земля така багата і родюча.

2 гр. Класичним прикладом нашої кухні є борщ. Буряк є головним компонентом борщу.

3 гр. Найкраща українська кухня у святкові дні. Вміла господиня відзначається своєю майстерністю.

4. Інтерактивна вправа

(складіть асоціативний кущ, використавши, як ключове, словосполучення)

СМАЧНИЙ ОБІД -1гр.

ЗВАНА ВЕЧЕРЯ – 2гр.

РОСЛИННА ЇЖА- 3гр.

ФАРШИРОВАНА РИБА- 4гр.

А тепер підібрані асоціації введіть у складнопідрядні речення.

5. Завдання – моделювання (на екран)

(складіть речення за схемою і поясніть розділові знаки)

Людині завжди краще і веселіше працюється, коли вона знає, що її праця приносить користь.

6. Тести (видаються кожному учню) (завдання 1 – 7 по 1б. , завдання 8 – 5б.)

1. Розділ науки, який вивчає словосполучення і речення:

А) лексикологія.

Б) синтаксис.

В)стилістика.

2. культура мовлення – це:

А) розділ мовознавчої науки.

Б)крилатий вислів.

В) досконале володіння мовою.

3. Є такі види сполучникових речень:

А) складносурядне.

Б) складнопідрядне.

В) складносурядне і складнопідрядне.

4. Підрядні речення за синтаксичними відношеннями поділяються на:

А) означальні, з’ясувальні та обставинні.

Б) сполучникові, безсполучникові.

В) розповідні, питальні, окличні.

5. Речення, частини яких нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками і сполучними словами називаються:

А) складносурядними.

Б) складнопідрядними.

6.Українська кухня налічує сотні рецептів, що характеризуються простотою приготування і прекрасними смаковими якостями, ароматом, соковитістю. Це речення є:

А) складносурядним.

Б) складнопідрядним.

В) з різними видами зв’язку.

7. Правильно розставлені розділові знаки в реченні:

А) Осягнути істину, що життя без праці неможливе, здатний лише той, хто живе радощами праці.

Б) Моральний смисл праці якраз і полягає в тім, що людина здобуває найвищу в світі радість радість творіння.

В)Від усіх інших радощів ці радощі різняться тим, що людина напружує всі зусилля, робить не те, що хоче, а те що потрібно.

8. Складіть монологічне висловлювання про свою професію, використовуючи складнопідрядні речення.

VІ. Оцінювання і самооцінювання

(помінятися зошитами і виставити один одному оцінки і здати на перевірку вчителю, а також виставити собі оцінки в картки оцінювання)

VІІ. Підведення підсумків

Чи сподобався вам урок?

Що винесли з нього корисного?

Чи змогли ми досягти очікуваних результатів?

(Метод «НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»)

На сьогоднішньому уроці я…

Ця інформація дозволяє зробити висновок…

Я зрозуміла, що…

Важливо вміти….

Я вважаю, що…

Кожна людина повинна….

Заключне слово вчителя.

Я сьогодні впевнилася і переконалася, що у кожного з вас є до мови хист. Всі попрацювали добре, я вдячна за урок і хотіла, щоб ви і надалі вивчали, шанували,берегли рідну мову, говорили нею не тільки на уроках, а й у повсякденному житті.

VІІ. Домашнє завдання

Повторити безсполучникове речення. Скласти висловлювання на тему «Молодь і культура мовлення», розширивши тезу О. Гончара: «Усунути деформацію мови, очистити її від спотворень, повернути нашій мові справжню народну красу – це справа честі всіх нас, і старших, і молодших, це природній обов’язок перед незалежною, вільною Україною».

Урок закінчено, до побачення. За допомогою жестів чи міміки покажіть свої враження від уроку (учні дружно зааплодували).

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

  1. Мацько Л.І., Мацько О.М., Сидоренко О.М. Українська мова: Навч. Посібник. – К.: Либідь, 1998.

  2. Навалокова Н.П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. – Х.: Основа, 2012.

  3. Інформаційно-практичний бюлетень «Все для вчителя». Листопад №31/33, 2011.

Схожі:

Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати
Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних...
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому...
Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета
Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,...
1 Поширене означення треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)
Б Весна гомоніла навколо них, вода гоготіла, гурчала струмками по ярках і пагорбах
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення»
Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі...
Узагальнення вивченого. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні
Мою, двокрапки, тире в безсполучникових складних реченнях; розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі вміння моделювати й конструювати...
Тема : Пряма мова. Діалог
Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові...
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення
Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень
План-конспект уроку української мови в 5 класі Тема
Мета: поглибити поняття про звертання, формувати вміння визначати звертання (поширені й непоширені; риторичні) в реченнях, правильно...
Урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід...
Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка