|
Скачати 22.71 Kb.
|
Практична робота № 5 Тема : Пряма мова. Діалог Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові знаки й обґрунтовувати їх розстановку, розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до мови Обладнання : підручник , опорні схеми Хід роботи І. Пригадайте і дайте визначення , доповнюючи схематичні висловлювання інформацією з підручника
Слова автора ( А,а ) - … 2. А: «П». «П»,- а. А: «П?» «П?» - а. А: «П!» «П!» - а. 3. «П, - а, - п». « П,?! – а, - п». «П! – а.- П». «П? –а. – П!» 4. Діалог - … Репліка - … 5. – Р! - Р? А : - Р . – Р ! - Р. - Р, - а. ІІ. Накресліть схеми поданих речень 1.Богдан розсміявся : « Що ж вам дам, коли маю один пейзажний вірш, та ще й про дощ» (М. Стельмах). 2. « Вставай, вставай, не лінуйся», - чую ніжний, проте невблаганний голос ( С.Васильченко). 3. « Важливо не те, як малюю я , а що в тому бачать інші, - сказав Валерій. – Я ніколи не стану художником» ( Ю. Мушкетик). 4. Промовила Конвалія : « Прощай, гаю мій милий !» ( Леся Українка). 5. « Я знаю тільки те, що нічого не знаю», - любив повторювати Сократ (Із журналу).6. « Можу тільки позаздрити вашому витонченому слуху! – вигукнув венеціанець. – Ця Роксолана , як я її називаю, мабуть , справді щось таке?» ( П.Загребельний). ІІІ. Визначте схеми, у яких допущено помилки 1. А : « П», - а. 4. А: «П» - а. 2. «П?» - А. 5. А – « п». 3. « П, - а, - п». 6.А : « П». ІV. Розгляньте схеми, поставте розділові знаки у поданих нижче реченнях тексту Діалог А : - Р? - Р. - Р…Р ? - Р ? А : - Р ? - Р ! - Р ? - Р. - Р? -Р ! Р. Р . Сашко запитав Слухай у тебе батько лікар Ветеринар то й що Я знаю він по вівцях та по телятах… А по очах він уміє По чиїх очах Сашко зважився От коли б твоєму татові я привів сліпого вовка він би його вилікував Вовка Сліпого Так Із казки Ні З оцього-о нашого лісу Сіроманця (М. Вінграновський) ІV. Визначте схеми, у яких допущено помилки 1. А : « П», - а. 4. А: «П» - а. 2. «П?» - А. 5. А – « п». 3. « П, - а, - п». 6.А : « П». V. Спишіть, виділяючи розділовими знаками пряму мову – висловлювання Юрка, Миколи, Петрика та їхнього батька Увечері батько запитує своїх дітей розкажіть , як ви прожили сьогодні день Юрко відповів я сьогодні посадив дерево батько сказав ти добре прожив день Микола відповів я сьогодні зайчика намалював ти теж добре прожив день сказав батько Петрик відповів я сьогодні в м’яча грав… і морозиво з’їв у тебе сьогодні втрачений день сказав батько (За В. Сухомлинським). VІ. Складіть діалог на тему « Поїздка у міському транспорті» за поданою схемою, дотримуючись правил культури спілкування Питання – відповідь (вибачення) – питання – відповідь (інформація) – вітання – відповідь – прохання – відповідь ( погодження) подяка. |
Урок № З ПРОСТЕ І СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА І ДІАЛОГ Прочитати текст. Визначити його стиль. Аргументувати своє твердження. З яких речень за будовою складається текст? Думку підтвердити... |
Урок -програма телепередач на тему «Пряма мова. Діалог.» Уявімо, що ми зараз працюємо над створенням програми телепередач. Звичайно, є багато студій – «Інтер», «1+1», а ми з вами попрацюємо... |
Повторення вивченого у 8класі Пряма і непряма мова Складне речення і його ознаки |
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів... |
Тема уроку. Пряма і правильна призми. Площі бічної і повної поверхні призми. Мета уроку Мета уроку: формування понять пряма, похила і правильна призми; вивчення теореми про бічну поверхню прямої призми |
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне... Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних... |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
1 Соціальний діалог у Європейському Союзі У Європейському Союзі соціальний... У Європейському Союзі соціальний діалог став прогресивною частиною загальної стратегії, яка забезпечила конкурентоспроможнішу позицію... |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |