|
Скачати 48.34 Kb.
|
Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мета: Удосконалювати в учнів вміння правильно інтонувати безсполучникові складні речення з різними смисловими відношеннями, пунктуаційні вміння й навички, пов’язані з уживанням коми, двокрапки, тире; Розвивати творчі вміння відновлювати, моделювати й конструювати безсполучникові складні речення зі смисловими відношеннями відповідно комунікативного завдання; Виховувати компетентну особистість, яка вміє сприймати текст (лінгвістика тексту), відтворювати, аналізувати, розставляти акценти на головному, давати відповіді і володіти матеріалом; Формувати моральну культуру дев’ятикласників. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок з елементами узагальнення. Обладнання: таблиці, картки, текст з завданням, тлумачні словники. Методи та прийоми: робота в міні – групах. Внутрішньо предметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень. Культура мовлення і стилістика: особливості інтонації безсполучникових складних речень. Текст(риторичний аспект):використання безсполучникових складних речень у тексті публіцистичного стилю. Хай оживає істина стара: людина починається з добра. Хід уроку
( записати тему та епіграф в зошит) - Зверніть увагу на епіграф. Я дуже хочу, щоб ці слова стали не тільки девізом нашого уроку, але й залишили слід у ваших серцях.
*Робота з текстом Матеріал для вчителя (Оригінал тексту) Найвищий Закон Справедливості 1. У кожної людини є доля. 2. Є вона й у землі, народу, нації. 3. Над кожним із нас тяжіє Найвищий Закон Справедливості. 4. Суть його в тому, що кожен, зрештою, одержує по заслузі. 5. Тобто, чинячи добро чи зло, ми потрапляємо під певні закони, що діють бумерангом. 6. У своєму житті людина рухається по спіралі – на кожному новому витку пожинає результати скоєного. 7. То мовби велика реєстрова книга, де «записано все» 8. Знайте: тяжкі провини предків можуть вплинути і на долю нащадків. 9. Добродіяння ж роблять славу родоводу. 10. Запам’ятайте: поки вина предків не буде спокутувана корисними вчинками нащадків, страждатиме ціле родове дерево. 11. Народ каже: «Увесь рід нещасливий». 12. Погляньте у себе: внутрішній контролер – совість. 13. Треба утримувати себе від лихих намірів: зло довго не забувається і породжує зло. 14. Примножуйте добро, торуйте шлях справедливості. 15. «Хочеш собі добра – не роби нікому зла»,- говорить народна мудрість. * Об’єднання учнів у групи. * Інструктаж щодо порядку роботи ( потрібно обрати спікера ( керівника), секретаря, доповідача) . *Завдання для міні – груп ( роздруковано на картках) . I група «Стилісти» ( завдання озвучує спікер) 1. З’язувати стиль і тип мовлення. 2. Визначити головну думку тексту. Свою відповідь обґрунтувати. II група «Лексикографи»
Спікер Бумеранг ( те, що повертається) Спіраль Реєстрова (книга) Торуйте (шлях) Тяжіє Спокутувати ( каятися) * Словниково – лексична робота ( записати в зошит). III група «Мовознавці»
IV група «Пунктограми»
( речення записати в зошит) V група «Моделювання» Коментар вчителя: - Беручи до уваги відповіді учасників, змоделюйте схеми до безсполучникового складного речення. Поясніть смислові відношення характерні цим реченням. ( схеми записати в зошит) VI група «Трансформер»
*Презентація роботи міні-груп.
(Виступає доповідач групи)
2. Дослідження-відновлення * Відновити відомі вам прислів’я та крилаті вислови. Пояснити смислові відношення в БСР. 1) Бережи час: його й за грошу не купиш. (причина) 2) Життя прожити – не поле перейти. (порівняння) 3) Згаєш хвилинку – втратиш годинку. (умова) 4) Щастя не кінь: прямої дороги не визначає. (пояснення) 5) Любіть книгу: вона джерело знань. (пояснення) 6) Вік живи, вік учись. (одночасність дії) 3. Розподільний диктант Готуємося до екзамену * Записати слова в дві колонки I. З апострофом II. Без апострофа Дев`ятсот хуторянин м`ята духмяне Зв`язок порядок бур’ян тьмяно без’язикі цвях реп’ях присвята п’ятдесят Соловйов з’ясовано «Так ніхто не кохав» Ключ: Крилатий вислів Володимира Сосюри, який ви прочитаєте з останніх літер.
*Бесіда
Скласти міні-есе з використанням БСР, об’єднавши темою епіграфа. |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
Узагальнення вивченого. Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні Мою, двокрапки, тире в безсполучникових складних реченнях; розвивати увагу, пам'ять, мислення, творчі вміння моделювати й конструювати... |
Тема. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. Мета Мета. Узагальнити вивчене про складнопідрядне речення, удосконалювати вміння й навички учнів розпізнавати складнопідрядне речення... |
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,... |
1 Поширене означення треба виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено) Б Весна гомоніла навколо них, вода гоготіла, гурчала струмками по ярках і пагорбах |
Урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід... Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо... |
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення» Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі... |
Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних... Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень... |
«Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному. Підсумковий урок» Розвиваюча – розвивати вміння аргументації власної думки та розстановки розділових знаків у ССР, удосконалювати мовну компетенцію... |
Уроку І Організаційний момент Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному |