Тема : Пряма мова. Діалог


Скачати 22.71 Kb.
НазваТема : Пряма мова. Діалог
Дата11.02.2014
Розмір22.71 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Практична робота № 5
Тема : Пряма мова. Діалог

Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові знаки й обґрунтовувати їх розстановку, розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до мови

Обладнання : підручник , опорні схеми
Хід роботи
І. Пригадайте і дайте визначення , доповнюючи схематичні висловлювання інформацією з підручника


  1. Пряма мова ( П,п) - …

Слова автора ( А,а ) - …

2. А: «П». «П»,- а.
А: «П?» «П?» - а.

А: «П!» «П!» - а.

3. «П, - а, - п». « П,?! – а, - п».

«П! – а.- П». «П? –а. – П!»

4. Діалог - …

Репліка - …

5. – Р! - Р? А :

- Р . – Р ! - Р.

- Р, - а.

ІІ. Накресліть схеми поданих речень
1.Богдан розсміявся : « Що ж вам дам, коли маю один пейзажний вірш, та ще й про дощ» (М. Стельмах). 2. « Вставай, вставай, не лінуйся», - чую ніжний, проте невблаганний голос ( С.Васильченко). 3. « Важливо не те, як малюю я , а що в тому бачать інші, - сказав Валерій. – Я ніколи не стану художником» ( Ю. Мушкетик). 4. Промовила Конвалія : « Прощай, гаю мій милий !» ( Леся Українка). 5. « Я знаю тільки те, що нічого не знаю», - любив повторювати Сократ (Із журналу).6. « Можу тільки позаздрити вашому витонченому слуху! – вигукнув венеціанець. – Ця Роксолана , як я її називаю, мабуть , справді щось таке?» ( П.Загребельний).
ІІІ. Визначте схеми, у яких допущено помилки
1. А : « П», - а. 4. А: «П» - а.

2. «П?» - А. 5. А – « п».

3. « П, - а, - п». 6.А : « П».
ІV. Розгляньте схеми, поставте розділові знаки у поданих нижче реченнях тексту
Діалог

А :

- Р?

- Р.

- Р…Р ?

- Р ?

А :

- Р ?

- Р !

- Р ?

- Р.

- Р?

-Р ! Р. Р .
Сашко запитав

Слухай у тебе батько лікар

Ветеринар то й що

Я знаю він по вівцях та по телятах… А по очах він уміє

По чиїх очах

Сашко зважився

От коли б твоєму татові я привів сліпого вовка він би його вилікував

Вовка

Сліпого

Так

Із казки

Ні З оцього-о нашого лісу Сіроманця (М. Вінграновський)
ІV. Визначте схеми, у яких допущено помилки
1. А : « П», - а. 4. А: «П» - а.

2. «П?» - А. 5. А – « п».

3. « П, - а, - п». 6.А : « П».
V. Спишіть, виділяючи розділовими знаками пряму мову – висловлювання Юрка, Миколи, Петрика та їхнього батька
Увечері батько запитує своїх дітей розкажіть , як ви прожили сьогодні день Юрко відповів я сьогодні посадив дерево батько сказав ти добре прожив день Микола відповів я сьогодні зайчика намалював ти теж добре прожив день сказав батько Петрик відповів я сьогодні в м’яча грав… і морозиво з’їв у тебе сьогодні втрачений день сказав батько (За В. Сухомлинським).

VІ. Складіть діалог на тему « Поїздка у міському транспорті» за поданою схемою, дотримуючись правил культури спілкування
Питання – відповідь (вибачення) – питання – відповідь (інформація) – вітання – відповідь – прохання – відповідь ( погодження) подяка.

Схожі:

Урок № З ПРОСТЕ І СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА І ДІАЛОГ
Прочитати текст. Визначити його стиль. Аргументувати своє тверджен­ня. З яких речень за будовою складається текст? Думку підтвердити...
Урок -програма телепередач на тему «Пряма мова. Діалог.»
Уявімо, що ми зараз працюємо над створенням програми телепередач. Звичайно, є багато студій – «Інтер», «1+1», а ми з вами попрацюємо...
Повторення вивченого у 8класі Пряма і непряма мова Складне речення і його ознаки

УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь
«площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів...
Тема уроку. Пряма і правильна призми. Площі бічної і повної поверхні призми. Мета уроку
Мета уроку: формування понять пряма, похила і правильна призми; вивчення теореми про бічну поверхню прямої призми
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне...
Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних...
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
1 Соціальний діалог у Європейському Союзі У Європейському Союзі соціальний...
У Європейському Союзі соціальний діалог став прогресивною частиною загальної стратегії, яка забезпечила конкурентоспроможнішу позицію...
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка