Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати


Скачати 48.34 Kb.
НазваТема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати
Дата11.02.2014
Розмір48.34 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні
Мета: Удосконалювати в учнів вміння правильно інтонувати

безсполучникові складні речення з різними смисловими

відношеннями, пунктуаційні вміння й навички, пов’язані з

уживанням коми, двокрапки, тире;

Розвивати творчі вміння відновлювати, моделювати й

конструювати безсполучникові складні речення зі

смисловими відношеннями відповідно комунікативного

завдання;

Виховувати компетентну особистість, яка вміє сприймати

текст (лінгвістика тексту), відтворювати, аналізувати,

розставляти акценти на головному, давати відповіді і

володіти матеріалом;

Формувати моральну культуру дев’ятикласників.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок з

елементами узагальнення.
Обладнання: таблиці, картки, текст з завданням, тлумачні

словники.
Методи та прийоми: робота в міні – групах.
Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень.

Культура мовлення і стилістика: особливості інтонації безсполучникових складних речень.

Текст(риторичний аспект):використання безсполучникових складних речень у тексті публіцистичного стилю.
Хай оживає істина стара:

людина починається з добра.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  2. Ознайомлення дев’ятикласників з темою, метою завданням уроку.

( записати тему та епіграф в зошит)

- Зверніть увагу на епіграф. Я дуже хочу, щоб ці слова стали не тільки девізом нашого уроку, але й залишили слід у ваших серцях.

  1. Узагальнення знань учнів з теми.

    1. Пунктуаційний практикум.

*Робота з текстом


Матеріал для вчителя

(Оригінал тексту)

Найвищий Закон Справедливості

1. У кожної людини є доля. 2. Є вона й у землі, народу, нації. 3. Над кожним із нас тяжіє Найвищий Закон Справедливості. 4. Суть його в тому, що кожен, зрештою, одержує по заслузі. 5. Тобто, чинячи добро чи зло, ми потрапляємо під певні закони, що діють бумерангом.

6. У своєму житті людина рухається по спіралі – на кожному новому витку пожинає результати скоєного. 7. То мовби велика реєстрова книга, де «записано все»

8. Знайте: тяжкі провини предків можуть вплинути і на долю нащадків. 9. Добродіяння ж роблять славу родоводу. 10. Запам’ятайте: поки вина предків не буде спокутувана корисними вчинками нащадків, страждатиме ціле родове дерево. 11. Народ каже: «Увесь рід нещасливий». 12. Погляньте у себе: внутрішній контролер – совість. 13. Треба утримувати себе від лихих намірів: зло довго не забувається і породжує зло. 14. Примножуйте добро, торуйте шлях справедливості. 15. «Хочеш собі добра – не роби нікому зла»,- говорить народна мудрість.
* Об’єднання учнів у групи.

* Інструктаж щодо порядку роботи

( потрібно обрати спікера ( керівника), секретаря, доповідача) .

*Завдання для міні – груп ( роздруковано на картках) .

I група «Стилісти» ( завдання озвучує спікер)

1. З’язувати стиль і тип мовлення.

2. Визначити головну думку тексту. Свою відповідь обґрунтувати.
II група «Лексикографи»

  1. Пояснити значення слів, які знаходяться в пасивному вжитку.

  2. Дібрати синоніми до слів.

Спікер

Бумеранг ( те, що повертається)

Спіраль

Реєстрова (книга)

Торуйте (шлях)

Тяжіє

Спокутувати ( каятися)

* Словниково – лексична робота ( записати в зошит).

III група «Мовознавці»

  1. Дослідити граматичне оформлення тексту.

  2. Знайти орфограми в тексті. Пояснити.


IV група «Пунктограми»

  1. Дослідити структуру простого речення ( вказати на ускладнення).

  2. Знайти безсполучникове складне речення.

( речення записати в зошит)
V група «Моделювання»

Коментар вчителя:

- Беручи до уваги відповіді учасників, змоделюйте схеми до безсполучникового складного речення. Поясніть смислові відношення характерні цим реченням. ( схеми записати в зошит)
VI група «Трансформер»

  1. Трансформувати безсполучникові складні речення в складні сполучникові. Прокоментувати розділові знаки в утворених реченнях.

  2. До яких сполучникових складних речень синонімічні безсполучникові складні речення.


*Презентація роботи міні-груп.


  • Час вичерпано, ми готові заслухати виступ «Стилістів».

(Виступає доповідач групи)

  • Заперечення, доповнення інших учнів.

  • Тепер вислухаємо по черзі виступи інших груп та запишемо схеми, речення в зошит.


2. Дослідження-відновлення

* Відновити відомі вам прислів’я та крилаті вислови. Пояснити смислові відношення в БСР.

1) Бережи час: його й за грошу не купиш. (причина)

2) Життя прожити – не поле перейти. (порівняння)

3) Згаєш хвилинку – втратиш годинку. (умова)

4) Щастя не кінь: прямої дороги не визначає. (пояснення)

5) Любіть книгу: вона джерело знань. (пояснення)

6) Вік живи, вік учись. (одночасність дії)

3. Розподільний диктант

Готуємося до екзамену

* Записати слова в дві колонки

I. З апострофом II. Без апострофа

Дев`ятсот хуторянин

м`ята духмяне Зв`язок порядок бур’ян тьмяно

без’язикі цвях

реп’ях присвята п’ятдесят Соловйов

з’ясовано

«Так ніхто не кохав»
Ключ: Крилатий вислів Володимира Сосюри, який ви прочитаєте з останніх літер.


    1. Підсумок уроку. Оцінювання.




  • Діти, дякую за роботу на уроці. Ми закріпили знання з теми розділові знаки в БСР. Збагатили лексикон.


*Бесіда

  1. Що виступає засобом зв’язку в БСР?

  2. Яка інтонація характерна БСР?

  3. Які смислові відношення властиві БСР?

  4. До яких сполучникових складних речень синонімічні БСР, між частинами яких уживається двокрапка, тире?




  1. Домашнє завдання

Скласти міні-есе з використанням БСР, об’єднавши темою епіграфа.




Схожі:

Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому...
Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень
Узагальнення вивченого. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні
Мою, двокрапки, тире в безсполучникових складних реченнях; розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі вміння моделювати й конструювати...
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета
Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення...
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета
Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,...
1 Поширене означення треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)
Б Весна гомоніла навколо них, вода гоготіла, гурчала струмками по ярках і пагорбах
Урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід...
Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо...
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення»
Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі...
Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних...
Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень...
«Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному. Підсумковий урок»
Розвиваюча – розвивати вміння аргументації власної думки та розстановки розділових знаків у ССР, удосконалювати мовну компетенцію...
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка