|
Скачати 85.44 Kb.
|
Тема: Безсполучникове складне речення. Двокрапка між частинами складного безсполучникового речення Мета: пояснити правила вживання двокрапки між частинами безсполучникового складного речення; формувати вміння визначати відповідну пунктограму та обґрунтовувати вибір вживання розділового знака; удосконалювати орфографічну й пунктуаційну грамотність;розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, поглиблювати навички роботи з таблицею та правильного інтонування складних безсполучникових речень; виховувати найкращі риси людини – громадянина. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід уроку: І. Актуалізація опорних знань. Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо ці знання, більше дізнаємося про розділові знаки у безсполучниковому реченні. А взяте мною у вас інтерв’ю допоможе пригадати відоме і засвоїти нове. 1. Гра «Мікрофон». Я беру у вас інтерв’ю, а ви, користуючись мікрофоном і передаючи його будь – кому із ваших однокласників, відповідаєте на запитання.
Слово вчителя. Наступна наша вправа допоможе нам пригадати види підрядних речень. 2. Лінгвістична гра «Спіймай помилку». Ви повинні уважно прочитати речення, з’ясувати види підрядних частин і знайти ті речення, види яких визначені неправильно.
Слово вчителя. Пропоную вам «Мозкову розминку». Запишіть речення, які ви бачите на дошці, у зошити. Зробимо синтаксичний розбір цих речень і визначимо спільні та відмінні риси. Добро і краса житимуть вічно. Краса безсмертна, і добро житиме вічно. Я вірю: добро і краса житимуть вічно. (1. Просте з однорідними підметами. 2. Складносурядне. 3. Безсполучникове.)
Безсполучникове речення більш напружені, динамічні порівняно зі сполучниковими і використовується в розмовному і художньому стилях. ІІ Повідомлення теми та мети уроку. Слово вчителя. На попередніх уроках ви глибше ознайомилися з поняттям безсполучникове речення, з’ясували, що у ньому залежно від змістових відношень між частинами може ставитися кома або крапка з комою.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Сьогоднішній урок ми присвячуємо вивченню випадків, коли між частинами БСР ставиться двокрапка. 1. Ознайомитись з новим матеріалом допоможе нам «Лінгвістичний експеримент». Пропоную вам безсполучникові речення , розташовані у лівій колонці таблиці, перебудувати на СПР. Зверніть увагу на те, які сполучники ви будете використовувати. З’ясуйте види підрядних частин в утворених реченнях. Працюємо прямо в таблицях.
Спробуємо з’ясувати, скориставшись переробленими реченнями, при яких змістових зв’язках між частинами БСР ставиться двокрапка.
2. Робота з підручником. На ст. 100 -101 ознайомимося з теоретичним матеріалом.
Слово вчителя. Деякі підручники пропонують із правила №1 виділити ще одне. Запишемо його в зошити. Двокрапка ставиться, якщо в першій частині є слова так, такий; чути, бачити, знати, розуміти й подібні. Наприклад: Глянь моя мила: зорі повисли над Дніпром (П. Тичина). Дивлюся я: полями в’ється рів, немов змія (Б. Лепкий) ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Слово вчителя. З урахуванням вивченого матеріалу пропоную такий вид роботи: «Творчий диктант». Доповніть речення другою частиною, з’ясуйте смислові зв’язки між першою та другою частинами. Роботу виконуємо за варіантами. І варіант: Я знаю: минулого не повернуть. Є золоте правило : що посієш, те й пожнеш. Не бійтесь заглядати у словник: то пишний яр, а не сумне провалля. ІІ варіант: Існує стара істина: людина починається з добра. Ми завжди вірили: прийде свободи час. І досі згадую: у рідному селі так щемно пахло жито. Самостійна робота. Переписати речення, розставляючи розділові знаки. Пояснити розділові знаки. 1. Яке тривожне слово – Україна: у ньому пісня волі невмируща, Шевченків заповіт вовіки сущий, зітхання матері і мужній голос сина (Ю. Мушкетик). (друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій) 2. Не забувай: добре ім’я цінніше за найбільше багатство.(З Біблії). (друга частина розкриває зміст першої) 3. Засинає день у хаті, місяць ходить за ліском, старовинну пісню мати вишиває голоском (Б. Гірський). (одночасність дій) 4. Стоїть явір над водою, на воду схилився; сидить козак у неволі, тяжко зажурився (Нар. творч.) ІV. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. V. Домашнє завдання. Кожен правильно оцінює свої знання і сам вирішить завдання якого рівня він виконає:
Додаток: Лінгвістична гра «Спіймай помилку». Ви повинні уважно прочитати речення, з’ясувати види підрядних частин і знайти ті речення, види яких визначені неправильно.
«Лінгвістичний експеримент».
«Творчий диктант». Доповніть речення другою частиною, з’ясуйте смислові зв’язки між першою та другою частинами. Роботу виконуємо за варіантами. І варіант: Я знаю: … . Є золоте правило : … . Не бійтесь заглядати у словник: … . ІІ варіант: Існує стара істина: … . Ми завжди вірили: … . І досі згадую: … . Самостійна робота. Переписати речення, розставляючи розділові знаки. Пояснити розділові знаки. 1. Яке тривожне слово – Україна у ньому пісня волі невмируща Шевченків заповіт вовіки сущий зітхання матері і мужній голос сина (Ю Мушкетик). 2. Не забувай добре ім’я цінніше за найбільше багатство (З Біблії). 3. Засинає день у хаті місяць ходить за ліском старовинну пісню мати вишиває голоском (Б. Гірський). 4. Стоїть явір над водою на воду схилився сидить козак у неволі тяжко зажурився (Нар. творч.) |
Урок засвоєння нових знань(формування мовної компетенції). Обладнання... Тема. Складне речення і його ознаки. Складне речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком |
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація... Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші... |
УРОК ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ В 6 КЛАСІ. Тема уроку Обладнання: підручник, атласи, картки із завданнями, роздатковий матеріал, таблиці,ілюстрації до теми, комп’ютерна презентація |
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація... Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсотки усіх видів |
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення |
Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”.... |
Урок тренінг Хід уроку Організаційний момент Актуалізація опорних... Основні поняття та терміни: психічне насилля, фізичне насилля, злість, агресія, жертва насилля, свідок насилля |
Тема. Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв'язком.... Обладнання: підручник, мультимедійна дошка, презентація за темою до уроку, роздатковий матеріал |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
І. Організаційний момент (підготовка класного приміщення, перевірка... Актуалізація опорних знань (відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу; перевірка... |